Урок "За якими етапами створюють інформаційну модель?"

Про матеріал
Формувати вміння практичного застосування знань, умінь і навичок під час побудови інформаційної моделі. Формувати й удосконалювати вміння й навички у стандартах прямого й успішного руху до накресленої мети. Забезпечити ситуацію вибору. Формувати вміння розв’язувати типові завдання, формувати творчі вміння. Переносити знання і способи діяльності, життєвого досвіду в нову ситуацію.
Перегляд файлу

Урок №

За якими етапами створюють інформаційну модель?

Мета: формувати вміння практичного застосування знань, умінь і навичок під час побудови інформаційної моделі. Формувати й удосконалювати вміння й навички у стандартах прямого й успішного руху до накресленої мети. Забезпечити ситуацію вибору. Формувати вміння розв’язувати типові завдання, формувати творчі вміння. Переносити знання і способи діяльності, життєвого досвіду в нову ситуацію.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання: комп'ютери, підручник..

 

ХІД УРОКУ

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

  1. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

 

Дайте відповідь на запитання:

 

  • Що таке модель об’єкта або явища? Які існують типи моделей за способом подання?
  • У яких формах можна подати інформаційні моделі?
  • Які види інформаційних моделей можуть бути подані з використанням графічних редакторів, редакторів презентацій, текстових процесорів?
  • —  Наведіть приклади, коли в однаковій ситуації можна використати різні моделі.

 

 

 

IІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

 

Людина завжди намагалася пізнати світ навколо себе та дослідити об’єкти, які її оточують. Але не завжди це дослідження є можливим. Так, наприклад, неможливим є дослідження космічних об’єктів, які знаходяться на великій відстані, оскільки людство, ще не має таких космічних апаратів дістатися їх; існують дослідження, що дуже дорого коштують. В таких випадках доцільним є використання моделей об’єктів.

 

 

 

ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

    

Етапи побудови інформаційної моделі

Інформаційна модель -  це модель об’єкта,  подана у вигляді його опису. Наприклад, карта земної кулі, портрет письменника, твір  з  описом  дощу,  фотографія  блискавки  -   це  приклади  інформаційних моделей.

Інформаційні моделі подаються у вигляді:

- схем;

- таблиць;

- креслень тощо.

Розглянь  малюнки.

Картинки по запросу "модель іграшка літачок"Картинки по запросу "модель літачок" 

Картинки по запросу "модель креслення літака" 

 

 

 

 

 

   Макет                             Об’єкт                          Креслення

На одному з них зображено реальний об’єкт – літак, на решті – його моделі. Кожна з моделей має своє призначення.

 Інформаційну модель можна створити за допомогою різноманітних програмних засобів:

Картинки по запросу "конспект уроку 3 клас Створення інформаційних моделей"Картинки по запросу "конспект уроку 3 клас Створення інформаційних моделей"Картинки по запросу "конспект уроку 3 клас Створення інформаційних моделей" 

 

 

 

 

 

Текстових                          Графічних                            Редакторів

редакторів                         редакторів                            презентацій тощо

 Добір програм для створення інформаційної моделі залежить від того, яка мета створення моделі.

 

Однією з форм подання інформаційних моделей є карти знань. Інформаційну модель, подану в структурній формі у вигляді схеми, яка наочно відображає взаємозв’язки між об’єктами та явищами деякої предметної області, називають картою знань. Карти знань також називають ментальними, асоціативними картами, або картами розуму (від англ Mind map – карта розуму). 

Суть побудови ментальної карти полягає в тому, щоб за допомогою зрозумілих символів, образів, об’єктів, асоціацій, якими мислить людина, наочно зобразити карту знань на задану тематику.

Редакторами карт знань є програми FreeMind, Freeplain, Edraw Mind Map, TheBrain, XMind та інші. Створювати карти знань можна також з використанням інтернет-ресурсів, наприклад FreeMind Online, Bubbl.us, Minmodo.com, MindMeister.com, Mind42.com, Cacoo.com, Glinkr.net та інших.

 

 

VІ. Засвоєння нових знань, формування вмінь     

       

 

 

Робота за комп’ютером

  1. Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
  2. Інструктаж учителя.
  3. Практична робота за комп’ютерами.

Підручник ст. 73, завдання 1.

Підручник ст. 74, завдання 3.

Вправи для очей.

«Напишіть» очима слова: ПОВІДОМЛЕННЯ, ІНФОРМАЦІЯ.

Робота за комп’ютером

 Адаптовані завдання для дітей з особливими освітніми потребами.

Виконання завдання разом із асистентом вчителя.

 

  1. Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
  2. Інструктаж учителя.
  3. Практична робота за комп’ютерами.

Підручник ст. 73, завдання 1.

Підручник ст. 74, завдання 3.

Вправи для очей.

«Напишіть» очима слова: ПОВІДОМЛЕННЯ, ІНФОРМАЦІЯ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Нумо, хлопці і дівчата, всі сідайте, будем грати.

Очима намалюйте «5», — ось так розпочали ми грать.

Очима намалюйте «8», щоб очі відпочили зовсім.

І наостанок намалюйте коло, щоб ваші очі були вже здорові!

VІІ. Підбиття підсумків уроку

Оцінюємо свої знання і вміння

  • Я зіставляю ознаки моделей реального і цифрового світу;
  • Я називаю етапи створення інформаційної моделі.
  • Я будую інформаційні моделі об’єктів реального світу;
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Черкаська Наталія Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Інформатика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
До підручника
Інформатика 4 клас (Морзе Н. В. та ін.)
Додано
24 листопада 2021
Переглядів
3209
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку