Великі права маленької дитини

Про матеріал
Виховна година до проведення тижня прав дитини для учнів 2-3 класу. Підходить для проведення в класі.
Перегляд файлу

Тема:  Великі права маленької дитини.

 

Мета:  вдосконалювати знання учнів про їхні основні права та обов’язками, закріпити їх в пам’яті, навчати дітей вмінню захищати себе при порушенні прав дитини, розвивати культуру дітей, , виховувати дисциплінованість, чуйність, доброту, повагу до законів України, товаришів.

 

Обладнання: Ілюстрований матеріал до теми: плакати «Знай свої права та обов’язки», «Права дітей», «Обов’язки учнів», Конвенція ООН про права дитини, презентація «Великі права маленької дитини», пісні О. Янушкевич «Дитинства світ», Наталія Май «Шкільна пісня»

 

Хід уроку:

І. Організаційний момент.

Щасливе дитинство – в щасливій родині,

Яка все найкраще плекає в дитині!

Благаєм, дорослі, зробіть все можливе,

Щоб квітло у світі дитинство щасливе!

- Доброго дня, друзі! Ми зібрались сьогодні для того, щоб поговорити про права дітей, тобто про ваші права. Адже дуже важливо вивчати і знати свої права.

Таємничо - чарівна хвилинка

- У мене в руках чарівна скринька, у якій знаходиться найцінніший скарб планети Земля. Хто з вас хоче його побачити? Але поки що не розповідати, що ви там побачили.( діти заглядають у скриньку із дзеркалом, відкривається чарівна скринька, діти посміхаються. Потім вчитель показує всім дітям),  діти називають себе, бо на дні скриньки лежить дзеркало.

Вчитель: Так, ви побачили в чарівному дзеркалі себе. Тому що: «Людина – найцінніший скарб, кожен з вас особистість і саме такої людини, як ви, більше не буде на цій Землі.»

 Учениця читає вірш «Ти знаєш, що ти Людина»

- Про яке право йде мова?

- Правильно! Життя кожної дитини є найціннішим. І ніхто не може бути свавільно позбавлений життя.

- Отже, перше найголовніше, невід'ємне право — на життя.

Кожен з вас, хто сидить у цьому класі – маленька людина, яка має свої права. Права дитини ви можете знайти саме у цьому спеціальному документі, який називається Конвенція про права дитини. Ви – маленькі, але такі важливі громадяни своєї рідної країни. Конвенція з прав дитини є першим і основним міжнародно-правовим документом обов'язкового характеру, що складається з 54 статей, в яких детально розглянуто права дитини. Конвенція ставить за мету захищати широкий спектр прав дитини, зокрема право на захист від економічної експлуатації та виконання будь-яких робіт, які можуть бути шкідливими для її здоров'я чи перешкоджати одержанню нею освіти ( право дитини на освіту визнається як обов'язкове), або завдавати шкоди її фізичному, розумовому, духовному, моральному чи

соціальному розвиткові. Конвенція є доволі складним документом, тому ми коротко ознайомимося з його основними тезами.

- Ми говоримо: права дитини. А хто така дитина?

Стаття 1

ДИТИНОЮ ВВАЖАЄТЬСЯ ЛЮДИНА ВІКОМ ДО 18 РОКІВ

Якщо тобі не виповнилося 18 років, ти вважаєшся дитиною. Діти – це особлива соціально-демографічна група населення, яка має свої права, інтереси, специфічні проблеми, але не може відстоювати і захищати їх перед суспільством. Унаслідок цього сьогодні досить гостро постає проблема захисту дітей та їхніх прав. Отже, ми розпочали подорож по сторінкам «Конвенції про права дитини» Одним із перших, найголовніших із прав - є право на життя.

Стаття 6. Кожна дитина має невід'ємне право на життя.

Я маю право жити на землі,

Творити, дихати, учитись,

Своєю Україною гордитись.

Примножувать багатства всі її,

Я маю право Україну восхваляти,

Боротися за неї і за честь стояти,

Безкрайнії поля її любити,

І щовесни журавликів із вирію зустріти.

Яка це радість – жити!

Творити чудеса!

Сміятись і радіти,

Як вранішня роса!

Не меркнуть зорі,

Йдуть у небуття,

Бо мають право вік світити.

Я ж маю право на життя,

Я гідно мушу жити.

 

- Про яке право йде мова?

- Правильно! Життя кожної дитини є найціннішим. І ніхто не може бути

свавільно позбавлений життя.

Отже, перше найголовніше, невід'ємне право — на життя.

Стаття 7. Кожна дитина має право на ім'я. Гомер казав: «Немає між живих людей та й не може бути безіменних». Тобто кожна дитина після народження має бути зареєстрована в

державному органі з одночасним визначенням її походження та присвоєнням прізвища, імені та по батькові. Ім'я має велике значення в житті кожного з нас, воно супроводить усіх, мов вірний друг.

Стаття 8. Право на повноцінне харчування.

У сім'ї ми маєм право

На добре харчування.

Від того, що і як їмо,

Залежить і здоров'я, і навчання.

- Як ви думаєте, про яке право йшла мова?

Стаття 24. Право на здоров'я та медичну допомогу.

- Відпочинок дуже важливий для організму.

Якщо ж погано стало нам,

Батьки заб'ють тривогу.

Для цього право є у нас На медичну допомогу.

Стаття 28. Право на освіту.

Кожна дитина має право на освіту.

- А для чого ви ходите до школи? Як називається наша школа? Хто керує школою?

Змалку кохайтесь в освіті,

Змалку розширюйте ум,

Бо доведеться у світі

Всяких назнатися дум.

Бо всім відомо, що без школи,

Без знань, що мусиш там набуть,

Не станеш у житті ніколи

Тим, ким з дитинства мрієш буть.

Пісня «Шкільна пісня» (Сл. і муз. Наталі Май)

Стаття 31. Право на відпочинок і дозвілля.

Щасливе дитинство спокійне

Без лайки, без бійки, без горя.

У ньому є сонце привітне,

Поїздка у табір до моря.

Є друзі, є книжка і школа,

Є мрії дитячі наївні.

Є рідні обличчя довкола,

Дарунки у свята чарівні.

Повір, воно в тебе щасливе,

Ти маєш можливість радіти.

Хоч може колись полохливе,

У власті твоїй, щось змінити.

Стаття 9,25 Право на любов та батьківське піклування

Татко і матуся

А у мого татка

широченні плечі:

зручно тут сидіти,

видно вдаль малечі.

Дужі та міцнющі

татко руки має.

Він мене високо

вгору підкидає.

А в матусі ручки

лагідні й тепленькі,

пригортають ніжно

до свого серденька.

Усмішка ласкава,

очі волошкові,

сповнені терпіння,

доброти, любові.

Як візьму за руки

татка і матусю,

то нічого в світі

з ними не боюся.

Стаття 2 Всі діти є рівними у своїх правах

Треба діткам всього світу

Не сваритись, а дружить.

І по правилах хороших,

По закону треба жить.

Знайте, що усі ми рівні

Від народження в правах,

І людина – змалку вільна,

Наче в небі сильний птах.

Стаття 19, 37 Діти не повинні стати жертвами насильства або війни.

Знайте ж: змалечку всіх діток

Треба вчить, оберігать,

І ніхто в усьому світі

Їх на сміє ображать!

Стаття 23 Особлива турбота дітям - інвалідам

Діти-інваліди потребують від нас зовсім не багато; лише щирої посмішки, привітного, лагідного слова, гуманного до себе ставлення. Тому що саме вони мають право на особливе піклування та умови життя, які забезпечують її гідність та участь у житті суспільства.

Гра «Спіймай правило»

Повторили всі права,

А тепер в нас буде гра.

Якщо право є в законі –

Дружно плеснемо в долоні.

А якщо його нема –

буде в залі тишина.

Усі діти мають право на любов і турботу.

Не слухайте батьків, обманюйте їх.

Кожна дитина має право на батьківське піклування.

Діти можуть вживати погані слова, якщо вони того захочуть.

Діти мають право вільно висловлювати свої думки.

Усі діти мають право на ім’я.

Усі діти мають право їсти руками і розмовляти в їдальні.

Насміхайтесь з дітей інвалідів та кривдіть менших себе.

Кожна дитина має право брати чужі речі.

Усі діти мають право на вільне спілкування.

Пісня «Дитинства світ»

Заключне слово вчителя

- Життєвий досвід не тільки свідчить, але й учить, що не буде дітей – не існуватиме й держави. Діти – дзеркало будь-якої держави, її майбутнє. Кожна держава любить дітей і піклується про них. Права дитини – це певні можливості, що надаються вам, дітям, для того, щоб жити і дорослішати. Інакше кажучи те, що ви можете робити і в чому вам не можуть відмовити, щоб повноцінно жити. Але не слід забувати, що в кожного з вас ще є й певні обов’язки. Тож не забувайте їх дотримуватися щодня. Вони допоможуть вам бути

доброзичливими, охайними, ввічливими, мати багато друзів, гарно вчитися. Зроблять ваше дитинство яскравим і незабутнім!

Казкова правова вікторина (супроводжується показом слайдів до казок)

Вчитель

- Давайте допоможемо розібратися героям казок: вгадаємо їхні імена і визначимо, які права були порушені.

І. «Я Зайчисько, я маленький, хатку мав собі гарненьку, та прийшла коза рогата, і нема у мене хати. Ой, хутчіш допоможіть, мої права ви підкажіть».

1. З якої казки ці слова? («Коза-дереза».)

2. Чиї та які права були порушені? (Кози. Право на житло.)

ІІ. »Ну й пісня ж гарна! От тільки я недочуваю трохи. Заспівай-бо ще раз та сідай до мене на язик....»

З якої казки ці слова?(«Колобок»)

2.Чиї права були порушені? (Колобка. Право на життя)

ІІІ. «Ой гусятко, лебедятко, візьми мене на крилятко та понеси до батенька, а в батенька їсти-пити і хороше походити.»

З якої казки ці слова? («Івасик-Телесик»)

Чиї та які права були порушені? (Івасика-Телесика. Право на

батьківську любов і піклування. Право на житло.)

ІV. «Встромляє голову до горнятка — не йде голова! Пробує лапою — годі витягнути. Крутиться, заскакує відти й відти довкола горнятка — нічого не порадить».

З якої казки ці слова? («Лисичка і Журавель».)

Яке право було порушено? (Право на повноцінне харчування.)

V.++++++++

1. З якої казки ці слова? (Попелюшка)

2. Чиї права були порушені і які? (Попелюшки. Право на відпочинок та

дозвілля. Право на батьківську любов.)

Дякуємо за увагу!

doc
Додано
15 травня
Переглядів
681
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку