Урок з географії "Властивості ґрунтів. Ґрунтовий покрив"

Про матеріал

Конспект уроку «Властивості ґрунтів. Ґрунтовий покрив.»

відповідає вимогам програми предмету для 6 класу в умовах впровадження нового Державного стандарту.

Для проведення уроку обрана інтерактивна форма проведення уроку – «Перевернутий клас» . Така форма проведення уроку забезпечує підвищення інтересу учнів до предмету, розвиває співробітництво між учнем та вчителем, дає їм стимул до дослідження та експерименту, персоналізує навчання.

Перегляд файлу

Тема уроку:  Властивості ґрунтів. Ґрунтовий покрив.

Мета: продовжити формувати в учнів знання про грунт і його складові; систематизувати знання про геосфери Землі;  виявити географічні закономірності поширення ґрунтів, розширити і поглибити уявлення дітей про властивості ґрунту; ознайомити дітей з різними видами ґрунтів і їх розміщення на Землі;

Завдання уроку:

1. Сформувати уявлення про властивості грунтів. Навчити аналізувати і працювати в программі 3 Dмоделювання

2. Розвивати в учнів вміння працювати з різноманітними джерелами знань, аналітичне мислення; пізнавальний інтерес, самостійність.

3. Виховувати прагнення досліджувати навколишній світ.

Тип уроку: комбінований, з використанням ІКТ

Обладнання: проектор, ноутбуки, мультимедійна презентація, підручник географії, зошити,

Очікувані результати:

Після цього уроку учні зможуть: розповідати про властивості грунтів,називати особливості їх поширення, створювати профіль грутів у программі  tinkercad , добирати джерела географічних знань для аналізу процесів ґрунтоутворення, визначити закономірності їх поширення на земній кулі.

Структура уроку.

І.     Організаційний момент                                                                  2 хв

ІІ.   Актуалізація опорних знань і умінь учні                                      2 хв

ІІІ.    Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів           15 хв.

 

ІV    Практична робота                                                                          15  хв

V     Закріплення матеріалу                                                                   5 хв

VІ.  Домашнє завдання                                                                          1 хв.

VІІ. Підсумок уроку. Рефлексія                                                            5 хв. 

 

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку, налаштування на робочий лад.

  •                  Добрий день, давайте усміхнемося один одному, подумки побажаймо успіхів на цілий день.

ІІ. Актуалізація опорних знань і умінь учнів

Прийом «Вірю — не вірю»

Якщо згодні з твердженням підіймаємо догори лайк, якщо ні показуємо дизлайк

  •                  Чи вірите ви в те, що між живими організмами нашої планети та іншими її оболонками існує взаємозв’язок?
  •                  Чи вірите ви в те, що живі організми рівномірно розташовуються на нашій планеті?
  •                  Чи вірите ви в те, що життя зародилося в Океані?
  •                  Чи вірите ви в те, що господарська діяльність справляє позитивний вплив на біосферу?
  •                  Чи вірите ви в те, що межі біосфери змінюються і «винуватцем» цих змін є головним чином людина?

ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів

Діти заздалегідь до уроку були об’єднані у групи, якими вони працюють впродовж усього уроку.

  •                  Ви вдома розглянули тему «Грунти» в електронному варіанті. Тож подивимося, чи вдалося вам розкрити цю тему. Кожна група отримає проблемне питання. У вас є час 2 хвилини, щоб розв’язати його.

          1 група

  •                  За яких умов відбувається утворення ґрунту.

2 група

  •                  Від чого залежить формування та розташування ґрунту на нашій планеті

3 група

  •                  Яке значення має грунт для людини і планети в цілому

4 група

  •                  Які грунти поширені в Донецькій області, чи родючі вони?

Виступи груп.

 1 група

Утворення грунтів - складний процес, основою якого є біологічний круговорот речовин. На розвиток грунтоутворювального процесу величезний вплив мають такі чинники, виділені В. В. Докучаєвим, як: клімат, рослинність і тваринний світ, материнські породи, рельєф, вік грунтів. Грунт є результатом взаємодії  літосфери,атмосфери, та біосфери протягом певного часу.

2 група

На нашій планеті властивості гідросфери, атмосфери та біосфери змінюються зонально. Від впливу оболонок Землі, переважно від їх властивостей буде залежить формування та розташування ґрунту. Де постійно йдуть дощі, там перезволожені ґрунти, а де дощів немає – посушливі. Тобто зональне розміщення ґрунтоутворювальних чинників, насамперед клімату та рослинності визначає й зональне поширення ґрунтів на земній поверхні. Ґрунти на земній кулі закономірно змінюються з широтою — від екватора до полюсів, а в горах — з висотою — від підніжжя до вершини

3 група

Вирощування сільськогосподарських культур та випас тварин.Грунт також є умовою існування і розвитку життя на Землі,життєвим простором існування і джерелом живлення організмів,є сховищем насіння та енергії,регулює біосферні процеси,виявляє чисельність і поширення різних видів організмів.

4группа

Грунти Донецької області сформувалися під впливом багатьох факторів посушливого клімату, живих організмів, складу і будови материнських порід, рельєфу місцевості.  В межах Донецької області переважають звичайні чорноземи, вониони дуже родючі,

Фізкультхвилинка

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Практична робота

3D моделювання в сервісі www.tinkercad.com Створення 3D профілю грунту

А тепер ми з вами попрацюємо на ноутбуках. Зайдіть будь ласка в інтернет за даним посиланням  www.tinkercad.com. Відкриємо його і змоделюємо у цьому додатку 3D профіль ґрунту. Пам’ятаємо про техніку безпеки при роботі з комп’ютером .

Учні працюють в ноутбуках створюючи  3D профілю ґрунту

Один із прикладів створення

https://www.tinkercad.com/things/bXN45ytTk4e-brave-jaiks-kup/edit?sharecode=VE9HPrqltxq5jrzslXXq8ikpYibjTfbjTiDnIgHN6VI

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Прийом «Географічний крос»

Основною особливістю ґрунтів, що відрізняє їх від гірських порід, є... (родючість).

Родючість залежить головним чином від кількості... (гумусу).

Найбільшою родючістю вирізняються... (чорноземи).

Назви ґрунтів зазвичай визначає їх... (колір).

У результаті господарської діяльності родючість ґрунтів... (знижується).

VІ.  Домашнє завдання

А тепер  запишіть домашнє  завдання: 

  1.              Опрацюйте відповідний матеріал підручника параграф 55

 VІІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

1. Вправа « Все в наших руках» - робота в групах               

Час нашого уроку минає. Давайте підведемо підсумок. Для цього  виконаємо вправу « Все в наших руках»

На парті у вас лежать долоньки. Кожен палець - це якась позиція,з якої необхідно висловити свою думку:

«великий» - для нас було цікавим…

«вказівний» - з цього уроку ми отримали конкретну допомогу…

«середній» - нам не сподобалося…

«підмізинний» - наш настрій на початку уроку…, в кінці -…

«мізинець» - хотілося б…

Урок закінчено,дякую,до побачення.

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
Додано
1 січня 2023
Переглядів
443
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку