Виховна година для 1-2 класів на тему: "Ми - діти європейської родини "

Про матеріал

Мета заходу: поглибити знання дітей про Європу, про європейські країни; виховувати шанобливе ставлення до всіх членів родини, повагу до національних надбань різних народів; виробляти у дітей навички швидкого мислення.

Обладнання: політична карта Європи, прапори європейських держав, фото розважальних парків Європи.

Форма проведення: міні-подорож.


Перегляд файлу

Підготувала:
учитель початкових класів

     Олійник Оксана Федорівна

 

МИ - ДІТИ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ РОДИНИ (1-2 кл.)

Мета заходу: поглибити знання дітей про Європу, про європейські країни; виховувати шанобливе ставлення до всіх членів родини, повагу до національних надбань різних народів; виробляти у дітей навички швидкого мислення.

Обладнання: політична карта Європи, прапори європейських держав, фото розважальних парків Європи.

Форма проведення: міні-подорож.

ХІД ЗАНЯТТЯ


І. Організаційний момент

Урок розпочато, тихенько вставайте,
Сил набирайтесь і гордо злітайте,
Благословляю я вас на політ,
То ж усі навчайтесь і прославте свій рід!

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

Учитель. А що таке рід?

     Відповіді дітей про рід, родину, сім’ю.

Учитель. Кожен з вас багато може розповісти про своїх рідних. Та дітей у нас чимало – уроку не стане всіх родичів згадати. Пропоную про них загадки. Як впізнаєте когось із своїх рідних – називайте.

 

  Пестить, ніжить і голубить,

  Розуміє, дуже любить.

  Я до неї пригорнуся,

  Бо вона моя ... (матуся).

 

  Сильний, добрий , справедливий.

  Біля нього ми щасливі.

  Знає, вміє він багато,

  Гордимось, бо це наш ... (тато).

 

  Ніжна, лагідна, рідненька,

  Як голубонька сивенька.

  Нам би небо прихилила,

  Це ... (бабуся) наша мила.

 

  Він чимало літ прожив,

  На повагу заслужив.

  Для матусі – він татусь,

  А для мене, він - ... (дідусь).

 

 Хитрі очі, дві косички,

  У веснянках ніс та щічки.

  Непосида невеличка

  Називається ... (сестричка).

 

Учитель. Дітки, у кого є сестричка чи братик?

  • У кого рідні братики, сестрички?
  • А двоюрідні?
  • А коли зустрічаєтесь із своїми родичами, то не сумуєте!?
  • Ви можете слухати одні казки, а не просити читати вам різні!?
  • Ви можете дивитись одні мультфільми, грати разом у якусь гру!?
  • А ви можете те ж саме робити з дітками, з якими щойно зустрілись?
  •  

ІІІ. Фізкультхвилинка

- Ладусі-ладусі,
Де були?
- У бабусі.
Пригоща старенька
Онучат рідненьких.
Всіх гарненько зустріла
І в кімнаті розсадила:
Сергійко сів на стільчик,
Андрійко — на ослінчик,
Іванчик — на диванчик,
Василько сів на грубці,
Щоб бути всім укупці.
Дуже раді внучата,
Почали всі танцювати.

 

ІV. Оголошення теми і мети.

  1. Створення проблемної ситуації

Учитель.  Діти, з ваших відповідей, я бачу, що ви можете і з малознайомими однолітками і однакові казки любити, і в однаково розважатись… То ви погодитесь з моєю думкою, що ваша родина значно більша, ніж тільки люди, чиї імена ви напишете на родинному дереві?

Усі ми з вами — народ України, який складається з родин великих і малих, працьовитих і дружних.

Як велика річка бере початок і силу з малого джерела, так і наша держава починається з родини. Так, родина до родини — от і країна.

 Ви знаєте, що коли зустрічається багато річок – утворюється море. А країни можуть зустрітись?

Зверніть увагу на нашу карту (політична карта). Будь- яка частинка материка – окремий колір – це вже інша країна.

Ви знаєте, де на карті Україна!? Як називається ця частина світу?

Які ще країни розташовані в Європі?

 

  1. Робота над темою уроку.

Учитель.  Діти, пропоную вам невеличку мандрівку деякими країнами Європи. Мета нашої мандрівки – побачити, чим цікавляться там діти, як вони відпочивають. Можливо, вони з вами – одна родина?

 

 Перша країна

Учитель.Тут почути можна такі слова: «мерсі» (дякую), «селяві» (таке життя), «шерше ля фам» (шукайте жінку). Це держава —... Франція. Сто­лиця Франції — місто Париж. Ось цей прапорець — символ Франції (один з учнів прикріплює на дошці до карти світу).

Ви знаєте чимало казок, які народилися у цій країні!? Казки Ш. Перро «Попелюшка», «Кіт у чоботях», «Червона шапочка», «Спляча красуня»...хто любить?

Діти читають листівки від казкових героїв:

Кіт у чоботях

Я Кіт у чоботях — Меткий і розумний —

Господаря з бідності вивів у «люди».

 Тепер він не злидар. Багатий став враз.

Господар мій — це маркіз Карабас.

 

Учитель. А цей герой прийшов із казки Антуана де Сент-Екзюпері.

Маленький Принц

На моїй малесенькій планеті

Виросла троянда запашна.

Діти, вчіться н дружбі жити

На Землі, що у Всесвіті — одна!

У ч и т е л ь. Це казка «Маленький принц».

 Найцікавіші місця для відпочинку дітей у Франції - це чудові парки розваг.

Євродіснейленд – найвідоміший і найпопулярніший парк розваг у Європі. Територія розваг площею 19 квадратних кілометрів, присвячена героям стрічок Волта Діснея.

 

Парк розваг і дикої природи. Тут можна випробувати 25 атракціонів і побачити більш ніж 600 диких тварин в умовах напів-неволі, а також кілька шоу за участю тварин.
До речі, le pal у перекладі з французької – “приятель”.

  •          То ж в якій країні ми побували?
  •           Кого з героїв зустріли?
  • Як називається столиця Франції?

 

Друга країна

У ч и т е л ь. Друга зупинка — Данія. Столиця Данії — місто Копенга­ген. (Учень прикріплює на карті прапорець.)

 Учитель. Нас вітають дві незнайомки. Хто ж вони? Прочитаймо їх листівочки.

Дюймовочка

Дівчинка маленька — героїня казки.

Відгадайте, хто я?

Думайте, будь ласка.

У квіточці я спала,

Вмилася росою.

Тож мене назвали

Дюймовочкою.

Снігова Королева

Не радійте літу,

Бо зів'януть квіти.

Ковдрою із снігу

Вкрию все навкруг.

Подивіться краще в мої очі, діти,

Стане серце з криги,

Й непотрібний друг!

У ч и т е л ь. Усі впізнали Дюймовочку та Снігову королеву — героїв ка­зок Андерсена — датського письменника.

Активний відпочинок у Данії дітям пропонує сімейний тематичний парк Дьюрс-Соммерленд. Один з найбільших парків розваг у Данії. Він розділений на вісім частин: Земля Піратів, Земля фермерів, Земля вікінгів, Аквапарк, Літня країна, Мексиканські землі, Дикий захід, Африка.

 

Третя країна

Учитель. Третя зупинка — місто Бонн. Німеччина. (Учень прикріплює на карті прапорець.)

Усі ви, мабуть, чудово знаєте казки братів Якова та Вільгельма Грімм. З якої казки цей герой?

Учень читає листівку:

Трубадур

Стане сонце над лісом,

Тільки це — не мені,

 Адже я без принцеси

Жити не зможу, ні!

Що ж це сталось зі мною?

Хто ж це так поробив? —

  В королівських палатах

Свій я спокій згубив.

 

Один із чотирьох найпопулярніших у Німеччині парк розваг у стилістиці конструктора “Лего”.

 

Учитель.В якій країні побували ми?

 

  Четверта країна

Учитель. Швеція, як і Україна, має жовто-блакитні кольори національного прапора. (Учень прикріплює на карті прапорець.)

Швеція багата на ліси, а це сировина для деревообробної  промисловості. У країні багато річок, енергія  яких захована у гірських потоках і водопадах.

  •                   Обережно, малюки, хтось летить чимдуж сюди.

Учень читає листівку Карлсона:

— Як добре мати мені на пузі кнопку,

 й пропелер невеличкий на спині.

Я вихований, чемний, красивий і розумний.

Товстенький чоловічок. Ви вірите мені?

Я у самому розквіті всіх сил!

У ч и т е л ь. Це добрий друг Малюка з казки Астрід Ліндгрен «Карл­сон, який живе на даху». Попрощаймося з Карлсоном. Мандруємо далі!

 П’ята країна

Учитель. Знайдіть на карті країну, яка нагадує формою чобіток. Так, це Італія. Столиця — місто Рим. (Учень прикріплює на карті прапорець.)

 

Учень читає листівку  Чиполіно:

Прийду на допомогу другові,

 Скуштує ворог кулачки й коліна.

 Я чесний, справедливий і рішучий

Герой казковий — італійський Чиполіно.

Подивіться, в яких розважальних парках люблять бувати маленькі італійці:

 Це парк МУВИЛЕНД

 

 

«Італія в мініатюрі»

 

  Шоста країна

 Учитель.Велика Британія. Столиця — місто Лон­дон (учень прикріплює на карті прапорець).

Учень читає листівку В і н н і - П у ха

Ми з П'ятачком куди йдемо —

велика таємниця.

 Якщо дізнатись схоче хтось —

Це, мабуть, не здійсниться!

Учитель. Так, це Вінні-Пух — герой казки Алана Мілна «Вінні- Пух і всі-всі-всі». Добрий друг і ласун — ведмежатко. Вам добре відомий героя Кіплінга, який теж мешканець цієї країни.

Листівка М а у г л і:

Моє ім'я — «маленьке жабеня» —

 дістав я в теплім вовчім лігві,

бо джунглі дикі — то моя сім'я:

Каа, Балу, Багіра.

Переміг я тигра!

А ви погляньте, де розважаються ці герої:

тематичний парк  Острів пригод -Саутенд-он-Сі,
 

Полтонс Парк – Світ Свинки Пеппи 

 

 Сьома країна
Учитель. А зараз ми з вами в Іспанії. (Учень прикріплює на карті прапорець.)

 

Це  звідси славнозвісна корида. Безстрашні тореадори, запальні танці у супроводі гітари та кастаньєт.

 

Запрошую у відомий Джунглі-парк.

 

 

V. Фізкультхвилинка

 

Раз, два, три, чотири!                  (Плескати у долоні.

Хто живе в моїй квартирі?           Згинати і розгинати руки вперед-назад. 

 Раз, два, три, чотири, п'ять –        Плескати у долоні.

 Всіх почну я рахувать:                  Нахил голови вправо-вліво.

 Тато, мама, брат, сестричка,         Почергове прогладжування - масаж

 Попугай, хом'як та кішка,              всіх десяти пальців.)

 Пес Сірко, цвіркун і я

 Ось і вся моя сім'я.

 

VI. Закріплення вивченого матеріалу, підсумок подорожі

  • Де знаходяться країни, про які ми говорили на уроці?
  • Чи всі країни Європи ми назвали?
  • На початку нашої мандрівки я просила звернути увагу на те, які казки читають в країнах, де люблять бувати діти. Ви знаєте героїв тих казок?
  • Парки, де розважаються європейські діти, вам здаються дивними і непотрібними? А можливо, ви теж хочете бути в цих парках, разом з французами, італійцями, англійцями, іспанцями?
  • Ви так емоційно говорите про діток різних європейських країн, ніби між вами багато спільного. То чи не є ви всі дітьми одної європейської родини!?

 

Учитель. Наша мандрівка закінчується, хоч і не всі європейські країни ми згадали сьогодні. Вам ще рости і рости! І ман­друвати по світу, дбати про добробут своєї Батьківщини. Україна має всі пе­редумови, щоб стати в один ряд із європейськими державами.

Історично саме Європа стала регіоном миру. На такій маленькій території існують 44 держави, економіка і культура яких тісно переплітаються між собою.

Європа змінює своє обличчя, а наша Україна знаходиться в епіцентрі цих змін, доводячи своє прагнення називатися Європейською державою. Тому кожен із вас може з гордістю сказати: «Я – європеєць! Ми діти європейської родини!»

 

doc
Додано
12 червня 2018
Переглядів
1236
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку