Краматорська спеціальна загальноосвітня школа-iнтернат I-II ступенів №18 Донецької обласної ради
Круглий стіл
«Чарівні слова відкривають серця»
Підготувала:
вихователь І кваліфікаційної категорії Кушнір А.М.
Краматорськ
Мета:
Обладнання: зображення Чарівника; скринька; смужки паперу з написаними на них словами ввічливості; словник.
І. Створення позитивного настрою.
- Перед початком нашої плідної роботи ми скажемо один одному такі слова:
Щоб нам разом працювати,
Треба всім таке сказати:
- Я уважний і серйозний,
Хоч іще малого зросту.
Зараз з силами зберусь,
Я нічого не боюсь,
Впевнений, кмітливий я
Хочу отримати нові знання.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
На дошці в хаотичному порядку розташовані смужки паперу зі словами ввічливості.
ІІІ. Оголошення теми заняття.
Вихователь. Послухайте англійський народний вірш у перекладі Валерія Гужви «Чарівні слова».
До всіх сердець, як до дверей,
Є ключики малі,
їх кожен легко підбере,
Якщо йому не лінь.
Ти, друже, мусиш знати їх,
Запам'ятать неважко
Маленькі ключики твої —
«Спасибі» і «Будь ласка».
Ключики ці дійсно є чарівними. Вони відкривають людські серця.
Сьогодні ми і поговоримо про чемність. Адже це одна із найважливіших рис вихованої людини. З добрими, чуйними та ввічливими людьми завжди хочеться спілкуватися, бути поруч із ними.
(Перегляд відеоролика «Ввічливість»).
Висновок. Отже, ввічливість — (також чемність, ґречність) — розуміють вміння шанобливо і тактовно спілкуватися з людьми, готовність знайти компроміс і вислухати протилежні точки зору. Це якість людини, яку вона виховує в собі сама. Ввічливі слова – це слова, з допомогою яких людина виявляє свою уважність, люб’язність, чемність.
ІV. Основна частина
Вправа «Чарівні слова»
Бути чемними, ввічливими нам допомагають ввічливі слова. Ви всі їх знаєте. Давайте об’єднаємо ці слова у групи. Це можуть бути групи слів вітання, подяки, вибачення, інші слова ввічливості.
(Учні до дошки і прикріплюють слово ввічливості під музичний супровід).
Слова вітання чи прощання |
Слова вдячності |
Слова вибачення чи прохання |
Інші ввічливі слова |
Доброго ранку На добраніч Доброго дня Щасливої дороги Добрий вечір Здрастуйте До побачення На все добре Будьте здорові Радий вас бачити Хай вам щастить |
Щиро вдячний Дякую Спасибі
|
Будьте ласкаві Вибачте Пробачте Будь ласка Дозвольте потурбувати Перепрошую
|
Заходьте, будь ласка Дозвольте вам допомогти Сідайте, будь ласка Смачного Приємного апетиту Гарних снів Приємного апетиту |
- У який день святкують день слова «дякую»?
- Отже, слово «дякую» треба не тільки говорити 11 січня, а можна і треба говорити щодня.
V. Формування навичок культурної поведінки
1. Гра «Ввічливо чи неввічливо?»
Умови гри. Якщо ввічлива людина повинна робити те, що я називаю, то ви плескаєте в долоні, а якщо ні — тупочите ногами.
1. Прибери мерщій в кімнаті,
Й чистим, вмитим за сніданком
Привітайся до матусі:
- Рідна, з добрим ранком!
2. Потім радісним, привітним
Поспішай до трав, до квітів.
А щоб день пройшов не марно
— З усіма поводься гарно.
3. У дівчаток гарні кіски,
Але надто вже малі.
А щоб більші виростали,
Ми їх тягнем до землі?
4. Без запрошення йди в гості,
Не вітайся там ні з ким.
І нізащо слів «Будь ласка!»
І «Пробачте!» не кажи!
5. Не вмивайтеся ніколи
І не мийте навіть рук.
Непотрібне це заняття,
Не варте стільки мук.
6. Без запрошення йди в гості,
Не вітайся там ні з ким.
І нізащо слів «Будь ласка!»
І «Пробачте!» не кажи!
7.Усміхнися сонечку:
«Здрастуй, золоте».
Усміхнися квіточці —
Хай вона цвіте!
Усміхнися дощику:
«Лийся, мов з відра».
Друзям усміхнися,
Побажай добра.
2. Гра «Так чи ні?»
Вихователь висловлює твердження, а діти пояснюють воно є правильним чи ні.
• Якщо ви побачили знайомого здаля, крикніть привітання через усю вулицю.
• «Привіт» можна говорити всім.
• Коли заходить учитель, підводься без шуму.
• Коли ви йдете з батьками і вони вітаються зі своїми знайомими, то ви мовчіть.
• Якщо ви побачили знайомого здаля, підведіть руку і помахайте йому або вклоніться.
• Не можна вітатися сидячи, — необхідно підводитися.
3. Робота в групах
Розв’язування проблемних ситуацій
— Як слід учинити, якщо:
• у тебе перестала писати ручка;
• ти випадково когось штовхнув;
• хлопчик і дівчинка (учитель) одночасно підійшли до дверей;
• тобі хочеться погратися іграшкою твого друга.
— Як звернутися до мами, щоб вона купила тобі цукерок?
— Як звернутися до перехожого, щоб дізнатися, котра година?
4.Фізкультхвилинка
5. Робота в парах
Робота з прислів'ями (скласти прислів’я з окремих слів). Пояснити значення.
VІ. Підсумок заняття
1