Виховна година "День Землі"

Про матеріал

•виховна година "День Землі розроблений для розширення знань учнів про природу, формування уявлень про необхідність захисту навколишнього середовища, дотримання правил поведінки у природі, закріплення вмінь виразного читання віршів розширення світогляду, формування інтересу до пізнання, розвиток зв'язного мовлення виховання відповідального, емоційно-позитивного ставлення до природи, почуття відповідальності за все живе на Землі


Перегляд файлу

Люби природу не як символ Душі своєї,

Люби природу не для себе, Люби для неї.

М. Рильський


Мета: розширення екологічних знань у дітей.

Задачі:

  •      розширення знань учнів про природу, формування уявлень про необхідність захисту навколишнього середовища, дотримання правил поведінки у природі, закріплення вмінь виразного читання віршів {освітні)
  •      розширення світогляду, формування інтересу до пізнання, розвиток зв’язного мовлення {розвиваючі);
  •      виховання відповідального, емоційно-позитивного ставлення до природи, почуття відповідальності за все живе на Землі {виховні).

Матеріалі та обладнання: плакат «22 квітня — Всесвітній День Землі», плакат-подорож, малюнки дітей за темою.

План


Теоретична частина.

  1.   Історія Всесвітнього Дня землі
  2. Символи свята
  3. Екологічні проблеми Землі
  4. Тривожні дзвоні Чорнобиля

Ігрова частина.


  1. «Голос природи» (Що ми можемо зробити для природи?)


  1.   «Якщо я прийду в лісок»
  2.   Ерудит
  3.   «Такий як...»
  4.   Хто більше?»
  5.   Загадки про природу
  6.   «Зрозумій мене»

Підсумкова частина

  1.   Рефлексія
  2.   Оцінювання (самооцінка та оцінка)

Хід заходу

Блакитні простори, зелені ліси -

Ніде не знайдеш ти такої краси.

У космосі є ще багато планет,
немає лишень життя там прикмет.

Ти наша домівка, планета Земля.

Ти гарна і зблизька, красива здаля.

Дивуються інші планети всі щиро:

«Яка ж ти, сестричко, блакитно-вродлива!

  1.   22 квітня вся наша планета святкує День Землі. Історія цього свята почалася ще у XIX столітті, коли американський активіст Джон Мортон висунув ідею один день на рік повністю присвячувати насадженню нових дерев. Тоді цей день називався День Дерева. У 2009 році Генеральна Асамблея ООН проголосила Міжнародний день Матері-Землі. Сьогодні понад 1 мільярд людей у 192 країнах світу беруть участь в заходах до Дня Землі.

Цей день можна назвати святом чистої води, землі й повітря — всього, що є необхідним для життя.



  1. Символи цього свята - грецька літера «тета» зеленого кольору та прапор Землі. Прапор Землі — це фото планети з космосу на темно-синьому тлі.

Кожен рік у День Землі лунають Дзвони Світу. Перший Дзвін Світу був відлитий у Японії з монет, що зібрали діти з 60-ти країн світу. На ньому написано: «Хай буде мир у всьому світі!», тому що тільки разом люди можуть зберегти життя на планеті. У Всесвітній День Землі в різних країнах проходять різні заході по збереженню природи — марші парків, прибирання сміття, насадження дерев тощо.

3: Наша планета багато потерпає через діяльність людини і має великі екологічні проблеми. Природа Землі схожа на організм, тільки дуже великий. Вона хворіє, коли вирубують ліси, забруднюють ріки та моря. З кожним новим днем все темніше небо - це димлять заводи. Старіють і вмирають ліси, тому що заражені ґрунти. І давно пройшли часи, коли з річки можна було пити.

А ось ще одна проблема: куди дівати сміття? При спалюванні його, нерідко утворюються шкідливі речовини, забруднюючи повітря. А коли закопують - знищують ґрунт і підземні води. Сьогодні частину сміття переробляють (бесіда про екологічній знак переробки).

За підрахунками вчених за три з половиною століття з планети безповоротно щезли 46 видів ссавців і 94 види птахів. Під загрозою знищення зараз біля 1000 видів тварин. Багато їх занесено в Міжнародну Червону книгу. Червона книга природи - це документ-звинувачення людства.

4. Чорнобиль - це назва невеличкого районного центру, що знаходиться недалеко від Києва. Але в історію Чорнобиль увійде назавжди, як місто, що дало назву одній з найбільших в історії людства катастроф. 26 квітня 1986 року відбувся вибух на атомної станції. Ця біда назавжди залишиться у пам’яті людей, як застереження того, що науково-технічний прогрес може приносити і гіркі плоди.



Ти тільки уяви: ось ти живеш, працюєш,

І любиш дім, що сам побудував.
Садок плекаєш, внуків вже плануєш.
Сяких-таких хоч статків, та надбав.

І раптом - грім. Серед ясного неба.
Збирайся швидко, й забирайся геть!

Це тимчасово.. .Ні, речей не треба.

Без паніки. Це ще не зовсім смерть...

І ти пішов. Не зачинивши двері.

Бо у печі ще не допікся хліб.
Скрипить на вітрі хвіртка.. .Як химера...

І десь сховався з переляку кіт.
Забилася у розпачі дружина,

Дочка вагітна посивіла враз.

У лоні ще отруєна дитина.

А в Києві парад із пишних фраз.
Сюди ти не повернешся ніколи.
Роз’їхалися друзі хто куди.

Хворіє внучка. А старі ікони,

И скрипуча хвіртка знов приходять в сни.

Немає чорно-білих фотографій.
Потрюхли спогади, - сьогоднішнім живи.
Убито клин посеред біографій...

Ти тільки уяви.

Ти просто уяви.



Пожежники в ту ніч, не шкодуючи ні сил, ні самого життя, отримавши смертельну дозу радіації, виконали присягу на вірність народу України. Скромні плити будуть нагадувати майбутнім поколінням імена Правика, Ігнатенка, Дибенка, Титенка, Тищури, майора Телятникова та інших.

Ті, що згоріли в огні В перші хвилини двобою,

Землю прикрили собою,

Як наші діди на війні.

Не залишили пости,

Мужньо стояли на герці,

Пам’ятник їм вознести Треба у кожному серці.

Вічна пам’ять їм, низький уклін усім покійним від усього людства.

Сьогодні ми вшануємо їх пам’ять хвилиною мовчання...

Хвилина мовчання

Зупинися, людино, на мить...

І відчуй, як планеті болить
Як із серця крик вирина -
Зупинися, земля в нас одна
Як у серці тліє любов,

Щоб колись розгорітися знов
Зупинися, людино, на мить...

І відчуй, як планеті болить

Отже, треба бути дуже обережними з природою і захищати її. Давайте ми почуємо голос природи и поміркуємо - Як ми можемо їй допомогти?



Гра «Голос природи» («Екологічні знаки»)

За допомогою екологічних знаків діти пригадують і формулюють правила поведінки у природі.

Гра «Якщо я прийду в лісок».

Я буду говорити вам свої дії, а ви відповідайте. Якщо я буду чинити добре, говоримо «ТАК», якщо погано, то «НІ».

Якщо я прийду в лісок і зірву ромашку?(ні)

Якщо я з'їм пиріжок і викину папірець?(ні)

Якщо шматок хлібця на пеньку залишу?(так)

Якщо гілку підв’яжу, кілочок поставлю?(так)

Якщо розведу багаття, а гасити не буду?(ні)

Якщо сильно насміттю і прибрати забуду?(ні)

Якщо сміття приберу, банку закопаю?(так)

Я люблю свою природу, я їй допомагаю!(так)

Гра «Ерудит»

  1.   Які тварини мають 3 серця? (восьминоги, каракатиця)
  2.   Який птах найменший? (колібрі)
  3.   Яка нитка найтонша?(павутиння)
  4.   У кого найбільший язик? (у мурав’єда)
  5.   Де вухо у коника? (на нозі)
  6.   У яких птахів крила вкриті лускою? (у пінгвінів)
  7.   Чи є зуби у равлика? (так, н а язику 135 рядів зубів по 105 штук, всього більше 14 тисяч)
  8.   Чи росте дерево взимку? (ні)


  1.   Яка змія плюється? (кобра)

10.Чи вміють крокодили лазити по деревах? (так, молоді крокодили вміють)

Гра «Такий як...»

Людина — дитина природи. Вона іноді схожа на інших мешканців Землі. Ми говоримо:

  1. Хитрий , як ... (лиса)
  2.   Колючий, як ...(їжак)
  3.   Зелений, як ...(крокодил)
  4.   Чарівна, як ...(квітка, роза)
  5.   Хоробрий, як ...(лев)
  6.   Злий, як ...(сірий вовк)
  7.   Неповороткий, як ...(черепаха, слон)
  8.   Веселий, як ...(кошеня)
  9.   Маленький, як ...(комаха, мишка) ю. Могутній, як ...(ведмідь)

Хто придумає ще?


Гра «Хто більше»

Учасники гри мають зробити кілька кроків, на кожний крок промовляючи назви квітів, дерев, тварин, птахів. Перемагає той, хто зробив більше кроків.

Загадки про природу

  1. Біла вата пливе кудись. (Хмара)
  2. Без рук, без ніг, а вікно вибиває. (Град)
  3. Сивий дідусь біля воріт всім очі заволік. (Туман)


  1. Нашуміла, нагриміла, все промила і пішла. І сади і городи усієї округи полила. (Гроза)
  2. Фарбоване коромисло над річкою повисло. (Веселка)
  3. Шуміть він в поле і в саду, а в дім не попаде. І нікуди я не піду, поки він йде. (Дощ)
  4. Не колючий, світло-синій по кущах розвішай ...(Іній)
  5. Біла морква взимку зростає. (Бурулька)
  6. Покружляла зірочка у повітрі трошки, сіла і розтанула на моїй долоньці. ( Сніжинка)

Гра «Зрозумій мене»

Бажаючі учасники мають зобразити тварину, рослину чи природне явище. Перемагають ті, хто упізнає зображене (враховується також ступінь схожості).


Вірш-підсумок

Давай будемо природу берегти!

Я метелика не скривджу, хай летить.

І ялинку не зрубаю, хай стоїть.

Не затопчу мурашинку, хай повзе.
Не зламаю гілку з дуба, хай росте.
Не впущу сміття у річку, хай бурлить.

Із гнізда яйце не скину, хай лежить.
Верби посаджу в долині, хай шумлять.

Зерен птахам кину, хай їдять.
Покормлю приблуду-кішку. А як ти?
Давай будемо природу берегти!



Рефлексія (метод «Мікрофон» за основними питаннями теми). Самооцінювання та оцінювання.


Підсумки заходу.


 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Парокінна Діана Василівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
10 травня 2018
Переглядів
7289
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку