Урок з використанням елементів STEM освіти. Електричне коло

Про матеріал
Нестандартний урок з використанням елементів STEAM-освіти. Передбачає використання додаткової комп'ютерної програми
Перегляд файлу

 

Урок з використанням елементів STEM-освіти на тему «Електричне коло та його елементи»

Тема уроку: Електричне коло та його елементи.

Мета:

 Освітня. Ознайомити учнів із основними елементами електричного кола та їх призначенням.

Розвиваюча. Розвивати інтерес до набуття фізичних знань.

Виховна. Виховувати навички самостійної роботи.

Тип уроку: нестандартний, з використанням елементів STEAM-освіти.

Обладнання: доступ до мережі Інтернет, мобільні гаджети (смартфони, планшети), підручник, комп’ютер,  іграшка.

Хід уроку

  1. Організаційний етап

Перевірка готовності учнів до уроку.

  1. Перевірка виконання домашнього завдання. Актуалізація опорних знань

Питання до учнів.

 1. Що таке електричний струм?

2. Що називається джерелом електричного струму?

3. Які джерела електричного струму ви знаєте?

4. Хто першим створив гальванічний елемент?

5. Яка енергія перетворюється на електричну в сонячних батареях? Термоелементах?

6. Наведіть приклади застосування різноманітних джерел струму?

7. Чим відрізняється акумулятор від гальванічного елемента?

8. Які перетворення енергії відбуваються: а) під час заряджання акумулятора? б) під час роботи акумулятора?

9. Чи зміниться дія найпростішого гальванічного елемента, якщо для його виготовлення взяти пластинки з однакового металу?

10. Чи можливо отримати електричний струм без джерела струму? Поясніть за допомогою прикладів.

 

  1. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку.

Вчитель демонструє stem-іграшку.

Обговорення іграшки і її складових.

Вчитель просить зобразити схематично взаємопов’язані електричні складові іграшки. (фото іграшки виводиться на екран проектора).

 По завершенню виконання роботи здійснюється обговорення з учнями їх робіт.

Звернути увагу учнів на те, що кожне їх креслення відрізняється між собою. Хоча вони і правильні проте для того щоб кожен охочий міг правильно прочитати їхнє креслення потрібно користуватися загальноприйнятими позначеннями і принципами зображення електричних кіл. Тим самим підвести дітей до самостійного формування теми й мети уроку. 

 

  1. Засвоєння нових знань. Пошуково-дослідницький етап. Практичний етап.
  1. Робота в групах (по двох)

Вчитель роздає учням картки із завданнями (додаток 1), та пропонує заповнити їх з використанням інформації підручника, мережі Інтернет. Вчитель наголошує, що по завершенні даного завдання учні звітуватимуть про проведену роботу.

Заслуховування звітів учнів про виконану роботу. Обговорення і виправлення помилок.

  1. Демонстрація програми «Електричне коло»

Вчитель ознайомлює учнів з програмою «Електричне коло» та показує принцип побудови електричних кіл у даній програмі.

 

 

  1. Узагальнення та систематизація знань.

Робота в групах по двох під контролем вчителя.

Учням роздаються картки із завданням різної складності. (додаток 2)

У програмі «Електричне коло» учні виконують побудову електричних кіл.  

 

 

  1. Підбиття підсумків уроку

Запитання:

  1. Чи досягли ми мети поставленої на початку уроку?
  2. Що кожен з вас сьогодні дізнався і навчився?
  3. Чи сподобався вам урок?

Вчитель підбиває підсумки уроку, оцінює роботу учнів на уроці.

  1. Повідомлення домашнього завдання

Вивчити параграф 26; виконати вправу 26 ( 1 - 4)

Творче завдання: придумати самостійно задачу по даній темі і запропонувати її розв’язати своїм однокласникам.

 

 

 

 

Додаток 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

  1. Накресліть схему з'єднання батарейки, двох лампочок і ключа в коло, у якому вмикання та вимикання лампочок здійснюється одним ключем.
  2. Накресліть схему електричного кола, зображеного на рисунку, і покажіть на ній стрілкою напрямок електричного струму в колі.

  1. Накресліть схему електричного кола, що складається з батареї гальванічних елементів, ключа й двох лампочок, одна з яких горить постійно, а друга запалюється тільки в разі замикання ключа. Покажіть на схемі стрілкою напрямок електричного струму в колі.

 

Додаток 2

  1. Накресліть схему з'єднання батарейки, двох лампочок і ключа в коло, у якому вмикання та вимикання лампочок здійснюється одним ключем.
  2. Накресліть схему електричного кола, зображеного на рисунку, і покажіть на ній стрілкою напрямок електричного струму в колі.

  1. Накресліть схему електричного кола, що складається з батареї гальванічних елементів, ключа й двох лампочок, одна з яких горить постійно, а друга запалюється тільки в разі замикання ключа. Покажіть на схемі стрілкою напрямок електричного струму в колі.

1

 

docx
Додав(-ла)
Куцан Богдан
Пов’язані теми
Фізика, 8 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 8 клас (Бар’яхтар В. Г., Божинова Ф. Я., Довгий С. О., Кі-рюхіна О.О. (за ред. Бар’яхтар В. Г., Довгого С.О.))
До уроку
§ 20. Електричне поле
Додано
13 жовтня
Переглядів
92
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку