Виховна година "Добро врятує світ"

Про матеріал

Ця година спілкування розширює знання учнів про добро, спонукає до добрих учинків, навчає жити за Божими Заповідями, рости людиною серед людей. На захід бажано запросити священика або вчителя основ християнської етики (якщо в школі такий предмет вивчається).

Перегляд файлу

                                 ДОБРО  ВРЯТУЄ  СВІТ

Мета.  Вчити учнів творити добро, бути вихованими, рости людиною серед людей;  удосконалювати культуру своєї поведінки.

Обладнання:  аудіозаписи пісень,  відеозапис ранку "Ми до вас із колядою", сюжетні малюнки, роздатковий матеріал.

Девіз.   Твори  добро, де тільки можеш.

                                                  Хід бесіди

І. Організація класу

ІІ. Повідомлення теми і мети                                                                                         – Придивіться,  діти, яка весела хмаринка намальована. А які краплинки дощу вона принесла! Тут є літери!  Давайте утворимо з них слово.

Вступна бесіда.                                                                                                                                – Що означає слово "добро"?                                                                                         – Яких людей ми називаємо добрими?                                                                                        – На які справи здатна добра людина?                                                                                       – Кого із тих людей, з якими ви зустрічаєтеся щодня, ви можете назвати добрими?

 – Отже, сьогодні ми з вами поговоримо про добро,  про  те, з якими людьми жити краще, як нам ставати добрішими.

ІІІ. Основна частина

1. – Нашу  виховну годину ми розпочнемо з гри в колі друзів  "Я дарую тобі.."

                              Спалахнула свічечка

                              Ніжним полум’ям.

                              Підійди погрітися,

                              Кому холодно…

У центрі кола горить свічечка, яка є символом добра  й чистоти.                                                                               Діти висловлюють добрі побажання один одному, передаючи умовний символ добра – дерев'яну писанку. Останніми звучать слова, сказані хором:                                                - Хай  торжествують світло й доброта!

2.  – Для сьогоднішньої виховної години вам необхідно розглянути малюнки і вибрати той вираз обличчя, який допоможе нам плідно працювати.                                                         (Учні вибирають 2 зображення – радісний і уважний)

  http://npu.edu.ua/%21e-book/book/html/D/ikpp_kkp_Dmitrieva_Svit%20musteztva/img/img_9.jpg   http://npu.edu.ua/%21e-book/book/html/D/ikpp_kkp_Dmitrieva_Svit%20musteztva/img/img_10.jpghttp://npu.edu.ua/%21e-book/book/html/D/ikpp_kkp_Dmitrieva_Svit%20musteztva/img/img_14.jpghttp://npu.edu.ua/%21e-book/book/html/D/ikpp_kkp_Dmitrieva_Svit%20musteztva/img/img_9.jpg

3. Складання слів із розсипанок.

- Вибрані вами обличчя допоможуть ще у вирішенні 1 завдання: скласти слова із розсипаних складів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Які слова ви склали?  Які з них мають пряме відношення до теми? Про які слова нам краще не згадувати?

4.  Бесіда про значення добра, його корені.                                                                                  

   – Добро і зло є провідними поняттями моральної свідомості.                                                                           На різних етапах суспільного розвитку уявлення про добро були різні. Спершу говорили, що це – достаток матеріальних благ, майна. Потім доводили, що це –доброзичливість і взаємодопомога, милосердя і повага.                                                                               

   Отже, добро є невід'ємною частиною життя людей на всіх етапах розвитку суспільства. До морального зла належить усе те, що перешкоджає єднанню людей. Це – насильство, злочинність, скупість, грубість, байдужість до інтересів людини та суспільства.  

  Боротьба добра і зла бере початок із давніх-давен. Подивіться кадри одного фільму, героями  якого були ви, і визначіть, чого  навчає і що прославляє ця  сцена.   (Перегляд  різдвяного вертепу із ранку "Ми до вас із колядою").                           – Як ви вважаєте, хто був джерелом зла і насильства? В чому це проявилося?     – Чим закінчилася вистава? Оцініть поступок Смерті.

– Добро не можна купити ні за гроші, на за золото, за ніякі скарби. Його не можна взяти в руку, сховати в сумку, замкнути на замок. До нього можна лише доторкнутися серцем, і дається воно людині просто так. Послухайте  як про це говорить поетеса Любов Забашта:

               Сказав мудрець:

              - Живи, добро звершай,

              та нагород за це не вимагай!

              Лише в добро і вищу правду віра

              Людину відрізня від мавпи і від звіра.

              Хай оживає істина стара:

              Людина починається з добра.                                                                                             

– Так із чого починається людина?                                                                                               – Отже,  справжня людина – це людина добра і мудра, щира і сердечна, щедра і світла, яка вміє любити і співчувати, захистити і приголубити, поважати і розрадити. Це людина з добрим серцем і світлою душею.

5.  Тема добра в літературі.

 – Темі добра присвячено багато віршів, оповідань, казок. Які з них вам найбільше сподобалися? Чому?

6.  Моральна задача "Допоможіть хлопчикові"

 (Демонструється кадр фільму). Хлопчик розповідає:

 – Цієї  ночі мені приснився страшний сон: спочатку я образив товариша,  потім штовхнув однокласника, трохи згодом ударив собаку,  забрав іграшку в сестри. Всі мене покинули – пішли від мене. Я залишився сам і гірко заплакав. Допоможіть мені, будь ласка!

  – Що б ви порадили хлопчикові? Чи усвідомив він свої провини?                                     – Чинити по-доброму людині допомагають моральні правила. Це такі правила, які допомагають жити в добрі та злагоді. В основі цих правил знаходиться поняття добра. Такі правила чітко прописані в молитовниках у Заповідях Божих.  У вас на партах лежать листки. Прочитайте їх уважно.

           Дев'ять плодів святого Духа:

1. Любов.                             4. Терпеливість.                             7.  Віра.                                                                        2. Радість.                            5. Доброта.                                     8.  Лагідність.                                    3. Мир.                                 6. Милосердя.                                9.  Повздержність.

     Про це вам розповість священик о. Олег.  (Виступ о. Олега)                              

-  В українських  родинах дітей завжди вчили, що кожна людина невіддільна від близьких, від свого роду, громади, народу. В Україні здавна існувала традиція: дівчинка-сирота вплітала в коси блакитні стрічки. Кожний, хто мав совість, вважав своїм обов’язком допомогти такій дитині, а також бідним, убогим людям.                                                                                                                                   Добро можна порівняти із сонцем: як за сонцем ми визначаємо пору року або дня, так із добром ми співвідносимо свої слова та вчинки. Добро – це гарне в житті людей, що відповідає їхнім інтересам, бажанням, мріям.  

7.    Як ви вчините, якщо...

1)  Плаче дівчинка:                                                                                                                                      а)  скажете лагідне слово;  б)  запитаєте, чому плаче;  в)  пройдете мимо.

2)  Старший хлопчик ображає молодшого:                                                                                                                                                а)  обороните;                       б)  будете спостерігати;                                                                  в) пройдете мимо, ніби не помітили. 

3)  Маленький котик сидить високо на дереві, нявчить і не може злізти:                                                                        а)  пройдете мимо;              б)  полізете на дерево знімати котика;                                     в)  покличете на допомогу дорослих.

8.  Народна мудрість про добро.

- Одну мудру бабусю запитали: "Бабусю, ви прожили таке тяжке життя, а душею такі молоді. Чи є у вас якийсь секрет?"   І відповіла бабуся: "Все добре, що мені зробили, я записую у своєму серці, а все погане – на воді. Якщо б я робила навпаки, серце було б моє зараз усе порубцьоване, а так воно – як сад чудовий."                                                                                                                              – Чого навчає ця бувальщина? 

9.  - Тепер подумайте, чому я не запитую вас, які добрі справи ви зробили? Пригадайте легенду про святого Миколая. Чому навчав Миколу старенький учитель?  Ви також, діти, запам’ятайте ці слова і дотримуйтеся їх.

 

 

10.  Варто задуматись!

     Один рік має 365 днів.

     Кожен день – 24 години.

     Кожна година – 60 хвилин.

     Отже, рік має 525 600 хвилин.

Як багато часу нам дає Бог! Але яку частину цього часу ми приділяємо добрим справам?!

11.  Гра "Оцініть поступок":

- Бабусі хлопчик допоміг.                                                                                                                    Він, діти, добрий хлопчик?                       (Так)

- Тепер усі скажіть мені:                                                                                                                У сварці добре жити?                                (Ні)

- А як немає забіяк,                                                                                                                            тоді усім прекрасно?                                 (Так)

- А як серця в усіх ясні,                                                                                              то вам погано, діти?                                  (Ні)

- Співає хлопчик гарно як!                                                                                                           А вам подобається?                                  (Так)

- А як обличчя всіх пісні,                                                                                                                    похмурі, злі? Вам добре?                         (Ні)                                                                   

- Реве і трощить все чудак.                                                                                         Це теж погано, діти?                                (Так)

- Тоді іще скажіть мені:                                                                                               як діти б’ються, добре?                            (Ні)

12.  Виготовлення аплікації  "Квітка добра".

- Перед вами макет квітки. Вона суха і мертва. Зараз ми вдихнемо в неї життя і силу: прикріпимо картки пелюстки із словами добра.

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                    

 

                                                           

 

 

 

 

 

 

 

 

Під час виготовлення звучить пісня "Про добро"

 

                                                          - Що сталося з квіткою?

                                                          - Як вона змінилася?

                                                          - Які кольори на пелюстках?

                                                          - Чи допомагала вам пісня? Як?

13.  "Вузлики доброти."                                                                                                             - У вас на партах лежать носові хустки, зав’язані у вузлик, але не простий, а  чарівний. Постарайтеся якнайшвидше розв’язати вузлик і подивитися, що в ньому. (Читання віршів у групах).

Здавна кажуть, добрі люди,                                                                                                                                                              ближніх Бог велів любити.                                                                                                                      І завжди для всіх і всюди                                                                                                                         він велів добро творити.                                                                                                                           І найкраще знаю нині -                                                                                                                    мені совість підказала,                                                                                                 так зробить добро людині,                                                                                                                           щоб вона про це й не знала.

Вмійте щиро, любі діти,                                                                                                                                                           ви за ближнього радіти.                                                                                                                                   Живіть в мирі і любові                                                                                                                                і веселі, і здорові.                                                                                                         Не  бажайте зла нікому –                                                                                                               ні старому, ні малому.                                                                                                                                                 Чорну заздрість проганяйте,                                                                                                       а любов в душі плекайте.

Слабким не чиніть і найменшого зла,

Хай вас не боїться пташина мала,

 Хай лащаться котики та цуценята,

Метелика з квітки не треба зганяти,

Не ображайте дрібної комашки...

Добрими бути зовсім не важко!

 

Ти добро лиш твори повсюди,                                                                                     хай тепло тобі повнить груди.                                                                                                          Ти посій і доглянь пшеницю,                                                                                                                                                     ти вкопай і почисти криницю,                                                                                волю дай, нагодуй пташину,                                                                                                                                                              Народи і зрости дитину.                                                                                                                                                                                                                                        Бо людина у цьому світі                                                                                                                                 лиш добро всім повинна творити!

Людської треба доброти,                                                                                                                         щоб цвіт з'явився на калині,                                                                                                       щоб ночі в ранок перейти,                                                                                                                  щоб соловейко тьохкав, - нині.                                                                                                    Природі, звірові, людині                                                                                                            людської треба доброти.

ІV.  Підсумок                                                                                                                       1. Інтерактивна вправа "Інтерв'ю за три кроки":                                                                                      – Чого  ти сьогодні навчився?                                                                                                         – Про що ти б хотів дізнатися більше?                                                                                        – Як ти використовуватимеш те, що вивчив?

2.  – У кожної людини є свій Ангел-охоронець, який охороняє нас від біди. Коли людина робить добрі справи, то Ангел радіє. А якщо злі – то плаче, тужить, втрачає свої сили. Я бажаю вам, щоб ви робили тільки добро, щоб ваш Ангел-охоронець завжди радів і приходив на допомогу у складну годину.

 

Хай  Ангел-хранитель вночі                                                                                             

Запалить для вас три свічі.

 Перша свіча – за любов:

Даруйте її знов і знов.

Друга – за доброту,

Правду і прямоту.

Третя свіча – оберіг

Від всіх негараздів і лих.

3.  Звучить пісня "Дитинства світ"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Елена Елена
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
4 березня 2018
Переглядів
16941
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку