Урок з використанням елементів STEM-освіти на тему «Електричне коло та його елементи»
Тема уроку: Електричне коло та його елементи.
Мета:
Освітня. Ознайомити учнів із основними елементами електричного кола та їх призначенням.
Розвиваюча. Розвивати інтерес до набуття фізичних знань.
Виховна. Виховувати навички самостійної роботи.
Тип уроку: нестандартний, з використанням елементів STEAM-освіти.
Обладнання: доступ до мережі Інтернет, мобільні гаджети (смартфони, планшети), підручник, комп’ютер, іграшка.
Хід уроку
Перевірка готовності учнів до уроку.
Питання до учнів.
1. Що таке електричний струм?
2. Що називається джерелом електричного струму?
3. Які джерела електричного струму ви знаєте?
4. Хто першим створив гальванічний елемент?
5. Яка енергія перетворюється на електричну в сонячних батареях? Термоелементах?
6. Наведіть приклади застосування різноманітних джерел струму?
7. Чим відрізняється акумулятор від гальванічного елемента?
8. Які перетворення енергії відбуваються: а) під час заряджання акумулятора? б) під час роботи акумулятора?
9. Чи зміниться дія найпростішого гальванічного елемента, якщо для його виготовлення взяти пластинки з однакового металу?
10. Чи можливо отримати електричний струм без джерела струму? Поясніть за допомогою прикладів.
Вчитель демонструє stem-іграшку.
Обговорення іграшки і її складових.
Вчитель просить зобразити схематично взаємопов’язані електричні складові іграшки. (фото іграшки виводиться на екран проектора).
По завершенню виконання роботи здійснюється обговорення з учнями їх робіт.
Звернути увагу учнів на те, що кожне їх креслення відрізняється між собою. Хоча вони і правильні проте для того щоб кожен охочий міг правильно прочитати їхнє креслення потрібно користуватися загальноприйнятими позначеннями і принципами зображення електричних кіл. Тим самим підвести дітей до самостійного формування теми й мети уроку.
Вчитель роздає учням картки із завданнями (додаток 1), та пропонує заповнити їх з використанням інформації підручника, мережі Інтернет. Вчитель наголошує, що по завершенні даного завдання учні звітуватимуть про проведену роботу.
Заслуховування звітів учнів про виконану роботу. Обговорення і виправлення помилок.
Вчитель ознайомлює учнів з програмою «Електричне коло» та показує принцип побудови електричних кіл у даній програмі.
Робота в групах по двох під контролем вчителя.
Учням роздаються картки із завданням різної складності. (додаток 2)
У програмі «Електричне коло» учні виконують побудову електричних кіл.
Запитання:
Вчитель підбиває підсумки уроку, оцінює роботу учнів на уроці.
Вивчити параграф 26; виконати вправу 26 ( 1 - 4)
Творче завдання: придумати самостійно задачу по даній темі і запропонувати її розв’язати своїм однокласникам.
Додаток 1
Додаток 2
Додаток 2
1