19 серпня о 18:00Вебінар: Ментальна арифметика: розвиваємо обидві півкулі головного мозку

Виховна година «Чарівні слова»

Про матеріал

Виховна година для учнів 2 класу. Тема. «Чарівні слова»

Мета: формувати в учнів поняття «ввічливості», різноманітності «чарівних» слів, які допомагають людині жити; вправлятися у доречному вживанні слів у ситуаціях вітання, прощання, вибачення; розширювати словниковий запас; розвивати пам'ять, увагу, мислення, навички культури поведінки; виховувати повагу один до одного у спілкуванні

Перегляд файлу

Виховна година

Тема. «Чарівні слова»

Мета: формувати в учнів поняття «ввічливості», різноманітності «чарівних» слів, які допомагають людині жити; вправлятися у доречному вживанні слів у ситуаціях вітання, прощання, вибачення; розширювати словниковий запас; розвивати пам'ять, увагу, мислення, навички культури поведінки; виховувати повагу один до одного у спілкуванні.

Обладнання: наочний матеріал до виховної години, презентація, скринька.

Форма проведення: бесіда.

Хід виховної години

І. Вступна частина

1. Привітання

- Доброго дня, діти! Рада вас  всіх бачити. Сьогодні до нас на виховну годину завітали гості, тому поверніться, усміхніться і кивніть головою, таким чином ви висловите вітання та налаштуєтеся на гарну роботу. Сідайте, будь ласка!

2. Повідомлення теми та мети виховної години

- У кожного з вас на партах є різнокольорові смайлики. Усміхніться їм і підійміть їх догори, хочу, щоб ваш настрій на всю виховну годину був лише позитивний. З іншої сторони смайлика в деяких дітей є літери. Вийдіть будь ласка до дошки. Давайте подивимося, що можна утворити з цих літер? Так сьогодні з вами ми поговоримо про слова, але не прості, а чарівні і в цьому нам допоможе чарівник «Будьласка», ми дізнаємося що ж таке ввічливість, чарівні слова. Та перш, ніж ми про них поговоримо, чарівник «Будьласка» хоче дізнатися навіщо вони нам потрібні? Що в них такого важливого?

ІІ. Основна частина

  1. Вступне слово
  • Як приємно бачити усміхнене обличчя, почути ласкаві, звернені до тебе слова. І тоді твій настрій стає піднесеним, веселим. Так само і людям приємно почути від тебе добрі, лагідні слова.
  1. Читання оповідання В. Сухомлинського «Скажи людині «Доброго дня!»
  • А зараз пропоную вам послухати оповідання «Скажи людині «Доброго дня!» Слухайте уважно і потім дасте мені відповідь на питання «Що сталося після того, як хлопчик сказав «Доброго дня»?

Скажи людині: «Доброго дня!»
Лісовою стежинкою ідуть батько і маленький син. Довкола тиша, тільки чути, як десь далеко вистукує дятел та струмочок дзюркотить у лісовій гущавині. 
Аж тут син побачив, що назустріч їм іде бабуся. 
- Тату, куди бабуся йде? - питає син.
- Зустрічати або проводжати, - каже батько й усміхається. - Ось як ми зустрінемося з бабусею, ти й скажеш: "Доброго дня, бабусю!"
- Навіщо ж казати ці слова? - дивується син. - Ми ж її не знаємо.
-А ось зустрінемось, скажемо бабусі ці слова, тоді й побачиш, навіщо. 
Ось і бабуся. 
- Доброго дня, бабусю! - каже син.
- Доброго дня, - каже батько.
- Доброго вам здоров'я, - відповідає бабуся І усміхається.
І хлопчик побачив: усе довкола змінилось. Сонце засяяло яскравіше. Верховіттям дерев пробіг легенький вітерець, і листя заграло, затремтіло. У кущах заспівали пташки - раніше їх і не чути було. 
На душі в хлопчика стало легко. 
- Чому це воно так? - питається син.
- Бо ми побажали людині доброго дня.

 

  1. Бесіда за оповіданням
  • І так, що сталося після того, як хлопчик сказав «Доброго дня»?
  • Які чарівні слова ви знаєте?
  • Навіщо потрібно говорити ці слова?
  • Як потрібно говорити одне з одним, з батьками, дорослими людьми? (Ввічливо)
  • А що ж таке ввічливість? (Ввічливість - вміння шанобливо спілкуватися з людьми, дотримуватися культури у спілкуванні і поведінці)
  1. Гра «Закінчіть речення»
  • Я буду читати розповідь, а вам потрібно в кінці кожного речення вставити пропущені чарівні слова і промовити їх.

Одного разу Сашко  поїхав до цирку. У автобусі він сів біля вікна й із задоволенням роздивлявся вулиці. На вулиці до автобуса ввійшла жінка з маленькою дитиною. Сашко встав і сказав жінці («Сідайте, будь ласка!»). Жінка ввічливо подякувала Сашкові («Спасибі»). Несподівано автобус зупинився. Хлопчик мало не впав і сильно штовхнув якогось чоловіка. Чоловік хотів розсердитися, але Сашко одразу ж сказав «Вибачте, будь ласка».

  • Молодці, бачте як гарно ви знаєте слова ввічливості.
  1. Фізкультхвилинка
  • Зараз проведемо фізкультхвилинку, але не звичайну. Я буду говорити вам руху, використовуючи слово будь ласка. Якщо ви почули це слово – то робите дії, а якщо ні – то стоїте, таким чином перевіримо як уважно ви слухаєте і виконуєте дії.

 • Руки вгору, будь ласка.

• Присядьте.

• Руки вперед, будь ласка.

• Пострибайте, будь ласка.

• Присядьте, будь ласка.

     • Покрутіться.

     • Сідайте за парти, будь ласка.

  • Молодці, ви уважно слухали.
  1. Аналіз ситуацій
  • Увага на екран, зараз ви побачите різні ситуації з життя. Вам потрібно буде уважно розглянути їх і сказати, що б могло трапитися і що говорили люди в цих ситуаціях.
  • Молодці, ви гарно впоралися із цією роботою.
  1. Скринька чарівних слів
  • Наш чарівник «Будь ласка» пропонує заповнити скриньку чарівними словами. Уявіть, що зірочки – це чарівні слова. У кожного на парті є зірочка. Ви говорите чарівне слово і кладете зірочку у скриньку. Таким чином, ми наповнимо нашу скриньку ввічливими словами і завжди будемо їх використовувати у спілкуванні один з одним, з батьками, вчителями та іншими людьми.

ІІІ. Заключна частина

  1. Узагальнююча бесіда
  • Отже, про що ми сьогодні говорили?
  • Які чарівні слова ви запам’ятали?
  • Навіщо їх використовувати у спілкуванні?
  1. Прощання
  • Я вам дякую за сьогоднішню роботу. Ви гарно працювали. До побачення.
docx
Додано
1 липня 2018
Переглядів
343
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку