«Від краплинки до квасолинки» (Конспект комбінованого заняття з природознавства, малювання, математики)

Про матеріал
«Від краплинки до квасолинки» (Конспект комбінованого заняття з природознавства, малювання, математики) Програмовий зміст: закріпити знання дітей про необхідні умови для росту та розвитку рослин, про грунт; ознайомлювати із поняттям «корінь» - як найважливіший орган рослин; вчити користуватися лінійкою, як засобом для вимірювання. Розвивати дрібну моторику, допитливість, спостережливість. Виховувати дбайливе ставлення до природи, повагу до праці людей на городі.
Перегляд файлу

ВІДДІЛ ОСВІТИ ВИКОНКОМУ ТЕРНІВСЬКОЇ РАЙОННОЇ У МІСТІ РАДИ

КЗ «Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №220 комбінованого типу»

Криворізької міської ради

 

 

 

 

 

«Від краплинки до квасолинки»

(Конспект комбінованого заняття з природознавства, малювання, математики)

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала

Вихователь логопедичної групи №1

«Веселка»

Соколовська А.О.

 

 

 

 

 

 

м. Кривий Ріг

2019р.

Програмовий зміст: закріпити знання дітей про необхідні умови для росту та розвитку рослин, про грунт; ознайомлювати із поняттям «корінь» - як найважливіший орган рослин;  вчити користуватися лінійкою, як засобом для вимірювання. Розвивати дрібну моторику, допитливість, спостережливість. Виховувати дбайливе ставлення до природи, повагу до праці людей на городі.

Матеріали та обладнання: теплиці із пророщеним насінням, горщики із досліджуваними рослинами, матеріал до дидактичної гри «Коробочка з насінням», картки «Умови для росту рослин», матеріали до дидактичної гри «Ріст квасолі», лінійка, календар спостережень за ростом рослин, планшет, відеозапис «Ріст квасолі за 25 днів», кольорові олівці, розмальовка.

Попередня робота:

 - пророщення насіння соняшника та гарбуза у теплиці. Висадка декількох насіннин у грунт. Спостереження за ростом.

 - висадка трьох насіннин квасолі у три різні види грунту. Догляд за рослинами, спостереження та замірювання.

 

 

Хід заняття

У нас сьогодні ніби свято,

Гостей зібралося багато.

А ну ж на мене подивіться

І веселіше посміхніться.

-Я бачу, що у вас добрий настрій, оченята у всіх сяють, ніхто не сумує. А по-іншому і бути не може.

  - Яка пора року зараз? (зима) Який місяць? (лютий) Який день тижня? Скажіть мені, будь ласка, що відбувається із природою взимку?(вона спить) А чому? (холодно, сніг) А коли прокидається? (весною) Так, дійсно, ви праві, природа спить до весни. А чому саме до весни? Що змінюється весною? (стає тепліше, тане сніг, світить та гріє сонце)

Так, щоб природа прокинулась і все навкруги почало квітнути необхідні деякі умови:

1. Тепло.

2. Світло

3. Вода

- І сьогодні до нас із вами на заняття прийшли гості, тому що вони знають, що у нас є Чарівна Лабораторія і вони дуже хочуть подивитися на неї. Але перш ніж ми їм все покажемо і розповімо, давайте пригадаємо з чого у нас все починалося. Ходімо зі мною.

Стіл 1

- Погляньте, будь ласка, що є у нас на столі? (насіння соняшника та гарбуза, зерна квасолі).  Але з ним сталася біда, воно все змішалося та переплуталося. Допоможіть мені, будь ласка, відокремити зернята одне від оного.

Дид.гра  «Коробочка з насінням»

- Давайте поміркуємо! Якщо ми зараз висадимо це насіння на вулицю, на город, що з ним буде? Чи буде воно рости? (Ні) А чому? (холодно, лежить сніг). Так, воно рости не буде, тому що земля ще холодна.

Спостереження 1. За насінням у теплиці.

- А чи завжди нам потрібен грунт, щоб насіння почало рости? (Ні) А в чому ми пророщуємо наші зернятка? (у теплиці). А як воно там проростає, без грунту? Які умови ми створили для насіння, щоб воно проросло? (там тепло; є вода(волога); на нього падає світло).

Тож, виходить, що ми створили всі необхідні умови для того, щоб наше насіння прокинулося. Так?

- А чи зможе із нашої пророслої зернини вирости справжня сильна рослина і дати нам свої плоди? (Ні). А чому? (для цього ім. потрібен грунт).

Спостереження 2. За насінням у грунті

- Ми висаджували насіння соняшника та гарбуза із теплиці у грунт. Чим відрізняються рослини у грунті від рослин у теплиці?(вони більші, сильніші, мають листочки). А чому так відбувається, що у грунті рослинам краще? (у грунті є поживні речовини)

- Тож, який висновок ми можемо зробити із наших спостережень? (Щоб рослина добре росла та розвивалася їй необхідний грунт)

Спостереження 3. Який грунт краще?

 - Отже, ми з вами проводимо дослід, в якому грунті краще ростуть рослини. Перед нами три наші квасольки, які ми висадили у три різні види грунту. У які, нагадайте мені? (земля, пісок, пісок із землею). Із самого першого дня ми спостерігали за їх ростом та розвитком. У якому грунті квасоля росте найкраще? (у землі). А що відбувалося із квасолею у піску? (вона почала рости, але з часом загинула). А рослинка, яку ми висаджували у землю з піском? (так і не прокинулась). А що ще було різне у наших рослин? (полив).

Спостереження 4. Від краплинки до квасолинки.

 - Так, ви праві! Полив у наших піддослідних рослинок також відрізнявся. Як часто ми поливали квасолинку у землі? (регулярно). А ту, що у землі з піском? (рідко) А ту, що у піску? (не поливали взагалі)

 - Тож який висновок ми можемо зробити із наших спостережень? (рослини краще ростуть у землі та тоді, коли їх поливають). Так, молодці!

Спостереження 5. Корінь

 - А як ви вважаєте, яка частина рослини є найважливішою? (корінь) Для чого він рослинам? (за його допомогою рослини п’ють воду та отримують поживні речовини із грунту) Давайте ж подивимося який корінь має квасоля.(тоненькі розгалуження)

  Я бачу, що ви вже втомилися. Давайте трішки відпочинемо, пограємо у гру, а також пригадаємо що ми можемо робити на городі.

Фікультхвилинка.  Гра «Ой, Василю, товаришу»

Ой, Василю, товаришу,

Ну ж бо глянь на нас.

Чи вгадаєш, товаришу,

Яка праця в нас?

(Діти імітують рухами працю людей: копають землю, сіють насіння, садять, поливають город).

 - Ось ми з вами і показали, як же будемо працювати на городі, коли настане весна. А поки що, повертаймося назад, у лабораторію.

Дослід: Як виросла квасоля

 - Сьогодні у нас із вами 24день, із дня коли ми висадили наші квасольки у грунт. Давайте заміряємо та запишемо у наш «Календар росту рослин» як вона виросла. Для цього ми будемо, як завжди використовувати ось цей предмет. Як він називається? (лінійка) Для чого ми її використовуємо? (для вимірювання) А що на ній зображено? (цифрова шкала) Минулого разу наша квасоля була ___см у висоту, а її листочок був ____см. А сьогодні вона ____см, а листочок ____см. Отже, вона виросла на ____см, а листочок став більший на ___см.

 Ось така вже велика у нас наша квасоля. А давайте пригадаємо, якою ми її посадили та як вона росла. Також зверніть увагу на те, як розвивався її корінь. (діти сідають за стіл та переглядають відеозапис)

 - Ось ми і пригадали, як росла наша квасолька протягом усього нашого дослідження. І зараз, ми перевіримо як ви запам’ятали.

Дид.гра «Ріст квасолі»

 - Які ви молодці, правильно виклали фази росту квасолі. А ось у моєї  рослини, сталася біда. Погляньте, її плоди не зможуть достигнути. Як ви гадаєте, чому?(у неї немає кореня) Давайте допоможемо цим плодам достигнути, щоб ми змогли приготувати смачні страви із квасолі, а також висадити їх весною, але вже на городі. Давайте домалюємо нашій квасольці найважливішу, життєво необхідну частину рослини – корінь. А хто домалює корінь, у того одразу зазеленіють плоди!

 - Які ви хазяйновиті, так добре доглядали за квасолькою, що вона усім дала свої вітамінні плоди. Давайте підведемо підсумки нашого із вами досліду.

 * Що ж необхідно для повноцінного росту та розвитку рослин, які умови?(вода, тепло, сонце)

 * У якому грунті краще за все ростуть рослини? (у землі)

 * Через що отримують поживні речовини та воду? (через корінь)

 * Коли рослина сильна і здорова, що вона дає? (квіти та плоди)

- А плоди у рослин про які ми сьогодні говорили, можуть бути не тільки корисними, а й смачними. І я вас хочу пригостити, за те, що ви у мене такі гарні ті допитливі дослідники. Дякую вам!

docx
Додано
2 квітня 2020
Переглядів
1157
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку