Уроку 7 клас.Тема"Умови плавання тіл".

Про матеріал
Розробка уроку призначена для вчителів фізики,які працюють за новою програмою в 7 класі.
Перегляд файлу

Тема: Умови плавання тіл.

Мета: дати учням знання про умови плавання тіл на основі поняття про архімедову силу, установити співвідношення між густиною тіла й рідини (або газу), необхідне для забезпечення умови плавання тіл. Формувати вміння розв'язувати задачі.

Розвивати: логічне мислення, вміння спостерігати, глибоко аналізувати, зіставляти, порівнювати, пояснювати явища.

Виховувати: інтерес до фізики, інтерес до експерименту, почуття бережливого ставлення до природи.

 

Тип уроку. Урок засвоєння нових знань

 

Обладнання: посудини з водою, посудина з солоною водою, різні тверді тіла, сире яйце, малюнки, таблиця густин.   

                        Хід уроку

І. Організаційний момент.

IІ. Актуалізація опорних знань, вмінь і навичок.

          Фронтальне опитування.

1.Яка сила виникає при зануренні тіла в рідину?

2.Як  напрямлена ця сила?  

3.Сформулювати закон Архімеда.

4.Які відомі з життя вам явища вказують на існування виштовхувальної

  сили ?

5.Від чого залежить архімедова сила?

6.Яка ще сила діє на занурене в рідину тіло?

7. Як напрямлені сила архімеда і сила тяжіння ?

 Вправа" З розсипаних букв записати формули."

 8.На дошці   записані  букви, які позначають фізичні величини, з цих букв  скласти формули, які визначають архімедову силу, силу тяжіння, густину та масу.

                               Робота в групах

9. Розв'яжемо задачі.

                                                     1група.

   1. Визначте, яка архімедова сила діє на тіло об’ємом 6 м3 , занурене повністю у воду?

2.У воду кидають дві однакові закриті пляшки - з водою і порожню. Чи однакова архімедова сила діятиме на них, якщо вони будуть під водою? 

 

                                                     2група.

 

1.Який об’єм води витісняє брусок, якщо на нього діє  виштовхувальна сила

4кН?

    2.Чи зміниться значення архімедової сили, яка діє на підводний човен, якщо він з моря зайде в дельту річки?

                                               

 

IІІ.Мотивація навчальної діяльності.

1)Дослід з різними тілами.

Опускаєм у воду цинковий брусок та дерев'яний . Спостерігаєм за поведінкою брусків.

 

2)Проводим дослід з яйцем в  солоному розчині та в чистій воді . Спостерігаєм за поведінкою яйця.

Картинки по запросу "умови плавання тіл картинки плаванняз яйцем дослід"Картинки по запросу "умови плавання тіл картинки плаванняз яйцем дослід"Картинки по запросу "умови плавання тіл картинки плаванняз яйцем дослід"

 

Чому так поводяться фізичні тіла нам допоможе сьогоднішня тема.

ІІІ. Повідомлення теми ,мети уроку.

Відкрийте зошит і запишіть тему уроку.

IV. Сприйняття нового матеріалу.

Вчитель пояснює  новий матеріал.

Які сили діють на кульки? Вчитель зображує ці сили на малюнках

Картинки по запросу "картинки умови плавання тіл"

 

Учитель разом з учнями формулює умови плавання тіл.

 

Тіло тоне в рідині або газі, якщо густина тіла є більшою за густину рідини або газу.

 

Тіло плаває в товщі рідини або газу, якщо густина тіла дорівнює густині рідини або газу.

 

Тіло спливає в рідині чи газі або плаває на поверхні рідини, якщо густина тіла є меншою, ніж густина рідини або газу.

 

 

  Картинки по запросу картинки умови плавання тіл

 
На минулому уроці учням було задано завдання- підготувати в групах  повідомлення:      Про плавання тіл в живій природі.

 1 група розповідає про риби і водяного павука.

 2 група розповідає про птахів, які плавають на воді та молюска наутилуса.

      Розважальна вправа «Пантоміма»

Завдання роздає вчитель.

1гр. Показати плаваючого водолаза.

2гр. Показати рух човна за допомогою весел.

 Від кожної групи виходять представники для виконання вправи, учні від іншої групи відгадують.

IV.Розв'язування задач

1. На дошці намальовано посудина з водою.

Учні повинні розмістити картки на магнітиках , на яких зображені тверді тіла—гума, олово, віск, цегла в посудині з водою згідно таблиці густини та умов плавання тіл.

.

 

2 .На дошці намальована порожня посудина в яку вливають різні рідини: олію, спирт, вода, гліцерин.

Розмістити положення шарів рідин згідно таблиці густини. Учні використовують картки з магнітами, що зображують рідину.

 

Учні розв’язують завдання в парах.

1варіант.

Користуючись таблицею густини, зазначте, які з металів—алюміній, мідь, золото, свинець можуть плавати в ртуті.

2варіант.

У посудині один над одним розташовані шари трьох рідин: ртуті: гліцерину, води. У посудину кидають три маленькі кульки: золоту, крижану, сталеву. Де розміщуються кульки?

3варіант.

Брусок знаходиться в різних рідинах, в трьох посудинах. Густина якої рідини буде більша?

Брусок знаходиться в різних рідинах. Густина якої рідини більше?

4 варіант.

Визначте розташування куль, однакових за об'ємом і виготовлених  з:

 

 

Визначте розташування однакових за об ’ ємом куль, виготовлених з: <ul><li>Алюмінію, сталі, платини  корка, парафіну, порц...

5варіант.

Визначте розташування куль, однакових за об'ємом і виготовлених з:

Визначте розташування однакових за об ’ ємом куль, виготовлених з: <ul><li>Алюмінію, сталі, платини  корка, парафіну, порц... Кожна пара пояснює свої розв'язки

 

 

Учні виходять до дошки і розв'язують задачі №1,№2 з допомогою вчителя.

  Задача №1

Тіло масою 400г під час повного занурення у воду витісняє 350 см3 води.

Плаває це тіло у воді чи тоне?

Задача №2.

Соснова дошка завтовшки 8 см плаває у воді. На скільки вона виступає над водою?

 

V.Підсумок уроку

Вправа" Мікрофон"

  • Що ми вивчили на сьогоднішньому уроці?
  • За якої умови тіло тонутиме в рідині або газі?
  • За якої умови тіло спливатиме в рідині або газі?
  • Щоб тіло плавало в товщі рідини або газу, яка умова потрібно, щоб виконувалась?
  • Що найбільше вам сподобалось на уроці?

 

VI. Домашнє завдання.

Вивчити § 28. Вправа 28 (2,4,7).

docx
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
До уроку
§ 32.Умови плавання тіл.
Додано
17 лютого 2021
Переглядів
6971
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку