Діяльнісний підхід до викладання математики.
5 клас
Тема уроку: Дробові числа і звичайні дроби.
Мета уроку: Формувати:
1. Предметні компетентності: Ознайомлення із звичайними дробами, з поняттям правильних і неправильних дробів. Вивчити основну властивість дробу.
2. Ключові компетентності: Математичну, спілкування державною мовою, уміння вчитися впродовж життя.
3. Ціннісні ставлення: до себе, готовність працювати над самовдосконаленням; слухати інших, уміння працювати в колективі.
Розвивати вміння працювати самостійно а також самостійно здобувати знання.
Виховувати позитивне ставлення учнів до навчально-пізнавальної діяльності.
Хід уроку
1. Організація класу.
2.Актуалізація і корекція знань учнів.
До сьогодні ми розширювали знання про натуральні числа.
Які числа називаються натуральними?
Що ми вміємо робити з натуральними числами? (Виконувати дії, відкладати на числовому промені, підносити до степеня.)
3. Розкриття загальної мети та плану проведення уроку за допомогою учнів.
- Я на урок принесла мандарини — це талісман сьогоднішнього уроку.
- Як ви думаєте, чому?
- Ми сьогодні вчимо не цілі числа, а частинки цілого. Природа сама поділила мандарин на частинки, на дольки. В математиці частинки називають дробами (від слова дробити).
4.Вивчення нового матеріалу.
У цього мандарина всіх 12 частинок, якщо взяти одну — то це частина мандарина.
1-це чисельник, 12 — це знаменник, риска дробу — означає дію ділення.
5. Вчимося читати дроби: виконуємо № 931.
Серед дробів є такі, у яких чисельник менший за знаменник. Ці дроби називаються правильними. Навести приклади.
Дроби, у яких чисельник більший або рівний за знаменник — називаються неправильними. Навести приклади.
Виконуємо № 945: І група виконує а), ІІ група — б).
6. Робота в групах: Зафарбувати частину фігури.
|
= |
= |
|
= |
= |
= |
= |
= |
= |
Якщо порахувати насправді на скільки частин поділена фігура і яка частина зафарбована — маємо: І група:
=
=
=
=
=
ІІ група:
=
=
=
=
=
Уважно дивлячись на ці дроби, що ви помітили? Як змінилися чисельник і знаменник?
Це і є основна властивість дробу: дріб не зміниться, якщо і чисельник і знаменник помножити або поділити на одне і те ж саме число.
Використовують основну властивість дробу для скорочення дробів: =
7. Закріплення вивченого матеріалу.
Розв’язати №942, №951, №957.
8. Домашнє завдання: Опрацювати п.26. Розв’язати №943 (Не забуваємо, що при скоченні дробів ділимо і чисельник і знаменник.); №946 (Якщо чисельник 6, то які числа можна поставити в знаменник, щоб дріб був неправильний?).
9. Рефлексія:
Про що ми сьогодні на уроці говорили?
Що про звичайні дроби ми вивчили? (Запис, значення, види дробів, основна властивість).
10. Практичне завдання: Зважимо мандарини зі шкіркою, а також без шкірки. 1 грам коштує 10 копійок. Записавши дані, знайдіть, яку частину грошей ми викинемо разом зі шкіркою? Як можна використати шкірку? (Запитайте у мами).
Навчити позначати дробові числа на числовому промені.
Розвивати алгоритмічну культуру учнів як здатність діяти за заданим алгоритмом а також уміння самостійно конструювати нові алгоритми на основі аналізу й узагальнення послідовності виконуваних операцій і дій, що ведуть до шуканого результату.
Виховувати уміння сконцентруватися, слухати інших, уміння працювати в колективі, співпереживати, формувати сприятливий моральний клімат.
2.Актуалізація і корекція знань учнів.
2.1.Завдання: Побудувати точки А(3), В(5).
На іншому промені побудувати точки А(30), В(8).
2.2.Повторити відкладання натуральних чисел на числовому промені, записавши на дошці алгоритм дій: