Велика Британія. Особливості ЕГП, його вплив на розвиток країни. Населення, міста. Характерні риси розвитку економіки. Значення зовнішніх економічних зв’язків

Про матеріал

У час політичних та економічних перетворень в Україні, коли наша держава взяла курс на інтеграцію до ЄС, а наші співвітчизники мріють про єдиний європейський дім, на уроках географії доцільно більш детально вивчати особливості розвитку великих економічно розвинутих європейських держав. З'ясовуючи проблеми і досягнення держав ЄС, пізнаючи історико-географічні особливості їх розвитку, подібне й відмінне з Україною можна визначити можливості співпраці в майбутньому, перейняти досвід економічних і соціальних перетворень.


Перегляд файлу

ГЕОГРАФІЯ, КРАЇНОЗНАВСТВО, 10 КЛАС

Тема:  Великобританія. 10 клас.

                                                                  Навчитись думати можна, лише міркуючи самостійно.

                                                                                                М.Емінеску 

Мета:

навчальна:

            сформувати в учнів систему знань про передумови і причини

високого рівня розвитку господарства, галузі спеціалізації, економічні зв'язки Великої Британії; закріпити знання про Велику Британію, одержані на уроках англійської мови

розвивальна:

удосконалити вміння учнів вибирати, систематизувати, аналізувати картографічні і статистичні матеріали,використовувати додаткову літературу; розвивати навички монологічного мовлення;

сприяти підвищенню інтересу до вивчення географії; формувати вміння використовувати знання, отриманні під час вивчення інших предметів; розвивати інтелектуальні здібності учнів

виховна:

виховувати пізнавальний інтерес до навчальних предметів, комунікативні здібності, почуття поваги до народів та країн світу, культуру спілкування.

 

Тип уроку:  урок засвоєння нового матеріалу

 

Вид (форма) уроку: інтегрований

 

 

Методи :використання елементів технології перспективно-випереджаючого навчання, інтеграція з англійською мовою.

Обладнання:  підручник «Економічна і соціальна географія світу»  комплекс, мультимедійна презентація, політична карта світу, атласи, роздатковий  матеріал з англійської мови.

 

                                  Перебіг уроку

І. Організаційний момент.

(звучить запис пісні «Yesterday»)

 

ІІ.  Мотивація процесу навчання.

Вступне слово вчителя географії: У час політичних та економічних перетворень в Україні, коли наша держава взяла курс на інтеграцію до ЄС, а наші співвітчизники мріють про єдиний європейський дім, на уроках географії доцільно більш детально вивчати особливості розвитку великих економічно розвинутих європейських держав. З'ясовуючи проблеми і досягнення держав ЄС, пізнаючи історико-географічні особливості їх розвитку, подібне й відмінне з Україною можна визначити можливості співпраці в майбутньому, перейняти досвід економічних і соціальних перетворень.

Тема нашого уроку – Велика Британія. На перший погляд, про Велику Британію ми знаємо багато з курсу історії, художньої літератури. А на питання чому Велика Британія входить до числа найбільш розвинутих країн світу, дати відповідь може не кожний. Отже, сьогодні на уроці географії ми спробуємо знайти відповідь на це запитання.

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

 Знайомство з країною буде проходити за планом:

1. Економіко-географічне положення країни

2. Природно-ресурсний потенціал

3. Населення

4.  Характеристика господарства країни та значення інтеграційних процесів у його формуванні

5. Транспорт

6.  Значення зовнішніх економічних зв'язків

Перші пункти плану ми опрацюємо англійською мовою, під керівництвом учителя англійської мови.

Учитель англійської мови: First of all I’m glad to see you smiling and being in o good mood. As you see we are going to have an extraordinary lesson. I just to want to say that you have a good opportunity to improve your speaking skills and provide further language practice. To begin with I’d like you to do the following. Say everything you know of having the word «Great Britain» (учні один за одним висловлюють свої асоціації які виникли в них при згадці назви країни).

 

IV. Бесіда вчителя англійської мови з учнями.

 So, what different associations you  have and of course nobody can deny the fact that Great Britain is a wonderful country, a land of rich traditions and exciting places of interest. You can’t but agree with me we should start with the geographical position or the country and the system of government. Let’s refresh your knowledge. (Учень розповідає про географічне положення та політичний устрій країни).

As you mentioned the UK consists of 4 parts. Have you anything to add about this or that part?

Учень 1 розповідає про Шотландію

Учень 2  розповідає про Уельс

Учень 3  розповідає про Північну Ірландію

Учень 4  розповідає про Англію.

 

V. Географічний практикум.

Учитель географії.

   За   допомогою  карт атласу дати характеристику населення країни. Н-59, 1 млн. – 4/5 усіх жителів становлять англійці. Предками сучасного населення Великобританії були бритти-кельтські племена.  Англи, сакси і юти германські племена переселилися на цю територію в V-VII ст. Серед англійців в окрему групу виділяють ольстерців, нащадків змішаних шлюбів англійців та ірландців. Близько 15% від усього населення становлять шотландці, уельсці. У першій половині XX ст. Великобританія була класичною країною еміграції. Нині національні та етнічні меншини становлять 6% населення країни і майже 20% від їх кількості проживають у Лондоні. Урбанізація 80% найвища у світі, 1/3 населення проживає в конурбації.

   Прийом: «Здивую всіх»  (розповідь учнів, випереджальне завдання).

  Є в Англії жива легенда. Це 80 річна королева Єлизавета. Мати принца Уєльського – Чарльза, колишня свекруха народної принцеси леді Діани і бабуся юних принців Вільяма та Гаррі. Це надзвичайна людина: вона єдина з усіх  монархів  світу відсвяткувала золотий ювілей свого правління – 50 років (це сталося у 2012 році, тоді монархині було 86 років). За час свого правління королева стала хрещеною матір’ю тридцятьох хлопчиків та дівчаток, здійснила 78 державних і 256 офіційних візитів у 129 країн світу.

 

VI. Складання порівняльної діаграми.

Учитель англійської мови: (на дошці накреслено два великі кола, що перетинаються).

It would be in place to say the British young people are the vanguard of every important social movement. They organize conferences, set up communities. They say that teenagers today grow up more quickly and the law sometimes makes this possible.

Look at the blackboard and let’s create a  comparative diagram of things that are allowed to do for British and Ukrainian young people at this or that age. First of all to fill the left side let’s remind what things are allowed to do in Ukraine at the age of 14, 16, 17, 18. (учні розповідають, що дозволяється робити українським підліткам в тому чи іншому віці. У читель заповнює ліву частину діаграми).

In order to fill in the right part of the diagram I’ll give you the text. Your task is reading the information, make some notes at what age and what things are the British teenager allowed to do (учні читають текст, а потім один за одним виходять до дошки та  коментуючи заповнюють праву частину діаграми).

Текст для читання:

In Britain you are allowed to do these things as follows:

Leave school, get married, leave home, get a bank loan: You can do these things when you are16 with your parents' consent or 18 without your parents' consent.

You can drink alcohol at any age, but you not allowed to buy (and someone is not allowed to sell to you) until you are 18.

Smoke, play slot machines: You are allowed to do these at any age, but shopkeepers are not allowed to sell cigarettes to anyone under 16; owners of amusement arcades must not allow children under 16 into their arcades unless they are with an adult. You can drive a car and ride a motorbike when you are 17. You can ride a moped (up to 55cc, which can't go faster than 30 mph) when you 16. You can join the army when you are 16.You can go to university at any age, but it is very rare for anyone to go before they are 18. Most students go when they are 18 or 19.You can work part-time when you are 14 with your parents' consent.

As you see we have different permissions but we have sometimes in common. Look attentively and compare (один з учнів біля дошки порівнює діаграму і робить висновки).

 Порівняльна діаграма має такий вигляд:

What things are the British and Ukrainian teenagers allowed to do?

 

 

 

VII. Релаксація.

Учитель англійської мови:  It’s high time to relax a little. English sense of homour is famous around the world. I want to tell you one of the English jokes. (вчитель англійської мови розповідає жарт на англійській мові, вчитель географії – на українській мові.

 

VIII. Учитель географії.

За допомогою карт атласу дати характеристику господарства країни.

I місце у світі за запасами енергоресурсів.

XI за випуском літаків.

VII місце за випуском верстатів, є також найбільшим світовим експортером вантажних машин. Колись Англію називали  «майстернею світу», у другій половині XVIII ст., тут почалася промислова революція, яка перетворила  до того аграрну країну на високорозвинену індустріальну державу.

Географічний практикум (випереджальне завдання).

Учень 1. Характеристика машинобудування країни.

Учень2. Характеристика хімічної промисловості країни.

Учень3. Характеристика електроенергетики.

Учень4. Характеристика ЗЕЗ, транспорту.

(учні на к/к наносять основні промислові центри країни, електростанції).

 

IX. Гра «Заморочки з бочки».

(У виготовленій діжечці стоять скручені папірці з питаннями. Учні витягують їх і відразу ж дають відповіді).

  1. Які мінерально-сировинні ресурси країни мають значні запаси?
  2. На яких електростанціях виробляється більша частка електроенергії?
  3. Які галузі промисловості розвиваються Британії?
  4. Яку продукцію випускає машинобудування?
  5. Що випускає хімічна промисловість?
  6. Частка яких галузей промисловості зменшилась останнім часом?
  7. What is smallest component of the uk?

     8. Who does the real power in the uk belong to?

     9. Which is the jargest industrial and most densely – populated country of  the uk?

Висновок учителя англійської мови.

Since our lesson was conducted both in Ukrainian and English I find this lesson a success. I’ve given P1, P2, P3….excellent (good) marks because I’m extremely pleased with their work.

   

Х. Підсумок уроку та домашнє завдання.

Учитель географії. 

Вважаю, що ми розкрили суть поставлених питань. Тому проведемо заключний етап нашого уроку – «відкритий мікрофон».  Кожен учень коротко висловлює свою думку: запровадження позитивних змін  в Україні для піднесення економічного та соціального рівня населення.

 

ХІ. Домашнє завдання.

  Підготувати повідомлення про Оксфордський і Кембриджський  університети, СЛС зошита вивчити, прочитати відповідний текст підручника.

 

doc
Додав(-ла)
Цибіна Галина
До підручника
Соціально-економічна географія світу. (рівень стандарту, академічний рівень ) 10 клас (за редакцією Яценка Б. П.)
Додано
20 серпня 2018
Переглядів
967
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку