20 вересня о 18:00Вебінар: Numicon (Нумікон): проста математика для всіх

урок за темою< УМОВИ ПЛАВАННЯ ТІЛ>

Про матеріал
Розробка уроку,запрпонованого студентам фізикам ХДУ ім Каразіна,в якості учбового посібника,
Перегляд файлу

 

 

Тема. УМОВИ ПЛАВАННЯ ТІЛ

Мета: перевірка засвоєння учнями знань про виштовхувальну (архімедову) силу, що діє на тіла, занурені в рідину чи газ; засвоєння учнями нових знань про плавання тіл. З’ясувати умови плавання тіл у рідині; установити співвідношення між густиною тіла і рідини ( або газу), необхідне для забезпечення умови плавання тіл.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник; посудина з водою; тіла зі свинцю, алюмінію, деревини, корка; склянка; вода; олія.

 

Етапи уроку

Час,

хв

Методи і форми робот з класом

1. Організаційний етап.

1

 

2. Перевірка домашнього

завдання.

4

Виконання завдання в опорному конспекті

3. Повідомлення теми, мети

й завдань уроку; мотивація

навчальної діяльності

3

Визначення мети уроку проведення досліду

4. Сприймання й первинне

 омислення нового матеріалу.

30

Самостійне виконання учнями

експериментальних завдань. запис в опорні

 конспекти учнів,робота з таблицею.

 

5. Закріплення нового матеріалу

 

2

Розв язування задач

6. Підбиття підсумків уроку та

повідомлення

домашнього завдання.

5

Пояснення, коментар учителя.

 

 

Хід уроку:

 

  1. Організаційний етап.
  2. Перевірка домашнього завданняи (рішення задач по варіантам): Запропоновано заповнити  таблицю по варіантам. Правильні відповіді записані на відхідній дошці, яка поки закрита), Кожен учень працює з опорним конпектом,

 

 

                                 Фізичні величини

Маса тіла

Густина

рідини

Архімедова

сила 

Обєм тіла

Формула

для

розрахуку

велечини

 

Варіант 1

30 кг

1000 кг/м3

 

0,006 м3

 

 

800 кг/м3

160 Н

 

 

200 г

 

4Н

 

 

 

 Варіант 2            

20 кг

1000 кг/м3

 

0,008 м3

 

 

900 м3

180 Н

 

 

100 г

 

2 Н

 

 

 

 


Повідомлення теми, мети й завдань уроку

Мотивація навчальної діяльності:

Учитель бере фольгу від шоколадки, робить з неї кораблик і поміщає у воду, кораблик пливтиме , частково занурившись у воду. Потім учитель  зім’яв фольгу в кульку і знову кинув у  воду, кулька потонула . Чому? Сьогодні на уроці нам треба з ясувати коли ж тіло плаває, а коли – тоне?        
Вивчення нового матеріалу.

Умови плавання тіл.

Учитель пропонує учням провести експериментальне завдання .

Завдання 1

На кожній парті обладнання: посудина з водою; тіла з алюмінію та свинцю.

  1. Занурити тіла з алюмінію та свинцю у склянку з водою, спостерігати за їх поведінкою.
  2. Зобразити сили, які діють на тіло(див.рисунок).
  3. Знаючи густини металів та води, зробити висновок, у якому випадку тіло занурюється(тоне).

ρсв =11300 кг/ м3, ρал =2700 кг/ м3, ρв =1000 кг/ м3.

  1.  Порівняти сили Fтяж  і Fарх. Зробити висновок: при якому співвідношенні архімедової сили і сили тяжіння та густини тіла і густини рідини

 

Завдання 2

 На кожній парті обладнання : посудина з водою ;  тіла з деревини та корка.

  1. Занурити тіла у склянку з водою , спостерігати  за їх   поведінкою
  2. Зобразити сили , які діють на тіло (див. Рисунок).
  3. Знаючи густину деревини,корка та води,зробити висновок,у якому випадку , тіло спливає .

ρдер  = 400 кг/м3 ,ρ корка  =240 кг/м3 , ρв  = 1000 кг/м3 .

  1. Порівняти сили Fтяж і Fарх . Зробити висновок : при якому співвідношенні архімедової сили і сили тяжіння та густини тіла і густини рідини тіло спливає .

Після того як учні оголосять свої висновки , зроблені на основі дослідів ,учитель пропонує аналітичним шляхом  отримати одну із закономірностей .

Отже, тіло занурюється : Fтяж > Fарх  ,  mg >  ρрgVT  , ρTVT > ρTVB , ρT > ρр .

 


Проблемне питання :

  • Як,на вашу думку, розташовуватимуться  рідини ,які не змішуються ,якщо їх налити в одну склянку ?

Демонстрація . Учитель наливає в склянку воду й олію (див.рисунок).

Висновок : Коли рідини ,що не змішуються, налити в одну склянку , шаром вище розташується рідина з меншою густиною.

Учитель пропонує навести приклади з життя, які підтверджують це явище. 

 

. 

 

 

 

 

Робота з таблицею

 

 

ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ УЧНІВ

Розвязання задач

 

  1. Тіло масою 0.5 кг, повністю занурене, витісняє 600 см3 рідини. Чи плаватиме воно у воді? У гасі ?  
  2. Крижина об’ємом 5 см3 плаває у воді . Визначте об’єми її підводної та надводної  частин.

 


  1. ПОВІДОМЛЕННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

 

Підсумок уроку. (проводиться у вигляді мікрофону)

 

  1. Що на уроці вам сподобалось найбільше?
  2. Що визвало труднощі?

 

§ 32, контрольні запитання.

 Проаналізувати розв’язання задачі із п. 3 § 28 «Учимося розв’язувати задачі».

 Вправа № 28: завдання 10 –  усно; завдання 7,9,11 – письмово.

Прочитати опис лабораторної роботи № 10 (с. 185 – 187).

 

 

Заключне слово вчителя:

 

Ось і продзвенів дзвінок.

Закінчився наш урок.

За роботу по заслузі щиро дякую вам друзі.

 

doc
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
До уроку
§ 32.Умови плавання тіл.
Додано
31 липня
Переглядів
48
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку