Виховна година для учнів 4 класу на тему "Планета толерантності"

Про матеріал
Повною мірою реалізувались вимоги принципу наочності. дидактичний матеріал, що був запланований на переносній дошці, сприяв активізації навчальної діяльності учнів.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

Година спілкування:

 «Планета толерантності»

 

 

 

 

 

 

Година спілкування:  «Планета толерантності»

  Мета: Познайомити вихованців з поняттям « толерантність», виявити основні риси толерантності, формувати правильне уявлення щодо толерантної поведінки. Виховувати почуття поваги один до одного, до звичаїв, традицій, культури різних народів, виховувати комунікативну культуру спілкування та взаєморозуміння. Продовжити формування толерантного ставлення однокласників між собою. Розвивати у вихованців терпимість до відмінностей між людьми.

Обладнання: вислови відомих людей, маркери, плакати, фарби, пензлі, ручки.

 

Хід заходу

Людина може обійтися без багатьох речей, але не без іншої людини, сказав один учений. Навіть на самоті ми подумками звертаємося до інших  людей. (Коли купляємо новий одяг, робимо нову зачіску).

Уявіть собі, що ваш друг отримав погану оцінку і дуже засмутився з-за цього. Як ви поступите в такій ситуації? (заспокоювати утішати). Ви будуте співчувати своєму другові. А чому? Тому що ви друзі.

А якщо  ви побачите хлопчика який впав ви будуте йому співчувати? Чому?

  • Сьогоднішнє наше заняття ми присвятимо такому поняттю як толерантність або вчимося співчувати. На нашій планеті існує дуже велика кількість різних людей. Всі ми несхожі один на одного і щоб мирно співіснувати, нам треба миритися з цим.

Уявіть таку ситуацію 2 друга розмовляючи про своїх домашніх тварин, починають сперечатися і сваритися, бо Саші подобаються собаки і він вважає їх самими розумними створіннями, а Колі подобаються кішки, він вважає їх найкращими тваринами світу. Хлопчики посварилися і більше не розмовляють. Як ви думаєте із-за чого виникла суперечка із-за непорозуміння. Хто прав? Ніхто. Чому повинні хлопчики навчитися (приймати чужу думку).

Всі ми різні люди у нас у всіх різні смаки, звички, таланти хтось любить тварин…..І це не означає, що хтось із нас гірший чи кращий. Кожен з нас унікальний і неповторний тому ми повинні цінувати і поважати один одного, тобто бути толерантними. Отже співчуття доброзичливість, терпіння всі ці якості важливі, адже без них ми не можемо жити у мирі та злагоді.

Що ж таке  толерантність і яку людину можна назвати толерантною?

 Толерантність це милосердя, прощення, терпимість, прийняття інших такими як вони є, співпереживання, здатність витримувати іншого, не такого,як сам.

    16 листопада жителі багатьох країн світу відзнають Міжнародний день толерантності або День терпимості.

Отже, бути толерантною людиною значить поважати інших людей.

         Тепер давайте виростимо традиційне дерево Толерантності на нашій планеті. Для цього ми виконаємо творчу роботу.  Нехай  наше дерево розпустить листочки і зазеленіє. Якими потрібно бути, щоб наш клас, наша школа стала простором  толерантності, щоб відношення між  нами стали як можна більш толерантними. Листочки приклеїмо до дерева.

  • співчувати;
  • розуміти інших;
  • поважати;
  • підтримувати;
  • терпіти;
  • прощати;
  • бути доброзичливими;
  • бути милосердними;
  • бути мякими;
  • бути готовими до примирення;
  • визнавати;

 Вправа «Зашифровані слова»

 Отже, бути толерантною людиною — значить поважати людей. Наскільки ми поважаємо ту чи іншу людину, свідчить наше вміння ввічливо спілкуватися.

  • - Які слова потрібно використовувати, щоб із нами було приємно спілкуватися? (Ввічливі слова.) Зараз перевіримо, чи знаєте ви їх.
  • ( На дошці заздалегідь записані слова ввічливої людини, але букви в них переставлені місцями: )
  • · добрий день — йдбрио ньед;
  • · добрий ранок — окран бодийр;
  • · добрий вечір — ірчев борийд;
  • · дякую — куюдя;
  • · будь ласка — дубь сакал;
  • · пробачте — ропчебат;
  • · до побачення — няопчебан од.
  •  здрастуйте - сартдезуйт
  • - Не забувайте їх і обов’язково використовуйте у спілкуванні.

 Гра «Асоціативний ряд»

Давайте спробуємо на кожну літеру слова толерантність назвати рису характеру, притаманну толерантній людині.

(На дошці записане у стовпчик слово толерантність, учні по черзі називають рису характеру і виходять записувати її)

Т – терплячий, товариський, тактовний.

 О – обережний, об'єктивний, оригінальний, особливий.

 Л – лояльний, лагідний, легкий у спілкуванні.

 Е – енергійний, елегантний, ефективний.

 Р – рівний, розсудливий, рівнозначний, рівноправний.

 А – активний, акуратний, авторитетний.

 Н – надійний, найдорожчий.

 Т – терплячий.

 Н – необхідний людям, ніжний, незалежний.

 І – інтелігентний, ідеальний, ідейний.

 С – співпереживаючий, співчуваючий, сприймаючий свободу думок і дій іншого, страждаючий.

 Ть – тактовність, талановитість

Обговорення

  •                   Чи подобаються вам риси характеру, які ми записали біля кожної букви?
  •                   Мені теж дуже - дуже вони подобаються і я бажаю, щоб ви про них не забували та шукали їх у собі.
  • Гра оплески
  • Попрошу встати тих хто вміє грати у футбол, вишивати, складати вірші, кататися на роликах, танцювати, плавати, співати.

Дружні долоньки єдності

На знак того, що  всі ми різні, але ми рівні. Планета толерантності. (Учні фарбують долоньки і створюють свою планету толерантності).

 «Вінок побажань для всієї школи»

Виконання творчого завдання. ( На стрічках вінка діти пишуть побажання).

Голосування

Містер і міс толерантність школи

 Тепер попрошу всіх стати в рівне коло обличчям в середину, дуже тісно один до одного. Покладіть руки один одному на плечі, підніміть праву ногу і витягуючи її до центру кола. Складемо по моїй команді.  Всі ми різні, але ми рівні

 Вправа„Комплімент”
Як ви розумієте слово „комплімент”?

(Комплімент – це приємне схвальне зауваження на чиюсь адресу, похвала)
-- Подумайте, чи є у вас привід похвалити товаришів, знайти гарні слова для кожного з них?
(про зовнішність: „Яке в тебе чудове волосся!”, „Твої очі голубі як небо!”, „У тебе дуже мила посмішка!”, „Видно, що ти займаєшся спортом. Ти завжди зібраний і підтягнутий!”, „На тебе завжди приємно подивитися!”
про справи: „Мені дуже подобається, як ти в’яжеш”, „Де ти навчилася так чудово плести з бісеру?”, „Ти малюєш, наче художник”, „Де ти навчився так чудово танцювати?”, „Я б із задоволенням навчився грати на гітарі, так як ти”…)
- Отже, спробуємо. Кожен повернеться до свого товариша, який сидить ліворуч і скаже комплімент. Тільки будьте щирі! Придивіться до друзів, і ви побачите: у кожного є чому повчитися.

Посміхнись світові і він посміхнеться тобі» (учні одиниодному дарують посмішку)

«Акція обійму безкоштовно».

 Дякую всім за активну участь. Я сподіваюсь ви зрозуміти, що тільки повага один до одного, взаєморозуміння, терпимість, дотримання рівноправності врятують світ.

 Ми не зможемо відразу зробити толерантними ні свою поведінку, ні поведінку інших людей. Однак важливий навіть один маленький крок у цьому напрямку.

   Нехай кожен з вас, нехай наш клас,наша школа, наше село, наша Укаїна завжди будуть островами толерантності для всіх жителів великої планети Земля.

«Усі люди мають недоліки – хто більші, хто менші.

Ось чому і   дружба, і допомога, і спілкування  були б неможливими, якби не існувало між нами  взаємної терпимості».

Г.Гвіччардіні – італійський історик, філософ-гуманіст

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Єнікеєва Тетяна Степанівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Божок Тетяна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Класному керівникові, 4 клас, Виховна робота
НУШ
Інкл
Додано
2 січня 2020
Переглядів
7233
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку