Виховна година "Чарівні слова відкривають серця"

Про матеріал
Виховна година "Чарівні слова відкривають серця" для 1-2 класів. Мета: • навчальна: збагатити та активізувати словниковий запас учнів; формувати комунікативну компетентність, мовленнєву культуру школярів; • розвивальна: розвивати діалогічне мовлення, пам'ять, мислення; • виховна: виховувати ввічливість, повагу до старших і однолітків; • корекційна: розвиток в учнів інтелектуальної, емоційно-вольової, мотиваційної, рухової сфери особистості, пізнавальних інтересів, навчальних здібностей.
Перегляд файлу

Краматорська спеціальна загальноосвітня школа-iнтернат I-II ступенів №18 Донецької обласної ради

 

 

 

 

 

 

Круглий стіл

 

 

«Чарівні слова відкривають серця»

 

 

Підготувала:

вихователь І кваліфікаційної категорії Кушнір А.М.

 

 

 

 

 

 

 

 

Краматорськ

Мета:

  •                 навчальна: збагатити та активізувати словниковий запас учнів; формувати комунікативну компетентність, мовленнєву культуру школярів;
  •                 розвивальна: розвивати діалогічне мовлення, пам'ять, мислення;
  •                 виховна: виховувати ввічливість, повагу до старших і однолітків;
  •                 корекційна: розвиток в учнів інтелектуальної, емоційно-вольової, мотиваційної, рухової сфери особистості, пізнавальних інтересів, навчальних здібностей.

Обладнання: зображення Чарівника; скринька; смужки паперу з написаними на них словами ввічливості; словник.


І. Створення позитивного настрою.

- Перед початком нашої плідної роботи ми скажемо один одному такі слова: 

Щоб нам разом працювати,

Треба всім таке сказати:

- Я уважний і серйозний,

Хоч іще малого зросту.

Зараз з силами зберусь,

Я нічого не боюсь,

Впевнений, кмітливий я

Хочу отримати нові знання.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

На дошці в хаотичному порядку розташовані смужки паперу зі словами ввічливості.

  •                 Чи здогадалися ви, про що йтиметься сьогодні?
  •                 Як ви думаєте, чи потрібно говорити про гарні манери, ввічливість? (щоб бути вихованою людиною; з добрими і чуйними людьми завжди хочеться дружити).

ІІІ. Оголошення теми заняття.

Вихователь. Послухайте англійський народний вірш у перекладі Валерія Гужви «Чарівні слова».

До всіх сердець, як до дверей,

Є ключики малі,

їх кожен легко підбере,

Якщо йому не лінь.

Ти, друже, мусиш знати їх,

Запам'ятать неважко

Маленькі ключики твої —

«Спасибі» і «Будь ласка».

Ключики ці дійсно є чарівними. Вони відкривають людські серця.

Сьогодні ми і поговоримо про чемність. Адже це одна із найважливіших рис вихованої людини. З добрими, чуйними та ввічливими людьми завжди хочеться спілкуватися, бути поруч із ними.

(Перегляд відеоролика «Ввічливість»).

Висновок. Отже, ввічливість — (також чемність, ґречність) — розуміють вміння шанобливо і тактовно спілкуватися з людьми, готовність знайти компроміс і вислухати протилежні точки зору. Це якість людини, яку вона виховує в собі сама. Ввічливі слова – це слова, з допомогою яких людина виявляє свою уважність, люб’язність, чемність.

ІV.  Основна частина

  1.               Активізація лексичного запасу слів учнів

Вправа «Чарівні слова»

Бути чемними, ввічливими нам допомагають ввічливі слова. Ви всі їх знаєте. Давайте об’єднаємо ці слова у групи. Це можуть бути групи слів вітання, подяки, вибачення, інші слова ввічливості.

(Учні до дошки і прикріплюють слово ввічливості під музичний супровід).

Слова вітання чи прощання

Слова вдячності

Слова вибачення чи прохання

Інші ввічливі слова

Доброго ранку

На добраніч

Доброго дня

Щасливої дороги

Добрий вечір

Здрастуйте

До побачення

На все добре

Будьте здорові

Радий вас бачити

Хай вам щастить

Щиро вдячний

Дякую

Спасибі

 

Будьте ласкаві

Вибачте

Пробачте

Будь ласка

Дозвольте потурбувати

Перепрошую

 

 

Заходьте, будь ласка

Дозвольте вам допомогти

Сідайте, будь ласка

Смачного

Приємного апетиту

Гарних снів

Приємного апетиту

  1.               Бесіда
  •                   Недарма ввічливі слова називають «чарівними». Усім, кому адресовані ці слова, стає приємно і хороше.
  •                   А чи знаєте ви як звучить слово «дякую» на різних мовах? Тож ставаймо поліглотами. Вивчаймо, як люди дякують у світі. Англійці й американці: «Сенк'ю». Французи: «Мерсі». Німці: «Данке». А тепер ближчі наші сусіди. Поляки: «Дзінькую». Чехи: «Дєкуї». Словаки: «Дьякую». Білоруси: «Дзякую». Латиші: «Палдієс». Литовці: «Ачю. Декуй». Молдавани: «Мулцумеск». Естонці: «Тянан». Всюди щиро зустрічають лише чемних та ввічливих людей!
  1.               Інформація про Всесвітній день слова «дякую».
  •                   До речі, у всьому світі святкують день слова «дякую». А коли саме - ви зможете дізнатися, коли переглянете новини. (Перегляд відео).

- У який день святкують день слова «дякую»?

- Отже, слово «дякую» треба не тільки говорити 11 січня, а можна і треба говорити щодня.

V. Формування навичок культурної поведінки

1. Гра «Ввічливо чи неввічливо?»

Умови гри. Якщо ввічлива людина повинна робити те, що я називаю, то ви плескаєте в долоні, а якщо ні — тупочите ногами.

1. Прибери мерщій в кімнаті,

Й чистим, вмитим за сніданком

Привітайся до матусі:

- Рідна, з добрим ранком!

2. Потім радісним, привітним

Поспішай до трав, до квітів.

А щоб день пройшов не марно

— З усіма поводься гарно.

3. У дівчаток гарні кіски,

Але надто вже малі.

А щоб більші виростали,

Ми їх тягнем до землі?

4. Без запрошення йди в гості,

Не вітайся там ні з ким.

І нізащо слів «Будь ласка!»

І «Пробачте!» не кажи!

5. Не вмивайтеся ніколи

І не мийте навіть рук.

Непотрібне це заняття,

Не варте стільки мук.

6. Без запрошення йди в гості,

Не вітайся там ні з ким.

І нізащо слів «Будь ласка!»

І «Пробачте!» не кажи!

7.Усміхнися сонечку:

«Здрастуй, золоте».

Усміхнися квіточці —

Хай вона цвіте!

Усміхнися дощику:

«Лийся, мов з відра».

Друзям усміхнися,

Побажай добра.

2. Гра «Так чи ні?»

Вихователь висловлює твердження, а діти пояснюють воно є правильним чи ні.

• Якщо ви побачили знайомого здаля, крикніть привітання через усю вулицю.

• «Привіт» можна говорити всім.

• Коли заходить учитель, підводься без шуму.

• Коли ви йдете з батьками і вони вітаються зі своїми знайомими, то ви мовчіть.

• Якщо ви побачили знайомого здаля, підведіть руку і помахайте йому або вклоніться.

• Не можна вітатися сидячи, — необхідно підводитися.

3. Робота в групах

Розв’язування проблемних ситуацій

— Як слід учинити, якщо:

• у тебе перестала писати ручка;

• ти випадково когось штовхнув;

• хлопчик і дівчинка (учитель) одночасно підійшли до дверей;

• тобі хочеться погратися іграшкою твого друга.

— Як звернутися до мами, щоб вона купила тобі цукерок?

— Як звернутися до перехожого, щоб дізнатися, котра година?

4.Фізкультхвилинка

5. Робота в парах

Робота з прислів'ями (скласти прислів’я з окремих слів). Пояснити значення.

  1.               Слово — не горобець, випустиш — не піймаєш.
  2.               Гостре словечко коле сердечко.
  3.               Теплі слова зігрівають душу людині.

VІ. Підсумок заняття

  •                   Продовжить речення «Якщо я ввічлива (ввічливий), то я ...
  •                   Мені дуже сподобалося, як ви працювали. Я сподіваюся, що після нашої години спілкування ви станете ще трішечки добрішими, уважнішими до людей, своїх рідних, однокласників і до себе.
  •                   На завершення хочемо запропонувати усім разом спробувати заспівати пісню-карооке «Все це потрібно мені».

1

 

docx
Пов’язані теми
Класному керівникові, Виховна робота
НУШ
Інкл
Додано
8 квітня 2020
Переглядів
449
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку