Тема: Цікавий світ професій.
Мета: розширити знання учнів про професії, розвивати професійний інтерес школярів, виховувати працелюбність, пошану до людей праці, формувати щоденну потребу до роботи як фізичної, так і розумової.
План
І. Організація класу до заняття.
ІІ. Основна частина.
ІІІ. Підсумок заняття.
Хід заняття:
І. Організація класу до заняття.
Доброго дня. Сідайте. Сьогодні виховну годину у вас буду вести я. Нагадаю, що мене звуть … А тему нашого заняття ви дізнаєтесь з вірша.
- Сідайте, діти , у гурті
Зустрілися ми знову!
Про славний світ професій
Ми поведем розмову.
Тому, тема нашого заняття – Цікавий світ професій.
ІІ. Основна частина.
Вибір професії- справа складна. Всім нам щось подобається робити більше, щось менше, а щось ми взагалі відмовляємося робити . Хтось любить ремонтувати техніку, а комусь більше подобається спілкуватися з людьми.
- Погляньте один на одного. Хто ви ? ( Відповіді дітей)- школярі, учні.
- А яка ваша професія ? ( Відповіді учнів) – школярі.
-Правильно.
- Отже, ви освоюєте професію школяра. Які ваші обов’язки? ( Відповіді учнів) – вчитися, не пропускати уроків.
- Ви все правильно відповіли.
- Діти, а яку професію у майбутньому ви б хотіли отримати? ( Відповідає кожен).
Я сподіваюсь, що ваші мрії здійсняться.
Послухайте оповідання, яке називається «Яка ж професія найкраща?» . А потім дасте відповідь на моє запитання. Тому слухайте дуже уважно. ( Читаю текст).
Оповідання «Яка ж професія найкраща?»
- Хто потрібніший і найважливіший, - сперечалися діти, - яка професія?
- Звичайно, лікар, сказав один. Я увесь минулий рік хворів та хворів, ангіна та ангіна, а лікар вирізав мені мигдалики. І от я тепер завжди здоровий.
- Ні, сказав інший, найпотрібніший – учитель. Він нас навчає і читати, і писати.
- А от і не вчитель. Найважливіші пожежники! – гарячкував третій. У нас якось ледь будинок не згорів. Мешканці бігають, метушаться, нічого не можуть зробити. А приїхали пожежники – враз вогонь погасили!
Хто кричить: «Найважливіші льотчики», хто розхвалює листонош. З усіх боків чути: «продавець!», «комбайнер!», «водолаз!». Словом, сперечалися , аж захрипли, але так нічого не вирішили.
-А як ви вважаєте, яка професія найважливіша? ( Відповіді учнів).
Запам’ятайте! Всі професії важливі!
- Ось, уявіть собі, щоб було б , якби зникли деякі професії. Що тоді б сталося з нами? Давайте проведемо вікторину. Я буду читати запитання, а ви уважно слухайте і будете відповідати.
Вікторина ( Читаю запитання).
· А чи знаєте ви хто такий електрик? ( Відповіді учнів)-це людина яка працює з електрикою, з струмом. Що б сталось, як би не було професії електрика? ( Відповіді учнів)-не було б світла, не працювала б техніка.
· Хто такий пекар? ( Відповіді учнів)-це людина, що пече хліб. Що б сталося, коли б не вийшов на роботу пекар? ( Відповіді учнів)-не було б хліба.
· Якщо б не було професії вчителя? ( Відповіді учнів)-ми б не отримали освіти.
· Якби не було професії лікаря? ( Відповіді учнів)- не було б кому подати допомогу хворим людям
· Якби не було професії двірника? ( Відповіді учнів)-на вулиці було б брудно.
· А хто такі перукарі? ( Відповіді учнів)-це люди, стрижуть людей.Щоб було якби не було професії перукаря? (Відповіді учнів)-люди б ходили не підстрижені.
Молодці. Гарна робота.
- Отже, діти всяка робота важлива і потрібна, тому треба вчитися робити все. І з повагою ставитись до інших , цінувати їхню працю.
У мене є безліч загадок про професії. Але відгадок я не знаю, тому прошу вашої допомоги.
Загадки» Впізнай професію» ( Учні виходять до дошки, беруть загадки і читають на весь клас).
• Ще всі навколо міцно сплять,
а він вже встати встиг,
аби духмяним калачем
ти смакувати зміг. (Пекар)
• Тобі задачі заважкі —
терпляче пояснив.
Зчепились в класі хлопчаки
— він їх розборонив. (Вчитель)
він вкладає їх у діло.
Лік грошам він добре знає,
їх на вітер не пускає (Бізнесмен)
• Хто, як квочка із курчатами,
в дитсадку щодня з малятами?
Хто їх пильно доглядає,
няньчить, пестить, розважає,
вчить співати й малювати,
рахувати і читати? (Вихователька)
•Він такий же, як і ми,
непомітний між людьми.
А в театрі грає ролі:
нині — вчителя у школі,
завтра буде інша роль —
то бідняк він, то король. (Актор)
• Хто в лікарні по палаті
ходить в білому халаті?
Хто людей з біди рятує,
хто хвороби всі лікує?... (лікар).
• В літню пору, в час осінній,
навесні — в гарячий час
косять, жнуть вони і сіють,
орють лан у котрий раз. (Хлібороби)
• Золоті у нього руки:
Робить зачіски й перуки,
Підстриже і пофарбує,
Гарний настрій подарує.(Перукар)
• Інструмент бере у руки -
Линуть чисті,ніжні звуки.
Люди кажуть: "Це талант!"
Добре грає ...(Музикант)
• Біга пензлик по тканині,
Підкоряючись людині,
А людина творить свій.
Не повторний світ живий (Художник)
• Хто одежу шиє всім:
І дорослим, і малим,
Дружить з голкою й тканиною,
Строчить швейною машиною.(Швачка)
• Сидить за кермом вантажівки й таксі,
Вантаж і людей він по місту розвозить
У літню спекоту й зимові морози.(Шофер)
• Хто розносить нам листи,
Телеграми і газети?
Ой, важка у нього ноша!
Діти, хто він?...
(Листоноша)
• Першим стрічає
він сонце у місті.
Двір наш і вулиця –
Глянь, які чисті!
(Двірник)
• Хто навчає футболістів,
Фігурістів і штангістів,
І від турнірів українських
Веде до ігор Олімпійських?
(Тренер)
Ви справились з цим завданням. Я вам дуже вдячна.
Прислів’я про професії. Робота в парах( Роздаю по 1 присл. на парту).
15.Який майстер така і робота.
Молодці дітки. Ви з цим завданням впоралися дуже добре.
Гра « Допитлива ворона» . Кмітлива ворона вивчала професії, але залишила в деяких словах своє «кар». Я буду вам називати особливості професії, а ви повинні її назвати.
1. _ _ кар (лікар)
Той, хто лікує людей.
2._ _ кар (токар)
Фахівець, який працює на токарному станку.
3._ _ _ кар (казкар)
Той, хто знає багато казок.
4._ _ _ кар (друкар)
Фахівець, який працює у видавництві.
5._ _ _ _ кар (аптекар)
Той, хто працює в аптеці.
6. _ _ _ _ кар ( перукар)
Той, хто стриже людей.
Ви все правильно відповіли.
Хвилинка- цікавинка.
- Яких ви знаєте людей мужніх професій, які перебуваючи на роботі ризикують своїм життям? (Відповіді учнів)-лісоруби, шахтарі, міліціонери, пожежники, лікарі.
- Діти, а чи знаєте ви коли з’явились міліціонери? Якщо ні, то я вам розповім цікаву історію
- Перші міліціонери з’явились в країнах Давнього Сходу. В Єгипті вони спостерігали за рабами; охороняли гробниці фараонів , підтримували дисципліну на вулицях та базарах. На вулицях Давнього Сходу і Давнього Риму міліція слідкувала за безпекою руху, попереджувала зіткнення колісниць. У давньому Римі вперше були введені ордени на арешти та обшуки.
Кросворд. ( Я ставлю запитання. Діти відгадують і записують відповіді у квадратики) Кросворд буде на дошці.
Кросворд
1.Хто виконує ролі в театрі? (актор)
2. Хто керує робітниками на заводі? (інженер)
3. Хто видає у бібліотеці книжки?(бібліотекар)
4Хто проектує окремі будинки і цілі міста? (архітектор)
5. Працює в магазині? (продавець)
6. Хто малює пейзажі, портрети, натюрморти? ( художник).
Молодці. Ви з цим завданням впорались.
Гра « Кому , що потрібно для роботи».
- Діти, в мене перемішались різні професії і предмети , пов’язані з ними. І так трапилося що один предмет є лишнім. А який саме ви повинні мені сказати.
1.Учитель – книжка, зошит, аптечка , крейда.
2. Кухар- каструля, картина, ніж, ложка.
3. Лікар- ліки, гітара, термометр, картка хворого.
4. Шофер- автомобіль, руль, листи, газ.
Правильно. Молодці.
Гра « Хто більше назве професій» ( 2 учня стають між рядами і на кожен крок потрібно назвати професію).
Молодці, дітки.
Гра « Кмітливий учень». Учні повинні від іменників утворити професію.
1. Автомобіль- водій.
2. Лікарня- лікар.
3. Трактор- тракторист.
4. Літак- льотчик, пілот,
5. Ракета- космонавт.
6. Зачіска- перукар.
7. Піаніно- музикант.
8.Школа – вчитель.
9. Пошта- листоноша.
10. Мітла- двірник.
Все правильно.
ІІІ. Підсумок заняття.
- Про які професії ви дізнались на занятті?
- Які з них були для вас новими?
- Що вам найбільше сподобалось?
Добре, діти, ви молодці! Гарно сьогодні попрацювали.
- І на завершення хочу вам сказати,сьогодні ви дізналися чимало нового про багато професій. І ким би ви не мріяли стати, яку б професію собі не обрали, кожен повинен добре знати свою справу, робити її чесно, вміло, але пам’ятайте, що головною професією для вас сьогодні є професія школяра.
- До побачення!