Тема “Тиск в рідині”. “Розрахунок тиску на дно і стінки
посудини ”.
Мета:
виробити уміння обчислювати тиск по формулі Р=р%Н.
Розвивати уміння логічно мислити та розв'язувати по-
ставлені задачі.
Тип:
урок з елементами диспуту: “Людина - амфібія: міф чи
реальність? Чи можуть існувати Іхтіандри?”
Обладнання: посудини різної форми, кулька на нитці.
І. Установчо-мотиваційна частина.
1) Розповідь вчителя.
Книга Жака-Іва Кусто “Живе море”.
1939 р. в Тунісі 60-річний араб на 2,5 хв. спустився без дихального апара- та на 130 футів. (1 фут = 0,3 м)
Проблема: Чому це небезпечно? Вирішуємо за допомогою метода “Моз- гова атака”.
Обговорення.
Висновки (робить вчитель разом з дітьми). Стиск легень на глибині 100 утів об’єм повітря в легенях зменшується, дорівнює Ул від початкового. Згин есер досягає максимуму, при цьому можливі переломи та пошкодження.
Запитання: Що є спільного в будові та принципі роботи батискафа та ба-
тисфері?
Обговорення. Висновки.
Вивід формули Р = Р£І1
III. Розв’язування задач (робота в групах)
Чому колбу з тонкими стінками, в яку налита вода, закривають, так щоб
пробка не давила на рідину.
№ 2 - самостійно № 4, 5, 6 - за допомогою вчителя.
,
Проблема: чи зміниться тиск, якщо в посудину опустити кульку на питці? (проводимо експеримент та робимо висновки).
Сьогодні ми ознайомились з водними океанами, на дні яких людина не
може жити.
V. Домашнє завдання: вивчити § 32 № 3, 5 і № 7, 8, 9 (для сильних учнів), повторити § 30, 31.