Конспект уроку
Інформатика 7 клас
Тема. Величини. Команда присвоювання.
Тип уроку: урок засвоювання нового знань.
Вид уроку: комбінований.
Форми роботи: індивідуальна, фронтальна, робота у групах, самостійна робота.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, навчальна презентація, карточки для кожної дитини (заготовки для оцінювання), підручник Інформатика: Підручник для 7 класу. — Київ: Генеза, 2020. — 120 с ,зошити, дошка.
Програмне забезпечення: браузер, пакет офісних програм, середовище
програмування Scratch.
Хід уроку
Сьогодні ми продовжуємо вивчати програму Scratch, яку розпочали ще в 5 і 6 класі. Деякі завдання з цієї теми ви зрозуміли, інші потребують повторення та більш детального опрацювання. Тому сьогоднішній урок давайте розпочнемо з повторення основних понять про скретч. Потрібно пройти тест в програмі Wordwall за посиланням https://wordwall.net/uk/resource/38265672.
ІІІ. Формулювання мети і завдань уроку.
Величина – це кількісно виражене значення властивості об’єкта.Приклади величин в інформатиці:
Приклади величин в математиці:
Приклади величин в фізиці:
Стала величина (константа) – величина, значення якої не змінюється.
Наприклад:
Змінна величина (змінна) – величина, значення якої може змінюватись.
Імена величин:
Вказівка присвоювання:
Використовується для надання значення змінній в одних мовах програмування використовується знак =, в інших := наприклад:
a:=3;
a:=a+1;
b:=a*2;
c:=a+b;
Операції зі змінними:
Створити змінну
1.Блок «Змінні» 2.Створити змінну 3.Ввести ім’я змінної 4.ОК
|
|
Якщо клацнути по малюнку лівою кнопкою миші він збільшиться.
Надання змінній значення
Надання значення, введеного з клавіатури
Виведення значення змінної на екран
Приклад 1. Сума двох чисел
Приклад 2. Добуток двох чисел, введених з клавіатури
Збереження файлу скрипта Scratch
V. Розвиток компетентностей. Працюємо за комп’ютером
1) Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
2) Інструктаж учителя.
3) Практична робота за комп’ютерами.
Задача 1.
Скільки сировини потрібно переробити, щоб виготовити підручники для одного учня 7 класу, якщо на виготовлення одного підручника потрібно приблизно 5 кг сировини.
4) Пояснення послідовності виконання проєкту.
5) Виконай завдання.
Метод формувального оцінювання «Гарбуз розуміння»
Кожен учень має три гарбузи різних розмірів. Якщо учень повністю зрозумів завдання і зможе зробити подібне самостійно, то підіймає вгору найбільший гарбуз, якщо зрозумів, але повторити не зможе, то підіймає середній, якщо не зрозумів, то підіймає найменший гарбуз.
Хвилинка релаксації «Цікаві факти» Чи знаєте ви, як багато подарунків дарують нам дерева? Істотна користь дерев впливає на наше здоров’я, промисловість, річки, поля. Промисловість: Завдяки лісу, заводи і фабрики отримують основні продукти промисловості, що складаються з деревини. З деревини виготовляють шпали, меблі, сірники, музичні інструменти, тару та спортивний інвентар. Вона є вихідною сировиною для одержання шляхом хімічної переробки кордних волокон для шинної промисловості, віскозного волокна, кормових дріжджів, лікарських препаратів. Тільки для виробництва паперу у світі щорічно вирубується більше 125 мільйонів дерев. В Україні на одну особу сьогодні припадає 32,2 кг паперу та картону на рік. На жаль, людина не до кінця цінує настільки щедрі дари ми отримуємо від дерев. Друкар Іван Федорович 15 лютого 1574-го завершив роботу над першою надрукованою книгою на території України - "Апостолом". Протягом року працював над нею у львівській друкарні. З одного середнього дерева можна виготовити 600-650 паперових подарункових упаковок. Для виготовлення цих 4 мільйонів тонн паперу потрібно зрубати 61,5 мільйона дерев. В Європі щорічно використовується не менше 31 мільйони тонн паперу і пакувального картону.
Використовуючи створений проєкт, розв’яжи задачі. Відповіді запишіть до зошита.
Задача 2.
Після виконання деякої команди значення змінної а стало 10. Запишіть приклад команди, яку було виконано, якщо перед її виконанням значення цієї змінної було: 4; –5; 20.
Відповідь: додавання 6, додавання 15, ділення на 2.
Задача 3.
Ольга виконала команду x := х + 6 і отримала значення змінної х, яке дорівнює 12. Яке було значення змінної х перед виконанням цієї команди?
Відповідь: 12=х+6; х=6.
Задача 4.
Запишіть команди, які обміняють значення двох змінних.
Відповідь: щоб обміняти значення двох змінних потрібно задати команду х=у. Тоді при зміні однієї відповідно зміниться інша.
Метод формувального оцінювання «Шкала розуміння»
Після виконання завдання учні говорять бал свого розуміння від 1 до 10, потім вчитель рахує середнє значення і показує на шкалі.
Завдання по парах(по партах)
Кожна пара пробує чим швидше виконати завдання.
Задача 5.
Туристка їхала 3 год з певною швидкістю. Складіть математичну модель і проєкт для визначення відстані, яку проїхала туристка.
Відповідь: t=3, s=t*v, вивід s.
Метод формувального оцінювання «Чарівна палочка»
Діти мають картинку повішану на дошці і кожна пара вішає свою чарівну палочку за рівнем розуміння завдання. Якщо все супер, все розуміють, то ближче до Гаррі Поттера, якщо не розуміють, то ближче до Волондеморда.
№ п/п |
Вид работи |
Самооцінка(постав + якщо впорався) |
1 |
Домашнє завдання |
|
2 |
Усний рахунок |
|
3 |
Робота у парах |
|
4 |
Індивідуальні завдання |
|
|
Усього + : |
|
5 |
Як ви оцінили свій емоційний стан на кінець уроку?(+) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Отже, сьогодні ми звами повторили скретч, а також вивчили величини та команду присвоювання . Зараз саме час повернутися до початку нашого уроку:
VII Домашнє завдання
Опрацювати параграф 4.1, виконати вправу на вибір 8, 9, 10 ст. 123.