Узагальнення досвіду роботи класного керівника
Майже 20 років я працюю з дітьми. (слайд)
Моє педагогічне кредо: «Люби, твори, пробачай!». В 2011 році я познайомилась із своїм новим класом. (слайд) Це мої діти, їх 28.
(слайд)14 дівчат та 14 хлопців. Кожен з моїх дітей унікальний. На початку 5 класу проаналізувала інтереси учнів класу. Аналізуючи обдарованість дітей отримала таки результати (слайд).
Наша школа – це шкільна Галактика, кожен клас – це планета з своєю назвою, девізом і з своїми сузір’ями. Наш клас (слайд) Планета « Н аполегливих, А ктивних, Д оброзичливих, І ніціативних, Я скравих особистостей. »
В класі працює учнівське самоврядування(слайд).Важливий принцип якого : «Самі вирішили, самі зробили, самі відповідаємо» . (слайд) Структуру учнівського самврядування нашого класу можна схематично зобразити так. Лідера класу та лідерів сузірь обирають учні класу шляхом голосування.
У процесі виховної роботи в класі створюються можливості самореалізації дитини, учні презентують розвинені творчі здібності в класних та загальношкільних заходах. (слайд).
Учні мого класу навчаються в «Школі мистецтв», де отримують музичну (21%) та образотворчу освіту (18%). Із задоволенням відвідують спортивні секції ( 14%), є учасниками історично-патріотичного гуртка «Відлуння епох»( 25%), гуртка квілінгу «Чарівний завиток»(7%).
У травні 2011 року, коли мої діти закінчували 4 клас,мною було проведено засідання круглого столу для батьків, де було обговорено проблеми виховання дітей в сім'ї та школі, адже школа та сім'я - партнери. Я знайомила батьків з виховною проблемою школи (слайд)
Аналізуючи анкети батьків,враховуючи їх побажання та проблему школи я прийшла до висновку, що будемо працювати над проблемою (слайд)
Формування й розвиток інтелектуальної , свідомої особистості з громадянською позицією, готової до конкурентного вибору свого місця в житті.
Саме тому головні мої задачі: (слайд)
(слайд) Так як в центрі виховної системи є особистість, її нахили, здібності, потреби, інтереси, характер, соціальний досвід, свідомість. І кожен учень повинен усвідомлювати , що саме від нього залежить майбутнє нашої країни, виникла необхідність
створити виховну систему під назвою(слайд) «ТИ – ЛЮДИНА».
(слайд)Очікуваним результатом є майбутній випускник ,в якого сформовано рівень соціальної зрілості, достатньої для забезпечення його самостійності у різноманітних сферах життєдіяльності, здорова (фізично, духовно) людина, творча особистість з розвиненою потребою у самореалізації та самовдосконаленні, з почуттям відповідальності за долю України, її народу, людства.
Робота ведеться за 7 напрямкам (слайд)
1 напрямок (слайд)
Ти – громадянин України
В 5 класі я провела діагностику громадянської вихованості школярів. Аналізуючи результати я побачила , що близько 15% учнів мають середній рівень громадянської вихованості і 50% - низький. Аналіз і узагальнення результатів засвідчив необхідність посилення уваги до питань громадянського виховання учнів у позаурочній діяльності. Тому моя діяльність була спрямована на широке використання народної творчості, традицій українського народу. На базі мого класу було створено пошуково – патріотичний гурток «Відлуння епох».
Було проведено(слайд) :
КВК "Громадянином бути зобов'язаний",Урок-екскурсія "Стежками ВВВ", зустріч з воїнами-авганцями,приймали участь у відкритті меморіальної дошки пам’яті герою-чорнобильцю Олександру Лелеченко.
Після проведення такої роботи рівні громадянської вихованості учнів зазнали значних позитивних зрушень. (слайд).Зросла кількість учнів ,що мають високий та середній рівень .
2 напрямок(слайд)
Ти - цінитель життя
Виховні заходи були спрямовані на розвиток фізичної активності, постійної турботи про стан свого здоров’я, безпеку життєдіяльності, профілактику згубних звичок.
(слайд)В класі було проведено: спортивні змагання,тренінг "Ні шкідливим звичкам",перегляд відеофільмів циклу "Ми за здорове покоління", гра "Квест".
результати:
3 напрямок(слайд)
Ти – майстер на всі руки
Виховні заходи були спрямовані на усвідомлення соціальної значущості праці, розвиток потреби в трудовій активності.
Було проведено( слайд) :Усний журнал " Біографія моєї родини",година спілкування "Труд в моїй сім'ї ",створено проект "Моя працьовита сім'я" та проект-портфоліо "Всі професії важливі".
результат :
усвідомлюють соціальну значущість праці, з’явилось прагнення сумлінно і відповідально працювати, дбайливо ставляться до результатів праці
—набули умінь і навичок трудової діяльності, отримали основи трудової культури
—свідомо готуються до вибору професії.
4 напрямок ( слайд)
Ти – справжня людин
Виховні заходи були спрямовані на формування позитивних рис особистостей, знання своїх прав, протистояти виявам несправедливості та жорстокості.
В класі провели: (слайд) Круглий стіл"Що таке агресія", експрес-опитування "Як би я був президентом", година спілкування " Знаємо та розуміємо свої права", гра "Суд над Сніговою Королевою", урок-презентація "Правила поведінки учнів".
результати:
5 напрямок ( слайд)
Ти – господар на землі
Заходи були спрямовані на розвиток почуття обов’язку в збереженні природних багатств.
( слайд) З цією метою було проведено :Одноденні походи, Екологічна конференція « Зберижімо нашу Землю», екскурсії до м. Харкова, Донецька , Києва.
результат:
6 напрямок ( слайд)
Ти– надія родини
Виховні заходи спрямовані на виховання гуманних взаємовідносин між членами родини, ціннісного ставлення до людей.
З цією метою було проведено: ( слайд) Диспут «У пошуках власного ідеалу», Круглий стіл “Що означає жити по совісті”, Вікторина “Етикет і ми” , Класна година “Людина – творець добра ”, Акція милосердя “Від серця до серця!”.
результати:
7 напрямок ( слайд)
Ти – творець своєї долі
Заходи спрямовані на усвідомлення соціальної значущості праці, створення реалістичного образу «Я», вибір напряму майбутньої трудової діяльності й відповідного профілю навчання в старшій школі.
В класі ( слайд): Підготовлено проект «Книга рекордів нашого класу»,проведена презентація « Мої роботи», забезпечена участь в предметних олімпіадах і конкурсах, проведена година спілкування «Мої досягнення»,проведено позакласний захід для 5-7 класів «Пані-2013».
результат :
За три роки нашої спільної діяльності відбулися такі зміни (слайд) майже вдвічі зріс рівень згуртованості колективу;про що свідчать моніторингові дослідження
(слайд) щороку зростає кількість учасників всеукраїнських та міжнародних конкурсів; це такі конкурси , як Бобер, Кенгуру, Лелека, Мультитест.
(слайд) покращились результати особистісного розвитку дітей ; в класі ведеться облік призових місць , отриманих учнями в різноманітних конкурсах.
(слайд) учні усвідомлюють свої права та обов’язки.
сформувалося свідоме ставлення до державних законів і вимог суспільного життя.
Підводячи підсумки, можу з гордістю сказати, що я задоволена наслідками своєї роботи. Я щаслива, що обрала саме професію педагога, що маю можливість спілкуватися з дітьми. Я з радістю віддаю всі свої ідеї дітям, і радію, коли бачу, як вони вбирають у себе всю інформацію, надану мною, настрій, який я несу їм, радість і щастя, яке мені хочеться розділити з ними.
І я завжди буду пам’ятати, що кожне питання, кожна проблема і, головне, кожна дитина мають свою власну стежку, яку я повинна допомогти їм роздивитись.