Відверта розмова про нас самих. Яким бути?

Про матеріал

Година спілкування допоможе дітям знати основні чесноти , риси характеру людини ; вміти розрізняти добро і зло, аналізувати та оцінювати свої вчинки, робити вірний вибір в життєвих ситуаціях, цінувати добро в людях; розвивати позитивні риси характеру, прагнути до вдосконалення свого характеру.

Перегляд файлу

Година спілкування.  Давиденко Т.М.

 

Відверта розмова про нас самих.

Яким бути?

 

Девіз:  « Чим людина розумніша і добріша, тим більше вона помічає доброти в інших людях»   ( Паскаль)

Основне питання: «Яка я людина та яким хочу бути?»

Головне завдання: зрозуміти себе і вибрати ті головні орієнтири, той шлях, яким ми зможемо рухатись все своє життя.

Мета: знати основні чесноти , риси характеру людини ;

вміти розрізняти добро і зло, аналізувати та оцінювати свої вчинки, робити вірний вибір в життєвих ситуаціях, цінувати добро в людях; розвивати позитивні риси характеру, прагнути до вдосконалення свого характеру; виховувати відповідальність, культуру поведінки,              самостійність, активність, творчість.

Форма: година спілкування з елементами творчості.

Обладнання: малюнки дітей, картинки різних життєвих ситуацій-проявів рис характеру людини, макет дерева добра і зла, індивідуальні карточки самооцінювання, чисті листочки, олівці, ручки.

 

І.Вчитель  Кожен хоче жити в мирі та злагоді. Нам не подобається, коли вказують на наші недоліки, але приємно, коли хвалять; не подобається програвати, а подобається вигравати. Нам хочеться завжди бути правими, хорошими, прийнятими. Сьогодні ми відверто  поговоримо про те, які ми, якими ми бачимо себе, якими хочемо бути?

 

ІІ. Виступ творчої групи

1) Етика.

Моя країна — це просто диво!

Вона прекрасна, бо особлива.

І поки світ цей стоїть в ній доти

Живуть із нами людські чесноти.

Що за чесноти, яка то птиця?

Така, що в серці людськім таїться,

А коли прийде скрутна хвилина,

Вона й покаже, яка людина.

На що ти здатен і що ти можеш,

Чи ти людині в біді поможеш,

І що ти значиш у долі інших,

Чи слово й діло твоє помічні,                                                                                                                                                                                                       Знайомтесь, друзі, оце чесноти;

Це СКРОМНІСТЬ, ЩИРІСТЬ,                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          ДОБРО й ТУРБОТА,

Це ЧЕСНІСТЬ, ЧЕМНІСТЬ і СПРАВЕДЛИВІСТЬ...

Скажіте, друзі, хіба не диво,

Коли стрічаєш в житті красиву,

Душею чисту просту людину?

 

(На сцену при цьому виходять «чесноти» — діти, до одягу яких прикріплено таблички з назвами чеснот).

ЧЕСНОТИ:

2). СКРОМНІСТЬ собою не хвалиться,

Хоч добрі діла її всюди.

Знають це й нею пишаються,

І хвалять її інші люди.

3). ДОБРА людина робить добро

Не за гроші, не задля відплати,

Просто для того, щоб добре було

Всім, бо так горя багато.

4). ТУРБОТУ хоче відчути людина,

Що в скруту попала.

Турбота врятує всіх,

Кому тепла бракувало.

Турбота підніме настрій.

Турбота в холод зігріє.

Турбота навіть хворого

На ноги поставить зуміє.

5). ЧЕСНА людина завжди

Скаже вам щиру правду,

Бо у житті завжди так буває:

Правда неправду перемагає!

6).ЧЕМНА людина весь час ввічлива і привітна,

її серед багатьох завжди відразу помітно,

Вона привітається і попрощається,

Вибачиться і подякує...

7) До всіх треба добре ставиться,

Поводиться шанобливо.

Хай кожному буде по справах його -

І це буде СПРАВЕДЛИВО!

ВСІ «ЧЕСНОТИ» ГОВОРЯТЬ РАЗОМ:

Запам'ятаємо, дітвора:

Людина створена для добра!

І поки світ цей стоїть, хай доти

У людях завжди живуть чесноти!

ІІІ. Учитель. А тепер давайте разом розгадаємо загадки, в яких ви пізнаєте назви чеснот:

1.  Чесноту, яку найбільше цінують в людях (доброта).

2.  Чеснота, яка ніколи не хвалить саму себе (скромність).

3.  Чеснота, яка ніколи не обманює (чесність)

4.  Чеснота, яка найбільше підходить суддям      (справедливість).

5.  Чеснота, яка все робить «від душі» (щирість).

6.  Чеснота, яка піклується про інших (турботливість).

 

ІV. Творча група.

1). Музика несе добро. Людина, яка любить музику, не може бути злою.    В. Сухомлинський писав: «Математика виправляє розум людини, гімнастика - -тіло, а музика виправляє душу».

2).Під мелодію учениця читає вірш.

Послухай музику землі,

В ній запах трав і сонця ласка,

І в синім небі журавлі,

А на долонях - дивна казка.

Співає чисте джерело,

Навколо  квітчане барвінком,

І пісня людям на добро

Лунає радісно і дзвінко.

 

3).Пісня «Даруй добро» (ансамбль дівчаток).

 

 

1. Коли з'являється дитина — Господь запалює зорю,

    І тихо, наче у раю, по небосхилу пісня лине.

    І скільки тій зорі світить не зна ніхто на цілім світі,

    Тож треба вірити й любити, і кожен день добро творить.

 

П-в: Даруй добро на цілий світ, даруй добро віддай, що маєш,

Даруй добро багато літ, нехай зоря твоя палає!

 

  1.   Хто за минулим не жаліє — той віри в себе не згубив,

      Той, хто хоч раз в житті любив — свою зорю тобі відкриє.

      І скільки тій зорі світить, не зна ніхто на цілім світі,

      Тож треба вірити й любити, і кожен день добро творить.

 

V. Учитель. Ми пригадали основні чесноти людини, а зараз проаналізуємо та розділимо на дві групи позитивні та негативні риси характеру і поміркуємо, які з них притаманні вам, які б ви хотіли мати, а від яких звільнитись.

 ( Витягуючи карточку, кожен учень висловлює свою думку стосовно відповідної риси характеру і прикріпляє її на відповідну частину  дерева добра і зла.)

На індивідуальних картках самооцінювання  учень помічає олівцем ( для подальшої роботи і можливих змін) якості характеру, які на його думку, притаманні йому. Використовуючи картки для само оцінювання, учні виконують вправу, дотримуючись поради: « Совість виступає вчителем , який завжди поруч з нами, лише прислухайся та будь готовим послухатись.»

Самооцінювання

Позитивні риси характеру :

1) охайність. 2) життєрадісність. 3)турботливість.4) скромність.

 5) відвертість. 6) вишуканість7) чарівність. 8) обережність. 9) чуйність.

10) педантичність. 11) відважність12) розсудливість. 13) рішучість

 14) стриманість. 15) соромливість. 16) терпимість. 17) доброта18) милосердя.

Негативні риси характеру:

1) грубість. 2) заздрість. 3) злопам’ятність.

4) причепливість. 5) легковір’я. 6) повільність.

7)нервозність. 8) нестриманість. 9) нерішучість.

10) образливість. 11) розпусність. 12) нестяма.

13) боязливість 14) впертість 15) егоїзм. 16) злоба.

17) агресивність. 18) драчливість. 19) високомір я.

 

VІ.Вправа « Долоня». Обвести свою долоню. На кожному намальованому пальці написати, що в собі подобається (права рука), а на звороті(ліва рука), що не подобається. Учні виконують вправу і вчитель збирає роботи для подальших дій з ними на майбутніх заняттях.

 

VІІ. Заключне слово вчителя. Наші рішення мають вплив на формування особистості, на те, якими ми будемо. В основному прийняття рішень визначається системою моральних принципів, які ми вибираємо в своєму житті. Існує такий мудрий вислів: «Посій вчинок-пожнеш звичку; посій звичку-пожнеш доброчинність чи злочин; посій доброчинність чи злочин-пожнеш характер; посій характер-пожнеш долю».

Доки ми не осмислимо значення наших щоденних вчинків, рішень та намірів, ми подорожуємо по дорозі життя з заплющеними очима. Я бажаю вам, щоб ваші очі ясно бачили той шлях, що перед вами, щоб ви мали мудрість і вміння обійти всі перешкоди, досягнути вершин своїх можливостей і щоб у ваших серцях було місце лише позитивним якостям характеру, які допоможуть вам жити творчо, цікаво та повноцінно.


Добра, любові всім бажаю.

 Дарую цінне те, що маю:

 Нехай лихе навколо згине,

А мир, тепло, любов прилине,

Зігріє ваше серце, душу,

Про них тепер згадати мушу.

Нехай любов зійде до вас,

 І не покине в тяжкий час.

 Не бійтесь сіяти добро,

 Щоб воно в людях поросло,

 Щоб вам було радісно жити,

Почніть самі добро творити.

Піклуйтесь, діти, про батьків,

 Бабусь своїх та старичків.

 Вони душі у вас не чають

 Готові дати все, що мають.

 Цінуйте їх та бережіть,

 Що в силі вашій, те зробіть,

 Бо повернути все життя

Уже не буде вороття.

І кожна прикрість, кожен біль

 Ятрить їм серце, наче сіль.

То ж сійте краще радість, мир,

 Любов, добро, радості зір,

 Порозуміння, чемність слів,

 Щоб смуток не оволодів

 Ні серцем вашим, ні життям.

 Бажаю миру, щастя вам.


 

VIII. Завдання .Написати лист про себе випускникам 2024 року. Представтесь і розкажіть про себе, своє життя, інтереси, захоплення, мрії. Можна включити опис місцевості, школи, людей, які відіграють важливу роль у вашому житті. Уявіть себе випускником, яким ви себе хочете бачити, ким бути, чого досягнути? 

 

Використана література:

1. Навчальний посібник «Мой мир и я».(первое издание) Международный Фонд . образования. Москва.

2. Програма Міністерства освіти і науки України/ПРООН/ЮНЕЙДС. «Сприяння просвітницькій роботі «рівний-рівному» серед молоді України щодо здорового способу життя». Модуль. Спілкуємося та діємо. Київ. Міленіум-2002.

3.Наші улюблені свята. Харків. Видавнича група «Основа» . 2009.стор.25-26.

doc
Додано
20 листопада 2018
Переглядів
1019
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку