ХАРКІВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ №31
План-конспект уроку
з української літератури
для 6 класу
Учитель: Ярошенко І.Є.
ХАРКІВ- 2020
Тема. Жанрові особливості пригодницької повісті В. Нестайка «Тореадори з
Васюківки»
Мета: викликати інтерес до самостійного читання художніх творів, зокрема В.Нестайка; розкрити особливості твору, його пригодницький характер; розвивати навички виразного читання, переказу прозового твору, коментування його; формувати вміння аналізувати поведінку героїв, їхні вчинки, вміння толерантно й аргументовано доводити свою думку; виховувати позитивні риси характеру, активну життєву позицію, оптимістичний світогляд.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу з використанням інтерактивних елементів.
Обладнання: підручник, повість В. Нестайка «Тореодори з Васюківки», завдання (літературний диктант, вікторина «так – ні»), мультимедійна презентація
Епіграф: «Кожна пригода – до мужності дорога».
Народна мудрість
Хід уроку
І. Організаційний момент. СЛАЙД №1
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Слово вчителя
Веселий час — дитинство! Сповнене пригод, справжніх переживань і почуттів, воно назавжди залишається в нашій душі світлим образом, що з теплотою згадуємо в дорослому житті. Бо такого в нас більше ніколи не буде, а воно було найкраще, найправдивіше, найдивовижніше. Такий незгладимий слід залишило дитинство і в душі Всеволода Нестайка, бо тільки людина, яка вміє зберегти в пам'яті миті дитячого життя, могла написати "Тореадорів з Васюківки".
Повість описує пригоди друзів Івана Реня (Яви) і Павла Завгороднього (Павлуші), які ніколи не сидять на місці, вони завжди діяльні, їх мозок напружено працює над тим, яку би "штуку утнути".
ІІІ. Актуалізація опорних знань. СЛАЙД №2
Ява (я-Ваня) Рень, Павлуша Завгородній – хлопці 11 років, друзі, сусіди
Головні персонажі повісті — Ява Рень і Павлуша Завгородній — звичайні школярі-підлітки, що мешкають у селищі Васюківка, бешкетники, фантазери та «1зривники дисципліни».
Ява. Звідки таке незвичне ім'я — Ява? То він сам себе так назвав, коли йому було лише півтора роки. Чи то воно, пискля мале, хотіло сказати: "Я — Ваня", а вийшло "Ява"..., але причепилося оте "Ява" до нього, як реп'ях до собачого хвоста. У Івана руде скуйовджене волосся, а обличчя хлопця рясно вкрите веснянками. Ява Рень — енергійний і відчайдушний хлопець. Зазвичай саме він є ініціатором різноманітних вигадок: то метро під Васюківкою прокласти, то влаштувати бій биків, то організувати шкільний театр. Але хлопець здатний не тільки на бешкет: коли сталася прикра подія з переекзаменовкою, то він влітку сумлінно готувався до перескладання екзамену з української мови на "безлюдному" острові, дібравши собі ім'я "Робінзон Кукурузо".
Павлуша Завгородній — кращий друг Яви. Це більш врівноважений і спокійний хлопець. Він захоплюється малюванням і мріє стати льотчиком, але не менше за Яву полюбляє різноманітні пригоди й таємниці.
Ява (Іван Рень) |
Павлуша |
У хлопців завжди піднесений настрій. Вони не можуть жити без пригод.
|
|
Незважаючи на невдачі, такі як: метро під свинарником, невдала корида – хлопці не падають духом і вигадують усе нові і нові пригоди.
|
|
Іван Рень - автор усіх нових ідей та пригод. Павлуша навіть про нього казав, що «Ява завжди вигадує всякі штуки-викаблуки». Ява -
|
Павлуша завжди дуже щиро говорить про свого друга Яву, доброзичливо розповідає про членів його сім’ї. І взагалі-то у всьому підтримує свого товариша. Павлуша- 3.Справжній друг |
Ява під час стихії не зміг залишитися вдома: прагнув допомогти своїм рідним рятувати людей, які потрапили в біду. 4. Співчутливий |
Саме Павлуша пропонує врятувати беззахисне цуценя із старого колодязя. 4. Чуйний |
Під час повені на велосипеді поїхав до військової частини, аби допомогти врятувати людей. 5.Сміливий |
5.Милосердний |
Варіант І Вікторина «Так - ні»
Варіант ІІ. Літературний диктант
САМОПЕРЕВІРКА за ключем СЛАЙД № 4
ІV. Сприйняття та узагальнення навчального матеріалу. .
- Поясніть, будь ласка, епіграф уроку: «Кожна пригода – до мужності дорога».
(Учні пояснюють прислів’я)
V. Підведення підсумків.
Мікрофон: « На кого я хотів би бути схожим за повістю В. Нестайка..?»
- Дякую, сподіваюся, всі ви отримали задоволення від уроку. Бажаю, щоб ваше дитинство було таким же яскравим і різноманітним, як у Павлуся з Явою, щоб кожен з вас був непересічною особистістю, яка не забуває про закони моралі та етики.
VІ. Домашнє завдання. Опрацювати с.154, зап.1-10(усно),
*Виписати 5 прислів’їв про дружбу СЛАЙД № 9
І Вікторина «Так - ні»
Літературний диктант