Урок "Знайомство з середовищем програмування"

Про матеріал
Розробка уроку "Знайомство з середовищем програмування" призначена для учителів інформатики, які вивчають тему "Алгоритми та програми" у середовищі Lazarus. Розробка містить практичне завдання.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Знайомство з середовищем програмування. Елементи вікна середовища програмування. Поняття форми. Програмний проєкт і файли, що входять до його складу

Номер слайду 2

Lazarus. Lazarus — вільне  середовище розробки програмного забезпечення для компілятора Free Pascal Compiler

Номер слайду 3

Складові середовища розробки програми Lazarus. Текстовий редактор1 Компілятор2 Засоби налагодження програми3 Довідкова система4

Номер слайду 4

Інтерфейс Інспектор об’єктів. Властивості об’єктів. Вікно Редактора вихідного коду. Функціональні клавіші та вкладки з об’єктами. Вікно Форми

Номер слайду 5

Редактор вихідного коду. У вікні Редактор вихідного коду ви будете писати програмний код програми, і саме вікно дуже схоже на звичайний текстовий редактор.

Номер слайду 6

Форма. Форма – це об’єкт, на якому можна розмістити кнопки, поля, написи, меню та інші компоненти для створення інтерфейсу користувача.

Номер слайду 7

Властивості об’єкта Форма (Form1) Caption. Color. Cursor. Font. Height. Текст заголовка форми. Колір форми. Курсор миші в той момент, коли він знаходиться над формою. Шрифт, використовуваний на форміВисота форми в пікселях

Номер слайду 8

Властивості об’єкта Форма (Form1) Name. Top. Visible. WidthІм'я форми як об'єкта Позиція форми (лівого верхнього кута) на екрані в пікселях. Визначає видимість форми на екраніШирина вікна в пікселях, включаючи границю

Номер слайду 9

Додаємо напис

Номер слайду 10

Додаємо кнопку

Номер слайду 11

Запуск проєкту на виконання Клавіша F9 Кнопка на панелі інструментів Запуск. Пункт меню Виконання/ Виконати

Номер слайду 12

Збереження проєкту. Комбінація клавіш CTRL+SПункт меню Файл/ Зберегти всі

Номер слайду 13

Відкрити проєкт. Комбінація клавіш CTRL+OПункт меню Файл/ Відкрити

Номер слайду 14

Файли в папці збереженої програми. Готовий проєкт, який можна виконати. Проєкт , для відкриття в середовищі Lazarus

Номер слайду 15

Працюємо за комп’ютером. Перейти до інструкційного файлу

Номер слайду 16

Повторюємо1. Lazarus це…2. Як запустити середовище розробки програмного забезпечення Lazarus ?3. З яких елементів складається інтерфейс Lazarus? 4. Як додати напис?5. Як додати кнопку?6. Які властивості має форма?

Номер слайду 17

Домашнє завдання. Опрацювати вивчений матеріал.

Перегляд файлу

«Знайомство з середовищем програмування. Елементи вікна середовища програмування. Поняття форми. Програмний проект і файли, що входять до його складу»

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки.

Алгоритм роботи:

 Створення найпростішого проекту

1. Відкрити середовище розробки програмного забезпечення Lazarus

2. Для форми задати такі характеристики:

  Caption – частина 1

  Color – світло-зелений

  Height – 600

  Width – 800

3. Додати надпис «Привіт всім!»

  Caption – Привіт всім!

  Font - AR BERKLEY, жирний, 36  , колір – червоний

  Left – 248

  Top - 88

4. Додати кнопку «Закрити програму»

  Caption – Закрити програму

  Color –$00EEE03C

  Cursor – crIBeam

 5.                Програмуємо кнопку. При натисненні на кнопку, вікно повинно закритися

  Обираємо в інспекторі об’єктів нашу кнопку і двічі клацаємо на неї

  В редакторі тексту (там де мигає курсор) вводимо команду Close

6. Виконуємо програму ( F9)

7. Зберігаємо проект в свою папку, назвавши Вашим прізвищем

 

zip
До підручника
Інформатика 8 клас (Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.)
Додано
25 лютого 2023
Переглядів
311
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку