Урок "Звичайні дроби"у 5 класі

Про матеріал

Конспект уроку "Звичайні дроби" (5клас, урок засвоєння нових знань) містить різні форми та методи навчання, види роботи учнів, прикладні задачі та презентацію. Конспект відповідає чинній програмі.

Перегляд файлу

Маловисківська  гімназія

 

 

 

 

Конспект  уроку  «Звичайні дроби»

( 5 клас, підручник О.С. Істер Математика. 2013 )

 

 

 

 

        Підготувала і провела

вчитель математики

Федорова Марія Юіївна              

    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2014 рік

Тема уроку :  Звичайні  дроби         Мета : навчальна : сформувати вміння читати, записувати та наводити прикла-                                             ди звичайних дробів, розв’язувати вправи на знаходження                                              дробу від числа і числа за його дробом; пояснювати, що                                                            показує чисельник і знаменник дробу;                                                                        розвивальна: розвивати вміння правильно і чітко висловлювати власні                                                думки, логічно мислити;                                                                                                    виховна: виховувати наполегливість, старанність, інтерес до математики.                                                                      

Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь.                                                                                                                                                                                                                                                      ХІД  УРОКУ

 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ  ЕТАП                      Учитель перевіряє готовність учнів до уроку, виражає надію, що вони добре відпочили на зимових канікулах і успіхи у ІІ семестрі будуть гарними.У ІІ семестрі вивчатиметься розділ «Дробові числа і дії над ними».Розпочнемо вивчати його з теми «Звичайні дроби та дії над               ними».

 

ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ  

 Учитель перевіряє виконання домашнього завдання: розв’язання «новорі-чних»  задач.

 

ІІІ.   АКТУАЛІЗАЦІЯ  ОПОРНИХ  ЗНАНЬ  

 Створюється відповідна  мотивація через розв’язування практичної задачі, після розв’язання  якої  учні свідомо відчують необхідність  введення дробових чисел, що натуральних чисел недостатньо для оцінювання величин.

 Задача.Побудуйте  квадрат зі стороною 3см. Обчисліть його площу. Поді-літь його на 4 рівних частини. Чому буде дорівнювати площа кожної частини ?

 

IV.  ЗАСВОЄННЯ  ЗНАНЬ

 Вивчення нового матеріалу проводиться у формі фронтальної бесіди з класом.

 1.Наведіть приклади, коли ми маємо справу не з натуральними числами, а тільки їх частинами.

 2.Випили півсклянки молока, то це…

 3.Розрізали пиріг на 8 рівних частин і взяли собі шматочок, то це …

 4.Розділили 3 яблука між п’ятьма дітьми, то це …

 5.Згадайте, як  записуються такі числа і як вони називаються ?

1

 6. Де записують чисельник дробу? (підказка через образ «чоловік»,                     «чоло»).

 7. Де записують знаменник дробу? ( підказка через образ «земля» ).

 8. Що показує знаменник ?

 9. Що показує чисельник ?

 10. Які дроби відповідають словам «половина», «третина», «чверть» ?

Про звичайні дроби вже згадали. Переходимо до розвязання ще однієї задачі.

 

  Задача 1. У саду 72 дерева, з них  становили груші. Скільки груш росте у                          саду ?

      У ході розв’язування можна обговорити такі питання:

  • Яку частину всіх дерев становили груші?
  • Чому дорівнює знаменник дробу ?
  • Що означає знаменник дробу ?
  • Чому дорівнює  чисельник дробу
  • Що означає чисельник дробу ?

    Висновок. Для розв’язання задачі потрібно 72 поділити на 8 і здобутий результат помножити на 3. Складається вираз :  (72 : 8)·3 = 27(груш).

    Відповідь: 27 груш.

 

Задача 2. У саду  росте 24 груші, що становить усіх дерев. Скільки всього дерев у саду ?

 При обговоренні розв’язання цієї задачі доцільно з’ясувати такі питання :

  • Що показує дріб

 такі частини.)

  • Як дізнатися, скільки дерев становить одна частина, тобто  дерев? (Потрібно 24 поділити на 4.)
  • Як дізнатися, скільки всього дерев у саду ? (Потрібно здобутий результат помножити на 7, оскільки  таких частин 7.)

Висновок. Складаємо вираз : ( 24 : 4 ) · 7 = 42(дерева).

Відповідь. 42 д.

 

V. ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ 

1.Виконання усних вправ  № 918, № 919.

2.Виконання письмових вправ  № 923, 938, 951.

 Виконання всіх вправ супроводжується поясненням  або коментуванням.

2

Учні  чітко повинні розрізняти два типи розв язаних задач.

 

 

VI. ПІДСУМКИ  УРОКУ

Закінчи речення :

1.Якщо кавун  розрізати на 9 рівних частин, то кожну з них позначимо як дріб…

2.Чисельник дробу дорівнює … , а знаменник −…

3.Прочитайте  дріб  . Число 13 показує … , а число 9 − …

4.Щоб знайти  від 24 кг, потрібно …

5. Якщо  довжини відрізка дорівнює 10 см, то, щоб знайти довжину всього відрізка, потрібно …

6. Чверть години – це …хвилин

 

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1.Вивчіть теоретичний  матеріал за параграфом 27 підручника.

2. Виконайте вправи  № 922, 924, 939 – для учнів початкового і середнього рівнів ;  № 945, 947, 952 – для учнів достатнього і високого рівнів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Воловiк Оксана Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Шаповалова Наталія Леонідівна
    Дякую за розробку уроку! Все чітко, нічого зайвого.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
2 квітня 2018
Переглядів
10675
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку