В гостях у казки. Заняття-розвага з мовленнєвого спілкування з нетрадиційної роботи з казкою в старшій групі

Про матеріал
Розширити й уточнити знання дітей про казки та казкових героїв. Спонукати дітей до інсцену¬вання казки та складанню казок по-новому. Виразно передавати діалог дійових осіб за ролями. Закріпити вміння вживати різні ти¬пи речень, дотримуючись правиль¬ного порядку слів. Продовжувати формувати культуру мовного спілкування: розмовляти спокій¬ним, лагідним тоном. Розвивати вміння дітей логічно І послідовно будувати розповідь, художню ви¬разність дитячого мовлення, творчість, уяву, фантазію. Вихо-вувати у дітей любов до теат¬ральних вистав, почуття дружби, товаришування.
Перегляд файлу

Тема: В гостях у казки

Заняття-розвага  з мовленнєвого спілкування з

нетрадиційної роботи  з казкою в старшій групі

Вихователь : Коновалова О.О.

 

Мета. Розширити й уточнити знання дітей про казки та казкових героїв. Спонукати дітей до інсцену­вання казки та складанню казок по-новому. Виразно передавати діалог дійових осіб за ролями. Закріпити вміння вживати різні ти­пи речень, дотримуючись правиль­ного порядку слів. Продовжувати формувати культуру мовного спілкування: розмовляти спокій­ним, лагідним тоном. Розвивати вміння дітей логічно І послідовно будувати розповідь, художню ви­разність дитячого мовлення, творчість, уяву, фантазію. Вихо­вувати у дітей любов до теат­ральних вистав, почуття дружби, товаришування.

 

Хід заняття

(Лунає музика).

Казок чимало є на світі —

і веселих, і сумних.

 Хіба зможемо прожити ми

без них?

Діти, чи вам подобаються казки? Чим?

(Вони вво­дять нас у світ пригод, вчать розпізна­вати добро і зло, друзів і ворогів)

Так, всі ви любите казки.. У дружбі й злагоді живуть у казках птахи і звірі, квіти і дерева, навчаючи нас доб­ру, дружбі.

А які казки ви знаєте?

 

Д/в «Відгадай з якої казки»

 На городі виростала,сили набиралась.

А потім достигла, великою стала.

Став дід тоді всіх гукати:

— Час нашу красуню рвати.

Хто тікав від діда й баби,

Не сидів він на вікні,

 А зустрічався з зайченятком

Й ну співать йому пісні!

Старенька бабуся у лісі жила.

Гостинці для неї онука несла.

Хто дівчинку ту по дорозі

зустрів?

 Як казка ця зветься? Хто б відповів?

Підробив він голосок,

став малим співати.

Здогадалися вони:

— Це не наша мати!     Ріпка.

Дід садив щось у городі, Баба поралась в господі.                                                                                                                                 Виріс овоч – тягне дід, Та подужати не зміг.

Журавель до себе гостю запросив,

Довго готувався, щось в печі варив.

А чому ж страву гостя ця не зїла?

Баба з дідом в ліс пішли ,

Щось під кущиком знайшли.

Що за пташка там жила і яка вона була?

Двоє мишенят собі дружно з півником жили.

Що робили і чому посварилися вони?

Як мишенятам слід змінитись,

щоб із півником подружитись?

 

 Якими словами може розпочинатися казка?

 Якими закінчується?

 

Діти, ви знаєте, що в казках є чарівні слова за допомогою яких відбуваються різні чудеса та здійснюються бажання)? Які це слова?

(Абра кадабра, ені-бені-раба, трах тібідох)

 Ці чарівні слова можна вимовити по-різному: пошепки, як робот, швидко, за­гадково.

 

Діти, мені ,здається, ми  потрапити у справжню казку після цих слів?

 

Стоїть сундук. А що ж у ньому?..

Казкові герої на згадку про себе щось нам передали. А що, ми зараз подиви­мося.

 

Дидактична гра «З якої казки річ?»    

  1. Кошик з пиріжком і горщиком масла — казка «Червона Шапочка».

Що б сталося,    якби    Червона    Шапочка зустріла не злого, а доброго вовка?

  1. Глечик -— казка «Лисиця і Жура­вель». Зварив Журавель смачний обід і насипав його на глечик.

Так я кажу чи ні? Вірно, правильно треба казати не на глечик, а у глечик.

  1. Хатка, півник, котик, лисичка -  казка «Котик і Півник».

Пригадайте, як відповідав півник лисичці?(повільно, швидше, дуже швидко). Ким були півник і котик? Прислівя про дружбу пригадайте.

  1. Колосок — казка «Колосок». Хто передав нам цей колосок? А який був Півник?     

             (добрий, працьовитий, справедливий)

    прислівя про працю які?                                

Д/в «Виправ помилку у казці»

  • Колобок зїв дідуся
  • Сидить жабка в рукавичці, дивиться – біжить слоненятко
  • Лисичка вкрала Котика, поки Півник в лісі дрова рубав

 

Д/в «Виправ вислів»

Ведмідь – криворогий

Лисиця - хитрохвоста

Заєць – куцоногий, довгоносий

Слон – довгохвостий

 

А зараз я вам пропоную пограти в театр , але для цього давайте поділимося на три команди .

Кожна команда обере собі казку, епізод якої буде нам показувати. А для цього візьміть собі ту річ, яка нагадує вам казочку, в якій вона зустрічається. (Колосок, листочок, глечик). Тож поки одні з вас будуть акторами , інші - глядачі повинні впізнати казку.  (Діти діляться на команди, обирають казку та артистів).

 

Казка стукає у двері —

Привітаємо її:

Казко-казочко, з'явись!

Покажись і розкажись

Діти готуються до драматизації. Показують казку.

  1. Коза –дереза (вигнав дід козу із хати, та й пішла вона блукати)- автор
  2. Лисичка та журавель (1.Лиска до себе гостя запросила, довго готувалась, щось в печі варила (показ), 2.Ачому ж ту страву гість не зміг поїсти?)
  3. Колосок  (1.Двоє мишеняток  з півником жили. (Показ. ) 2.Чому ж посварилися вони? Як мишенятам слід змінитись, щоб із півником подружитись?)

 

Діти, хто пише казки?

(Казкарі, письменники)

А також їх складають і звичайні люди. Саме ці казки передаються з покоління в покоління: від дідусів — до онуків і правнуків. Як називаються такі казки? (Народні)

А ви бажаєте побути в ролі казкаря і придумати свою казку?.

Сідайте в коло. Казку ми будемо складати по черзі.

Я почну, а ви про­довжите.

           Жив собі Дід і Баба. От одно­го разу напекла Баба пиріжків, а на один не залишилося начинки. Баба зробила з нього коржика. Пиріжки поїли, а Коржик засох і ніхто його їсти не хотів. Сидів, сидів, сидів Коржик, набридло йому сидіти — от він і утік.

1.  Біжить Коржик по стежині, а на зустріч йому білочка: «Коржику, візьму я тебе до себе в дупло». «Та ти що, — каже Коржик. — Я такий черствий, мене ніхто їсти не хоче, і ти не будеш». І по­котився далі.

2. Котиться, котиться, а назустріч йо­му лізе черепаха: «Коржику, давай бу­демо подорожувати разом». А Коржик і каже: «Ні, ти дуже повільно лізеш. Кра­ще я сам буду подорожувати». І поко­тився.

3. А назустріч йому їжачок: «Ой, який гарний Коржик. Буде гостинець для моїх малят». Хотів настромити на голки Коржика, але не зміг. А Коржик засміяв­ся, та й покотився далі.

4. Котиться, а тут — Лисичка: «Диви­ся, Коржик. Я вже з'їла Колобка. І тебе зїм». І тільки хотіла вкусити Коржика, та як скрикне: «Ой, лишенько! Я злама­ла собі зуба!». А Коржик каже: «Ходи зі мною до лікаря, він тобі допоможе».

5.  Айболить полікував лисичці зуби. От вона і каже: «Я тебе ніколи не буду їсти, а буду з тобою дружити».

6.І пішли вони удвох по світу пригод шукати. От і казочці кінець, а хто слухав — молодець.

 

 

Ой, а що це закотилося у самісінький куточок, дивіться, та це ж чарівний клу­бочок. Його нам передали добрі казкові герої. Вони хочуть, щоб ми стали в ко­ло, пограли в гру «Чарівний клубочок» і згадали усіх добрих казкових героїв.

(Діти, розмотуючи клубок, пригаду­ють добрих персонажів казок).

Молодці! Як приємно бачити, скільки добра ми зібрали у нашому колі. Ми як одна добра родина, усміхніться один одному.

А зараз ми будемо всіх шанувати, пиріжками пригощати. (Ліплять пиріжки)

 

docx
Додано
14 квітня 2020
Переглядів
905
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку