Перший урок для учнів першого класу НУШ на тему: "Знає сонце гомінливе - день сьогодні особливий." Мета:сформувати уявлення учнів про школу як Країну Знань, організувати знайомство учнів з однокласниками та вчителями; розширити кругозір учнів про рідну Україну, про народну символіку та державні символи, викликати інтерес до пізнання своєї Батьківщини, її просторів, розвивати почуття патріотизму; заохочувати творити добро,допомагати дітям ідентифікувати себе як учнів та мотивувати їх до навчання.
ЗНАЄ СОНЦЕ ГОМІНЛИВЕ – ДЕНЬ СЬОГОДНІ ОСОБЛИВИЙ
(для учнів 1 класу)
Мета: сформувати уявлення учнів про школу як Країну Знань, організувати знайомство учнів з однокласниками та вчителями; розширити кругозір учнів про рідну Україну, про народну символіку та державні символи, викликати інтерес до пізнання своєї Батьківщини, її просторів, розвивати почуття патріотизму; заохочувати творити добро, допомагати дітям ідентифікувати себе як учнів та мотивувати їх до навчання.
Обладнання: карта України, державні символи, ілюстрації до казок, фігурки українця та україночки, долоньки з кольорового паперу.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
1.Вітання.
Школа двері відчинила,
В класи всіх нас запросила.
На сусідів подивіться,
Один одному всміхніться!
Пролунав уже дзвінок,
Починається… (урок)!
Ранок розпочавсь цікаво,
Світить сонечко ласкаво,
В календарик заглядає
І від усмішки аж сяє.
Знає сонце гомінливе –
День сьогодні особливий!
Учитель: - Бачу, що сьогодні всі прийшли з гарним настроєм, адже для вас пролунав перший дзвінок, який покликав на перший у вашому житті шкільний урок. Я дуже довго чекала цієї зустрічі з вами. Ввесь час намагалась уявити, які ж дівчатка та хлопчики прийдуть до мене в 1 клас? І тепер бачу, що прийшли веселі, розумні, чудові діти, які із звичайних хлопчиків і дівчаток перетворились на учнів, школярів. Я вітаю вас із цією визначною подією!
ІІ. Знайомство.
Кожен гравець отримує маленький аркуш паперу в формі сердечка, на якому він пише своє ім'я. Вчитель йде з капелюхом по колу. Учні по черзі голосно називають свої імена і опускають сердечко у капелюх. Завдання гравців: витягнути з капелюха сердечко, прочитати ім'я і віддати його дитині, яка має це ім'я.
ІІІ. Робота над темою уроку.
Перша зупинка «Казкова».
Відгадайте «З якої це казки?»
«…Я Мишка-шкряботушка, Жабка-скрекотушка, Зайчик-побігайчик. А ти хто така?..» («Рукавичка»)
«… Не їж мене, я тобі пісеньку заспіваю…» ( «Колобок»)
«… Кізонько моя мила, Кізонько моя люба, чи пила, чи ти їла? …» («Коза-Дереза»)
«… А півник тим часом замісив тісто, приніс дрова, розпалив у печі, а мишенята танцюють та в ігри граються…» («Колосок»)
«… От Котик почув Півника, прибіг, забрав його у Лисички і поніс додому…» («Котик та Півник»)
Молодці! Добре виконали завдання!
Друга зупинка «Шкільне приладдя».
Цю найпершу в школі книгу
Знає будь-який школяр.
До усіх книжок доріжку
Прокладає нам ... БУКВАР !
Числа, кола і квадрати;
Скільки виросло тюльпанів,
Скільки в хлопчиків веснянок,
А в дівчаток бантиків –
Скаже ... МАТЕМАТИКА !
Виводить букви і слова оця цікава штучка,
В руці виблискує здаля нова, гарненька … (ручка).
Всяк школяр його шанує, бо він пише і малює.
Хто ж цей славний молодець? Це, звичайно,… (олівець).
Чи в лінійку, чи в клітинку – чистим був, а за хвилинку
Мерехтить від цифр і літер. Здогадались, що це, діти?
Ручці він говорить: «Прошу!» Це – шкільний учнівський... (зошит)
Перший раз малий Микола став збиратися до школи.
Олівець поклав у сумку, книги, зошит, ручку, гумку,
М‘яч, граблі, перо, подушку, на обід м‘яку ватрушку.
Два ведмедики, лопату, білочку руду, хвостату.
Лук і стріли, і рушницю, ще й пухкеньку паляницю.
Ще й стілець, і стіл, і парту, ще й географічну карту.
Трактор, ще й машину, мило…
Вже надворі звечоріло.
Сів Микола, дума думку:
– А чи все поклав у сумку?
Я впевнена, що в ваших портфелях не буде зайвих речей!
Дійсно, портфель ви складете. А як ви готувались до свята?
Дидактична гра «Я – не я»
А тепер давайте грати – треба вам відповідати.
Рано – вранці хто піднявся?
А хто сонечку всміхався?
Не хотів хто одягатись?
А зарядку хто робив?
Свої ручки хто не мив?
Добре зранку готувався. Хто?
А ще досі не вмивався. Хто?
Хто здоровим хоче стати?
А знання хто хоче мати?
Фізкультхвилинка
Добре те, що сонце світить! Добре те, що вітер віє! Добре те, що оцей ліс, Разом з нами ріс і ріс!
Добре те, що небо синє! Добре те, що в Україні Милій ми живем !
Бережемо ми природу Дари цілої затоки Щоб могли тут вільно жити І рослини і птахи! |
(Розводять руки в сторони) (Махають руками вгорі) (Нахиляються вперед, розводять руками) («виростають»)
(Піднімають руки вгору) (Розводять руки в сторони) (Права рука на серці, ліва – вниз)
(Розводять руки в сторони) (Витягують руки вперед) (З’єднують долоньки перед собою) (Імітація квітки руками, махають руками)
|
Третя зупинка «Моя країна – Україна».
(на дошці карта України та державні символи.)
Учитель: Україна, Батьківщина, Вітчизна, рідний край... Ці слова дорогі кожній людині нашої країни. Мама, яка дала нам життя, земля, на якій ми живемо, хліб, який ми споживаємо... Без цього неможливо жити. І серед найзаповітнішого є в людини Батьківщина. Кожна людина найбільше любить той край, де народилася й живе. Кожен пишається своєю рідною землею і завжди хоче сказати про неї найкраще. Дітки, наша Україна дуже красива, багата на родючі землі, на корисні копалини. У нашій країні живе багато талановитих людей, які роблять все, щоб прославити нашу Батьківщину на весь світ
Ми повинні берегти і примножувати красу нашого краю.
Наша рідна Україна, наша Батьківщина, яка має свою землю, свою мову, культуру, історію, власні звичаї і традиції має також неповторні державні символи.
Про них послухайте казку.
Дуже давно жила одна жінка. І було в неї три сини. Росли сини чесними, сміливими і дуже любили свою матір, готові були віддати за неї своє життя.
Підросли вони і вирішили піти в люди і прославити свою матір.
Першим пішов старший син. Мати, щоб він про неї пам‘ятав, подарувала йому золоту корону з трьома промінчиками. Пішов син. І за корону, яка зігрівала людей і вела вперед, показувала дорогу до кращого життя, дали першому сину ім‘я – Тризуб.
Середньому сину мати в дорогу подарувала жовто-блакитний одяг. Своїми хорошими справами прославив він свою матір. Дали люди йому ім‘я – Прапор.
А там, де був молодший син, завжди звучала дзвінкоголоса пісня, тому що мати подарувала молодшому сину голос солов‘я. І дали йому ім‘я – Гімн. З того часу йдуть завжди разом – Тризуб, Прапор і Гімн, прославляючи рідну матір.
Четверта зупинка «Міцність дуба». Учитель:
Ми усі – одна сім‘я,
Неповторні – ти і я!
Будемо усі дружити,
В злагоді і мирі жити.
Бо життя – це диво – казка!
В ньому є любов і ласка!
Ми прийшли у світ, щоб жити
Й на Землі добро творити!
VI. Підсумок уроку
візьму ваші руки, мої учні маленькі,
Щиро, бережно й ніжно в долоні свої.
Поведу через казку, не бійтесь, рідненькі,
У незвідані далі, далекі краї.
Будем разом усюди ми там мандрувати,
Перепони долати ми будем щодень.
Я навчу всіх вас мислити, і рахувати,
І читати, й писати, співати пісень.
То ж давайте всі руки, і я обіцяю:
Станем друзями всі ми на довгі роки.
ви полюбите школу і клас свій, я знаю,
Я щоранку чекатиму вас залюбки!
Бажаєю здоров’я багато-багато,
Хай щастя і мир залишаються в хаті,
Хай горе обходить завжди стороною,
А радість приходить і ллється рікою.
Хай довго всміхається сонце і небо,
Хай бог береже вас весь час,
Та іншого щастя вам більше не треба,
Живіть поряд з дітьми, не гайте свій час..