Урок "Електризація. Електричний заряд. Два види електричних зарядів. Взаємодія зарядів. Закон збереження електричного заряду та закон Кулона"

Про матеріал
Мета: • Формувати нові знання про явища електростатики (електричний заряд , елементарний заряд, взаємодія зарядів) та основні закони електростатики( закон збереження електричного заряду та закон Кулона) для учнів 8 класу; розширити та поглибити знання з теми «Електростатика» для учнів 10 класу. • Розвивати діловий інтелект, інтелект успіху, комунікативну культуру учнів; • Сприяти розширенню фізичного кругозору; виховувати культуру спілкування в різновікових групах.
Перегляд файлу

УРОК

фізика 8, 10 (11) клас

 

Тема: Електризація. Електричний заряд. Два види електричних зарядів. Взаємодія зарядів. Закон збереження електричного заряду та закон Кулона (використання інтерактивної технології «Навчаючи інших – навчаюсь сам»).

ЦЕЙ ЗАГАДКОВИЙ СВІТ ЕЛЕКТРИКИ...

Мета:

  • Формувати  нові знання про явища електростатики  (електричний заряд , елементарний заряд, взаємодія зарядів) та основні закони електростатики( закон збереження електричного заряду та закон Кулона) для учнів 8 класу; розширити та поглибити знання з теми  «Електростатика» для учнів 10 класу.
  • Розвивати діловий інтелект, інтелект успіху, комунікативну культуру учнів;
  • Сприяти розширенню фізичного  кругозору; виховувати культуру спілкування в різновікових групах.

Обладнання: електроскопи -4; скляна паличка, шовк, фігурки з фольги – 2, ебонітова паличка – 2, сукно – 2, металевий провідник, електрофорна машина, з’єднувальні провідники.

Тип уроку: формування експериментальних вмінь та навичок.

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент. Вступне слово вчителя.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності та повідомлення завдань уроку.

Вивчаючи фізику в школі, кожен з вас неодноразово ставив собі питання: а навіщо вона мені потрібна? Яка мені, особисто, від цього користь?

Вислуховуючи думки учнів. можна виділити декілька таких мотивів, які одночасно вивішуються на магнітній дошці в схему мотивації.

Мотиви можуть бути такими :

  • Пояснення фізичних явищ;
  • Захист від зовнішнього впливу;
  • Отримання початкових знань з електротехніки;
  • Вміння користуватись приладами;
  • Дає особистісне зростання;
  • Надає впевненості у собі.

Мета нашої роботи на уроці  :

  • Формувати наукові знання про електричні явища та основні закони електрики для учнів 8 класу; розширити та поглибити знання з теми «Електростатика» для учнів 10 класу;
  • Розвивати діловий інтелект, інтелект успіху, культуру спілкування.

Щодня ми чуємо або вимовляємо слова «електрика», «електротехніка», «електроніка» … Сьогодні важко уявити собі життя без широкого використання електричного струму. Без нього не працює в оселі жоден побутовий прилад (учні наводять приклади). Він освітлює квартиру, приводить у рух верстати, живить радіоприймачі та телевізори, комп’ютери, двигуни електропотягів, допомагає готувати їжу і лікувати певні хвороби.

Якби вона раптом зникла, що могло б статись? (вислухати думки учнів)

Яку перевагу має електрична енергія перед іншими видами енергії? (перед учнями виставлені прилади , які можуть виконувати одні і ті ж функції – електричні і механічні або теплові прилади). Висновки учнів можуть бути такими:

  • Електрична енергія найбільш універсальна, вона легко перетворюється в механічну, теплову, хімічну, світлову.
  • Електричну енергію зручно розподіляти між різноманітними споживачами (одночасна робота декількох приладів).
  • Електричну енергію можна досить просто передавати на значні відстані без значних втрат.

Епіграфом нашого уроку можна взяти слова Козьми Прудкова «Відшукай всьому початок і багато що ти зрозумієш».

Для вивчення цієї теми ми об`єднали учнів 8 та 10 або 11 класів, щоб старшокласники відчули себе знову в ролі консультантів, тому що, навчаючи інших, можна запам`ятати 90% інформації. Коли вас вчать люди за віком майже такі як ви, ви впевненіше себе відчуваєте.

Так з чого ж все почалось?

ІІІ. Сприйняття нових знань. Робота в різновікових групах.

Питань сьогодні на уроці багато, тому об`єднаємось в експертні групи, і кожна група буде працювати над своїм завданням і потім доповість про свої результати.

Групи одержують завдання.

І група. Як переконатись в тому, що під час дотику електризуються обидва тіла. До електризації обидва тіла були електрично нейтральними.

Обладнання: скляна паличка, шовкова хустинка.

Висновок: під час дотику електризуються обидва тіла.

ІІ група. Як на досліді переконатись в існуванні електричного поля.

Обладнання: електроскоп, фігурки з фольги, ебонітова паличка, сукно.

Висновок: електричне поле існує навколо заряджених тіл, виявити його можна через взаємодію з іншими тілами.

ІІІ група. Як на досліді можна переконатись , чи можна електричний заряд передати від одного тіла до іншого. До яких меж можна ділити електричний заряд?

Обладнання: електрометр – 2 шт., ебонітова паличка, сукно, металевий провідник.

Висновок: електричний заряд можна передавати від одного тіла             до іншого, його можна ділити , поки на тілі не залишиться елементарний заряд – заряд електрона.     е=-1,6∙10-19Кл

ІV група. Як на досліді переконатись в існуванні зарядів двох видів. Чи існує закон збереження для електричного заряду?

Обладнання: електроскопи – 2 шт., електрофорна машина, з`єднувальні провідники, металевий провідник.

Висновок: існують заряди двох видів, сумарний заряд електрично ізольованої системи не змінюється.

Висновки груп записуються на дошці та в зошитах у кожного учня.

ІV. Підсумок уроку.

У кінці уроку підсумок можна провести в вигляді вправи «Мікрофон». Передаючи мікрофон, пропоную учням продовжити речення «Я не хвалюсь, але я …». І учні говорять, чого вони навчились на уроці, що нового дізналися та побачили, якими приладами навчилися користуватись.

V. Домашнє завдання. 

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 8 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 8 клас (Бар’яхтар В. Г., Божинова Ф. Я., Довгий С. О., Кі-рюхіна О.О. (за ред. Бар’яхтар В. Г., Довгого С.О.))
До уроку
§ 19. Електричний заряд та електромагнітна взаємодія
Додано
17 жовтня
Переглядів
72
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку