Виховна година «ДИТЯЧА ЖОРСТОКІСТЬ»

Про матеріал

Ціль заняття:

-навчальна: розкрити учням зміст поняття «толерантність» як принципу людського буття, коли замість боротьби за існування пропонують любов до ближнього;

-виховна: виховати здатність бачити й розуміти відмінність іншої людини від себе; учити учнів встановлювати стосунки на доброзичливій, толерантній основі;

-розвивальна: навчити учнів аналізувати матеріали з різних джерел, зокрема засобів масової інформації, і самостійно робити справедливі й зважені висновки.

Перегляд файлу

 

 

опис відкритої виховної години

 

«ДИТЯЧА ЖОРСТОКІСТЬ»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

РОЗРОБИВ ВИКЛАДАЧ

тОВСТІК Ж.В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ОДЕСА

2018

Тема: Дитяча жорстокість

Вид заняття: виховна година

Ціль заняття:

-навчальна: розкрити учням зміст поняття «толерантність» як принципу людського буття, коли замість боротьби за існування пропонують любов до ближнього;

-виховна: виховати здатність бачити й розуміти відмінність іншої людини від себе; учити учнів встановлювати стосунки на доброзичливій, толерантній основі;

-розвивальна: навчити учнів аналізувати матеріали з різних джерел, зокрема засобів масової інформації, і самостійно робити справедливі й зважені висновки.

Методи проведення: розповідь, використання елементів бесіди; робота з документом, дидактичним матеріалом; робота в групах; урок застосування, узагальнення й систематизації знань, звичок і вмінь.

Устаткування: дидактичні матеріали «Декларація прав дитини», «Афоризми про толерантність», відео сюжети, презентації.

 

Хід  заняття:

Питання: чому підлітки викладають фото й відео своєї або чужої жорстокості? Наприклад, биття однокласників, знущання зі слабкі й інші гидоти.  Я, особисто, не розумію.

Презентація 1.

Дискусія учнів. 

Вчитель: заради справедливості треба відзначити, що в запропонованих ситуаціях герої не стояли ні перед яким етичним вибором. У житті ж вибір завжди присутній, так як є присутнім у більшості людей така цінність як співчуття. Висновок: На етичний вибір людини можуть впливати інші люди.

Презентація 2.

Слово вчителя: Категорії «жорстокість» і «співчуття» - категорії вічні, такі ж як «добро», «зло», «любов», «смерть» і так далі Вони присутні в кожному людському житті, напевно й вам доводилося з ними зіштовхуватися. Сьогодні ми спробуємо з'ясувати, що таке «жорстокість» і «співчуття», чому люди їх проявляють, і про те, як існування цих якостей може позначитися на долі інших людей.  Так що ж таке «жорстокість»?

Слайд 1.

Жорстокість - властивість особи, у прямому прояві активності спрямоване на заподіяння іншим істотам болю й страждань. При цьому субьект випробовує задоволення. (Вікипедія)

Слайд 2.


Творча робота учнів

Зараз запропоную вам небагато подумати. Перед  кожним учнем лежить аркуш паперу.  Розкреслите його на  два стовпчики. І, будь ласка,  напишіть в одному стовпчику  характерні властивості  жорстокої  людини, а в іншій – доброго, або, назвемо його так, звичайної людини.

 

Слайд 3.

 

 

Жестокому человеку присущи                         Обыкновенному  человеку присущи:

 

 

Слайд 4.


Для гарної  людини  ми знайшли більше якостей. Так і повинне бути. Лише одного ви не врахували. Психологи довели, що в кожному з нас «сидить» жорстокість. Лише  деякі можуть із нею попоратися, а інші випускають назовні.  І й обставини бувають різні. 

Відірвіть від вашого аркуша ту половину, де записані якості, властивій жорстокій людині, зімніть аркуш і викинете в цебро. Так ми з вами, може символічно, втратилися від цих якостей.

От ми підійшли  до проблеми: звідки береться жорстокість, тим більше в підлітків, ваших ровесників? Чому люди здійснюють жорстокі вчинки?

Думки учнів.

Слайд 5,6,7,8

Висновок: Жорстокість є прояв відсутності моральних цінностей.  Питання для обговорення:

Могло вплинути на поводження героїв ситуацій поява людини із правильною етичною позицією? Як ви розумієте термін «етична позиція»?   Чи здатні ми з вами на етичний учинок, навіть всупереч чужій думці?

Відео сюжет 1. 

Слайд 9,10,11.

Учитель: Вашій увазі пропонується ще дві ситуацій:

Дитячий садочок: старші діти ображають малюка і сміються з нього.

Ваша реакція:

1) посмієтеся разом з усіма, ви не хочете, щоб інші подумали, що він вам подобається;

2) не будете глузувати з жартів інших, хоча не висловите свого відношення;

3) не будете сміятися й скажіть іншим, що вам це не подобається. 

Ситуація друга: хлопчик добре вчить, дискотеки, футбол його не цікавлять, спільних інтересів із однокласниками немає, вчителі його ставлять за приклад, а багато хлопців по всіх цих причинах недолюбляють і дозволяють грубі жарти в його адрес. Виходить зачароване коло – таке відношення хлопців усе більше відштовхує від них хлопчика. І от, у коридорі школи тільки він з'являться ваші друзі починають голосно сміятися, ви розумієте, що вони не мають рацію. Ці жарти вам не подобаються.

Ваша реакція:

1) посмієтеся разом з усіма, ви не хочете, щоб інші подумали, що він вам подобається;

2) не будете глузувати з жартів інших, хоча не висловите свого відношення;

3) не будете сміятися й скажіть іншим, що вам це не подобається. 

Питання для обговорення: Який варіант поводження правильний? Чому ми не завжди його вибираємо?  Чому реакція у цих майже однакових ситуація різна?

Вчитель: у світі відомі дуже жорстокі вчинки дітей, наведу вам найжорстокіші і покарання за них.

Слайд 12,13,14,15,16,17.

Мэри Белл — одна из самых «знаменитых» девочек в истории Великобритании. В 1968 году, в возрасте 11 лет, вместе со своей 13-летней подружкой Нормой, с перерывом в два месяца, она задушила двух мальчиков, 4-х и 3-х лет.

17 лет назад Джон Венейблс и его приятель Роберт Томпсон, были приговорены к пожизненному заключению, несмотря на то, что в момент совершения убийства им было по десять лет.

В 1993 году Венейблс и Томпсон украли из ливерпульского супермаркета двухлетнего мальчика, того самого Джеймса Балджера, где он был с мамой, силой затащили его на железную дорогу, зверски избили палками, облили его краской и оставили умирать на рельсах, надеясь, что малыша переедет поезд, и его смерть примут за несчастный случай.

Алиса Бустамант
15-летняя девочка убила свою младшую соседку и спрятала труп. Алиса Бустамант планировала убийство, выбирая нужное время, и 21-го октября она напала на соседскую девочку, начала ее душить, перерезала горло и ударила ножом. Она заявила, что хотела узнать, какие чувства испытывают убийцы.

Это был 1944 год, Стинни было 14, он убил двух девочек 11 и 8 лет и сбросил их тела в овраг. Обе девочки оказывали сопротивление, он забил их дубинкой. Он был обвинен в убийстве первой степени, признан виновным и был приговорен к смертной казни. Приговор был привиден в исполнение в штате Южная Каролина.

Бари Лукатис
В 1996 году Барри Лукатис надел свой лучший костюм ковбоя и отправился в кабинет, где у его класса должен был пройти урок алгебры. Он открыл огонь, его первой жертвой стала 14-ти летняя Мануэль Вела. Через несколько секунд его жертвами пали еще несколько человек.

Джошуа Филлис
Джошуа Филипсу было 14, когда в 1998 году, без вести пропала его соседка. Через семь дней его мать стала ощущать неприятный запах, идущий из-под кровати. Под кроватью она обнаружила труп пропавшей девочки, которая была избита до смерти. Присяжные не поверили его истории, он был обвинен в убийстве первой степени.

Хочу довести до вашого відома статті з Карного кодексу Украйни.

Слайд 18.

Уголовный кодекс Украины

Статья 121. Умышленное тяжкое телесное повреждение

1. Умышленное тяжкое телесное повреждение, то есть умышленное телесное повреждение, … - наказывается лишением свободы на срок от пяти до восьми лет.

2. Умышленное тяжкое телесное повреждение,…совершенное группой лиц, а также с целью запугивания пострадавшего… - наказывается лишением свободы на срок от семи до десяти лет.

Статья 122. Умышленное средней тяжести телесное повреждение

1. Умышленное средней тяжести телесное повреждение, … наказывается исправительными работами на срок до двух лет или ограничением свободы на срок до трех лет, или лишением свободы на срок до трех лет.

2. Те же действия, совершенные с целью запугивания потерпевшего или его близких либо принуждения к определенным действиям, - наказываются лишением свободы от трех до пяти лет.

Статья 126. Побои и истязание

1. Умышленное нанесение удара, побоев или совершение иных насильственных действий, причинивших физическую боль и не повлекших телесных повреждений, - наказывается штрафом до пятидесяти не облагаемых налогом минимумов доходов граждан или общественными работами на срок до двухсот часов, или исправительными работами на срок до одного года.

2. Те же деяния, носящие характер истязания, совершенные группой лиц, или с целью запугивания потерпевшего либо его близких, - наказываются ограничением свободы на срок до пяти лет или лишением свободы на тот же срок.

Відео сюжет 2.

Отже, давайте зробимо висновок і відповістимо на запитання, поставлений  в одній із книг психологом Н.Козловим:  «Треба плисти за течією або проти нього?» (вислуховуються думки студентів). 

Творча робота учнів «Лист другові»  (Комплімент - це особлива форма похвали, вираження схвалення, пошани, визнання або захоплення; люб'язні, приємні слова. Компліменти - простий, але потужний засіб, що допомагає встановлювати гарні стосунки з іншими людьми. Їх говорять по різних причинах, але всі вони як звичайно приносять задоволення й піднімають вашу самооцінку. Наша симпатія до людини, як правило, починається з того, що він уміло підкреслив якесь наше достоїнство.)

Ця робота проводиться як підбиття підсумку всього вище сказаного. Діти повинні переглянути свою етичну позицію у відносинах з ровесниками й однокласниками, хочеться, щоб вони знайшли такі слова, які допомогли б і «другові» стати найдобрішим.

Слайд 19.

Презентація 3 Давайте жити дружно!

 

 

doc
Додано
27 жовтня 2018
Переглядів
665
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку