Виховна година "Абетка пішохода"

Про матеріал

Виховна година "Абетка пішохода"

Підготувала:

вчитель початкових класів

Чоботар Т. Ю.

Перегляд файлу

Виховна година "Абетка пішохода"

Підготувала:

вчитель початкових класів

Чоботар Т. Ю.

Абетка  пішохода

Мета  заходу.  Поглибити  знання учнів про світлофор, його сигнали.

                          Ознайомити учнів зі значенням деяких знаків, вчити їх розуміти,

                          розрізняти, пояснювати.

                          Ознайомити з небезпечними місцями для дитячих ігор, переко-

                          нати в небезпеці проведення ігор на проїзній частині.

                          Розвивати уміння правильно переходити вулицю; бути уважни-

                          ми, спостережливими, обачними.

                          Виховувати культуру поведінки на вулиці.

Обладнання.  Медіапрезентація (додається).
 

Хід  години  спілкування

Організація  класу.

Повідомлення  теми  виховного  заходу.

       Закінчилися літні канікули. Всі діти поспішають до школи. По-спішають до школи і мешканці “Шишкиного лісу”. Мудра сова, тітонька Матильда, вийшла на шкільне подвір'я. Вона з нетерпінням чекала своїх учнів: веселого і непосидючого Коксика, доброго та працьовитого вовченя Зубка, допитливу мишку Шуню та пустотливу фантазерку лисичку Веснянку. Йшов час, а їх ніде не було видно. Вони чомусь запізнювались. Раптом звірята побачили щось дивне.

     Гей, триока істото! - голосно закричав Зубок. - Ми поспішаємо до школи. А ти стоїш на дорозі і блимаєш очима.

     Які невиховані учні! Ви хоч знаєте, хто я?

     Ні, ми не знаємо, - чемно сказала Веснянка.

     Ми мешканці “Шишкиного лісу”.

    Але у нас є вірні друзі. Це — учні першого  класу.  Думаю, що вони нам допо-можуть.

     Діти, ви впізнали цю істоту? Хто це?

                        Світлофор три ока має,

                        Він про все розповідає.

                        Жовтий — стій і роздивись,

                        Враз замри — не ворушись.

                        А червоний запалає,

                        Він іти забороняє.

                        А зелений засвітився -

                        Це для тебе шлях відкрився.

                                                Щоб мені допомогти

                                                Небезпечний шлях пройти,

                                                Там щоденно і щоночі

                                                Триколірні чатують очі -

                                                Червоне, жовте і зелене -

                                                Завжди турбуються про мене.

       У світлофора є своя цікава історія виникнення. Йому вже понад 300 років, і почав свій трудовий шлях на залізниці. Перші світлофори були не-зручними — поряд із ними стояла людина і змінювала скло.

( Гра  “Світлофор” )

       Отже, жителі “Шишкиного лісу” зрозуміли, що за триока істота зустрілась їм дорогою. Але далі були різні знаки, і що вони означали, ніхто з них не знав.

     Ой, який гарненький, червоненький знак, мені він дуже подобається, схожий на м'ячик. Тут певно можна грати у футбол. І футболіст намальований, --   

 промуркав Коксик.

      Діти, ви згідні? ( Ні, цей знак означає — рух пішоходів заборонено.)

                       Мій любий друже, пам'ятай!

                       Дорогу не перебігай!

                       Вмить авто не зупинити,

                       Можна лиха наробити.

     Почухала за вухом Веснянка і задумалась.

     А на цьому знаку, хтось кудись поспішає. Може в магазин по м'ясо? А ви знаєте, що цей знак означає? ( Пішохідний перехід.)

                       Усіх врятує пішоходів

                       Від аварій, травм і бід.

                       І безпечне, й зручне місце -

                       Пішохідний перехід.

                       Не ходіть через дороги

                       Навпростець — це шлях біди.

                       Перехід усім нам радий,

                       Завертайте всі сюди.

                                                Правил руху дотримуйся завжди,

                                                По тротуарах праворуч ходи,

                                                А де пішохідних доріжок немає,

                                                Вас інше правило оберігає:

                                                Зійдіть на узбіччя проїжджої частини,

                                                Щоб не знайшла вас нещастя година.

                                                Крокуйте сміливо назустріч машинам,

                                                Щоб бачити руху повну картину.

     Допитлива Шуня задивилась і задумалась. Вона хотіла похвалитися своїми знаннями, та була невпевнена, тому промовчала. А учні другого класу знають, що означає цей знак? ( Місце зупинки автобуса.)

                        Є зупинки на маршрутах,

                        Там ти транспорту чекай.

                        Стоячи на тротуарі,

                        На дорогу не ступай,

                        Рухові не заважай.

     Як погано, що немає зі мною велосипеда. Ох і покатався б я зараз. І вас покатав, бо тут треба кататися, правда ж? - запитав Зубок. (Ні, цей знак означає — рух на велосипедах заборонено.)

                       Висить знак на виднім місці.

                       В чому є його секрет?

                       Заборонено водити

                       Людям тут велосипед.

                       Знак усіх застерігає:

                       “Небезпечне тут катання!”

       Весело співаючи, друзі прямували до школи. Раптом вони побачили “зебру”, що лежала посеред дороги. Тітонька Матильда розповідала, що є такі смугасті,симпатичні тваринки. Але чому вона на дорозі?Що ж робити далі?

                       А ця зебра не проста,

                       Без копит і без хвоста,

                       Лиш біленькі смужки має,

                       І лежить, а не гуляє.

                       Хочеш перейти дорогу? -

                       Вмить прийде на допомогу.

       Ступили наші герої на “зебру”, перейшли дорогу, прибули на шкільне подвір'я, де їх з нетерпінням чекала вчителька, мудра сова, тітонька Матильда. Встали учні в рядок і Матильда їм сказала: “Сьогодні ми побуваємо в гостях у учнів 1 класу на годині спілкування “Абетка пішохода”. Я знаю, що першокласники вам допомагали. Та урок продовжується і на вас чекає ще багато цікавого, а на учнів — сюрприз.

( Перегляд відео “Уроки безпеки тітоньки Сови”.)

     Чому потрібно знати правила дорожнього руху? ( Відповіді дітей.)

                        Щоб не трапилось біди,

                        Пам'ятай, мій друже,

                        Що забави на дорозі

                        Небезпечні дуже.

                        Дорожні знаки — це твої

                        Друзі і помічники.

                                                Щоб здоровим завжди бути,

                                                Треба добре те збагнути,

                                                Що дорога безперечно,

                                                Дуже й дуже небезпечна.

                                                Та як правила ти знаєш

                                                І щодня їх пам'ятаєш,

                                                То, звичайно, що тоді

                                                Де узятися біді?

        Коли вулицями побігли трамваї, помчали автомобілі, тролейбуси, автобуси, вулицям потрібно було дати мову. Цією мовою з водіями й пішоходами розмовляють вулиці всіх країн світу. Коли людина вчиться читати, їй показують букви. З букв складаються слова, зі слів — речен-ня. У дорожньої мови теж є букви — знаки. Але їх потрібно складати в слова. Один знак означає цілу фразу — дорожній сигнал. Ці сигнали — кружечки, квадрати, трикутники, прямокутники. І невипадково вони такої форми і такого роз-міру.

       Одну групу знаків розмістили на трикутниках з червоним облямуванням. Світлофор сигналив би їх жовтим світлом: “Обережно — залізничний переїзд”, “Обережно — діти”, “Обережно — слизька дорога”, “Обережно — небезпечний поворот”, “Обережно — крутий спуск”.  “Обережно” - попереджують усі ці знаки, і називаються вони попереджувальні.

       Другу групу знаків не випадково розмістили в колі з червоною облямівкою або червоним тлом. Світлофор сигналив би  ці знаки червоним світлом: “В'їзд заборонено”, “Рух заборонено”, “Рух мотоциклів заборонено”, “Рух на велоси-педах заборонено”, “Проїзд закрито”. Усе заборонено та заборонено. Ці знаки так і називаються — заборонні.

       А ось знаки на крузі голубого кольору. Вони дозволяють, наказують рухатися у вказаному напрямі, рухатися легковим автомобілям, показують велосипед-ну доріжку, доріжку для пішоходів. Це знаки наказові.

       А знаки на голубих квадратах підказують, де пішохідний перехід, підземний перехід тощо. Вони називаються інформаційно-вказівні.

       І ще група знаків — голубі прямокутники з малюнками: то ложка з виделкою, то червоний хрест, то намет, то ліжко тощо. Неважко здогадатися, що ці знаки вказують: поряд — їдальня, неподалік — медичний пункт, хочете відпо-чити — ось місце для відпочинку. Цезнаки сервісу.

( Дидактичні ігри “Знайди зайвий знак” і

“Хто не виконує правила дорожнього руху?” )

                        Любіть себе та інших поважайте,

                        Своє життя здоров'я бережіть,

                        І правильну дорогу вибирайте,

                        Якщо бажаєте до старості дожить.

                                                 Щоб не спізнитись, ви не поспішайте,

                                                 Раніше вийдіть, щоб спокійно йти.

                                                 А по дорозі рот не розкривайте,

                                                 Щоб і життя, й здоров'я зберегти.

                       Бо їде транспорт, всюди перехожі,

                       Хто на роботу, хто з роботи йде,

                       Чи сіє дощ, чи дні стоять погожі,

                       А рух не припиняється ніде.

                                                 Летять машини,

                                                 Швидкість в них висока.

                                                 Миттєво транспорт цей не зупинить.

                                                 І хоч дорога, може, й не широка,

                                                 Та через неї, діти, не біжіть.

                        Дорогу виберіть до рідної вам школи

                        Щоб світлою й безпечною була.

                        Не грайтеся на вулиці ніколи,

                        Собі та іншим не бажайте зла.

( Виконання пісні “Про світлофор”.)

Підведення  підсумків  виховного  заходу.

Джерела: інтернет-ресурси

docx
Додано
5 серпня 2018
Переглядів
3237
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку