Тема: Основи безпеки життєдіяльності людини в небезпечних та надзвичайних ситуаціях.
Цілі: узагальнити знання учнів з правилами поведінки в екстремальних ситуаціях, навчити уникати і вміти запобігати небезпечні ситуації.
Головне, що є в людини – це життя
І зберегти його – справа легка.
Якщо ви знаннями певними володієте
І застосувати їх вмієте.
Будьте завжди обережні,
Знайте про небезпеку,
Не зчиняйте паніку, хоч це і нелегко.
А далі дійте сміливо, не зволікайте.
Впевнено всі труднощі долайте.
Бо ти – майбутнє України.
Від того , як вчишся нині,
Залежить твоє майбуття.
І в цілому на Землі життя!
Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. с. Кричевичі
Виховна година для 7-8 кл.:
Брейн-ринг
«Хто себе оберігає, той клопоту не знає»
Класний керівник: Бороненко В.С.
Кричевичі-2017
Тема: Основи безпеки життєдіяльності людини в небезпечних та надзвичайних ситуаціях.
Цілі: узагальнити знання учнів з правилами поведінки в екстремальних ситуаціях, навчити уникати і вміти запобігати небезпечні ситуації.
Хід уроку
Вчитель: Головне, що є в людини – це життя
І зберегти його – справа легка.
Якщо ви знаннями певними володієте
І застосувати їх вмієте.
Будьте завжди обережні,
Знайте про небезпеку,
Не зчиняйте паніку, хоч це і нелегко.
А далі дійте сміливо, не зволікайте.
Впевнено всі труднощі долайте.
Бо ти – майбутнє України.
Від того , як вчишся нині,
Залежить твоє майбуття.
І в цілому на Землі життя!
Сьогодні люди живуть в упорядкованих будинках, відвідують супермаркети, театри, кіно і т. д. По дорозі їм зустрічаються злі собаки, і не знаєш як себе вести, але це тільки квіточки... Адже сучасний світ наповнений різними небезпеками, просто вони стали іншими. Пішоходи не дістануться на обід голодному звіру, зате можуть потрапити під колеса автомобіля. Причиною смертельного отруєння виявляється не укус змії, а прострочені ліки з власної аптечки. Люди не побудували безпечний світ, а лише замінили одні небезпеки іншими. А чи знаєте Ви, як дізнатися про небезпеку та порядок дій?
Як каже наш мудрий народ: «Хто себе оберігає, той клопоту не знає» або «Ознайомлений – значить «озброєний». Пропоную переглянути відео «Увага всім!»
відео «Увага всім!»
Пронумеруйте послідовність дій:
Тож розпочнемо наш «Брейн-ринг» Прошу команди заняти свої місця та представитись.
Конкурс починається з вибору капітана і представлення команд-учасниць.
- Хто є начальником штабу ЦО в селі Кричевичі?
Конкурс 1 «Розминка»
Командам по черзі пропонують відповісти на запитання, правильна відповідь – 1 бал. При неправильній відповіді – відповідає команда суперників
Журі підбиває підсумки і оголошує кількість балів, яку набрала кожна команда.
Конкурс 2 «Краще раз побачити, ніж 100 раз почути»
Командам по черзі пропонують відповісти «Яка небезпека зображена на фото?», правильна відповідь – 1 бал. При неправильній відповіді – відповідає команда суперників
Слайди № -
Журі підбиває підсумки і оголошує кількість балів, яку набрала кожна команда
Конкурс 3 «Народ скаже , як зав’яже»
Командам пропонують продовжити приказки на швидкість, правильна відповідь – 1 бал. При неправильній відповіді – відповідає команда суперників
Журі підбиває підсумки і оголошує кількість балів, яку набрала кожна команда
Конкурс 4 «Гостре око»
Командам пропонують переглянути відео ролик, скласти план дій, повна відповідь – 10 балів.
відеоролик
Журі підбиває підсумки і оголошує кількість балів, яку набрала кожна команда
Відповіді
Дії при виявленні небезпечного предмета
Самостійно не можна:
Конкурс 5 «Збери інструкцію»
Командам пропонують зібрати пазл-інструкцію(Додаток 1) , дібрати до неї заголовок та представити Максимальна кількість -10 балів
Конкурс 6 «Таємнича скринька»
Командам по черзі пропонують відповісти на запитання «Що знаходиться у скринці?» за допомогою підказок, максимальна кількість балів - 5 балів.
(ватно-марлева пов’язка)
(паспорт)
Журі підбиває підсумки і оголошує кількість балів, яку набрала кожна команда
Конкурс капітанів 7 «Багато знати — вміло діяти»
Капітанам по черзі пропонують відповісти на запитання, правильна відповідь – 1 бал. При неправильній відповіді – відповідає капітан команди суперників
1. Як здійснюється оповіщення населення про небезпеку? (Сигнал «Увага всім!», завивання сирен, переривчасті гудки на підприємствах, у транспорті.)
2. Що потрібно взяти із собою при терміновій евакуації? (Документи, одяг, запас харчів на дві доби.)
3. Хто в школі є начальником цивільної оборони, а хто — начальником штабу ЦЗ? (Директор, заступник директора.)
4. Які споруди в сільській місцевості можна пристосовувати під ПРУ? (Підвали, погреби, овочесховища, перші поверхи цегляних будівель, приватні будинки.)
5. Яка бочка більш небезпечна — наповнена бензином чи порожня з-під бензину? (Більш небезпечною є порожня бочка, оскільки всередині в ній може утворюватися вибухонебезпечна концентрація парів бензину.)
6. Що означає вираз «здоровий спосіб життя»? (Дотримання режиму дня, щоденна ранкова гімнастика, відвідування уроків фізкультури, дотримання особистої гігієни, повноцінне харчування, уникнення шкідливих звичок (куріння, вживання алкоголю, наркотиків).)
7. Що таке особиста гігієна? (Утримання в чистоті тіла (шкіри, волосся, порожнини рота, зубів, натільної та постільної білизни, одягу, взуття, житла). Це сприяє збереженню та зміцненню здоров’я, життєвої активності.)
8. Яку ситуацію ми називаємо надзвичайною? (Коли порушуються нормальні умови життя і діяльності людини, що призводить до загибелі людей, матеріальних збитків.)
Журі підбиває підсумки і оголошує кількість балів, яку набрала кожна команда
Конкурс 8 «Умілі руки».
Команди виготовляють рятувальний засіб із підручних матеріалів за 10 хв. Для цього знадобляться кілька десятків порожніх пластикових пляшок, шматки пінопласту й скотч. Виграє той, хто найшвидше виготовить рятувальний пояс.
Журі підбиває підсмки і оголошує кількість балів, яку набрала кожна команда
Конкурс 9 «Я- свідомий громадянин»
Командам пропонують обрати продовжити речення «Під час евакуації при собі потрібно мати …»(додаток 2), правильна відповідь – 1 бал. Максимальна кількість балів – 13б.
Конкурс 10 «Далі, далі…»
Кожному члену команди по черзі пропонують відповісти на запитання, правильна відповідь – 1 бал. При неправильній відповіді – відповідає член команди суперників
1. Що потрібно зробити учневі, коли він виходить із дому? (Вимкнути електричні прилади, зачинити вікна; перевірити, чи закриті крани газу, води; зачинити двері на замок.)
2. Що є небезпечним у вашому домі? (Газова плита, електроприлади, відкриті крани, вікна тощо; пляшки, банки з бензином, спиртом, ацетоном, кислотою, фарбами.)
3. Як викликати оперативні служби? (За телефонами 101, 102, 103, 104; звернутися за допомогою до сусідів.)
4. Які рослини не можна вживати в їжу? (Усі невідомі, брудні ягоди, овочі, фрукти; ті, що пропонують незнайомі люди.)
5. Які явища природи є небезпечними для людини? (Блискавка, землетрус, зсув ґрунту, повінь, ожеледиця, холодний вітер, сильний сніг, крихкий і тонкий лід, невідоме водоймище, болото.)
6. Де небезпечно стояти під час грози? (Під деревом, на відкритому полі чи майдані, під лінією електромережі; у воді, річці чи озері; на горищі, даху; сидіти на дереві, біля відчинених вікон і дверей.)
7. Які ушкодження можна отримати, нехтуючи правилами безпеки? (Різні рани, переломи, вивихи кінцівок, опіки, отруєння, втрата зору, слуху, мови.)
8. Що потрібно робити, щоб не отримати ушкодження? (Дотримуватися правил поведінки, не чіпати невідомі предмети й чужі речі, звертатися за порадами до старших.)
9. Які ви знаєте стихійні лиха? (Пожежі, повені, землетруси, зсуви, обвали, снігові замети.)
10. Що потрібно зробити, коли чуєте завивання сирен? (Увімкнути радіо або телевізор і прослухати повідомлення.)
11. Які засоби індивідуального захисту ви знаєте? (Ватно-марлеві пов ’язки, респіратор, протигаз.)
12. Що може слугувати найпростішим укриттям? (Підвальні приміщення, щілини.)
Журі підбиває підсумки і оголошує кількість балів, яку набрала кожна команда
Визначення та нагородження команди переможців
Підведення підсумків
- В складних умовах аварії, стихійного лиха необхідно дотримуватися організованості, дисципліни, точно виконувати встановлені правила поведінки. Метушня, паніка неприпустимі під час надзвичайних ситуацій. Ігнорування, повільне виконання команди, а також вказівки старших і батьків можуть привести до тяжких наслідків
Стихійні лиха – це повені й землетруси,
Цунамі, пожежі, урагани і селі.
На своєму шляху вони нищать усе:
Людей, заводи, будівлі, оселі.
Це природа хоче людині сказати,
Що довкілля треба оберігати.
Не забруднювати відходами повітря і воду.
Бути природі другом, берегти її вроду.
І на закінчення нашого заняття я хочу побажати вам чистого та мирного неба, щасливого та безтурботного життя і знайте «Береженого Бог береже!»
До нових зустрічей!