Урок "Збереження зображень. Поняття буферу обміну"

Про матеріал

Конспект уроку + презентація на тему "Поняття графічного редактора" для учнів 5 класу. Конспект виконаний згідно вимог. Містить: роздатковий матеріал для учнів, тести, кросворди.

Перегляд файлу

Тема: Збереження зображень. Поняття буферу обміну.

Мета: навчальна: розширити уявлення про вікна та їх об'єкти; формувати вміння розпізнава­ти діалогові та інформаційні вікна, навички збереження зображень; сформувати в учнів уявлення про буфер обміну; розглянути алгоритм виді­лення на зображеннях засобами графічного редактора частин різних типів; форму­вати вміння виділяти частини зображень за допомогою інструментів різних типів, переміщувати, копіювати, обертати, зафарбовувати й вилучати виділені частини зо­браження; 

розвивальна: розвивати логічне та абстрактне мислення; формувати вміння аналізува­ти, зіставляти та узагальнювати інформацію;

виховна: виховувати організованість та дисципліну, почуття відповідальності за ре­зультати власної діяльності;

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування навичок і вмінь.

Обладнання та наочність: дошка, комп'ютер, інструкції з ТБ у кабінеті інформатики, роздавальний матеріал до практичного завдання на комп'ютері,

Програмне забезпечення:Графічний редактор Paint

Хід уроку

1. Організаційний етап

2хв

2. Актуалізація опорних знань

5хв

3. Вивчення нового матеріалу

10хв

4.Фізкультхвилинка

2хв

5. Засвоєння нових знань, формування вмінь

15хв

6. Вправи для очей

2хв

7. Підбиття підсумків уроку

5хв

8. Домашнє завдання

4хв

 

  1.                      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

Назвіть зображені інструменти графічного редактора Paint. У виділених комірках ви зможете прочитати одне з ключових слів теми уроку.

Отже, вікно. Давайте пригадаємо, що ми знаємо про вікна.

  1. Які типи вікон ви знаєте?
  2. До якого типу належить вікно програми Paint?
  3. Яку інформацію може відображати інформаційне вікно?
  4. Назвіть елементи діалогового вікна.

МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Найбільше в світі полюбляю малювати Ялинку, м'ячик, квітку, хату. Сиджу з комп'ютером я і малюю, Так наполегливо працюю! Та ось раптово продзвенів дзвінок. Товариш кличе з ковзанами на каток. Малюнок потім хочу завершити. Порадьте, друзі, що мені робити?

  •                     Як ви вважаєте, що потрібно зробити хлопчику, щоб не втратити те, що він малював?

Що для вас виявилося найскладнішим під час рисування орнаменту? Чи легко було точно відтворювати одну й ту саму частину рисунка?

Якщо на папері кожен об'єкт, що повторюється, доводиться рисувати знову, то в середовищі графічного редактора є можливість зробити копію виділе­ного фрагмента і вставити її потрібну кількість разів. Для цього використову­ють спеціальну пам'ять комп'ютера. Розгадавши ребус, ви прочитаєте назву тимчасової пам'яті комп'ютера, призначеної для зберігання об'єктів, які необ­хідно перемістити або скопіювати.

 

  1. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

План вивчення теми

- Збереження зображень.

- Поняття про буфер обміну.Операції над виділеним фрагментом зображення.

1. Збереження зображень.

Збереження зображення відбувається за допомогою функцій Файл=>Зберегти як. Після чого відкривається вікно збереження файлу. В строках назва та тип файлу прописуємо назву зображення та обираємо розширення файлу. Натискаємо кнопку Зберегти

ВИДІЛЕННЯ ФРАГМЕНТА ГРАФІЧНОГО ЗОБРАЖЕННЯ

Для виконання операцій редагування потрібно перш за все виділити фрагмент зображен­ня, з яким будуть проводитися операції. Виділену область буде обведено штриховою лінію. У її кутах і на сторонах розміщуються маркери змінення розмірів виділеної області.

Після вибору необхідного інструмента виділення потрібно на додатковій панелі вибрати режим виділення: прозорий фон  або непрозорий фон (у фрагменті зберігається колір фону).

Якщо потрібно виконувати операції з усім малюнком, то для його виділення слід виконати Правка => Виділити все.

Відмінити виділення можна вибором точки поза межами ви­ділення або натисненням клавіші Esc.

РЕДАГУВАННЯ ГРАФІЧНОГО ЗОБРАЖЕННЯ

Коли виконується операція видалення фрагмента зображення, то він зафарбовується кольором фону, який на даний момент вста­новлено (це не завжди білий колір). І як наслідок, фрагмент зни­кає з малюнка. Видалення виділеного фрагмента малюнка здійсню­ється натисненням на клавішу Delete або виконанням Правка => Очистити виділене.

При переміщенні фрагмент малюнка розміщують на новому місці, на попередньому він видаляється (зафарбовується кольором фону). Переміщення виділеного фрагмента малюнка виконується перетягуванням його на нове місце. Для цього вказівник слід роз­містити всередині виділеної області, натиснути ліву кнопку миші та, не відпускаючи її, перемістити вка­зівник у потрібне місце, після чого відпустити кнопку миші.

При копіюванні фрагмента зображення сам фрагмент залиша­ється на своєму місці, а його копію розміщують на новому місці малюнка. Копіювання виділеного фрагмента зображення можна здійснити аналогічно до операції переміщення, натиснувши кла­вішу Ctrl.

2.Поняття про буфер обміну. Операції над виділеним фрагментом зображення.

БУФЕР ОБМІНУ ТА ЙОГО ВИКОРИСТАННЯ

Копіювання та переміщення виділеного фрагмента зображення можна виконати і з використанням Буфера обміну (рис. 3.17). Буфер обміну - це частина пам'яті комп'ютера, призначена для тимчасового зберігання даних.

Для переміщення виділеного фрагмента з використанням Буфера обміну потрібно виконати такі дії:

  1. Помістити виділений фрагмент зображення у Буфер обміну, виконавши Правка => Вирізати.
  2.   Вставити фрагмент, який знаходиться у Буфері обміну, у малюнок, виконавши Правка => Вставити. (Вставлений фраг­мент зображення розташовується у верхньому лівому куті Робочо­го поля вікна.)
  3. Перемістити вставлений фрагмент у потрібне місце малюнка.
  4. Відмінити виділення фрагмента.

Для копіювання фрагмента слід виконати аналогічні дії, тіль­ки замість команди Вирізати потрібно виконати команду Копію­вати.

(перегляд відеоролика)

4.ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

5.ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ, ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ ТА НАВИЧОК

1. Знайди шлях, який подолала гусінь

2. Художник вирішив пожартувати і заховав малюнок. Розфарбуй зображення з точками і побачиш зображення.

3. Розфарбуй картинку згідно з цифрами

Інструктаж з ТБ.

10 правил роботи школяра за комп'ютером

1/ Коліна мають бути по горизонтальній лінії на рівні стегон; гомілки повинні бути під прямим кутом до ступнів ніг; 

2/ Не треба сідати на краєчок стільця, щоби вага тіла розподілилась на сідниці й стегна, а не на хрестець. 

3/ Ступні повинні стояти на підлозі на ширині стегон ( і а не бовтатися в повітрі). Небажано сидіти, схрестивши ноги. Ніколи не треба сидіти, надовго закинувши ногу за ногу, тому що це призво­дить до викривлення хребта. 
4/ Спину слід намагатися тримати прямо.

5/ Плечі краще опустити й злегка відводити назад, не напружуватися. 
6/ Голову потрібно тримати прямо й рівно, не витягувати шию вперед.

7/ Сидіти краще так, щоб не доводилося тягтися вперед до клавіатури. Живіт повинен майже торкатися краю стола. 

8/ Монітор на столі потрібно встановити на відстані витягнутої руки від дитини. Центр екрана має перебувати на рівні очей, аби не доводилося нахиляти голову, напружуючи шию. Якщо неможливо підняти екран, потрібно змінити кут його нахилу, підклавши під монітор підставку.

9/ Робочі матеріали краще класти прямо перед собою.

10/ Відповідно до вимог техніки безпеки при роботі за комп'ютером, через кожні 15 хвилин дитині потрібно вставати й робити розминку. Сумарний час перебування за комп’ютером має відповідати вікові й стану здоров’я – згідно з рекомендаціями лікарів: педіатра та окуліста.

Робота з комп'ютером

Під час роботи дотримуватись правил безпеки за комп'ютером.

1.Зайняти своє робоче місце. Підготувати комп'ютер до роботи.

2.Завантажити растровий графічний редактор Paint.

3.Виконати завдання.

Завдання1. Використовуючи операцію копіювання базового кола, нарисувати цифри: 3 — фіолетовим кольором, 6 — синім, 5 — блакит­ним

 

Завдання2. У графічному редакторі за допомогою інструментів Пензель, Заливка, Крива, Лінія, Виділення, користуючись операцією копіювання, намалювати фрагмент нічного неба.

Завдання3. У графічному редакторі Paint, виконуючи операції копіювання повторюваних елементів, намалювати зображення калини (тут слід використовувати копіювання після прозорого виді­лення, при якому тіло скопійованого фрагмента залишається прозорим).

Завдання4. У графічному редакторі побудувати зображення пара­лелепіпеда, грані якого мають бути різних кольорів.

Завдання5. У графічному редакторі скласти з паралелограма, по­будованого під час виконання завдання 4, об'ємні композиції.

 

10.Зберегти зображення на диску.

11.Закрити всі вікна. Завершити роботу на комп'ю­тері.

 

6.ВПРАВИ ДЛЯ ОЧЕЙ

Міцно стиснути повіки.

Розімкніть повільно віки.

Декілька разів моргніть,

Вправу ще раз повторіть.

Поморгайте дві хвилини

Швидко-швидко, час бо лине.

Притуліться до долонь,

Проведіть ними до скронь.

Всі заплющіть міцно очі,

Вверх та вниз ними ведіть.

Зосередьтеся на точці

І спокійно вже сидіть.

7.ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

  1. Гра «Конверт знань»

Один учень малює на дошці конверт, не відриваючи руки. Учитель тримає в руках «конверт знань». Учні по черзі витягують із кон­верта запитання, читають уголос та відповідають на них.

  1.                      За допомогою яких інструментів можна виділити фрагмент зображення?

 Виділення;Виділення довільної області;

  1.                      Які дії можна виконати над виділеним фрагментом зображення?

Переміщення; видалення; копіювання; зміна розмірів.

  1.                      Записати правильну послідовність дій для копіювання прямокут­ного фрагмента.

Виділити потрібний фрагмент зображення, задати па­раметр налагодження інструмента (з фоном або без фону); Правка —► Копіювати;

4. Запишіть правильну послідовність дій для збереження файла:

Виконати команду Файл —> Зберегти. У діалоговому вікні обрати диск та папку. У рядку введення Ім'я файла визначити ім'я, під яким слід зберегти ри­сунок. Натиснути кнопку Зберегти.

 

8.ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Опрацювати: ______________________

2. Створити рамку використовуючи функцію Копіювання

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Збереження зображень. Поняття буферу обміну Мета: навчальна: розширити уявлення про вікна та їх об'єкти; формувати вміння розпізнавати діалогові та інформаційні вікна, навички збереження зображень; сформувати в учнів уявлення про буфер обміну; розглянути алгоритм виділення на зображеннях засобами графічного редактора частин різних типів; формувати вміння виділяти частини зображень за допомогою інструментів різних типів, переміщувати, копіювати, обертати, зафарбовувати й вилучати виділені частини зображення; розвивальна: розвивати логічне та абстрактне мислення; формувати вміння аналізувати, зіставляти та узагальнювати інформацію; виховна: виховувати організованість та дисципліну, почуття відповідальності за результати власної діяльності;

Номер слайду 2

Обладнання та наочність: дошка комп'ютер інструкції з ТБ у кабінеті інформатики презентація до уроку файли-заготовки для практичних завдань роздатковий матеріал Графічний редактор Paint Збереження зображень. Поняття буферу обміну

Номер слайду 3

Збереження зображень. Поняття буферу обміну З а л и в к а О л і в е ц ь к р и в а П е н з е л ь П р я м о к у т н и к

Номер слайду 4

Збереження зображень. Поняття буферу обміну Розгадайте ребус

Номер слайду 5

Збереження зображень. Поняття буферу обміну Збереження зображення

Номер слайду 6

Збереження зображень. Поняття буферу обміну Виділення Виділення довільної області

Номер слайду 7

Фізкультхвилинка Збереження зображень. Поняття буферу обміну

Номер слайду 8

Збереження зображень. Поняття буферу обміну Знайди шлях для гусениці Завдання для учнів

Номер слайду 9

Збереження зображень. Поняття буферу обміну Художник вирішив пожартувати і заховав малюнок. Розфарбуй зображення з точками і побачиш зображення.

Номер слайду 10

Збереження зображень. Поняття буферу обміну Художник вирішив пожартувати і заховав малюнок. Розфарбуй зображення з точками і побачиш зображення.

Номер слайду 11

Збереження зображень. Поняття буферу обміну Розфарбуй картинку згідно з цифрами

Номер слайду 12

Збереження зображень. Поняття буферу обміну 1. Використовуючи операцію копіювання базового кола, нарисувати цифри: 3 — фіолетовим кольором, 6 — синім, 5 — блакит­ним Робота за комп‘ютером 2. У графічному редакторі за допомогою інструментів Пензель, Заливка, Крива, Лінія, Виділення, користуючись операцією копіювання, намалювати фрагмент нічного неба.

Номер слайду 13

Збереження зображень. Поняття буферу обміну 3. У графічному редакторі Paint, виконуючи операції копіювання повторюваних елементів, намалювати зображення калини (тут слід використовувати копіювання після прозорого виді­лення, при якому тіло скопійованого фрагмента залишається прозорим). 4. У графічному редакторі побудувати зображення пара­лелепіпеда, грані якого мають бути різних кольорів. 5.У графічному редакторі скласти з паралелограма, по­будованого під час виконання завдання 4, об'ємні композиції.

Номер слайду 14

Вправа для очей Міцно стиснути повіки. Розімкніть повільно віки. Декілька разів моргніть, Вправу ще раз повторіть. Поморгайте дві хвилини Швидко-швидко, час бо лине. Притуліться до долонь, Проведіть ними до скронь. Всі заплющіть міцно очі, Вверх та вниз ними ведіть. Зосередьтеся на точці І спокійно вже сидіть. Збереження зображень. Поняття буферу обміну

Номер слайду 15

Домашнє завдання: 1.____________________ 2. Створити рамку використовуючи функцію Копіювання Збереження зображень. Поняття буферу обміну

zip
Додано
14 липня 2018
Переглядів
1580
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку