Виховна година для учнів початкової школи "Мандрівка країною Дружба"

Про матеріал

Пропоную Вашій увазі виховну годину "Мандрівка країною Дружба" в ігровій формі. Даний матеріал буде корисним вчителям початкових класів. Ця розробка допоможе цікаво провести час. У ній є і жарти, і до сліз зворушливі моменти.

Мета: формувати поняття про справжню дружбу, уміння правильно вибирати друзів, спілкуватись і товаришувати; поповнити знання дітей правилами дружби; вчити цінувати дружбу та друзів; виробляти якості, що сприяють дружбі, а саме почуття допомоги, взаємовиручки; розвивати пам'ять, мовлення, творчі здібності; виховувати доброзичливість, бажання допомагати, почуття вдячності, чесності, щирості, толерантності.

Перегляд файлу

мандрівка КРАЇНОЮ ДРУЖБА

Мета: формувати поняття про справжню дружбу, уміння правильно

вибирати друзів, спілкуватись і товаришувати; поповнити знання дітей правилами дружби; вчити цінувати дружбу та друзів; виробляти якості, що сприяють дружбі, а саме почуття допомоги, взаємовиручки; розвивати пам’ять, мовлення, творчі здібності; виховувати доброзичливість, бажання допомагати, почуття вдячності, чесності, щирості, толерантності.

Обладнання: мультимедійна презентація,пісня, прислівя, мультфільм.

Форма проведення: класна година у формі гри. 

Хід заняття

                                                               Епіграф

        Хороші друзі дістаються тому, хто сам уміє          бути хорошим другом. (Нікколо Макіавеллі)

 

Учні.

Зичимо гарного доброго дня!

Раді вітати гостей  в нашім залі!

І побажати вам хочем добра,

Хай оминають вас біди й печалі!

  

Вчитель.

За горами,за лісами є країна неземна…

Тут випробувань багато, ця країна чарівна.

Хто пройде  усі дороги, хто знайде усі стежки,

Той найбільший скарб людини з нами може віднайти.

Як  назвемо ми країну? Відгадайте, дітки, враз

Хто загадку відгадає, зразу ж руку піднімає!

Загадка

Вона всім нам дорога,

Вона жити помага.

Коли вона у тебе є,

Життя радісним стає.

Разом можна все зробити,

Тож без неї не прожити.(Дружба)

 

-Ми сьогодні вирушаємо у мандрівку країною Дружби.

 

Інтерактивна вправа « Мікрофон»

- Що таке «дружба»? Як ви розумієте це слово?

(Відповіді дітей:Дружба – це  коли люди дружать між собою, підтримують один одного у біді і в радості, разом проводять час, це коли разом весело і цікаво.)

Вчитель. Хоч ви ще маленькі, проте вже розумієте що таке дружба.

У кого з вас є справжній друг? Чудово ! Я впевнена, що ви знаєте про свого друга все, його характер, його звички, про його вчинки. 

Гра «Мій друг (подружка)»

Діти по черзі розповідають про своїх товаришів у класі, не називаючи їх імен. Слухачі повинні за описом відгадати ім'я друга. Той, хто правильно відгадав, стає ведучим.

Щоб нам мандрівка наша була веселою, проведемо розминку.

 

Гра-розминка «Це мій кращий друг і я!»

Якщо відповідь про вас, промовляєм хором враз:

«Це все я, це все я, це  мій кращий друг і я»

Якщо ні-то мовчимо і тихенько сидимо.

А тепер давайте грати – треба вам відповідати.

Рано – вранці хто піднявся?

А хто сонечку всміхався?

Хто веселий і бадьорий кожен день іде до школи?

Хто з вас працею своєю прикрашає дім і клас?

Хто приходить зранку в клас із запізненням на час?

 Хто  уміє берегти ручки, зошити й книжки?

А хто граючи в футбол у вікно заб’є нам гол?

Хто веселу вдачу має і усім допомагає?

 

Вчитель.  Відповіли ви чудово, отже, вирушаємо в дорогу.

Та , погляньте, перед нами
Десь далеко в небі синім дві хмаринки посварились,
і розбіглися по світу, сірі і сумні...
І тепер, коли ти бачиш, як ідуть холодні зливи,
Знай, що то хмаринки плачуть у височині...
Тож, якщо ти маєш друга, не сварися з ним даремно,
Бережи його, бо раптом втратиш назавжди...
І тоді страждати будеш, як хмаринки ті у небі,
Що не можуть одна одну й досі віднайти...
  А ви знаєте, що дружба робить чудеса?

 Якщо ми зараз знайдемо хмаринки, які дружать між собою, то ви побачите справжні чудеса!

 

Робота у групах

(Об’єднуємо  прислів’я  на хмаринках)

Істинний друг пізнається в біді.

Немає друга – знайди, а знайшов – бережи.

З добрим здружись, а лихого стережись.

Скажи, хто твій друг, і я скажу хто ти.

Нових друзів май, старих – не забувай.

Вчитель.  Помирились сонце з хмарою,
І тепер танцюють парою.
Ллється дощ, і сонце світить,
Усміхаються їм діти.
Райдуга місток зробила —
Сонце з Хмарою здружила.
Хай з них приклад беруть діти.
Треба дітям всім дружити.

(Діти розказують мирилки)

  1. Мирилка летіла,
    На плече сіла,
    Сказала тихенько:
    - Миріться швиденько!   

 

  1. Ти - не ворог, я - не ворог.
    Нам сваритись просто сором.
    Помирились, помирились,
    Щоб ніколи не сварились.

 

  1. Ти не плач, не плач, не плач
    І скоріш мені пробач,
    І на мене ти не сердься,
    Бо у тебе добре серце.
    Будемо завжди дружити
    І ніколи не сваритись!

 

  1. Дай скоріш мізинчик свій,
    Зачепи його за мій.
    Мізин-мізин-мізинець -
    Помирив нас, молодець!

 

  1. Битися - не билися,
    Трохи посварилися,
    Потім посміялися,
    Друзями зосталися.

 

  1. Грались, грались, розважались,
    Веселились і сміялись.
    Потім раптом посварились,
    Сіли, стихли, зажурились.
    Годі, годі сумувати! 
    Соромно ворогувати!
    Не злостуй і схаменись,
    Та до мене посміхнись. 
    Дам тобі назустріч руку.
    Проженемо сварку-муку.
    Настрій радісний, веселий
    Хай панує у оселі.

 

  1. Мир, мир, миром,
    Пироги з сиром,
    Вареники з маслом,
    Ми – подружки красні.
  2.  Озирнися навкруги:
    Дружать в річки береги,
    Вітерець голубить квіти,
    Бавляться довкола діти.
    Годі сердитись!
    Покладемо сварці край.
    Бачиш — іграшки сумують,
    Навіть фарби не малюють...
    Помиримося швиденько,
    Буде знову веселенько.
  3. Подивися просто в очі;
    Я сваритися не хочу.
    Я образить не хотів,
    Ненароком зачепив.
    Просто в очі подивись
    І зі мною подружись.
     

Інтерактивна вправа «Мозкова атака»

Вчитель. Ось і сонечко з-за хмар показалося. Але чогось не вистачає в нашого сонечка. (Промінців)
-   Добро, як сонце – всіх зігріває. Добра людина дарує тепло іншим, з добрим приємно спілкуватися, така людина дарує радість і посмішку. Добро схоже на таке сонечко. (На дошці з’являється сонечко, що має очі та посміхається ).

 Чого не вистачає сонечку?
Діти.
- У цього сонечка немає промінців.
Вчитель.
-   Уявіть себе промінцями цього радісного і доброго сонечка. Давайте кожен з вас запише на промінчику слово, яке характерезує справжнього друга і подарує сонечку. (доброзичливий, чемний, толерантний, стриманий, добрий, чесний, вірний, справедливий, надійний, сміливий, щедрий)

Вчитель.
- Діти, як можна назвати це сонечко?
Діти
- Добре сонечко, сонце доброти,сонечко дружби…
Вчитель.
-   Сонце доброти та дружби завжди буде сяяти в нашому класі. Ви, я впевнена, надалі в житті будете всім нести добро, ласку, співчуття і любов.

Отож, вирушаємо в дорогу. Та погляньте перед нами закриті ворота у країну Дружби. По секрету вам скажу, замки відкриються, якщо ми підберемо правильно ключик, тобто додамо слова, продовжимо речення.
 

Технологія  «Незакінчені речення»

1. «Хто з ким дружить?»

Зелений крокодил Гена та …….(Чебурашка)

Дюймовочка та ………..(ластівка)

Котик та……..(Півник)

Карлсон та …….(Малюк)

Віні Пух та …………( П’ятачок)

 

2. Не май сто рублів … (а май сто друзів);

Семеро одного … (не чекають);

Один в полі … (не воїн);

Старий друг краще … (за нових двох);

З ким поведешся … (того й наберешся). 

Гра   «Референдум дружби»

Діти, а як ви думаєте, дружба може зламатися? З яких причин вона розпадається? Давайте спробуємо відкрити секрети дружби. У країні Дружби існують свої закони, яких потрібно дотримуватися. Записані вони у документі - Конституції Дружби ( Записати на дошці).  Та що це тут таке ? Це ж вітер- пустунець дмухнув , мабуть хмарки хотів помирити, а сторінки переплуталися. Наше завдання- визначити, які сторінки зайві. Будемо голосувати оплесками.

 

Прийом «Лови помилку»

Закони Дружби

Один за всіх,і всі за одного.

Нових друзів май, старих - не забувай.

Обманюй друга, коли тобі це вигідно.

Розділи з другом і радість, і смуток.

Підтримай друга у біді.

Свого друга ображай, обзивай , зрідка кусай.

Бережи друга , не ображай, не обзивай його.

Поступайтеся один одному.

Будь з другом чесним та відвертим.

 

Вчитель.
-Всі ви дітки молодці! Ми прийняли справжній закон у країні Дружби.

 

Учні.

Якщо дружить увесь клас,

Успіх буде повсякчас,

Все нам легко удається,

Весело усім живеться.

 

Вчитель.
У країні Дружби є місто Поетичне.

Тут нас зустрічають наші учні, які знають вірші про дружбу.

 

1 учень. Дружба, дружба над усе,

Дружба радість нам несе.

 

2 учень.Дружба всім нам дорога,

Дружба жити помага.

 

3 учень.Якщо друг у тебе є,

Життя радісним стає.

 

Разом. Разом можна все зробити,

Тож без друга не прожити.

 

4 учень.Дружать хлопчики й дівчатка. 

В лісі дружать всі звірятка. 

 

5 учень.Дружать ріки і струмки, 

Дружать гори і горбки. 

 

6 учень.Дружать стежки й дороги. 

Колоски дружать у полі. 

Пташенята у гнізді, 

Дружать риби у воді. 

 

7 учень.Хмарки дружать в небесах,

І дерева у садках.

8 учень.Сонце дружить з усіма,

І для всіх воно сія.

 

9 учень.І дорослі дружать, й діти.

Як нам цьому не радіти?

Де в сім'ї любов і ласка.

Там панує мир і щастя.

 

10 учень.Міцна дружба переможе

І тривоги, і хворобу.

Що одному не під силу,

Разом. Те гуртом ми зробим сміло.

 

Вчитель.
Із міста Поетичного ми мандруємо у містечко Пісенне.

Пісня « Справжній друг».

Справжній друг

https://www.youtube.com/watch?v=w_B1EZs6O64

Музика Б. Савельєва

Слова М. Пляцковського

Переклад О. Пархоменка

  1. Дружба віддана не зламається,

 не розклеїться від дощу і хуг.

 Друг в біді не лишить,

 щирим словом втішить –   

 отакий він, незрадливий, 

 справжній друг!

 

 

  1. Ми посваримось – і помиримось.

«Нерозлийвода» – кажуть всі навкруг.

Вдень чи в ніч негожу

друг мені поможе –

отакий він, незрадливий,

справжній друг!

 

  1. Друг завжди мене прийде виручить,

він не жде подяк і не жде послуг.

Буть комусь в пригоді

в будь-якій негоді –

отакий він, незрадливий,

справжній друг!

 

Вчитель.
А чи можна назвати справжніми подругами ось цих мешканців з містечка Гумористичне?

 

Справжні подруги

Другокласниця Людмила вранці мамі заявила: 
— Все! До школи я — не йду! Я не стерплю цю біду. 
Щастя скінчено моє: Адже в Рити джинси є! 
І тепер зі мною Рита відмовляється дружити… 
Здивувалась мама дуже:— Ви ж були найкращі друзі!? 
— Так. Але сказала Рита поки буду я ходити 
не у джинсах, а в спідниці — їй не хочеться й дивиться, 
бо вона вважає: жінці для краси потрібні джинси... 
Мамо! Дружбу виручай. Джинси і мені придбай! 
Мама спершу подивилась на похнюплену Людмилу, 
Потім мовила:— Діла-а... Ви — спра-а-вжні подруги! — й пішла... 
А ви що скажете мені: це — справжні подруги, чи ні?

(Відповіді дітей)

 Вчитель.
Зараз ми з вами завітаємо до містечка Поміч.

Перегляд мультфільму  про справжню дружбу «Струмочок»

https://www.youtube.com/watch?v=en02cBa6wMs

Товаришувати можна з багатьма дітьми, а дружити лише з одним чи кількома. Адже друзів пов’язує велика довіра й повага один до одного.

Що зробити, щоб удвічі 

торт вам видався смачнішим? 

Що зробити, щоб удвічі 

кожний день для вас побільшав ?

Щоб і радості, і щастя

було  вам аж ніде діти ?

Учні. 

Треба з другом все ділити! 

Вчитель.
Сьогодні я хочу поділитися з вами секретом довговічної дружби.

 Для цього миз вами завітаємо до містечка Мудре.

Притча «Секрет довговічної дружби»

Є така притча. Було собі двоє друзів. І дуже міцною була їхня дружба. В якийсь момент друзі посперечалися, і один з них дав ляпаса  іншому. Останній, відчуваючи біль, написав на піску: «Сьогодні мій найкращий друг дав мені ляпаса». Вони продовжували йти, і знайшовши ставок, вирішили скупатися. Той, який отримав ляпаса, ледь не потонув, та друг врятував його. Отямившись,  він написав на камені: «Сьогодні мій найкращий друг врятував мені життя». А тоді друг запитав його: «Коли я тебе образив, ти писав на піску, а тепер ти пишеш на камені. Чому?»

Друг відповів: « Коли хто-небудь нас ображає, ми повинні написати це на піску, щоб вітри могли стерти це. А коли нам хто-небудь робить добре, ми повинні вигравіювати це на камені, щоб ніякий вітер не міг цього стерти». Тож давайте будемо вчитися писати образи на піску, тобто не бути злопам’ятними, намагатися забути їх, а все добре – гравіювати на камені, все життя пам’ятати про нього і бути вдячним.” Ось вам  секрет довго вічної дружби.

Висновок. Отже, дружба — це стосунки між людьми на основі взаємної довіри, взаєморозуміння, спільних інтересів, прив'язаності.

 

Вчитель. У країні Дружби є місто Єдність.

1 учень. Який цікавий світ навколо, 
Ти, друже, тільки придивись! 
На небі сонця жовте коло, 
А поруч з домом — сад і школа, 
Живи, дорослішай і вчись! 
Дивись на квіти, на дерева, 
Вивчай птахів, комах, тварин, 
Ти станеш кращим і, напевно, 
В життя підеш сміливо й певно, 
Та пам’ятай, ти не один! 
З тобою вся твоя родина: 
Батьки, бабусі та діди, 
З тобою друзі, Батьківщина, 
Тож, уперед, мій друже, йди.

2 учень. Я,

3 учень. ти,

4 учень. він,

5 учень.  вона -

Разом.  Разом - рідна сторона,

Разом - дружная сім'я,

6 учень. В слові "Ми" –

Разом.  сто тисяч "Я".

7 учень. Карооких,

8 учень. заводних,

9 учень. Чорних,

10 учень.  Білих

11 учень.  і рябих,

12 учень. Сумних

13 учень.  і веселих

14 учень. У містах

15 учень.  і селах.

Разом. Хай завжди нам сонце світить,

Краю рідний мій,

Ти найкращий в цілім світі,

На планеті цій.

 

Вчитель. А зараз ми з вами завітаємо у містечко Дружнє.

Релакційна пауза «Коло любові».

А тепер підійдіть до мене, візьміться за руки, подивіться на сусіда справа, на сусіда зліва і подаруйте найчарівнішу посмішку. Саме з неї починається дружба. А яким буде наш клас? За вашими посмішками сподіваюсь, що дружнім. А ви відчуваєте, як у ваших долоньках з’явилося тепло, це маленьке сонечко від ваших добрих сердець зігріває їх теплом. Ви відчуваєте тепло долонь, радість від ваших чарівних посмішок. Ми разом – велике сонечко, воно не спалює, а ніжно зігріває наші душі. поблискуючи радісними іскорками в ваших очах. Ми будемо дружити, цінити і поважати один одного, радіти за успіхи своїх однокласників, разом будемо переживати і співчувати, разом будемо долати невдачі і перепони, допомагаючи один одному. Бо дружба велика сила.

Вчитель. Ось і закінчилась мандрівка країною Дружба. А тепер усі разом зробимо висновок з усього сказаного і складемо вірш про дружбу. Останнє слово кожного другого рядочка ви будете добирати самі в риму.

Гра «Додай слово»

 А тепер посміхніться один одному і доповніть вірш словами. Останнє слово кожного другого рядочка ви будете добирати самі в риму.

C:\Users\учень 4\Desktop\25073529_154753695146049_9162906791760569204_o.jpgТреба вчитися... (дружити).
А не кидатись словами,
Щоб не стати ... (ворогами).
І запам’ятай собі —
З другом легше у... (журбі).
Друг нас виручити може,
У біді він ... (допоможе).
А як пісня, жарт чи сміх —
Радість ділиться на... (всіх).
Друг нас може захистити
Може з класом ... (помирити).
Друг не стане кепкувати
І на людях нас... (повчати).
А як сварять всі навкруг —
Йде на захист справжній... (друг).
І ніколи не забудь!
Й ти для друга — вірним... (будь)!
Й ще одне запам’ятай:
Друзів ти... (не забувай)!
Знай, моя дитино мила,
Дружба — це велика... (сила)! ( промовляють хором).

Вчитель. А щоб закріпити дружні стосунки, пропоную руханку «Кращі друзі».

https://www.youtube.com/watch?v=Ufxxp2y-wcY

Завантаження...
docx
Додано
13 січня 2019
Переглядів
1861
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку