Урок з української літератури для 5 класу
Тема: "Богдан Лепкий «Шевченкова верба»
Урок з української літератури для 5 класу
Тема: "Богдан Лепкий «Шевченкова верба»
Мета уроку: ознайомити учнів з поезією Богдана Лепкого "Шевченкова верба", розкрити символіку верби в українській культурі, розвивати мовленнєву культуру учнів, виховувати почуття любові до рідної мови та культури.
Обладнання: комп'ютер, проектор, мультимедійна дошка, презентація "Шевченкова верба", аудіозапис поезії Богдана Лепкого.
Хід уроку:
I. Організаційний момент
Вчитель привітає учнів та попросить їх зайняти свої місця.
II. Актуалізація опорних знань
Вчитель запитує учнів, чи знають вони, що таке символ, яку роль він відіграє у культурі народу.
III. Ознайомлення з твором
Вчитель відтворює аудіозапис поезії Богдана Лепкого "Шевченкова верба" та пропонує учням переглянути презентацію на тему "Шевченкова верба", де будуть представлені ілюстрації до поезії та пояснення до символіки верби в українській культурі.
IV. Робота з текстом
Вчитель пропонує учням розібрати поезію на складові частини та проаналізувати її з точки зору лексики, стилістики, змісту.
V. Самостійна робота учнів
Учні отримують завдання написати твір-мініатюру на тему "Шевченкова верба" та підготувати презентацію своєї роботи.
VI. Презентація робіт учнів
Учні демонструють свої роботи та відповідають на запитання, щодо змісту та ідеї своїх презентацій
Після того, як учні демонструють свої роботи та відповідають на запитання, можна провести невеликий дискусійний етап.
Запитайте учнів, що саме вони дізналися про Богдана Лепкого та його вірш "Шевченкова верба"? Як вони оцінюють творчість поета? Чи знали вони про інші твори Лепкого? Чи згодні вони з тим, що Богдан Лепкий є одним з видатних українських поетів?
Це допоможе учням розширити свої знання про українську літературу та національних поетів.
VII. Обговорення та узагальнення матеріалу
Після того, як учні представлять свої роботи, вчитель проводить обговорення, під час якого учні мають змогу висловити свої думки та враження від прочитаної поезії та символіки верби. Вчитель може запитати учнів, як вони розуміють символіку верби в українській культурі, чому саме Шевченко був обраний як символ національної єдності, яку роль відіграє рідна мова та культура в нашому житті.
VIII. Домашнє завдання
На домашнє завдання учні отримують завдання написати твір-роздум на тему "Шевченкова верба: символ української культури" та підготувати міні-презентацію на цю тему.
IX. Підсумки уроку
Вчитель підводить підсумки уроку, оцінює роботу учнів та надає їм необхідні рекомендації щодо подальшої роботи над темою. Вчитель може відзначити найкращі роботи та найбільш активних учнів у процесі уроку.