Виховна година для 7-8 кл.: Брейн-ринг «Хто себе оберігає, той клопоту не знає»

Про матеріал

Тема: Основи безпеки життєдіяльності людини в небезпечних та надзвичайних ситуаціях.

Цілі: узагальнити знання учнів з правилами поведінки в екстремальних ситуаціях, навчити уникати і вміти запобігати небезпечні ситуації.

Головне, що є в людини – це життя

І зберегти його – справа легка.

Якщо ви знаннями певними володієте

І застосувати їх вмієте.

Будьте завжди обережні,

Знайте про небезпеку,

Не зчиняйте паніку, хоч це і нелегко.

А далі дійте сміливо, не зволікайте.

Впевнено всі труднощі долайте.

Бо ти – майбутнє України.

Від того , як вчишся нині,

Залежить твоє майбуття.

І в цілому на Землі життя!

Перегляд файлу

Загальноосвітня школа І-ІІІ ст. с. Кричевичі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виховна година для 7-8 кл.:

Брейн-ринг

«Хто себе оберігає, той клопоту не знає»

 

 

 

Класний керівник: Бороненко В.С.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кричевичі-2017

 

 

 

Тема: Основи безпеки життєдіяльності людини в небезпечних та надзвичайних ситуаціях.

Цілі: узагальнити знання учнів з правилами поведінки в екстремальних ситуаціях, навчити уникати і вміти запобігати небезпечні ситуації.

Хід уроку

 

Вчитель: Головне, що є в людини – це життя

   І зберегти його – справа легка.

   Якщо ви знаннями певними володієте

   І застосувати їх вмієте.

     Будьте завжди обережні,

   Знайте про небезпеку,

   Не зчиняйте паніку, хоч це і нелегко.

   А далі дійте сміливо, не зволікайте.

   Впевнено всі труднощі долайте.

      Бо ти – майбутнє України.

   Від того , як вчишся нині,

   Залежить твоє майбуття.

   І в цілому на Землі життя!

 

    Сьогодні люди живуть в упорядкованих будинках, відвідують супермаркети, театри, кіно і т. д. По дорозі їм зустрічаються злі собаки, і не знаєш як себе вести, але це тільки квіточки... Адже сучасний світ наповнений різними небезпеками, просто вони стали іншими. Пішоходи не дістануться на обід голодному звіру, зате можуть потрапити під колеса автомобіля. Причиною смертельного отруєння виявляється не укус змії, а прострочені ліки з власної аптечки. Люди не побудували безпечний світ, а лише замінили одні небезпеки іншими. А чи знаєте Ви, як дізнатися про небезпеку та порядок дій?

Як каже наш мудрий народ: «Хто себе оберігає, той клопоту не знає» або «Ознайомлений – значить «озброєний». Пропоную переглянути відео «Увага всім!»

відео «Увага всім!»

Пронумеруйте послідовність дій:

  • Уважно продумайте та виконайте рекомендації, що пропонуються

 

  • Сповістіть сусідів чи знайомих, при необхідності надайте їм допомогу

 

  • Прослухайте звернення до населення, яке пролунає після виключення сирени

 

  • Увімкніть радіо чи телебачення

 

 

Тож розпочнемо наш  «Брейн-ринг» Прошу команди заняти свої місця та представитись.

 

Конкурс починається з вибору капітана і представлення команд-учасниць.

                           - Хто є начальником штабу ЦО в селі Кричевичі?

 

 

  Конкурс 1 «Розминка»

Командам по черзі пропонують відповісти на запитання, правильна відповідь – 1 бал. При неправильній відповіді – відповідає команда суперників

  1. Місткість, у якій знаходяться медикаменти та засоби для подання першої допомоги (аптечка першої допомоги)
  2. Прилад для вимірювання температури (термометр)
  3. Засіб індивідуального захисту органів дихання (протигаз, ватно-марлева пов’язка)
  4. Жарознижувальний засіб, що знаходиться в аптеці першої допомоги (парацетамол)
  5. Засіб для перенесення та транспортування потерпілого (носилки)
  6. Засіб для пов’язок (бинт)
  7. Як називають важкий хворобливий стан, викликаний перегріванням організму? (Тепловий удар)
  8. Як називають важкий хворобливий стан, спричинений сильним перегріванням сонячним промінням? (Сонячний удар)
  9. Як називають ушкодження кісток? (Перелом, тріщина)
  10. Як називають ушкодження частини тіла внаслідок дії вогню. (Опік)
  11. Як називається стан, коли існує перешкода проходженню повітря в легені, спричинена шматочком їжі або іншим предметом? (Задушення)
  12.  Як називається хвороба, спричинена уживанням алкоголю? (Алкоголізм)
  13.  Що станеться з дітьми при вживанні алкоголю? (Отруєння, втрата пам'яті)
  14. Які ще шкідливі звички ви знаєте? (Паління, токсикоманія)

Журі підбиває підсумки і оголошує кількість балів, яку набрала кожна команда.

Конкурс 2 «Краще раз побачити, ніж 100 раз почути»

Командам по черзі пропонують відповісти «Яка небезпека зображена на фото?», правильна відповідь – 1 бал. При неправильній відповіді – відповідає команда суперників

Слайди №   -

Журі підбиває підсумки і оголошує кількість балів, яку набрала кожна команда

 

     Конкурс 3 «Народ скаже , як зав’яже»

 

Командам пропонують продовжити приказки  на швидкість, правильна відповідь – 1 бал. При неправильній відповіді – відповідає команда суперників

 

  1. НЕ спитавши броду, …              не лізь у воду
  2. Раз обпечешся, другий раз….    постережешся
  3. Не лізь у воду – …                      не втопишся
  4. Не лізь у вогонь – …                   не обпечешся
  5. Не бери заліза в руки , …           доки не плюнеш на нього
  6. Не дми на попіл, …                     бо очі запорошиш
  7. Якби знав, де впадеш – …          то сінця притрусив би
  8. Сім раз відмір, …                        один відріж
  9. Довіряй, …                                  але перевіряй
  10.  Іскру гаси до пожежі, ….          біду відведи до появи
  11. Якщо випустиш огонь з рук,      не погасиш

Журі підбиває підсумки і оголошує кількість балів, яку набрала кожна команда

 

Конкурс 4 «Гостре око»

 

Командам пропонують переглянути відео ролик, скласти план дій, повна відповідь – 10 балів.

                                                                             відеоролик

Журі підбиває підсумки і оголошує кількість балів, яку набрала кожна команда

 

Відповіді

              Дії при виявленні небезпечного предмета

  1. повідомте про невідомий предмет за номером 101 або 102
  2. огородіть місце знаходження предмета
  3. не допускайте сторонніх до приїзду відповідних служб

 

          Самостійно не можна:

  1. знищувати предмет
  2. торкатися та пересовувати
  3. витягати з землі
  4. розбирати

 

Конкурс 5 «Збери інструкцію»

Командам  пропонують зібрати пазл-інструкцію(Додаток 1) , дібрати до неї  заголовок та представити Максимальна кількість -10 балів

 

Конкурс 6 «Таємнича скринька»

Командам по черзі пропонують відповісти на запитання «Що знаходиться у скринці?» за допомогою підказок, максимальна кількість балів -  5 балів.

 

  1. має прямокутну форму,
  2. виготовлено з  тканини
  3. масою15-20 грам 
  4. цю річ використовують під час епідемій та карантинів у місцях масового скопчення людей
  5. яка використовується для індивідуального захисту органів дихання

                                          (ватно-марлева пов’язка)

 

  1. має прямокутну форму
  2. виготовлено з паперу
  3. масою    80-100 грам
  4. ця річ повинна обов’язково бути при собі
  5. вона одна з основних речей під час евакуації
  6. видається при настанні повноліття

(паспорт)

Журі підбиває підсумки і оголошує кількість балів, яку набрала кожна команда

 

Конкурс капітанів 7 «Багато знати — вміло діяти»

 

Капітанам по черзі пропонують відповісти на запитання, правильна відповідь – 1 бал. При неправильній відповіді – відповідає капітан команди суперників

 

1.    Як здійснюється оповіщення населення про не­безпеку? (Сигнал «Увага всім!», завивання сирен, переривчасті гудки на підприємствах, у тран­спорті.)

2.    Що потрібно взяти із собою при терміновій евакуації? (Документи, одяг, запас харчів на дві доби.)

3.    Хто в школі є начальником цивільної оборони, а хто — начальником штабу ЦЗ? (Директор, заступ­ник директора.)

4.    Які споруди в сільській місцевості можна пристосовувати під ПРУ? (Підвали, погреби, овоче­сховища, перші поверхи цегляних будівель, приватні будинки.)

5.    Яка бочка більш небезпечна — наповнена бензином чи порожня з-під бензину? (Більш небез­печною є порожня бочка, оскільки всередині в ній може утворюватися вибухонебезпечна концентрація парів бензину.)

6.    Що означає вираз «здоровий спосіб життя»? (Дотримання режиму дня, щоденна ранкова гімнас­тика, відвідування уроків фізкультури, дотримання особистої гігієни, повноцінне харчування, уникнення шкідливих звичок (куріння, вживання алкоголю, нар­котиків).)

7.    Що таке особиста гігієна? (Утримання в чи­стоті тіла (шкіри, волосся, порожнини рота, зубів, натільної та постільної білизни, одягу, взуття, жит­ла). Це сприяє збереженню та зміцненню здоров’я, життєвої активності.)

8.    Яку ситуацію ми називаємо надзвичайною? (Коли порушуються нормальні умови життя і ді­яльності людини, що призводить до загибелі людей, матеріальних збитків.)

Журі підбиває підсумки і оголошує кількість балів, яку набрала кожна команда

 

Конкурс 8 «Умілі руки».

Команди виготовляють рятувальний засіб із підручних матеріалів за 10 хв. Для цього знадобляться кілька десятків порожніх пластикових пляшок, шматки пінопласту й скотч. Виграє той, хто найшвидше ви­готовить рятувальний пояс.

  • Який рятівний засіб  можна виготовити з цих підручних матеріалів? Продемонструйте його

Журі підбиває підсмки і оголошує кількість балів, яку набрала кожна команда

Конкурс 9 «Я- свідомий громадянин»

Командам пропонують обрати продовжити речення «Під час евакуації при собі потрібно мати …»(додаток 2), правильна відповідь – 1 бал. Максимальна кількість балів – 13б.

 

 

Конкурс 10 «Далі, далі…»

Кожному члену команди по черзі пропонують відповісти на запитання, правильна відповідь – 1 бал. При неправильній відповіді – відповідає член команди суперників

 

1.              Що потрібно зробити учневі, коли він виходить із дому? (Вимкнути електричні прилади, зачинити вікна; перевірити, чи закриті крани газу, води; за­чинити двері на замок.)

2.              Що є небезпечним у вашому домі? (Газова плита, електроприлади, відкриті крани, вікна то­що; пляшки, банки з бензином, спиртом, ацетоном, кислотою, фарбами.)

3.              Як викликати оперативні служби? (За теле­фонами 101, 102, 103, 104; звернутися за допомогою до сусідів.)

4.              Які рослини не можна вживати в їжу? (Усі неві­домі, брудні ягоди, овочі, фрукти; ті, що пропонують незнайомі люди.)

5.              Які явища природи є небезпечними для людини? (Блискавка, землетрус, зсув ґрунту, повінь, ожеледи­ця, холодний вітер, сильний сніг, крихкий і тонкий лід, невідоме водоймище, болото.)

6.              Де небезпечно стояти під час грози? (Під де­ревом, на відкритому полі чи майдані, під лінією електромережі; у воді, річці чи озері; на горищі, даху; сидіти на дереві, біля відчинених вікон і дверей.)

7.              Які ушкодження можна отримати, нехтуючи правилами безпеки? (Різні рани, переломи, виви­хи кінцівок, опіки, отруєння, втрата зору, слуху, мови.)

8.              Що потрібно робити, щоб не отримати ушко­дження? (Дотримуватися правил поведінки, не чі­пати невідомі предмети й чужі речі, звертатися за порадами до старших.)

9.              Які ви знаєте стихійні лиха? (Пожежі, повені, землетруси, зсуви, обвали, снігові замети.)

10.          Що потрібно зробити, коли чуєте завивання сирен? (Увімкнути радіо або телевізор і прослухати повідомлення.)

11.          Які засоби індивідуального захисту ви знаєте? (Ватно-марлеві пов ’язки, респіратор, протигаз.)

12.          Що може слугувати найпростішим укриттям? (Підвальні приміщення, щілини.)

Журі підбиває підсумки і оголошує кількість балів, яку набрала кожна команда

 

Визначення  та нагородження команди переможців

Підведення підсумків

- В складних умовах аварії, стихійного лиха необхідно дотримуватися організованості, дисципліни, точно виконувати встановлені правила поведінки. Метушня, паніка неприпустимі під час надзвичайних ситуацій. Ігнорування, повільне виконання команди, а також вказівки старших і батьків можуть привести до тяжких наслідків

Стихійні лиха – це повені й землетруси, 
Цунамі, пожежі, урагани і селі. 
На своєму шляху вони нищать усе: 
Людей, заводи, будівлі, оселі. 
Це природа хоче людині сказати, 
Що довкілля треба оберігати. 
Не забруднювати відходами повітря і воду. 
Бути природі другом, берегти її вроду. 
 

І  на закінчення нашого заняття я хочу побажати вам чистого та мирного неба, щасливого та безтурботного життя і знайте «Береженого Бог береже!»

  До нових зустрічей!

 

 

 

 

doc
Додано
1 листопада 2018
Переглядів
1150
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку