Українська мова
Тема: Повторення вивченого про частини мови.
Очікувані результати: систематизація та закріплення отриманих знань з тем; розвиток уваги, мислення, мовлення; виховання командного духу, відповідальності.
Тип уроку: урок-квест.
Хід уроку
І.Організаційна частина:
*привітання:
(на дверях картинки, вітаємось таким способом,який обере кожен індивідуально);
*Рубрика «Щоденні новини» (з допомогою мікрофона розповідає черговий про погоду, кожен бажаючий, бере прапірець, що у вчителя на столі та,за бажанням, може додати/доповнити відповідь чергового).
ІІ.Підготовча частина:
1)Оголошення теми та завдань уроку:
-Діти, сьогодні ми будемо повторювати все,що знаємо про частини мови, робити це будемо з допомогою квесту.
2)Повторення правил квесту:
-Давайте з допомогою картинок пригадаємо,як себе слід вести під час квесту?
3)Гра «Згогадайки»
- Доповніть речення, що на екрані (читають доповнюють):
«Сьогодні на уроці я буду….
Ці знання мені необхідні для того,щоб…
Для мене урок пройде…
Тому,що…»
ІІІ.Основна частина уроку:
1)Гра «Допоможи слону підняти дамбу»
(Гра в ситуацію для повторення)
- Діти,щоб подолати швидше завдання, ми розділимося на пари, кожна пара бере собі по одному аркушу,що відповідають кількості бар’єрів для слона, працюємо над завданням. Пара, що впоралась – сигналізує дзвінком. Після того,як впораємося, презентуємо пророблену роботу.
(На стікерах питання:
Що таке іменник? Зроби схему. Наведи приклад.
Що таке прикментин? Зроби схему? Наведи приклад.
Що таке дієслово? Зроби схему. Наведи приклад.
Які допоміжні слов ати знаєш? Як вони називаються? Навіщо служать? Наведи приклад.)
2)Пояснення правил квесту та суті гри:
- Зараз ви готові розпочати гру. В цій грі ми працюємо разом, злагоджено, наполегливо. Дізнаємось, над чим нам необхідно працювати/доопрацювати, а також покажемо, яких результатів над засвоєнням тем ви здобули. Для участі необхідно з допомогою жеребкування розділитися на дві команди.
Гра «Капелюшок»
Діти за сигналом починають під музику на килимку збирати капелюшки. Коли музика зупиняється, всі повертаються на місця. Повернувшись, розривають капелюх, всередині літери. Деякі з них дають приголосні звуки, а інші – голосні. Ділимось так – команда «голосних» та команда «приголосних».
(Після поділу пропоную дітям, порадившись, назвати свою команду. Потім роздаю карту та наголошую на правильності виконання завдань: згідно вимоги на кожні станції. За командою, починають працювати. Але, перед роботою нагадую про правило «дзвіночка»,якщо пролунав дзвінок вчителя – необхідно терміново зупинитися та повернутися на СТАРТ.)
3)Квест:
1зупинка «Допомога бабусі»
«Розгубилися слова у сундуку бабусі. Знайди де, яке слово, запиши лише самі іменники»
(слова всі в скринці записані злито).
2зупинка «Прикметник перекрив дорогу»
«Де на малюнку сховалися прикметники?»
(записати прикметники до малюнка).
3зупинка « «Мозковий штурм» від дієслова»
«Чому дієслова – дієсловами називаються? Запишіть іменники, знайдіть їм прикметники так: перший – теперішнього часу; другий та третій – минулого часу; четвертий – майбутнього часу»
4зупинка «Хто у домі за старшого?»
«Склади речення до ситуацій, підкресли підмет та присудок»
5зупина «Будівельник»
Запиши іменники з карток, визнач будову цих слів.
(КОМАНДИ БУДІТЬ ПРАЦЮВАТИ ЗА СВОЇМИ МАРШРУТНИМИ ЛИСТАМИ :У КОЖНОЇ КОМАНДИ – СВІЙ МАРШРУТНИЙ ЛИСТ.)
IV.Підсумкова частина:
*збір інформації щодо результатів квесту (діти ВИСТУПАЮЧІ);
*оголошення закриття квесту;
*збір вчителем виконаних завдань;
*підсумок у вигляді гри-дискучії:
«Що робили? Чи потрібно це? Чому?»
(завдання збираються, підсумки щодо правильності виконання підбиваються на наступному уроці).