Урок ЗБД "Емоції радості" для учнів 5 класу

Про матеріал
Розробка уроку для учнів 5 класів для модульної програми "Здоров'я, безпека, добробут" на тему: "Емоції радості"
Перегляд файлу

Розробка уроку  до модельної навчальної програми «ЗДОРОВ’Я, БЕЗПЕКА ТА ДОБРОБУТ. 5-6 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти

Автор: Максименко Марія Володимирівна

 

Тема.  Емоція Радості.

Особлива мудрість людини – радість.

 

Мета: 

  •            розвинути соціально-комунікативний потенціал та вміння створювати дружні та гармонійні стосунки з іншими людьми. Спрямування на групування учнів та навчання їх бути дружніми, здатними підтримувати позитивний настрій і створювати дружні колективи.
  •            навчити розуміти настрої людей та важливість емоцій у процесі спілкування. Також буде звернено увагу на те, як настрій впливає на здоров'я як самої особистості, так і її оточення.
  •            розвивати уміння розпізнавати ситуації, що підвищують настрій, та вміння створювати та підтримувати гарний і веселий настрій; оцінювати свій власний настрій і розрізняти різні види усмішок, які використовуються в різних ситуаціях.
  •            закріпити знання етикетного спілкування, щоб учні могли адекватно реагувати на різні ситуації та виражати свої емоції відповідно до контексту.

В ході навчання учні перебуватимуть у різних ситуаціях спілкування та аналізуватимуть, яка усмішка найбільш підходить для кожної конкретної ситуації. Таким чином, учні зможуть перефразувати свої емоції і підходити до спілкування з різними людьми з урахуванням настрою та емоцій.

Виховати учнів, щоб вони були ввічливими, добрими і прагнули приносити радість та щастя оточуючим.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Форма проведення уроку: урок-практикум

Обладнання: ,  розрізані  навпіл  листівки, музичні  записи,  імпровізована поштова скринька, презентаційні слайди.

Роздатковий матеріал: ілюстрації, малюнки, таблиця з назвою "Азбука настрою", радісні смайлики, посібник з риторики, записані на дошці деякі важливі ідеї або питання, а також мелодію пісні.

Епіграф

Важливо залишатись радісним, але якщо радість зникає, слід шукати причину та розуміти, де можна було допустити помилку..     

Т. Ткачук

 

Слова, що записані на дошці: радість, посмішка, посміхнись, настрій, радощі, радійте.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Ми радісні,

ми чудові, ми розумні,

ми просто неперевершені!

Дзвінок закликає всіх нас:

Починаймо працю в п’ятому класі!

ІІ. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності.

Які емоції може переживати людина?

Які з них є позитивними?

Чи легко зіпсувати людині настрій?

Чи легко його покращити?

 

ІІІ. Створення інтерактивної карти "Емоції".

Давайте разом заповнимо ромашку «Емоції» - на кожній пелюсточці необхідно написати назву емоції, яку може переживати людина.

 

ІV. Повідомлення теми і мети уроку

На попередніх заняттях ми досліджували емоції. Сьогоднішній урок присвячений веселощам та настрою. Ми навчимося творити та зберігати приємні та радісні настрої.

 

V. Вивчення нового матеріалу.

 

І. Вступна бесіда

— Наше оточення складається з багатьох людей. Розкажіть, що об'єднує їх, що вони мають спільного? (У всіх є ноги, руки, вуха, зуби, гиби та інше.)

- Діти, чи існують якість відмінності у людей? (Люди поводяться по-різному. Усі люди мають різні емоції та різні особистості. Є добрі люди, злі люди, щасливі люди та сумні люди.)

Часто причиною поганого настрою є певні переживання і почуття, які змушують хвилюватися і засмучувати. Це здивування, страх, радість, смуток, гнів, сором. Не можна залишатися байдужим до того, що відбувається навколо вас і навколо вас. Буває, що чиїсь вчинки або певні події довго хвилюють.

Давайте пригадаємо ситуації в яких ви переживали певні емоції:

  •             страх
  •             здивування
  •             радість
  •             смуток
  •             гнів
  •             сором
  •             щастя

Ваші почуття, бажання та уподобання керують вашою поведінкою.

Таким чином, ваші емоції відображаються на вашій поведінці, вчинках, діях, розмовах і ставленні до інших. Якщо у вас гарний настрій, ви хочете спілкуватися з друзями і допомагати іншим. І навпаки: коли ти в поганому настрої, все мило, коли ти в поганому настрої, все мило, коли ти в поганому настрої, нічого не мило. Навколишні вас дратують, вам важко зосередитися на уроці, ви часто робите помилки, не можете підібрати правильних слів у спілкуванні з друзями.

 

Загадка:

у посмішки є дівчина

 у вигляді півкола,

вона живе на її обличчі

Може вона кудись піде,

Потім воно повернеться знову.

її боїться і горе, і зло

 

Головоломка:

 

C:\Documents and Settings\Саша\Рабочий стол\search.jpg ’’’  сть

 

Слово вчителя: Учениця презентує завчасно підготований матеріал

 

Радість життя - що це: емоція, стан чи настрій? Звідки воно береться і як відчути радість і щастя?

Радість – це повсякденне і просте  поняття.

Я сподіваюся, що ви посміхнетесь і зрозумієте, що «все у ваших руках», слухаючи наступний текст.

 

Радість - що це?

 

Спершу необхідно зрозуміти, що таке радість. Це позитивна емоція, яка виникає з нашого настрою. Радість - це здатність відчувати приємні емоції внаслідок того, що ми робимо, очікуємо або мріємо про це. Радість приходить, коли ми дивимося на ситуацію з позитивом та щирістю. Можна сказати, що радість і щастя взаємопов'язані.

Чи може кожна людина бути щасливою та радісною? З моєї точки зору, радість є складовою щастя. Коли людина відчуває радість, вона стає щасливішою. Це може бути пов'язано з матеріальним становищем або досягненням бажаних цілей. Радість виникає, коли ми прагнемо досягати своїх мрій та бажань.

Також може виникнути запитання, як радіти, коли стається щось не так радісне або навіть болюче, наприклад, нещастя. Важливо зрозуміти, що життя має свої височезні та низькі моменти, і інколи сум може наступити. Але важливо не залишатися в стані суму на завжди, а дати собі можливість оправитися. Радість і позитивні емоції можуть повернутися, якщо у нас є бажання йти далі та перемагаючи труднощі.

Основною причиною таких станів є відсутність бажань і цілей. Коли у нас немає чого прагнути, відчуваємо радість і щастя стає складніше. Тому важливо визначити свої цілі та прагнути до них, що допоможе нам зберегти радість і щастя у житті.

 

Радість - це вираз сильного щастя на емоційному рівні.

 

Вчитель   Слово надається іншому учню

 

Кожна людина потребує радісних моментів у своєму житті. Проте, якщо ми постійно перебуватимемо у стані радості, це може завадити нам співчувати іншим та адекватно реагувати на навколишній світ. Усмішка радості на обличчі є сильним знаком немовних виразів.

Радість, зазвичай, настає після особистих успіхів або творчих досягнень, де вона є результатом задоволення від власних дій або спільних зусиль групи людей. Ця емоція супроводжується не тільки задоволенням собою, але й позитивним сприйняттям з боку оточуючих.

Радість може виникнути як реакція на зняття болю, нервового напруження та негативних емоцій, і може призвести до взаємного притягнення або прив'язаності до тих, хто допомагає усунути негативні емоції.

У старій китайській приказці сказано: "Радість є особлива мудрість", що вказує на те, що радість дає нам можливість побачити, що життя мимовільне, і що радість і смуток тісно переплітаються. Радість створює особливу атмосферу навколо нас, яка привертає серця і приносить удачу, оскільки люди, які відповідають радістю на посмішки і протиставляють себе негативу, приваблюють позитивні події.

Світла радість, подібно до світильника в млі, розсіює будь-яке засмучення та хмари у наших серцях.

Початок форми 

Вчитель

Наступний матеріал про радість підготував цей учень

 

Я вчуся радість бачити в очах —

У кожного, кого в житті стрічаю. 

Ловлю її в усіх, що є, речах —

Так я живу — і так весь світ вивчаю. 

 

Дивлюсь на звичне, як отой дивак, 

Щоразу бачу в тім щось загадкове.

 Мабуть, тому що в суті не простак, 

Тож і шукаю щось собі казкове. 

 

Живу, як вмію, часом помиляюсь,

 Калейдоскоп подій, буває, мерехтить. 

Та я, всміхаючись, у нього задивляюсь:

Зміг раз, то зможу й знову пережить.

 Сергій Ушаківський

 

Учитель  Як ви думаєте: як можна зберегти радість в собі, незважаючі на різні життєві обставини?

Стара східна приказка свідчить:  «Зберігай радість у собі зранку, і вона супроводжуватиме тебе протягом усього дня».

 

Частіше всіх навколо обнімайте

Руками, думкою і поглядом палким,

Хорошим, теплим словом пригортайте

І посилайте посмішку усім.

Тоді на серці завжди буде свято

І настрій буде гарний — просто клас!

Бо ж роздасте ви всім добра багато,

А більше ще повернеться до вас.

То ж щирість світлу людям посилайте,

Даруйте радість, світлі почуття,

Про чистоту душі своєї дбайте.

І буде гарним ваше все життя.

 

Радість

Ой, не знаю, що то за причина —

Переходжу обережно вулицю,

І весь час до мене радість тулиться,

Як безжурний вітрогон-xлопчина.

 

До міського руху ми не звикли,

А хлопчина рветься, як метелиця,

Ніби поле перед нами стелиться,

Ніби зникли авта й мотоцикли.

 

І сама я на ногах не встою,

Пролітаю між людьми похмурими,

Козачка вдаряю попід мурами —

Бо хлопчина не дає спокою!

О. Теліга

 

  Вчитель. А тепер приказки, які підготували учні

 

Є сльози - є й совість.

 Сум людину не прикрасить.

Радість прямить, журба корчить.

Від радості кучері в'ються, у сумні - січуться

Обіцянка-цяцянка, а дурному – радість

Мудреця ні горе,ні радість не збентежать

 

Робота з казкою

Як коза допомагає їжакові знайти яблуко

Одного разу їжак знайшов у лісі яблуню, а на ній багато красивих і смачних яблук. Але всі вони високі. Як отримати їжакові яблука? Побачив, як на лузі пасеться коза. Він підійшов до нього і запитав:

- Козо, допоможи мені, будь ласка, зібрати яблука.

— Гаразд, — радісно погодилася коза.

Він підійшов до яблуні і почав бити рогом по стовбуру. Яблуня затряслася, яблука дощем посипалися на землю. Коза та їжак дуже раді. Разом вони починають збирати смачні яблука.

- Дякую, Козо! Всю зиму я тебе добрим словом згадуватиму.

- До побачення, їжачку, і успіхів! Я дуже радий, що допоміг!

Сонечко подивилося на козу та їжачка і теж дуже зраділа.

Вчитель

Висновок: треба бути добрим до інших, тоді і до тебе будуть з добром.

Двоє учнів читатимуть казку, а четверо учнів покажуть її.

ПРО ДВОХ ЦАПКІВ ТА ДВОХ КОЗОЧЕК

З одного берега йде до річки білий цапок, а з другого берега надходить чорний цапок. І той хоче через річку перебратися, і другий. А через річку кладка. Така вузенька, що тільки один може перейти, а двом тісно.
Не схотів білий цапок зачекати, поки перейде через кладку чорний, а чорний й собі не схотів заждати, щоб перейшов білий.
Ступили обидва на кладку, зійшлись посередині та й ну один одного лобами й рогами бити! Бились, бились, та й скінчилося на тому, що обидва в воду попадали і потопились

А дві кізочки-то були розумнішими. Стрілись вони на вузенькій стежечці. З одного боку і стежечки глибокий рів, а з другого - висока та крута гора. Розминутися ніяк не можна.Постояли вони, постояли, подумали-подумали, а тоді одна кізочка стала на коліна, перевернулась на бік, лягла на стежці і притиснулась спиною до гори.
Тоді друга обережно переступила через неї, а та, що лежала, встала і пішла собі.

Робота за малюнками

Людина може бути щасливою, сумною, наляканою, здивованою, сердитою.

Подивіться на малюнок. Розкажіть про настрій дітей, зображених на картині.

 

 

Згадайте, коли ви в гарному настрої, а коли ні.

- Як ваші емоції пов'язані з вашим самопочуттям?

Гарний настрій допомагає зберегти здоров'я. З усмішкою на обличчі людина виглядає привабливіше. Настрій легко передається іншим людям, тому вмійте підтримувати гарний настрій і приносити радість іншим.

 

VІ. Підсумок уроку

 

– То які секрети гарного настрою ви самі відкрили?

1. Прокинутися з радісним настроєм.

2. Передай усім привіт і побажай всім здоров’я.

3. Говоріть ласкаві слова.

4. Більше робіть добрих справ.

5. Не йдіть з усмішкою.

6. Слухайте веселу музику.

7. Співай і танцюй!

 

V. Рефлексія

 

Чи була цікавою тема уроку?

Яке завдання вам найбільше сподобалось?

Яке – найменше?

Що б ви змінили в сьогоднішньому уроці?

docx
Додано
13 серпня 2023
Переглядів
697
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку