Виховна година "Добре тому жити - хто вміє дружити"

Про матеріал

Ознайомити учнів із загальнолюдськими цінностями, моральними чеснотами; вчити дітей основних правил дружніх стосунків, обирати друзів, допомагати їм; розвивати пам'ять, мовлення, творчі здібності та артистичні дані учнів; виховувати доброзичливість, бажання допомагати, любов до ближнього;збагачувати словниковий запас.

Перегляд файлу

C:\Users\Кристина\Desktop\i (2).jpgКомунальний опорний навчальний заклад «Іларіонівська загальноосвітня школа  І-ІІІ ступенів» Іларіонівської селищної ради

 

 

 

 

 

Конспект першого уроку в 4-Б на тему:

«Добре тому жити – хто вміє дружити»

 

Розробила і провела:

вчитель початкових класів, спеціаліст,

Грузинська Кристина Олександрівна

C:\Users\Кристина\Desktop\122576.jpgсмт Іларіоново

2018 н. р.

Мета: ознайомити учнів із загальнолюдськими цінностями, моральними чеснотами; вчити дітей основних правил дружніх стосунків, обирати друзів, допомагати їм; розвивати пам'ять, мовлення, творчі здібності та артистичні дані учнів; виховувати доброзичливість, бажання допомагати, любов до ближнього;збагачувати словниковий запас.

Обладнання: листи з віршами (за можливісті – на аркуші у формі серця), плакат «Правила дружби», дерево «Людські якості», комп’ютер, квітка – Дружби.

Завдання:

  • Стимулювати у дітей почуття значимості друга в житті людини.
  • Сформувати їх значення хто такий друг і що таке дружба?

 

ХІД ЗАХОДУ

І. Вступна частина

Учитель:   Доброго дня вам, діти!
                   Ось і скінчилося літо.
                   Школа чекала на вас,
                   Радо запрошує в клас.
                   Бачу, ви всі відпочили,
                   влітку зросли і зміцніли.
                   Я вас зі святом вітаю,
                   Бути уважним, старанним
                   Кожному з вас я бажаю!
                   Запрошую вас у мандрівку – 4-го класу
                   Цікаву, проте незвичайну.
                  Якщо ви готові до старту,
                  Тоді усі разом рушаймо!

 

 

 


Привітання вчителя:
– Десь за плечима залишилося літо, з його чарівною красою, з його великою кількістю світла і тепла, з зеленою ніжною листвою. І ось ми знову в школі, пролунав перший дзвоник, перший урок уже в 4 класі.
 

ІІ. Основна частина

Учитель: В цьому класі друзі всі.

Я і ти, і ми, і ви.

Добрий день тому, хто зліва.

Добрий день тому, хто справа.

Ми − шкільна сімя.

В цьому класі друзі всі.

Я і ти, і ми, і ви.

Посміхнись тому, хто зліва.

Посміхнись тому, хто справа.

Ми – одна сімя.

Сьогодні ми з вами поговоримо про одне з найбільших багатств, що може мати людина – про дружбу.

Розповідь вчителя: Тема нашого уроку «Добре тому жити – хто вміє дружити». Переступаючи поріг нашої школи, ви кожного дня зустрічаєтесь у класній кімнаті. У вас спільні завдання, інтереси, радощі, тривоги. Усі вас називають класом, але ви є різними, тому що маєте різних друзів. Кожний з вас є розумний, працьовитий, здібний і талановитий. Щоб у нас в класі були друзі в класі потрібно допомагати один одному, говорити добрі і гарні слова, допомагати товаришеві у складній ситуації.

 

Мотивація навчальної діяльності (бесіда)

  • Як ви вважаєте, наш клас дружній?
  • А чому?
  • Чи можна дружбу виміряти грошима?
  • А чи потрібно взагалі мати друзів?

 

Психологічний практикум «А як би вчинив ти?»

Дітям пропонується кілька психологічних ситуацій, потрібно обрати варіант поведінки й пояснити його.

Ситуація 1: Ваша однокласниця прийшла до школи сумна й заплакана. Як ви поставитесь до цього?

  1. Удаватимете, що не помічаєте пригніченого настрою дівчинки, тримаючись від неї осторонь;
  2. Одразу грубо запитаєте: «Чого це ти така зарюмсана?»;
  3. Звернетесь до неї з проханням: «Чому ти не в настрої?»
  4. Обережно запитаєте: «У тебе щось трапилося? Може, я зможу чимось тобі допомогти?»

Ситуація 2: Один хлопчик із твого класу дуже поспішав сісти за парту, послизнувся, упав на підлогу і, болісно скривившись, намагається підвестися. Як ви вчините?

  1. Не звернете уваги на цей випадок; будете сміятися і кепкувати зі «спішка»-невдахи;
  2. Повчально скажете: «От вам приклад народної мудрості: «Поспішиш – людей насмішиш!»;
  3. Щиро пожалієте потерпілого і допоможете йому підвестися й дійти до свого місця.

 

Учитель: Не звертаючи жодної уваги на проблеми інших, ми виявляємо елементарну байдужість. Запитання, звернені до них у грубій формі, свідчать не про чуйність, турботу й співчуття, а про зайву цікавість і нетактовність. Чуйне звертання до людини завжди обережне, лагідне, означає вашу готовність допомогти їй.

 

 

 

Інтерактивний метод «Квітка дружби»

http://abetkaland.in.ua/wp-content/uploads/2017/08/17-461-1.jpg

Подивіться на цю квіточку-семицвіточку. Вона незвичайна, бо має назву, прочитайте «Дружба». Свої кольорові пелюстки вона нам розкриває (повернеться лицьовою стороною) за умови виконання «Правил дружби». Чи готові ви довести, що всі знаєте правила дружби і вмієте дружити? Тож рушаймо у путь.

Плакат «Правила дружби»

  1. Перше правило дружби – посміхайся.

Виведемо його, і відкриється нам перша пелюстка. Ану подивіться на свого сусіда по парті. (Витримуємо деякий час, щоб діти мимоволі посміхнулися один одному).що ви пабачили на лиці сусіда? Так діти, саме з посмішки починається дружба.

Отже, перша пелюстка квітки – семицвітки відкривається, і вона нам говорить перше правило дружби – «Посміхайся».

  1. Друге правило дружби – мудрість

З давніх-давен люди передавали уміння дружити. Вміти дружити – це ціла наука. Вона відобразилась у народних прислів’ях і приказках. Відкриття другого правила дружби на квіточці-семиквіточці: «Будь у дружбі мудрим».

Давайте перевіримо чи мудрі у виборі друзів. Послухайте ситуацію, а потім висловіть свої думки.

 

 

Ситуація.

Оленка прийшла до Іринки.

  • Збирайся, Іринко, бери ковзани, ходімо на ковзанку!
  • Не можу, я ще всіх уроків не підготувала.
  • Закінчуй зі своїми уроками. Завтра спишемо у Надії.
  • Вибач, Олено, але не можу! Вибач!
  • Ех ти, а ще подружкою називаєшся!

Тепер скажіть і ви мені:

  • Це справжні подруги чи ні?
  • Чи правильно вчинила Іринка?
  • Щоб ви зробили на її місці?
  1. Третє правило дружби – допомагай.

Гра «Добре-погано» (у парах)

Діти, давайте поміркуємо, яким потрібно бути, щоб стати справжнім другом?

Методичний коментар: вчитель зачитує людські якості, а учні обирають і прикріплюють їх на дерево дружби.

Чесний, похмурий, веселий, жадібний, доброзичливий, недовірливий, чуйний, грубіян, тактовний, поступливий, нечесний, порядний, добрий, щирий.

Молодці,ви показали себе, як справжніх мудреців.

  1. Четверте правило дружби – уміти вибачати і вибачатися.

Усім відомо, що не завжди з другом можна згодитися у якійсь справі чи думкою. Іноді навіть на емоціях мимоволі виникаю конфлікти. Але треба уміти прощати і вибачати.

Листи з віршами (у вигляді сердечка)

Учень 1:  Дружбу треба поважати,

Дружбу треба берегти.

Дружать всі малята,

Подружились я і ти.

 

Учень 2: Не лінуйтеся робити добро,

Лише зла не бажайте нікому,

Бо воно, як велика гора,

Стане вам на шляху земному.

І заступить навколишній світ,

Зробить серце жорстоким, холодним.

Ви з любов’ю живіть з юних літ,

Будьте чуйним, веселим і добрим.

Учень 3: Є чарівне слово «дружба»,

Знаємо ми це усі.

Дружать ноти зі словами

І складаються в пісні.

Учень 4: Дружать квіточка і бджілка,

Дружать в небі місяць, зірки,

Дружать море й кораблі.

Пори роки – на землі.

Учень 5: Дружать квіти біля школи

І не сваряться ніколи.

От троянда задивляється,

Як ромашка усміхається.

  1. Фізкультхвилинка
  2. П’яте правило дружби – доброта.

Гра «Добрі слова»

Перед вами лежать долоньки, ваше завдання на кожному пальчику написати добрі, ввічливі слова. Раз, два, три – почали!

  1. Шосте правило дружби – єдність, радість.

Гра «Давайте жити дружно!»

А зараз підійдіть до мене, станьте в коло.

діти, якими словами завжди закінчується мультфільм про кота Леопольда та мишенят?

«Давайте жити дружно!». А ось і сам кіт Леопольд! Передаємо його по колу і говоримо слова-побажання, які ви б хотіли сказати своєму справжньому другу. Закінчуємо свої слова словами кота Леопольда. А почну я.

  • Дорогі мої діти! Я хочу, щоб ми з вами поважали один одного, не ображали, жили у мирі і злагоді, були один за одного горою. В цьому я вам буду допомагати. Я вас люблю! Давайте жити дружно!.

(Діти по черзі говорять від себе)

  1. Сьома пелюстка. Релакційна пауза «Коло любові»

А тепер візьміться за руки, подивіться на сусіда справа, на сусіда з ліва і подаруйте найчарівнішу посмішку. Саме з неї починається дружба. А яким є наш клас? За вашими посмішками сподіваюся, що дружнім. І ви відчуваєте, як у ваших долоньках з’явилося тепло, це маленьке сонечко від ваших добрих сердець зігріває їх тепло. Ви відчуваєте тепло долонь, радість від ваших чарівних посмішок. Ми разом – велике сонечко, воно не спалює, а ніжно зігріває наші душі, поблискуючи радісними іскорками в ваших очах. Ми єдине ціле. Ми будемо дружити, цінити один одного, радіти за успіхи своїх однокласників, разом будемо переживати і співчувати, разом будемо долати невдачі і перепони, допомагаючи один одному. Бо дружба велика сила.

ІІІ. Підсумок заходу

Учитель: Тож яким має бути друг?

«Асоціативний кущ»

Друг - … .

Учень 6: Якщо поруч є людина,

Що в тяжку негожу днину

Допоможе і розрадить,

Прихистить і щось порадить,

Тоді й в хаті оберіг,

Запашний лежить пиріг

Й паляниця на столі,

Мир і спокій на землі.

Діти, ось і добігає кінця наше заняття. Сподіваюсь, що воно збагатило ваші душі і серця знаннями про дружбу, що ви навчилися правил та законів дружби, що ви матимете багато друзів і самі будете справжніми друзями. І на знак нашої дружної класної родини, ми з вами будемо ласувати запашну паляницю.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Використана література:

  1. Нові години спілкування. 4 клас/ О.Є. Білецька, І.І. Димченко,

О.М. Жукова, Н.О. Ковальчук, Н.Л. Радченко, А.О. Рудакова. -   Х.:, Видавнича група «Основа», 2018. – 127 с.

2. Інтернет ресурси http://klasnaocinka.com.ua/uk/article/vikhovna-godina-umii-druzhiti.html

3. Інтернет ресурси http://teacher.at.ua/publ/dobre_tomu_zhiti_khto_vmie_druzhiti/21-1-0-23286

4. Інтернет ресурси  https://abetkaland.in.ua/druzhyty-sprava-nelegka-ale-druzhyty-treba-vmity/

 

 

 

 

 

docx
Додано
12 грудня 2018
Переглядів
766
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку