Киливник Наталія Георгіївна
вчитель початкових класів
Тема: Одна єдина соборна Україна
Мета: виховання національної свідомості учнів i людської гiдностi, відродження паросткiв духовностi, формування рис громадянина української держави; поглиблення знань про iсторичний факт злуки українського народу, його значення; пробудження iнтересу до поглибленого вивчення iсторiї та культурних надбань українського народу; виховання глибокої поваги та любовi до Батькiвщини.
Обладнання: презентація, документальний фільм, карта України, паперові стрічки, картинки, паперові серця.
Література: «Уроки мужності в початковій школі»:навчально – методичний посібник/Д.В.Ротфорд – Х.:ВГ «Основа», 2016р.
Інтернет ресурси: https://www.youtube.com/watch?v=VI8pZyW7Gj0
https://www.youtube.com/watch?v=JO2bPqSMX0Q
Хід уроку
І.Орг. момент
Дзвоник, дзвонику, дзвінок,
Він нас кличе на урок.
То ж часу не витрачаємо,
Роботу розпочинаємо.
Подивіться на дошку та прочитайте девіз нашого уроку:
Не просто слухати,а чути.
Не просто дивитися,а бачити.
Не просто відповідати,а міркувати
Дружно і плідно працювати.
Крім цього ми будемо працювати в малих та великих групах, тому нам з вами треба створити правила роботи в малому колективі.(обговорення правил роботи в групі)
ІІ.Мотивація навчальної діяльності
1.Створення проблемної ситуації
«У тридев’ятому царстві жили собі…», - так починаються багато відомих вам казок. Що ж це за царство таке? Тридев’ять – це три по дев’ять, тобто двадцять сім. У переносному значенні вираз «тридев’яте царство» означає дуже віддалені країни, місця. Але сьогодні на уроці ми будемо говорити не про далекі країни, а про рідну велику суверенну державу, яка живе за своїми правилами,законами. Ця країна дуже відома вам. Ви напевно здогадалися, яку країну я маю на увазі. Що це за така чарівна країна? (Україна.)
2.Вправа «Асоціативний кущ»
Неможна уявити Україну без традицій народу, природного багатства, мальовничої природи та самого народу. Що ви уявляєте або що приходить на згадку коли ви чуєте слово Україна?
Поля Гори Населення Державні символи
Ріки
Степи Народні символи
ІІІ.Повідомлення теми уроку
1.Робота в групі
Україна – це наша Батьківщина. Вона має мову, культуру, звичаї, традиції, державні символи, свою землю та історію.
Саме сьогодні ми пригадаємо одну сторінку історії нашої держави. А щоб з’ясувати як же буде звучати тема нашої виховної години ми повинні зібрати слова та об’єднати їх у речення. (Одна єдина соборна Україна)
Тема сьогоднішнього виховного заходу: «Одна єдина соборна Україна»
2.Вправа «Очікування»
(Діти висловлюють свої думки щодо очікування від виховної години та прикріплюють промінці на дошку, вчитель також озвучує свої очікування та прікріплює смайлика, з’являється сонечко)
Зверніть увагу, яке яскраве сонечко ми отримали. Воно дає нам світло, силу, енергію, гарний настрій. Я впевнена, що воно допоможе нам сьогодні плідно попрацювати.
ІV.Основна частина
1.Вправа «Мозковий штурм».
Сьогодні 22 січня. Яке ж свято відзначає наша країна саме в цей день? (День соборності та свободи)
2.Словникова робота
Соборність – об’єднання
Злука – єднання
3.Вступна бесіда
Соборність – це об’єднання, це символ боротьби за волю, порозуміння між людьми і частинка надії і віри у майбутнє.
У глибину століть сягає історія нашого народу. Україна має багате і славне минуле. І одна зі сторінок нашої країни – це соборність держави. Як це було? Саме про це ми зараз подивимося невеличкий документальний фільм, після якого ви отримаєте питання та завдання, тому, будьте уважні.
4. Екскурс в історію.
Перегляд документального фільму.
https://www.youtube.com/watch?v=JO2bPqSMX0Q
5.Інтерактивна вправа «Сторітелінг» в рамках кейстехнологій.
Робота в малих групах (кожній групі видається ілюстрація тадо неї невеличкий текст , який треба відновити, зачитати та об’єднати в загальну розповідь)
І група. Це було дуже…(давно), ще на початку …(ХХ) століття. Західна частина України була під …(Австро-Угорщиною), а східна під …(Російською) імперією.
ІІ група. У …(1917) році в цих … (державах) розпочалися… (революції). Саме в цей час, коли …(Австро – Угорщина) розпалася, а … (Росія) була охоплена революцією, утворилися …(Західноукраїнська Народна Республіка) і … (Українська Народна Республіка).
ІІІ група. Західноукраїнську Народну Республіку очолив …(Євген Петрушевич), а Українську Народну Республіку - … (Михайло Грушевський)
Українці …(Західноукраїнської Народної Республіки) та … (Української Народної Республіки) завжди мріяли жити в єдиній,…(соборній), незалежній державі.
ІV група. Тому у … (1919) році на станції … (Фастово) у бронованому вагоні … (Деникіна) було підписано Акт про злуку … (Західноукраїнської Народної Республіки) та … (Української Народної Республіки).
V група. У … (1919) році на … (Софіївському) майдані у … (Києві) було оголошено про підписання Акта про … (злуку)Українських Народних республік
VІ група. Саме цей день, …(22) січня вважається днем … (Соборності) України. Державним гербом Соборної… (України) став … (тризуб). Україна стала … (єдиною) соборною державою.
VІІ група. 22 січня … (1990) року, ще в часи Радянського Союзу, люди вишикувалися у … (живий) ланцюг від … (Львова) до … (Києва). Таким чином вони демонстрували … (єдність) держави.
VІІІ група. У … (1999) році Указом Президента … (України) 22 січня було оголошено великим … (державним) святом. Саме 22 січня ми святкуємо День … (Соборності) України.
22 січня - 100-річчя підписання злуки про об’єднання Західно – Української та Української Народних Республік. День Соборності України – свято, що відзначається щороку в день проголошення Акту об’єднання українських земель, що відбулося 22 січня 1919 року на Софійській площі в Києві.
Відбулося об’єднання українських земель, а разом з тим українських традицій, звичаїв, мови, що мало велике історичне значення для українського народу. Подивіться, яка гарна наша земля, які привітні та добрі люди.
(перегляд відеокліпу) https://www.youtube.com/watch?v=VI8pZyW7Gj0
6. Відкритий мікрофон.
Як ви розумієте вислів: «Єдина Україна» (висловювання дітей)
7. Вправа «Дешифрувальник)
У головному законі України – Конституції записано, що українська територія об’єднує 24 області та Автономну Республіку Крим. Давайте ми пригадаємо назви цих областей, виконавши завдання на стрічках. Вам треба розшифрувати назву області та назвати її. (діти розшифровують назви областей та називають їх)
8.Поетична сторінка
Кожна людина в будь – якому регіоні або області мріє про добро, злагоду, а найбільше - про мир та впевненість щодо наступного дня. Тому я хочу запропонувати прочитати віршик «Ми не хочемо війни!» (діти вголос читають вірш разом з вчителем)
Ми не хочемо війни!
Хай буде мир на всій землі!
Мир – це квіти у сонячних росах.
Мир – це радість малих і дорослих.
Мир – це усмішка в очах матусі.
Мир – це лани золотаво-русі.
Мир – це потоки весняні сині.
Мир – це дружній танок при гостині.
Мир – це все, що у світі найкраще,
Не забувайте цього нізащо!
9. Вправа «Голуб – символ миру»
Всі люди нашої країни прагнуть миру. Вони моляться , щоб війна якнайшвидше припинилася, настав мир та спокій у нашій державі. Отже, давайте візьмемо стрічечки з назвами областей та прикріпимо до дзьобика голуба, тому що голуб – це символ миру. Давайте прикріпимо цих голубків до нашої країни, щоб вони несли мир та добро у кожен куточок нашої Держави.
V. Рефлексія.
Ось і закінчується наша виховна година.
Чи справдилися ваші очікування? Що нового ви дізналися? А про що ви вже знали? Що б ви хотіли побажати всім людям нашої держави? І саме ці побажання я пропоную написати на невеличкі паперові сердечка та прикріпити їх навколо нашої держави, тобто подарувати їй краплинки наших сердець. (діти пишуть побажання, озвучують їх та прикріплюють навколо карти України).
VІ. Підсумок виховної години
Ось і закінчується наша виховна година. Діти – це майбутнє нашої держави. Своїми знаннями, працею, здобутками збагачуйте її. Любіть рідну землю, шануйте свій народ і нашу мову. А нашу виховну годину я хочу закінчити словами з пісні «Я бажаю всім добра», тому що саме любов і доброта завжди стають переможцями.