Відкриваємо скриньку добрих справ

Про матеріал
формувати основи загальнолюдських цінностей, здатність ураховувати думку інших людей, створити уявлення про морально- етичний зміст їхніх стосунків із навколишнім світом; розвивати моральні якості ; виховувати почуття гідності, уміння пишатися власними вчинками
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала

вчитель 4-Б класу

КЗ «Гайворонський ліцей №2»

Сокуренко Д. О.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема. Відкриваємо скриньку добрих справ

Мета: формувати основи загальнолюдських цінностей, здатність ураховувати думку інших людей, створити уявлення про морально- етичний зміст їхніх стосунків із навколишнім світом; розвивати моральні якості ; виховувати почуття гідності, уміння пишатися власними вчинками

Обладнання: ребус, девіз уроку, букви до гри «Криголам», аудіозапис пісень «Мелолія добра», «Твори добро», розрізні прислів’я, скринька, шаблони сердечок, мішечки.
                                                                                   Хід уроку

І. Організаційний момент

1. Привітання

Доброго ранку, дорогі діти! Сьогодні мені дуже хочеться подарувати всім усмішку, гарний настрій і позитивні емоції.

Давайте усмішки усім дарувати:

І друзям, і гостям, і мамі, і татові.

Хай радість злітає у небо, як птах,

І добрі слова у всіх нас на устах.

Усміхніться один одному, посміхніться мені і збережіть свою посмішку на весь день. Хай на нашому уроці панує атмосфера взаємопорозуміння, радості і доброзичливості.

2. Створення ситуації інтриги

Ось і тема в нас нова,

Зашифрована вона.

Пропоную в гру пограти

І її розшифрувати.

3. Розгадування ребусу

Розгадаємо ребус і дізнаємося, яка тема нашого уроку

Картинки по запросу ребус добро


ІI. Повідомлення теми і завдань уроку.

 

Отже, тема нашого першого уроку «Відкриваємо скриньку добрих справ», а девізом будуть такі слова:

 

 

 

 

 

Ми продовжимо ознайомлення з поняттям «добро», з’ясуємо, якими добрими справами ви можете пишатися та спробуємо відповісти на запитання , чому людина повинна завжди творити добро.

 

ІV. Робота над темою уроку.
1. Евристична бесіда

Ще з давніх часів люди завжди цінували чесність, правдивість, гарні вчинки, допомогу слабшому і меншому. Тому нам потрібно не скоювати поганих вчинків , а намагатися робити тільки добро . Як усім уже відомо, зло довго не забувається і породжує зло. А добро примножує добро. Тому не забуваймо, що ми – люди. І ми несемо відповідальність за свої вчинки . Навчимося творити тільки добро і перемагати зло!

2.  Опрацювання вірша «Подвиг Івася»

Діти, а зараз я пропоную вам уважно послухати вірш і з’ясувати, чи добре вчинив хлопчик.

У автобус на зупинці увійшла бабуся.

Хлопчик швидко підхопився, весело всміхнувся.

— Я постою, не біда… Сядьте, — мовив басом.

Сам навколо погляда, чи не скажуть часом:

«Молодчина наш Івась, він культурний, чемний…

Наш Івась в четвертий клас ходить недаремно!» …

Та ніхто його чомусь похвалить не хоче.

І тоді він до бабусі нахиливсь й шепоче:

«Ну, здається, вже у вас відпочили ніжки.

Може, сходити вам час? Я посиджу трішки…»

 

  • Чи добрим був учинок Івася? Чому?
  • Якими словами ви можете охарактеризувати хлопчика?
  • Які поради ви б могли йому дати?

3. Гра «Криголам»

Давайте ж усі разом придумаємо людські чесноти до кожної букви слова «добро»:

 – доброзичливий, добросовісний, допитливий, дружній.

 

– оптимістичний, охайний, об’єктивний.

 

– благодійний, благородний, бадьорий.

 

 – розумний, раціональний, рівноправний.

 

 – організований, освічений.

 

 

4. Гра «Впіймай добру справу»

Один мудрець сказав, що людина – це її вчинки. Усе своє життя люди пізнають, що таке добро і зло, гарно і погано... Але шлях до доброти непростий і не завжди легкий, тому треба вчитися доброти, бути уважним до людей, берегти й дбати одне про одного. Давайте зараз з’ясуємо чи здатні ви відрізнити добру справу від злої, пограємо у гру. Якщо я називаю добру справу ,ви плескаєте в долоні, а якщо ні, то нічого не робите.
- Робити комусь зле, якщо цього ніхто не бачить. (-)
- Берегти рідну природу та охороняти її. (+)
- Шанувати працю інших людей. (+)
- Галасувати, коли хтось відпочиває. (-)
- Обманювати, сваритися, хвалитися. (-)
- Насміхатися з чужого горя. (-)
- Добре вчитися, багато читати. (+)
- Любити своїх батьків. (+)

5.Фізкультхвилинка під музичний супровід: Наталя Май «Мелодія добра» (приспів)

Молодці! Ви гарно впоралися із завданням, тож давайте відпочинемо.

-І летить по світу (легенько покружляли)

Людям всім на радість (ручки в боки, посміхнулись один одному)

Ця мелодія добра. (притулили ручки до серця)

Відчиняйте вікна, відчиняйте двері, (легенько відводимо ручки по сторонам)

Стать добрішими пора. (потягнулись ручками до гори)

V. Узагальнення і систематизація знань

 

1. Скарбничка народної мудрості. Робота із прислів’ями

 Поняття «добро» і «зло» знайшли відображення у народній мудрості. Пигадайте казки: добро завжди перемагає зло. Давайте зараз пригадаємо прислів’я про добро, які ми знаємо і виконаємо ще одне завдання.

Вам потрібно за початком прислів’я знайти його продовження.

Де є добро, там                                  зникає зло.

Доброта кінчається                            радістю.

Від доброго слова                               світ радіє.

Доброму слову                                      ціни нема.

Доброта немає                                       кордонів.

Хто добре починає,той                         добре кінчає.

Добрі діти доброго слова                     послухають.

Добре слово –                                         золотий ключ.  

2. Гра « У дружньому колі»

Давайте станемо у коло і по черзі назвемо ті добрі справи, якими ви пишаєтеся.

А тепер сідайте за парти і на аркушах паперу запишіть те, що ви щойно озвучили.

 

3. Скринька добрих справ

Діти, а сьогодні на наш клас чекає нова традиція – ми відкриємо скриньку добрих справ. І зараз давайте зробимо перший внесок у неї – це ті аркуші, які ви щойно заповнили.

Пам’ятайте: Зло нічого не дає, крім зла,

Вмій прощати, як прощає мати.

Мудрість завжди доброю була,

За добро – добро спіши віддати.

VІ. Підсумок уроку

 

1.Гра «Залиш собі»

На згадку про наш урок я пропоную вам заповнити мішечки, що є у вас на партах. Із запропонованих слів складіть у свій мішечок тільки ті, які допомагатимуть вам творити добро.

 

ДОБРОЗИЧЛИВІСТЬ          ЗАЗДРІСТЬ                        КРИКЛИВІСТЬ

ХИТРІСТЬ                            ВДЯЧНІСТЬ                      ЛЮБОВ

ЩЕДРІСТЬ                           ЧЕСНІСТЬ                         ЗЛІСТЬ

ВПЕРТІСТЬ                          ПРАЦЕЛЮБНІСТЬ          БАЙДУЖІСТЬ

ПРИВІТНІСТЬ                     КРИКЛИВІСТЬ                СПРАВЕДЛИВІСТЬ

ТЕРПИМІСТЬ                      МИЛОСЕРДЯ
2. Інтерактивна вправа «Я дарую тобі…»

- У кожного з вас на парті лежить маленьке сердечко. Запишіть, будь ласка, на своєму сердечку добре побажання. А тепер поверніться один до одного, візьміться за руки іобміняйтеся своїми сердечками. Нехай вони гріють і радують кожного з вас.  
3. Рефлексія

- Чи завжди ви творите добро?

- Що ви сьогодні для себе зрозуміли?

- Які висновки зробили?

 Ось і закінчився урок, але не скінчилася дорога добра. Вам ще, діти, жити і йти цією дорогою все своє життя. Хочеться, щоб на цій дорозі ви не загубили людяності, чесності, чуйності.

  Я всім бажаю добра.

4. Прослуховування пісні « Твори добро!»
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ:

 

  1. https://naurok.com.ua/urok-dobro-pochinaetsya-z-tebe-14084.html
  2. https://naurok.com.ua/urok-dobro-pochinaetsya-z-tebe-85955.html

 

 

 

 

Завантаження...
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Арсенюк Ірина Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
9 березня 2021
Переглядів
2794
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку