Розробка уроку до модельної навчальної програми «ЗДОРОВ’Я, БЕЗПЕКА ТА ДОБРОБУТ. 5-6 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти
Автор: Максименко Марія Володимирівна
Тема уроку: Взаємодія і співпраця
Мета уроку:
Обладнання:
Хід уроку:
І. Організаційний момент
Вітання учнів та перевірка готовності до уроку.
Доброго дня, шановні учні! Сьогодні ми розпочинаємо новий урок на тему "Взаємодія і співпраця". Я вітаю вас і сподіваюся, що ви готові до цікавої та пізнавальної роботи.
(СЛАЙД 1)
ІІ. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності:
"Які ситуації в житті потребують взаємодії і співпраці з іншими людьми?"
Обговорення відповідей учнів та підкреслення важливості співпраці в різних сферах.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
Мета цього уроку - вивчити основні принципи взаємодії та співпраці, розглянути важливість цих аспектів у різних сферах життя та навчання, і, головне, розвивати ваші навички співпраці та комунікації.
(СЛАЙД 2)
Основні завдання нашого уроку - розібратися в поняттях "взаємодія" і "співпраця", розглянути приклади їх застосування та визначити, як ці навички можуть бути корисними у вашому житті.
Давайте розпочнемо наш урок та вивчимо цю цікаву тему разом!
ІV. Вивчення нового матеріалу
Правила роботи в команді
Презентація основних принципів взаємодії і співпраці, включаючи взаєморозуміння, довіра, обмін ідеями та взаємна підтримка.
(СЛАЙД 3-4)
Виконання вправи 3 на сторінці 127 з підручника
Розробка сценаріїв, де взаємодія і співпраця можуть призвести до досягнення кращих результатів.
Перед роботою зі сценаріями команди мають мати свої особливі символи: девіз та логотип. Дослідження та аналіз логотипів відомих команд.
(СЛАЙД 5)
Сценарій 1: Проєкт у школі
Ситуація: Клас має завдання розробити проєкт на тему "Історія нашого міста". Кожен учень має дослідити свої аспекти історії та приготувати презентацію.
Взаємодія та співпраця: Учні об'єднуються у малі групи, кожна з яких досліджує конкретний період історії. Потім вони обмінюються знаннями та інформацією для створення комплексної презентації про історію міста.
Сценарій 2: Вирішення конфлікту
Ситуація: Два учні конфліктують через розбите вікно на шкільному подвір'ї.
Взаємодія та співпраця: Учні та свідки події обговорюють ситуацію разом з класним керівником. Учасники конфлікту роблять висновки, намагаються знайти спільне рішення та погоджуються співпрацювати для виправлення помилки та відновлення добрих стосунків.
Сценарій 3: Підготовка до шкільного фестивалю
Ситуація: Шкільний фестиваль мистецтв наближається, і потрібно підготувати виставу.
Взаємодія та співпраця: Учні об'єднуються в команду, де кожен має свою роль (актори, режисер, сценарист і т. д.). Вони співпрацюють, розподіляють обов'язки, відповідають за підготовку костюмів, декорацій, та практикують виставу разом. Спільні зусилля допомагають створити вдалу виставу.
Сценарій 4: Спільна підготовка до екзаменів
Ситуація: Учні готуються до важких іспитів.
Взаємодія та співпраця: Учні створюють групу для взаємопідтримки та вивчення складних тем. Вони обговорюють питання, виправляють помилки один у одного та вчителя, обмінюються навчальними ресурсами та нотатками, спільно розв'язують завдання для кращого засвоєння матеріалу.
V. Підсумок уроку
VІ. Рефлексія
"Чи була цікавою тема уроку?"
"Яке завдання вам найбільше сподобалось?"
"Яке – найменше?"
"Як ви змінили б цей урок?"
VІІ. Домашнє завдання
Написати коротке есе на тему "Як я можу застосувати навички взаємодії і співпраці у своєму житті".