Виховна година "Дружба єднає щирі серця"

Про матеріал
Виховна година допоможе навчити дітей цінувати дружбу та друзів; викличе у них прагнен¬ня бути справжніми друзями; виробляти в собі якості, що сприяють дружбі; розвине почуття відпові¬дальності перед друзями; виховає чесність, щирість, чемне ставлення учнів одне до одного.
Перегляд файлу

Дружба єднає щирі серця

Мета: учити дітей цінувати дружбу та друзів; викликати у них прагнен­ня бути справжніми друзями; виробляти в собі якості, що сприяють дружбі; розвивати почуття відпові­дальності перед друзями; виховува­ти чесність, щирість, чемне ставлення учнів одне до одного.

Обладнання: лего, відео казки «Урок дружби», відео фізхвилинки, презентація, прислів’я на картках для роботи в парах, слова на картках для групової роботи, олівець, аркуш, дерево, листки, яблука мирилки.

Хід заняття

І. Організація класу

1.Привітання.

Другу руку простягни,

Посмішку усім пошли.

Добрий день!

Добрий день!

Нашу зустріч розпочнем!

2.Настрій з лего

Червоний –чудовий настрій

Зелений- добрий настрій

Жовтий - поганий настрій

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

  1. Бесіда про мрії і бажання дітей
  •  Про що ви мрієте найбільше?

 Але є те, чого не купиш за гроші. Що це? ( життя, здоров’я, час, добро, любов, дружба.)

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

Ми поговоримо про одне з найбільших багатств що може мати людина – дружбу.

ІV. Основна частина

  1. Розповідь з елементами бесіди

Дружба – це  коли люди дружать між собою, підтримують один одного у біді і в радості, разом проводять час. Це коли разом весело і цікаво. В усі часи дружба вважалася великою цінністю. Колись для закріплення дружби існували найрізноманітніші ритуали? Козаки на знак побратимства обмінювалися натільними хрестиками. Араби — зі спільного посуду з’їдали по дрібці солі. А скіфи скріплювали дружбу кров’ю. Надрізавши пальці, побратими зливали свою кров в чашу і змочивши в ній кінці мечів, куштували цю кров. Після цього вже ніхто не міг їх розлучити.

- А як ви розумієте слово «дружба»?

- Що означає дружити?

- Кого називають справжнім другом?

- Яким повинен бути справжній друг?

-Як «пахне» дружба?

-Яка вона на смак?

-Яка вона на дотик?

-Яка вона на смак?

-З якою погодою виб порівняли дружбу?

- З якою твариною можно пов’язати слово «дружба»?

- А ви дружні діти в класі? Чому ви так вважаєте?

-З чого починається дружба?

2. Вірші про дружбу

Дружба – одне з найдивовижніших і прекрасних почуттів, притаманних людському серцю. Вона надзвичайно високо шанувалася в укр. культурі. Оспівувалася дружба у багатьох творах укр. літ, про неї писали Леся Українка, Г. Тютюнник, І. Франко. Послухайте вірші про дружбу та ще раз переконайтеся: щирий друг — то найцінніший скарб.

Дружба, дружба над усе, 

Дружба радість нам несе.

Дружба всім нам дорога,

Дружба жити помага.

 

Якщо друг у тебе є,    

Життя радісним стає.

Разом можна все зробити,

Тож без друга не прожити.

 

 Дружать хлопчики й дівчатка.

В лісі дружать всі звірятка.

Дружать ріки і струмки,

Дружать гори і горбки.

 

 Дружать стежки й дороги.     

Колоски дружать у полі.

Пташенята у гнізді,

Дружать риби у воді.

 

Хмарки дружать в небесах,     

І дерева у садках.

Сонце дружить з усіма,

І для всіх воно сія.

 

І дорослі дружать, й діти.          

Як нам цьому не радіти?

Де в сім'ї любов і ласка.

Там панує мир і щастя.

 

Міцна дружба переможе         

І тривоги, і хворобу.

Що одному не під силу,

Те гуртом ми зробим сміло.

3. Робота над казкою «Урок дружби» ?

- Що отримав Чик від бабусі?

- Що він вирішив зробити з подарунком?

- Чи можна назвати його вчинок дружнім?

- Що знайшов одного разу Чирик?

- Навіщо він складав зернятка в пакет?

- Чому Чику стало соромно?

- З ким із птахів ви б хотіли дружити?

-Чого вчить нас ця казка?

4.Гра «Якщо ти добрий друг, то повинен».

Зараз ми з вами пограємо в гру, яка має назву «Якщо ти добрий друг, то повинен».

Умови гри. Я читатиму вирази, якщо добрий друг це повинен робити, то ви показуєте зелену цеглинку лего, а якщо ні, то червону.

Підтримай друга у біді.

Обманюй друга, коли тобі це вигідно.

Розділи з другом і радість, і смуток.

Свого друга ображай, обзивай та кусай.

Бережи друга, не ображай, не обзивай його.

Підтримуй свого друга.

Насміхайся над друзями.

Поступайтеся один одному.

Допомагай друзям у складних ситуаціях.

Будь з другом чесним та відвертим.

Не залишай друзів у біді.

Піклуйся про друзів.

5.Гра « Пазли» . Робота в парах.

Складіть прислів’я і пояснити як ви їх розумієте.

Друзі пізнаються в біді

Нових друзів май, старих не забувай.

Без вірного друга, велика туга.

Дружбу за гроші не купиш.

6.Руханка

7.Робота в групах. Гра « Добре – погано»

Кожній групі даються конверти в яких написані слова. Ваше завдання на одну купу слова, що є позитивними рисами х –ру, хорошими вчинками, а інші що є негативними рисами чи поганими вчинками.

Доброта, ненависть, турбота, злість, ворожість співчуття , гордість, заздрість, ввічливість, вірність;

образив, штовхнув,ударив,схитрував,обманув,захистив, допоміг, поділився,заспокоїв,  провідав

Всі погані , негативні риси скиньте у торбинку, давайте її зав’яжемо і забудемо про них. А добрі нехай залишаються на волі, ховати їх не будемо, нехай вони живуть серед нас і зміцнюють нашу дружбу.

8. Вправа «Малюємо разом». Розучування мирилок

А зараз давайте трохи помалюємо. У вас на парті лежить аркуш паперу. Ваше завдання намалювати на ньому квітку, тримаючись разом за один олівець.

Вам легко було виконати це завдання?

Вдалося відтворити задумане?

Ось так і між справжніми друзями можуть виникнути непорозуміння і друзі можуть посваритися.

А що треба зробити для того щоб помиритися?

– Правильно! Щоб помиритись, треба вибачитись. Для цього існує безліч способів. Як ви миритесь, розкажіть. (Відповіді дітей.) А я пропоную вам мирилки.(на яблуках) Читаємо хором мирилки. Вчимо яка найбільше сподобалась.

9. Тест «Який ти друг» (презентація)

Чи хочете ви перевірити які ви друзі, хороші чи погані?

Для цього проведемо тест. Я буду задавати питання. Відповіді буде 2. Якщо ви обираєте першу відповідь, то ставите 1, якщо другу, то ставите 2.

Тест

  1. Друг розповів тобі таємницю, ти:
  1. Розкажеш її іншим друзям
  2. Нікому не розкажеш

2.Друг добре написав контрольну роботу, ти:

1) позаздриш йому

2)порадієш за нього

3.Друз спізнюється на зустріч з тобою, ти:

1) образишся і підеш

2)дочекаєшся його

4. Друг у твоїй присутності сказав неправду вчителеві, ти:

1)скажеш вчителеві що друг сказав неправду

2)переконаєш щоб сам виправив становище

5.Ти зібрався з другом на ковзанку, а його вдома поросили терміново виконати роботу, ти:

1)почекаєш друга

2)допоможеш йому

До 6 балів     Треба добре подумати, щось змінити у собі, у своїй поведінці, для того щоб стати справжнім другом.

6-10 балів    Ти непоганий друг, але тобі треба більше прислухатися до товаришів, адже в дружбі важливо не тільки брати, але і  віддавати.

10 – 14 балів      Ти справжній друг. З вами діти хочуть дружити і ви багато з ким дружите, але вам не треба зазнаватися, а бути і далі такими уважними до друзів.

V.Підсумок уроку

1.Складання сенкану «Дружба»

2.Настрій з лего.

Нелегко знайти собі справжніх друзів. Бережіть своїх друзів, не сваріться по дрібницях. Нехай дружба буде вашим найціннішим скарбом. Бережіть її, щоб ніякі проблеми чи негаразди не змогли її зломити.

 

 

 

 

 

docx
Додано
13 лютого 2022
Переглядів
1033
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку