Тема: Безпека на дорозі.
Мета: формування уміння правильно поводитися на проїжджій частині;
закріплювати з учнями знання правил та умов безпечного переходу вулиці;
виховувати культуру поведінки на дорозі, обов’язковість у дотриманні Правил дорожнього руху.
Хід виховної години
І. Організаційний момент:
Сьогодні на уроці нам потрібні:
Голова – щоб думати;
Вушка – щоб слухати;
Оченята – щоб спостерігати;
Ротик – щоб висловлювати думки;
Носик – рівномірно дихати, щоб забезпечувати мозок киснем;
Серце – говорять, що всі найкращі почуття зберігаються в серці людини, тому воно необхідне на уроці;
Посмішка – давайте подаруємо один одному посмішку для того, щоб наш урок був гарним, цікавим і змістовим.
ІІ. Оголошення теми та мети виховниї години:
- Всім відомо, що найдорожчий скарб людини – це ії власне життя i здоров'я. Необережність на вулиці часто призводить до втрати не тiльки здоров'я, а й навіть життя. Тому вciм потрібно дотримуватися певних правил дорожнього руху. Отже, діти, як ви здогадалися, сьогодні ми будемо говорити про правила дорожнього руху, безпеку на дорозі.
ІІІ. Асоціативний кущ
-Що у вас асоціюється з «БЕЗПЕКОЮ НА ДОРОЗІ?»
(додаток)
ІV. Бесіда
-Хто, на вашу думку, є учасниками дорожнього руху?
-Так. Це- водії, пасажири, пішоходи. Кожного дня ми з вами перебуваємо в ролі учасників дорожнього руху. Переходимо дорогу – ми пішоходи, рухаємося транспортом – пасажири, а якщо маємо власний транспорт, то час від часу стаємо водіями. Тож ми повинні знати правила дорожнього руху, та засоби його регулювання. Ми з вами мешкаємо у чудовому місті з широкими і вузькими вулицями. Ними рухається багато легковиків та вантажних автомобілів, автобусів, маршрутних таксі. Їм ніхто не заважає, тому що існують чіткі, суворі правила для водіїв і пішоходів. І ми повинні їх знати. Перейти з однієї вулиці на іншу не просто. Тому потрібно вивчати правила дорожнього руху і суворо їх дотримуватись.
Перегляд відеороликів «Правила дорожнього руху»
V.Гра «ВІДГАДАЙ»
1. Ця тварина непроста:
Без копит і без хвоста.
Не гуляє, не біжить –
Серед вулиці лежить. (Зебра)
2. Я не їм вівса, ні сіна,
Дайте випити бензину.
Усіх коней обжену,
Кого хоч наздожену! (Автомобіль)
3. Біжать чотири брати
один одного не можуть
наздогнати (Колеса)
4. Наче пташка він летить,
Але всім на лихо
Він реве, кричить, тріщить,
Бо не може тихо.
Є два колеса у нього
Сила й швидкість також є.
Швидко мчить він по дорогах,
Має ім`ячко своє. (Мотоцикл)
5. На колесах їде хата,
А у ній людей багато. (Автобус)
6. Така я велика, що й кінця не маю;
Лежу собі тихо, нікого не займаю.
Тільки добрі люди
День і нічку топчуть груди. (Дорога)
7. Як переходиш вулицю,
То завжди зупинись,
І перш за все з увагою
На мене подивись.
Я шлях вкажу надійний,
Де небезпек нема,
Три кольорові очі
Я маю недарма...(Світлофор)
8. З рогами, а не коза,
Є сідло, а не кінь.
З педалями, а не рояль,
З дзвоником, а не двері. (Велосипед)
VІ. Творча робота «Світлофор»
(додаток)
VІІ.Підсумок виховної години
1. Частина дороги, призначена для руху пішоходів через проїжджу частину… (пішохідний перехід).
2. Особа, яка керує транспортним засобом…(водій).
3. Пристрій для регулювання руху в певних напрямках… (світлофор).
4. Транспорт, який стоїть обходити потрібно тільки…(позаду).
5. Учасниками дорожнього руху є: водій, пішохід та…(пасажир).
6. Звичайний світлофор має три сигнали, а саме: (червоний, жовтий та зелений).
7. Особа, яка перебуває у транспорті, проте, не керує ним…(пасажир).
8. Елемент дороги, призначений для руху пішоходів? (тротуар)
Б Е
З П Е К
АНАД ОР О З
І !
БЕЗПЕКА НА ДОРОЗІ
Пішоходи Машини
Поліція
Пішохідний перехід
Світлофор Водії
Швидкість