Виховна година для учнів 4 класу на тему " Світ професій"

Про матеріал
Виховна година для учнів 4 класу на тему " Світ професій" Тема: Цікавий світ професій. Мета: розширити знання учнів про професії, розвивати професійний інтерес школярів, виховувати працелюбність, пошану до людей праці, формувати щоденну потребу до роботи як фізичної, так і розумової.
Перегляд файлу

 

 

Тема: Цікавий світ професій.
Мета:  розширити знання учнів про професії, розвивати професійний інтерес школярів, виховувати працелюбність, пошану до людей праці, формувати щоденну потребу до роботи як фізичної, так і розумової.
                                      План
І. Організація класу до заняття.
ІІ. Основна частина.
ІІІ. Підсумок заняття.
                               Хід заняття:
І. Організація класу до заняття.
Доброго дня. Сідайте. Сьогодні виховну годину у вас буду вести я. Нагадаю, що мене звуть …  А тему нашого заняття ви дізнаєтесь з вірша.
- Сідайте, діти , у гурті
Зустрілися ми знову!
Про славний світ професій
Ми поведем розмову.
Тому, тема нашого заняття – Цікавий світ професій.

ІІ. Основна частина.
Вибір професії- справа складна. Всім нам щось подобається робити більше, щось менше, а щось ми взагалі відмовляємося робити . Хтось любить ремонтувати техніку, а комусь більше подобається спілкуватися з людьми.
- Погляньте один на одного. Хто ви ? ( Відповіді дітей)- школярі, учні.
- А яка ваша професія ? ( Відповіді учнів) – школярі.
-Правильно.
- Отже, ви освоюєте професію школяра. Які ваші обов’язки? ( Відповіді учнів) – вчитися, не пропускати уроків.
- Ви все правильно відповіли.
- Діти, а яку професію у майбутньому ви б хотіли отримати? ( Відповідає кожен).
Я сподіваюсь, що ваші мрії здійсняться.
Послухайте оповідання, яке називається «Яка ж професія найкраща?» . А потім дасте відповідь на моє запитання. Тому слухайте дуже уважно.  ( Читаю текст).
    Оповідання «Яка ж професія найкраща?»

-         Хто потрібніший і найважливіший, - сперечалися діти, - яка професія?

-         Звичайно, лікар, сказав один. Я увесь минулий рік хворів та хворів, ангіна та ангіна, а лікар вирізав мені мигдалики. І от я тепер завжди здоровий.

-         Ні, сказав інший, найпотрібніший – учитель. Він нас навчає і читати, і писати.

-         А от і не вчитель. Найважливіші пожежники! – гарячкував третій. У нас якось ледь будинок не згорів. Мешканці бігають, метушаться, нічого не можуть зробити. А приїхали пожежники – враз вогонь погасили!

Хто кричить: «Найважливіші льотчики», хто розхвалює листонош. З усіх боків чути: «продавець!», «комбайнер!», «водолаз!». Словом, сперечалися , аж захрипли, але так нічого не вирішили.

-А як ви вважаєте, яка професія найважливіша? ( Відповіді учнів).
Запам’ятайте! Всі професії важливі!

- Ось, уявіть собі, щоб було б , якби зникли деякі професії. Що тоді б сталося з нами? Давайте проведемо вікторину. Я буду читати запитання, а ви уважно слухайте і будете відповідати.

Вікторина ( Читаю запитання).

·        А чи знаєте ви хто такий електрик? ( Відповіді учнів)-це людина яка працює з електрикою, з струмом. Що б сталось, як би не було професії  електрика? ( Відповіді учнів)-не було б світла, не працювала б техніка.

·        Хто такий пекар? ( Відповіді учнів)-це людина, що пече хліб. Що б сталося, коли б не вийшов на роботу пекар? ( Відповіді учнів)-не було б хліба.

·        Якщо б не було професії вчителя? ( Відповіді учнів)-ми б не отримали освіти.

·        Якби не було професії лікаря? ( Відповіді учнів)- не було б кому подати допомогу хворим людям

·        Якби не було професії двірника? ( Відповіді учнів)-на вулиці було б брудно.

·        А хто такі перукарі? ( Відповіді учнів)-це люди, стрижуть людей.Щоб було якби не було професії перукаря? (Відповіді учнів)-люди б ходили не підстрижені.
Молодці. Гарна робота.

-         Отже, діти всяка робота важлива і потрібна, тому треба вчитися робити все. І з повагою ставитись до інших , цінувати їхню працю.
У мене є безліч загадок про професії. Але відгадок я не знаю, тому прошу вашої допомоги.
Загадки» Впізнай професію» ( Учні виходять до дошки, беруть загадки і читають на весь клас).

 Ще всі навколо міцно сплять,

а він вже встати встиг,

аби духмяним калачем

ти смакувати зміг. (Пекар)

       • Тобі задачі заважкі —

     терпляче пояснив.

    Зчепились в класі хлопчаки

 — він їх  розборонив. (Вчитель)

 

 

 

  • Гроші витрачає вміло:

  він вкладає їх у діло.

Лік грошам він добре знає,

    їх на вітер не пускає (Бізнесмен)  

• Хто, як квочка із курчатами,

в дитсадку щодня з малятами?

Хто їх пильно доглядає,

 няньчить, пестить, розважає,

вчить співати й малювати,

    рахувати і читати? (Вихователька)

•Він такий же, як і ми,

непомітний між людьми.

А в театрі грає ролі:

нині — вчителя у школі,

завтра буде інша роль —

 то бідняк він, то король. (Актор)

• Хто в лікарні по палаті

 ходить в білому халаті?

    Хто людей з біди рятує,

   хто хвороби всі лікує?... (лікар).

• В літню пору, в час осінній,

навесні — в гарячий час

косять, жнуть вони і сіють,

орють лан у котрий раз. (Хлібороби)

 

 

 

• Золоті у нього руки:

Робить зачіски й перуки,

Підстриже і пофарбує,

Гарний настрій подарує.(Перукар)

 

• Інструмент бере у руки -

Линуть чисті,ніжні звуки.

Люди кажуть: "Це талант!"

Добре грає ...(Музикант)

 

• Біга пензлик по тканині,

Підкоряючись людині,

А людина творить свій.

Не повторний світ живий (Художник)

 

• Хто одежу шиє всім:

І дорослим, і малим,

Дружить з голкою й тканиною,

Строчить швейною машиною.(Швачка)

 

• Сидить за кермом вантажівки й таксі,

Вантаж і людей він по місту розвозить

У літню спекоту й зимові морози.(Шофер)

 

Хто розносить нам листи,
Телеграми і газети?
Ой, важка у нього ноша!
Діти, хто він?...
(Листоноша)

 

Першим стрічає
він сонце у місті.
Двір наш і вулиця –
Глянь, які чисті!
(Двірник)

 

Хто навчає футболістів,
Фігурістів і штангістів,
І від турнірів українських
Веде до ігор Олімпійських?
(Тренер)
Ви справились з цим завданням. Я вам дуже вдячна.

 

 

 

Прислів’я про професії.  Робота в парах( Роздаю по 1 присл. на парту).
 

  1. Бджола мала, а й та працює.
  2. Маленька праця, краща за велике безділля.
  3. Вміння і труд все перетруть.
  4. Силою не хвались, краще трудись.
  5. Як праця твоя важка, то їжа твоя солодка  буде.
  6. Праця годує, а лінь марнує.
  7. Зробив діло – гуляй сміло.
  8. Треба нахилилтися, щоб з криниці води напитися.
  9. Роботящі руки гори вернуть.
  10.  Згаяного часу і конем не доженеш.
  11.  Без труда нема плода.
  12.  Хочеш їсти калачі, не сиди на печі.
  13. Без охоти нема роботи.
  14. Сьогоднішньої роботи не відкладай на завтра.

15.Який майстер така і робота.
Молодці дітки. Ви з цим завданням впоралися дуже добре.

 

Гра « Допитлива ворона» . Кмітлива ворона вивчала професії, але залишила в деяких словах своє «кар». Я буду вам називати особливості професії, а ви повинні її назвати.
1. _ _ кар (лікар)
Той, хто лікує людей.

2._ _ кар (токар)
Фахівець, який працює на токарному станку.

3._ _ _ кар (казкар)
Той, хто знає багато казок.

4._ _ _ кар (друкар)
Фахівець, який працює у видавництві.

5._ _ _ _ кар (аптекар)
Той, хто працює в аптеці.

 

6. _ _ _ _ кар ( перукар)
Той, хто стриже людей.

Ви все правильно відповіли.

 

 

 

 

 

Хвилинка- цікавинка.  

-         Яких ви знаєте людей мужніх професій, які перебуваючи на роботі ризикують своїм життям? (Відповіді учнів)-лісоруби, шахтарі, міліціонери, пожежники, лікарі.

-    Діти, а чи знаєте ви коли з’явились міліціонери? Якщо ні, то я вам розповім цікаву історію

-         Перші міліціонери з’явились в країнах Давнього Сходу. В Єгипті вони спостерігали за рабами; охороняли гробниці фараонів , підтримували дисципліну на вулицях та базарах. На вулицях Давнього Сходу і Давнього Риму міліція слідкувала за безпекою руху, попереджувала зіткнення колісниць. У давньому Римі вперше були введені ордени на арешти та обшуки.
 

Кросворд. ( Я ставлю запитання. Діти відгадують і записують відповіді у квадратики) Кросворд буде на дошці.

 

    

 

 

 

 

 


Кросворд

1.Хто виконує ролі в театрі? (актор)

2. Хто керує робітниками на заводі? (інженер)

3. Хто видає у бібліотеці книжки?(бібліотекар)

4Хто проектує окремі будинки і цілі міста? (архітектор)

5. Працює в магазині? (продавець)

6. Хто малює пейзажі, портрети, натюрморти? ( художник).

Молодці. Ви з цим завданням впорались.

Гра « Кому , що потрібно для роботи».
- Діти, в мене перемішались різні професії і предмети , пов’язані з ними. І так трапилося що один предмет є лишнім. А  який саме ви повинні мені сказати.

 

1.Учитель – книжка, зошит, аптечка , крейда.
2. Кухар- каструля, картина, ніж, ложка.
3. Лікар- ліки, гітара, термометр, картка хворого.

4. Шофер- автомобіль, руль, листи, газ.

Правильно. Молодці.
Гра « Хто більше назве професій» ( 2 учня стають між рядами і на кожен крок потрібно назвати професію).
Молодці, дітки.
Гра « Кмітливий  учень». Учні повинні від іменників утворити професію.
1. Автомобіль- водій.
2. Лікарня- лікар.
3. Трактор- тракторист.
4. Літак- льотчик, пілот,
5. Ракета- космонавт.
6. Зачіска- перукар.
7. Піаніно- музикант.
8.Школа – вчитель.
9. Пошта- листоноша.
10. Мітла- двірник.
Все правильно.
 

ІІІ. Підсумок заняття.
  -  Про які професії ви дізнались на занятті?
 -  Які з них були для вас новими?
   - Що вам найбільше сподобалось? 
Добре, діти, ви молодці! Гарно сьогодні попрацювали.

-         І на завершення хочу вам сказати,сьогодні ви дізналися чимало нового про багато професій. І ким би ви не мріяли стати, яку б професію собі не обрали, кожен повинен добре знати свою справу, робити  її чесно, вміло, але пам’ятайте, що головною професією для вас сьогодні є професія школяра.

- До побачення!

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Лєвтєрова Марина Дмитрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
11 квітня 2021
Переглядів
3415
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку