Метою цієї виховної години є закріплення знання учнів про Україну, розширення знання про єдність, незалежність і суверенітет нашої держави, стимулювання у дітей почуття гордості за неї, розвиток в учнів бажання брати посильну участь у розбудові та зміцненні єдності нашої держави, наполегливо вчитися, щоб принести якомога більше користі Батьківщині, виховання майбутнього захистника своєї Вітчизни, прищеплення інтересу до вивчення географії, історії, звичаїв і культури.
(Виховна година)
Підготувала
вчитель початкових класів
Андрушівського НВК
Кравчук Надія Вікторівна
Виховна година
Тема. Батьківщина – рідна Україна ( Усний журнал )
Мета. Закріпити знання учнів про Україну. Розширити знання про єдність, незалежність і суверенітет нашої держави, викликати у дітей почуття гордості за неї. Розвивати в учнів бажання брати посильну участь у розбудові та зміцненні єдності нашої держави, наполегливо вчитися, щоб принести якомога більше користі Батьківщині. Виховувати майбутнього захистника своєї Вітчизни. Прищеплювати інтерес до вивчення географії, історії, звичаїв і культури.
Обладнання: Мультимедійна дошка, малюнки дітей, демонстраційний матеріал (вінок, квіточки, малюнки предметні)
Виховна година
Сторінка 1.
Учитель.
- Як ви вважаєте, чому землю на якій ми живемо називають Батьківщиною? (Ми тут народилися, ми тут живемо. Тут наші рідні, що це все створювали на благо нам, щоб ми змогли гарно жити і розвиватися далі).
Мандруватимемо ми з вами сторінками нашого усного журналу. Перша сторінка – це тема виховної години “Батьківщина – рідна Україна!” (Слайд 1; ст.1 журналу)
Говорити будемо про Україну, мальовничу нашу державу. (Слайд 2,3 – зачитування вірша)
Багато письменників писали про Україну. Прочитаймо їх вислови.
Україно! Ти для мене диво! (В.Симоненко)
Всім серцем любіть Україну свою, Свою Україну любіть.
І вічні ми будемо з нею. (В.Сосюра) За неї Господа –моліть.(Т.Шевченко)
Усе моє, все зветься Україна.(Л. Костенко)
- Діти, а щоб жити у мирі і злагоді, розвиватися, що ми повинні дотримуватися ? (закону)
- А де записані всі закони, за якими має жити кожен громадянин України? (В Конституції України – головний закон держави).
Отже, Батьківщина – це земля, на якій ми народилися, яку ми любимо понад усе.
Учениця
Моя Батьківщина – це вишеньки цвіт
І верби над ставом, й калина.
Моя Батьківщина – це мрії політ,
Це рідна моя Україна!
Моя Батьківщина – це наша сім’я,
Затишний куточок і хата.
Це мама, татусь, бабця, дідо і я,
Всі рідні і друзів багато.
Моя Батьківщина – це злагода й мир.
Та небо, бездонне й чудове,
Це пісня чудова, що лине до зір,
Й дитинство моє світанкове.
Моя Батьківщина – ліси і поля.
Від них в нас і радість, і сила.
Це та найсвятіша і рідна земля,
Що кожного з нас народила.
Сторінка 2. Історія України.
Учитель.
Ми живемо в Україні!
За нашу територію велися тяжкі бої. Український народ прагнув до волі, до створення власної держави. Але до незалежності був тяжкий шлях. Це різні навали інших держав, це протистояння гітлерівському нашестю, ІІ світова Війна. Наша Україна вільна й незалежна, а це заслуга всього народу, багатьох його поколінь.
Надзвичайно чудова і красива природа нашої України. (Малюнки дітей). Діти підготували малюнки на тему “Україна” (Демонстрація малюнків).
Учениця.
Вірш “Я люблю кожну квіточку в полі”.
Сторінка 3. Державна символіка України.
- Продовжіть речення
- Державними символами України є: гімн, герб, прапор). Слайд (Кожен народ …)
Діти підготувалиповідомлення про:
(Слайд) Герб
Наш герб - тризуб,
Немов сім’я єдина
Де тато, мама і дитина
Живуть у мирі і любові
На Україні вольній, новій.
Герб – знак, що символізує владу держави. Золотий тризуб на синьому фоні. Символізує мир, спорідненість поколінь. Це символ відродження Батьківщини. Схематичне зображення слова “воля” – свобода, адже український народ завжди прагнув до волі.
(Слайд) Прапор
Має колір жовто-синій.
І повинен кожен знати
Як два кольори єднати:
Синє небо – верхня смуга,
Жовте поле – нижня смуга.
Я підношу із любов’ю
Прапор ніжно – кольоровий (І. Чубач)
Прапор – офіційна емблема держави, що символізує суверенітет – незалежність державної влади. Прямокутне полотнице, яке складається з двох різних за шириною горизонтально розташованих смуг: верхньої – синього кольору, нижньої – жовтого кольору – що означають ці кольори? Жовтий – колір пшеничної ниви, зерна, що дає життя всьому живому на землі. Це колір сонця без ласкавих променів якого не визрів би хліб. Блакитний – колір ясного неба, чистого і мирного.
(Слайд ) Учень. (Вірш “Державний гімн України”)
Слова палкі,
Мелодія врочиста, - Це наша клятва,
Державний гімн Заповідь священна,
Ми знаємо усі. Хай чують друзі й вороги,
Містечка, міста - Що Україна вічна,
Це клич один. Незнищенна,
З мільйонів голосів. Від неї лине світло навкруги.
(Н. Поклад)
Слухання та спів пісні “Ще не вмерла України”
Сторінка 4. Вірш “Я народилась в Україні” Літературна.
Я народилась в Україні
І почала своє життя
Тут небеса високі й сині
На що не глянеш – все моє!
Трава для мене зеленіє;
Для мене світлі дні ясні.
І сонце пестить та леліє;
Летить до серденька пісні.
Тут кожна квіточка співає.
Струмочок ніжно жебенить.
І краю кращого емає
Де б я могла так вільно жить!
Вірш про Україну.(Лист від письменнимків)
- Закінчіть речення віднайшовши загублені слова
Ось небо блакитне і сонце в зеніті!
Моя Україна – найкраща у … ! (світі)
Моя Україна – це ліс і озерця,
Безмежні степи і чарнівні … . (джерельця)
Красиві пейзажі і гори високі,
Міста старовинні і замки прекрасні.
Великі будови наші, … (сучасні)
Сади чарівні, мальовничі села.
Моя Україна - це пісня … . (весела)
Це щира, багата, як світ її мова,
Крилата, така мелодійна, … . (чудова)
Її оберег – верба і … . (калина)
Найкраща у світі – моя … . (Україна)
Бо нам найрідніша Вітчизна і мати.
То як же нам, дітям, її не … . (кохати)
Сторінка 5. Народні символи України.
Доповніть речення:
Верба.
Здавна у нашому народі найбільш шановним деревом є верба. “Без верби і калини – нема України” – говориться в народній приказці. У нас росте близько 30 видів. Говорять: “Де вода, там і верба”. Вона своїми коренями скріплює береги, очищає воду. Коли копали криницю, то кидали шматок вербової колоди для очищення води. Про тиху вербу народ склав багато пісень. У багатьох своїх творах згадує вербу і Т.Г.Шевченко.
Перебуваючи на засланні у пустелі біля Каспійського моря, Шевченко посадив вербову гілочку. Він доглядав за нею і виросла вона йому на втіху. Росте верба Шевченкова і досі.
Калина.
Завжди любили люди цілющу красуню калину. Калина є символом дівочої краси, ніжності. Вона росла біля кожної хати. Дівчата вишивали на сорочках калину, її вплітали у віночок. З гілочок робили сопілки. Слабеньким дівчаткам – немовляткам робили колисочки. Калину оспівують у піснях, складають легенди. Дівчина завела у болото ворогів бусурманів. Багато загинуло. Загинула і молода красуня. На місці її загибелі виріс кущ, який назвали на честь дівчина калина.
Віночок
Це і символ і оберіг. Українські дівчата ходили у віночках, у які вплітали багато різних квітів, близько 12 видів. Кожна квітка, щось символізувала.
Безсмертник – символ здоров’я
Деревій – символ нескоренності
Барвінок – життя і безсмертя людської душі
Цвіт вишні і яблуні – символ материнської душі
Калина – символ краси
Любисток – символ відданості
Волошка - вірності
Ромашка, мальви, півонії – символ надії, віри, любові
Хміль – символ гнучкості і розуму
Мак – символ печалі та смутку.
Носити віночки починали, з трьох років.
Лелека.
Улюбленим птахом є лелека. Його назвали на честь добра. Лелека говорять живе у душі доброї людини. Тому вона мостить гніздо на подвір’ї добрих людей.
Криниця.
Символізує достаток, невичерпну людську доброту, щирість, привітність. Криничну воду здавна вважали святою, як хліб і сіль.
Сторінка 6. “Я маленький ерудит”
Вікторина.
Ми живемо в с.Андрушівка – це ж наша мала Батьківщина.
Сторінка 7. Історія нашого села.
(Зачитування повідомлення заздалегіть підготовленим учнем)
Учитель.
Наша Батьківщина – Україна. Незважаючи на всі негаразди, всі ми прагнемо одного – миру, спокою, міцної і квітучої держави. Наталя Бучинська дарує нам пісню “Моя Україна”