Тема: Розважально – пошукова гра «Шукачі скарбів»
Гра проводиться на шкільному подвір'ї в останній день оздоровчого майданчика.
Мета: створити ситуацію колективної співпраці, взаємодопомоги, успіху; активізувати пізнавальну та винахідницьку діяльність дітей; формувати вміння долати перешкоди, за допомогою розуму знаходити правильні рішення життєвих ситуацій; виховувати повагу до товаришів, вміння звертатися за допомогою та самим допомагати іншим.
Дмитрієва С. А. «Шукачі скарбів» для учнів 1-4 класів
Помічнянська загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №1
Імені Героя України Березняка Євгена Степановича
Добровеличківської райдержадміністрації
Кіровоградської області
Розважально – пошукова гра «Шукачі скарбів»
Підготувала і провела вчитель
початкових класів
Дмитрієва С. А.
Помічна 2015-2016 н.р.
Тема: Розважально – пошукова гра «Шукачі скарбів»
Мета: створити ситуацію колективної співпраці, взаємодопомоги, успіху; активізувати пізнавальну та винахідницьку діяльність дітей; формувати вміння долати перешкоди, за допомогою розуму знаходити правильні рішення життєвих ситуацій; виховувати повагу до товаришів, вміння звертатися за допомогою та самим допомагати іншим.
Гра проводиться на шкільному подвір’ї в останній день оздоровчого майданчика.
Ведуча: Вітаю вас, любі діти. Чи мріяв хтось із вас опинитися в загадковій країні та поринути в захоплюючі пригоди, пов’язані з пошуком скарбу? Пропоную вам уявити, що ми з вами – шукачі скарбів і знаходимося в чудесній країні Скарбляндії.
На нас чекають загадки, секрети, випробовування, підказки. Ми не будемо змагатися, хто перший. Перемогу здобудемо лише завдяки злагодженій роботі всієї команди шукачів.
Наше завдання – знайти скарб піратів. Але спершу потрібно відшукати карту, потім – ключ, лише завдяки ключеві ми знайдемо скарб.
Пірати розірвали карту на частини і роздали на зберігання певним людям. Тому й ми поділимось на команди, щоб швидше знайти їх.
(поділ на команди жеребкуванням, за кольором емблеми або за віковими категоріями)
Знайти цих людей допоможуть підказки. Але і підказки заховані. Щоб їх знайти, відгадайте загадки. Відгадка буде вказувати на місце схованки підказки.
Складаємо план пошуку
Отже: 1 крок – відгадуємо загадку і шукаємо підказку.
2 крок – розгадуємо підказку і шукаємо людину з
частиною карти.
3 крок – капітани команд складають карту докупи
і вказують місце знаходження ключа.
4 крок – розшифровуємо ключ і знаходимо скарб.
5 крок – скарб ділимо порівну між усіма шукачами пригод.
1 крок «Загадка»
1 команда: Мене саджають люди для краси.
Весною квіти на мені красиві, запашні.
Стою я серед двору, ніби пан
І маю ім’я горде й пишне. Я… (каштан)
2 команда: Мене, як завжди, ставлять кругом двору.
Бувають в мені діри, перелази та проломи. (паркан)
3 команда: Я мілкий, сипучий, в кеди попадучий,
Серед двору в ямі мене ціла куча. (пісок)
4 команда: Колись я деревом була, росла багато років,
Тепер лежу серед двора безрука й одинока. (колода)
5 команда: Хоть нерухома я завжди й холодна залізяка,
Приманюю до себе я вертлявеньких маляток.
(кувиркалка)
6 команда: Колись давно машини я взував,
А зараз в землю хтось мене вкопав. (скат)
Діти отримують загадки, розгадують їх, шукають місця, про які йдеться у відгадках, шукають і приносять до штабу підказки.
2 крок «Підказки»
Діти відгадують, про яку людину йдеться у підказці, розшукують її, отримують частину карти,приносять до штабу.
1 команда: Частина карти знаходиться у людини, що нас навчає.
Пароль: Ви любите море?
Відповідь: Так. Море дитячих усмішок! (вчитель)
2 команда: Частина карти знаходиться у людини, що
допомагає нам у школі робити домашнє завдання.
Пароль: Яке у нас сьогодні домашнє завдання?
Відповідь: Відпочивати та набиратися нових сил! (вихователь)
3 команда: Частина карти знаходиться у людини, що зберігає
чистоту нашої школи.
Пароль: Що потрібно робити, щоб школа була чистою?
Відповідь: Не смітити! (техпрацівниця)
4 команда: Частина карти знаходиться у людини, що зберігає
наше здоров’я.
Пароль: Що корисно для здоров’я влітку?
Відповідь: Загартовуватися!.. (медсестра)
5 команда: Частина карти знаходиться у людини, що зберігає
вміння смачно готувати.
Пароль: Що влітку їсти найкорисніше?
Відповідь: Овочі і фрукти! (повар)
6 команда: Частина карти знаходиться у людини, що зберігає
мудрість, накопичену та надруковану людством
протягом багатьох століть.
Пароль: Хто нас розважить, коли за вікном погана погода?
Відповідь: Цікава книга! (бібліотекар)
3 крок «Карта»
Капітани команд складають карту з окремих частин, розгадують напрям пошуку ключа.
4 крок «Ключ»
Ключ являє собою зашифроване слово, написане на асфальті у відповідному за планом місці. Це слово вказує на місце знаходження скарбу. КРПА (парк)
Підказка Старого Пірата:
В двір, де люди всі гурьбою
Подивитись йдуть розваг,
Під бетонною плитою
Я сховав солодкий скарб.
5 крок «Скарб»
Діти шукають скарб у парку біля Будинку культури, порівну ділять, фотографуються на згадку, діляться враженнями.
Підсумки.
1 команда: Мене саджають люди для краси.
Весною квіти на мені красиві, запашні.
Стою я серед двору, ніби пан
І маю ім’я горде й пишне. Я…
2 команда: Мене, як завжди, ставлять кругом двору.
Бувають в мені діри, перелази та проломи.
3 команда: Я мілкий, сипучий, в кеди попадучий,
Серед двору в ямі мене ціла куча.
4 команда: Колись я деревом була, росла багато років,
Тепер лежу серед двора безрука й одинока.
5 команда: Хоть нерухома я завжди й холодна залізяка,
Приманюю до себе я вертлявеньких маляток.
6 команда: Колись давно машини я взував,
А зараз в землю хтось мене вкопав.
1 команда: Частина карти знаходиться у людини, що нас навчає.
Пароль: Ви любите море?
Відповідь: Так. Море дитячих усмішок!
2 команда: Частина карти знаходиться у людини, що
допомагає нам у школі робити домашнє завдання.
Пароль: Яке у нас сьогодні домашнє завдання?
Відповідь: Відпочивати та набиратися нових сил!
3 команда: Частина карти знаходиться у людини, що зберігає
чистоту нашої школи.
Пароль: Що потрібно робити, щоб школа була чистою?
Відповідь: Не смітити!
4 команда: Частина карти знаходиться у людини, що зберігає
наше здоров’я.
Пароль: Що корисно для здоров’я влітку?
Відповідь: Загартовуватися!..
5 команда: Частина карти знаходиться у людини, що зберігає
вміння смачно готувати.
Пароль: Що влітку їсти найкорисніше?
Відповідь: Овочі і фрукти!
6 команда: Частина карти знаходиться у людини, що зберігає
мудрість, накопичену та надруковану людством
протягом багатьох століть.
Пароль: Хто нас розважить, коли за вікном погана погода?
Відповідь: Цікава книга!
1