Матеріали для узагальнення і систематизації знань для учнів 7 класу з теми:" Русь-Україна напр.Х-п.п.ХІ ст." , різнорівневі завдання
ПІП_____________________клас_______дата_________
1.Дайте визначення понять:
Фреска -
Мозаїка -
Шлюбна дипломатія -
«Руська правда» -
«Повість минулих літ» -
2.Вкажіть події, що відповідають датам:
988р. -
1015-1016рр. –
996р. –
1011-1018рр. –
3.Вкажіть назву діячів та складіть історичний портрет одного з них:
_______________ _____________ _____________ _______________
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
4.Опишіть історичну пам’ятку за планом:
1.Назва
2.Роки створення
3.Ініціатор будівництва
4. Коротка характеристика, опис
А Б В Г
________________ _________________ ______________ _____________
________________ _________________ ______________ ______________
________________ _________________ _______________ ______________
А_________________________________________________________________Б__________________________________________________________________В_________________________________________________________________Г__________________________________________________________________
5.Підпишіть пам’ятки культури вивченого періоду:
____________ ______________ _____________________ ________________
6.Якби ви були екскурсоводом, що б ви показали іноземцям у Києві часів Київської Русі
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
7. Додаткове завдання : Проаналізуйте історичну пам’ятку, використовуючи наступну схему аналізу (за Щупак,Дрібниця):
Як дослідити історичну пам’ятку
1. Що це за пам’ятка? До якої групи вона належить?
2. Де вона розташована? Як виглядає?
3. Коли було створено пам’ятку? (Вкажіть століття або точну дату, якщо її можна встановити.)
4. Яким подіям у минулому чи історичним діячам присвячена пам’ятка? Що вона засвідчує?
5. Хто створив пам’ятку? (Ім’я архітектора, художника, скульптора, інженера.)
6. Які елементи пам’ятки дають змогу отримати інформацію про минуле?
7. Історію та культуру якого народу чи народів відображає пам’ятка?
8. Яку інформацію про історію українського народу (або інших народів) можна довідатися за допомогою пам’ятки?
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________