Виховна година розрахована для учнів початкових класів. Підходить для проведення разом з батьками.Родинне виховання - перша природна і постійно діюча ланка виховання. Без докорінного поліпшення родинного виховання не можна домогтися значних змін у подальшому громадянському вихованні підростаючого покоління. У сім'ї закладається духовна основа особистості, її мораль, самобутність національного світовідчуття і світорозуміння.
Отже, школі, безумовно, належить головна і вирішальна роль у вихованні і навчанні молодого покоління. Адже вона озброює школярів глибокими і різносторонніми знаннями, вона є могутнім джерелом формування світогляду, національного духу, високої моральності, трудової підготовки, громадянського змужніння, глибоких людських почуттів, любові до матері і батька, бабусі і дідуся, роду і народу, пошани до рідної мови, історії і культури.
Відкрита виховна година у 4 класі
"Без сім' ї нема щастя на землі"
Тема «Без сім’ ї нема щастя на землі»
Мета заходу:
Навчальна: поповнити знання учнів та батьків зі скарбниці усної народної творчості, активізувати пізнавальну діяльність учнів.
Розвиваюча: розвивати логічне мислення учнів, творчість, комунікативні здібності.
Виховна: виховувати доброзичливість, формувати інтерес до народної культури, повагу до людей старшого віку.
Обладнання: плакати з прислів’ями та приказками, картинки на родинну тематику для прикрашання дошки, ватмани, олівці, фломастери, листки паперу.
1. Організаційний момент.
Добрий день, діти! Добрий день, шановні батьки, колеги, гості! Дуже приємно, що ми сьогоднізібралися в нашому теплому родинному колі.Сьогодні ми зібрались з вами у нашому колі друзів для того, щоб поспілкуватись, ще краще дізнатись один про одного та про ваші родини.
Учень:
Батьки і діти — це любов і сльози,
Це вічне щастя і одвічний біль.
Цесонце і тепло, сніги й морози,
Мед на вуста й на вічні рани сіль.
Як на троянді — колючки і квіти,
Так і в житті є радість і печаль.
Високімрії й дужерізнідіти...
Чомусьтакетрапляється, на жаль.
Всімхочеться все мати в ідеалі,
Причомуводночас і без зусиль.
Щобщастя без труда та без печалі
Пливлосаме у руки звідусіль.
Та у житті такого не буває.
Запам’ятати треба в чомуріч:
Зорящасливалиштодізасяє,
Якщотрудитисьбудеш день і ніч.
А діти — це і щастя, і турбота,
Відповідальність і тривогатеж.
Без відпочинку й вихідних робота,
Любовтака, яка немає меж.
2. «Мікрофон».
- Як вирозумієтепоняттящастя?
(Учніпередаютьмікрофон і по черзівідповідають на поставленепитання).
Можливівідповіді:
Щастя – це коли менівсіпосміхаються.
Щастя – це коли я живу з татом і мамою.
Щастя – це коли у мене все є.
Щастя – це коли тато з мамою не сваряться.
- Як вирозумієтепоняття «сім’я»?
Можливівідповіді:
Сім’я – це люди, якіпроживають в одному будинку.
Сім’я – тато, мама і я.
Сім’я – цетато, мама, бабуся, дідусь і сестричка.
Сім’я – цемільйонначастинканашоїдержави – України.
Адже, як говорить народна мудрість: «Без сім'ї нема щастя на землі»
Всі ми прагнемо до ідеалу в родинних стосунках. Зараз у вас є можливість перевірити, як добре ви (батьки та діти) знаєте один-одного.
На партах лежать два листочки паперу. Почергово я буду зачитувати запитання для батьків, потім для дітей. Ви повинні відповісти на них, а потім, обмінявшись аркушами, визначити яку кількість правильних відповідей дала ваша близька людина. Хто знає один одного краще? Без підказок.
Отже, запитання для батьків:
1. Який предмет в ліцеї для вашої дитини найцікавіший?
2. Чим ваша дитина у свій вільний час займеться у першу чергу?
3. Яку професію вона мріє здобути?
4. Хто є найкращим другом вашої дитини (ім’я)?
5. Яка музичною групою зараз захоплюється ваша дитина?
Запитання для дітей:
1. Який колір очей у вашого тата?
2. Ким мама хотіла бути у дитинстві?
3. Найулюбленіша квітка твоєї мами?
4. Коли твоя мама виграє подорож у будь-яку країну, куди вона захоче поїхати?
Давайте звернемось до народної мудрості. Здавна, наш народ дуже цінував родинні стосунки, сім’ю, добробут. Тому скарбничка
прислів’їв та приказок постійно поповнювалась.
Я пропоную вам вставити пропущені слова у прислів’я та приказки про родину.
«Без сім'ї нема щастя на землі», «З родинийде життя людини».
«Якийрід, такий плід», «Яке коріння, таке й насіння».
Умівдитинупородити, умій і навчити»,
«Батько не той, хто породив, а той, хто спорядив»,
«Не та мати, що породила, а та, що виховала».
Сім'яміцна - горе плаче!
Матиоднією рукою б'є, а другою гладить.
Як матирідненька, то й сорочка біленька
Гни дерево, поки молоде, учи дітей, поки малі!
Учисина, як годуєш, ботодівже не навчиш, як тебе годуватиме!
Потурай малому, то як виросте - буде тебе на старостібити.
Добрідіти на ноги поставлять, а лихі і з нігзвалять.
Добрі діти доброго слова послухають, а лихі - й дрючка не бояться.
Своїхбагато, а як приишлосьтопитися, то ні за кого й вхопитися.
Як батька покинеш, то й сам загинеш.
Шануй батька й неньку - буде тобіскрізь гладенько.
До свого роду хоч через воду.
Ви просто молодці що знаєте український фольклор.
Отже, ви зрозуміли, якщо є любов, турбота, взаємоповага в сім’ї, то і родина щаслива. І навпаки, байдужість, злість руйнують сім’ю, псують життя.
Слово вчителя:
1. Слово вчителя.
Сім’я – це люди, якіпроживають разом. Кожналюдина в сім’їмаєсвоїобов’язки, бо без цього не можливеспівіснування.
Прослухайтевірш А. Костецького «Домашнійтвір»
(Інсценування вірша учнями та батьками).
Автор. Вітько-бідакстраждає так,
Аж здригує ногами!
Він – за столом,
Вінпишетвір:
«Я помагаюмамі».
Старанноолівецьгризе
Та супить брови грізно,
Але нічого – хоч умри! –
До голови не лізе…
Та ось тихесенькозайшла
В йогокімнату мама.
Мама. Вітюнь, будь ласка, в магазин
Сходи за сірниками.
Син. Ідея!
Автор. Вигукнувсинок,
А мамі…
Син. Ну й морока!
Сама іди! Я твір пишу –
Роблюважкі уроки.
Автор. І мама вийшла… а Вітько
Швиденькопише в зошит.
Син (пише). «Я в магазин завжди ходжу,
Коли мене попросять…»
Автор. Хвилин за десять мама знов
З’являється у дверях,
Мама. Вітюнь, картопельки начисть,
А я зварю вечерю.
Син. Сама начисть!
Автор. КричитьВітько.
Та так, щоледь не лопне.
Син. Я твір пишу! Я – зайнятий!
Сама вари картоплю!
Автор. Виходить мама, а синок
Писатизновсідає.
Син (пише). «Я мамі сам варю обід,
Вечерю та сніданок…»
Автор. Радієсин.
Син. Не твір, а люкс!
Оцінка буде гарна!
Автор. І геть не думає про те,
Щовінрадіємарно
- У чомузаключаєтьсядопомогаВітькаматусі?
- Яку оцінкуви б поставили Вітькові за твір?
- ЯкоюлюдиноювиростеВітько?
Видатний педагог Василь Олександрович Сухомлинський усе своє життя займався проблемами виховання і розвиткуучнів. Коли йогозапитували, що найголовніше у йогожитті, то він відповідав: «Любов до дітей». Сьогодні я хочу познайомити вас із щирими мудрими порадами В .А. Сухомлинського, що йдуть від серця і до серця і породжують розумові, моральні, естетичні почуття.
(Батьки виходять по черзі до дошки і зачитуютьучням поради
В. О. Сухомлинського).
«Тиживешсеред людей. Не забувай, щокожнийтвійвчинок, кожнетвоєбажанняпозначається на людях, що тебе оточують. Знай, що є межа міжтим, щотобіхочеться, і тим, щоможна. Перевіряйсвоївчинки. Роби все так, щоб людям, які тебе оточують, було добре».
«Тикористуєшся благами, створенимиіншими людьми. Люди даютьтобіщастядитинства. Плати їм за це добром».
«Усі блага і радощіжиттястворюютьсяпрацею. Без праці не можначесножити. Нероба, дармоїд – це трутень, щопожирає мед працьовитихбджіл. Навчання – твоя перша праця. Йдучи до школи, тийдеш на роботу».
«Будь добрим і чуйним до людей. Допомагайслабким і беззахисним, товаришу в біді. Не завдавай людям прикрості. Поважай та шануйматір і батька, вони дали тобіжиття, вони виховують тебе, вони хочуть, щобти став чеснимгромадянином, людиною з добримсерцем і чистою душею».
«Не будь байдужим до зла. Борись проти зла, обману, несправедливості. Будь непримиримим до того, хтопрагнежити за рахунокінших людей, завдає лиха іншим людям, обкрадаєсуспільство».
Слово вчителя.
На завершення давайте спробуємо доторкнутись до ідеалу та створити сумісний проект « Щаслива родина». Адже наша школа є теж великою родиною, яка піклується про кожного учня.(На дошці плакат із зображенням школи. Діти виходять і вішають свої фото у пусті віконця).Але велику роль у нашій шкільній родині займають батьки. Без них наша родина була б не повноцінною. Вони постійно оберігають, захищають та роблять все можливе, щоб вам було цікаво та зручно у стінах школи. Я пропоную вам, шановні батьки, зайняти почесне місце в нашій великі та дружній родині.( Батьки виходять до дошки і вішають свої фото на сумісному плакаті).
Звучить пісня (Наталія Май « Батьківська хатина»)