Тема. Дружба починається з тебе
Мета: поглибити і розширити у дітей поняття про дружбу , навчити учнів сприймати ситуації, аналізувати їх та знаходити шляхи виходу; допомогти усвідомити значимість слова «друг»; сприяти виникненню дружнього колективу в класі, школі; виховувати любов, повагу та бережне ставлення до друзів;
Обладнання: : презентація, пісня, прислів’я, мультфільм, гілочки.
Форма проведення: виховна година.
Хід виховної години
I. Організаційний момент .
Робочий настрій учнів.
1. (виконання пісні «Дружба», обговорення значення посмішки для кожної людини). (відеокліп) слайд 1
- Чому ми кажемо, що дружба «починається з усмішки»? Що ви відчуваєте , коли вам хтось усміхається?
II. Вступне слово . Повідомлення теми і мети заходу (слайд 2,3)
Ви всі зрозуміли , що тема нашої сьогоднішньої виховної години «Дружба починається з тебе». Це дуже багатогранна і цікава тема. В усі часи дружба вважалася великою цінністю. У скіфів дружба перевірялась кров’ю і служила військовим справам. Дружба оформлювалася спеціальним договором і великою клятвою: надрізавши пальці , побратими зливали свою кров в чашу і, змочивши в ній кінці мечів, куштували цю кров. Після цього вже ніхто не міг їх розлучити.
В епоху середньовіччя дружба вважалась утіленням благородства і вірності. Лицарська мораль ставила чоловічу дружбу вище кохання і сімейних стосунків.
Для людей епохи романтизму дружба – це живе почуття, безпосереднє життєве переживання, вони називають його святою.
III. Основна частина
Відеопрезентація «Про дружбу» (слайд 4)
Сучасні тлумачні словники пояснюють значення слова «дружба» так:
Дружба — особисті відносини між людьми, що ґрунтуються на довірі, щирості, взаємних симпатіях, спільних зацікавленнях і захопленнях. Обов'язковими ознаками дружби є взаємна повага, довіра та терпіння. Людей, яких пов'язує дружба, називають друзями.
- Прослухайте вірш, скажіть, а чи не про наш це клас мова? Поясніть чому.
( слайд 5)
Хіба це клас?
Нема ні миру, ні любові –
Розтанули і зникли вмить.
Розбив Віталик носа Вові,
І той заплаканий стоїть.
Замазали весь зошит Каті,
Погане слово хтось сказав.
Пішла біда гуляти далі…
Хтось Колі ручку поламав.
Скубнули Соню за косичку,
Вона ображена мовчить,
З книжками скинули поличку…
Ну як в такому класі жить?
Де хлопці і дівчата б’ються
І прозиваються весь час,
Де над бідою всі сміються…
Скажіть мені, хіба це клас?
Вправа « Збери прислів’я» ( слайд 6)
Гра «Яким повинен бути друг?» (так - аплодують, ні - тупотять)
( слайд 7)
Товаришувати можна з багатьма дітьми, а дружити лише з одним чи кількома. Адже друзів пов’язує велика довіра, повага один до одного.
Гра «Прикрась Дерево Дружби плодами». (слайд 8 )
Правила гри: Дві команди справа та зліва, передаючи плоди один одному, прикрашають Дерево.( Завдання учням — написати на плодах синоніми до слова «дружба». Можливі відповіді: співробітництво, взаєморозуміння, злагода, чуйність, братерство, єдність, співчуття, добросусідство, товариськість, взаємовиручка, турбота, повага, ввічливість, чуйність, допомога та ін. - слова – підказки на плакаті))
Вирішення ситуацій.
У кожного з нас у житті виникають різні ситуації, і кожен по-своєму виходить із них. Давайте тепер разом спробуємо це зробити. Як би ви вчинили в таких ситуаціях?
Ситуація 1
До Ігоря прийшов Володя.
- Вмикай телевізор, наші грають!
- Не можу. На завтра не підготував літературу.
- Закінчуй зі своїми уроками, пропустимо перший тайм!
- Вибач, Володю, але не можу. Вибач!
- Ех ти, а ще другом називаєшся.
Чи правильно вчинив Ігор? А Володя?
Ситуація 2
У класі хтось розмалював парту. Коли класний керівник помітив це, попросив від учня, який за нею закріплений, пояснень: хто і коли це зробив? Учень сказав: «Я знаю, хто розмалював парту, але не можу сказати тому, що не хочу зрадити друга. Я сам її вимию».
- Скажіть, як би ви вчинили на місці учня, який зробив це? Хіба справжній друг учинить так? Хто має вимити парту?
Ситуація 3
Катруся з подругою товаришують з дитинства, живуть в одному під’їзді, на одному поверсі. Нещодавно Катруся дізналася, що подруга за її спиною глузує з неї і говорить, що товаришує із нею тільки тому, що у дворі більше немає дівчат. А найприкріше те, що вона всім говорить, буцімто Катрусі не можна довіряти. Зараз вони не розмовляють.
- Порадьте, як Катрусі поводитися з подругою, щоб вона її не використовувала?
– Правильно! Щоб помиритись, треба вибачитись. Для цього існує безліч способів. Як ви миритесь, розкажіть. (Відповіді дітей.) А я пропоную вам мирилки.
Розучування «мирилки». ( слайд 9)
• Через тин вишня похилилася, А подружка з подружкою посварилася. - Тобі яблучко, мені грушечка, Не сварімося, помирімося, Моя подружечко, обнімімося! |
• Чарівна пробачалочка. Винен я, пробач мені. І не лай, і не свари. Обіцянок своїх не забуду: Ображати тебе я не буду! |
• Мир миром, Пироги з сиром, Вареники в маслі, Ми - дружечки красні! Поцілуймося! |
• Чарівна мирилочка. Досить лаятись і злитись! Ну, давай скоріш миритись! Геть, образа відійди, Жде нас дружба назавжди! |
- Прослухайте вірш
Справжні подруги ( слайд 10)
П'ятикласниця Людмила
вранці мамі заявила:
— Все! До школи я — не йду!
Я не стерплю цю біду.
Щастя скінчено моє:
Адже в Рити джинси є!
І тепер зі мною Рита
відмовляється дружити…
Здивувалась мама дуже
— Ви ж були найкращі друзі!?
— Так. Але сказала Рита
поки буду я ходити
не у джинсах, а в спідниці, —
їй не хочеться й дивиться,
бо вона вважає: жінці
для краси потрібні джинси...
Мамо!
Дружбу виручай.
Джинси і мені придбай!
Мама спершу подивилась
на похнюплену Людмилу,
а потім мовила:
— Діла-а...
Ви — спра-а-вжні
подруги!.. - Й пішла...
А ви, що скажете мені.
Це — справжні подруги, чи ні?
- Ви не вчиняєте так, як Людмила?
Гра «добре-погано» . (слайд 11)
Завдання. Допоможіть один одному: попрацюйте в парах і розкладіть у два кошики слова, які означають добрі й погані вчинки. Погані вчинки – у кошик «Погано», а добрі вчинки - у кошик із назвою «Добре».
(Вчитель зачитує слова , а діти розкладають їх у кошики)
|
|
Технологія «Незакінчені речення»
«Хто з ким дружить?»
Зелений крокодил Гена та …….(Чебурашка) ( слайд 12)
Іван Царевич та …………( Сірий Вовк) ( слайд 13)
Дюймовочка та ………..(ластівка) ( слайд 14)
Котик та……..(Півник) ( слайд 15)
Карлсон та …….(Малюк) ( слайд 16)
Щоб закріпити дружні стосунки, пропоную зібрати хутенько пазл, який приготував Кіт Леопольд (розрізані картинки з мультфільму «Кіт Леопольд»).
(Перегляд мультфільму про Кота Леопольда. Аналіз) ( слайд 17)
- Давайте виберемо ті правила дружби , яких ви дотримуєтесь і будете дотримуватись завжди. ( слайд 18)
1. Дружба — це правда і чесність кожного.
2. Всіх обманюй, ображай.
3. Поважай тих, з ким дружиш.
4. Будь нетерплячим, завжди засмучуйся через невдачу.
5. Що вимагаю від друга, насамперед вимагаю від себе.
6. До всіх чіпляйся, грай не чесно, з усіма дражнись.
7. Будь нетерплячим, завжди засмучуйся через невдачу.
8. Ти не кращий за всіх, але і не гірший за всіх!
9. Якщо вмієш добре грати, то не вчи більше нікого .
10. Успіху можна досягти тільки разом, в колективі. Частіше кажи: «Нумо дружити», «Нумо грати!».
У кожного на парті лежать гілочки. ( слайд 19)
- А тепер послухаємо казку «Батьківський заповіт».
У казці розповідається про батька, який перед смертю покликав своїх синів, дав їм по гілці у руки і попрохав їх переламати. Сини виконали батькову волю і переламали ці гілочки. Тоді батько зібрав ті гілочки докупи, перев’язав їх і знову попросив зробити те саме, але сини не змогли переломити цей оберемочок. Тоді батько сказав: «Ось так і в житті кожного з вас окремо легко скривдити, образити, а якщо ви будете разом, то ніякі вороги вас не зламають і всі негаразди ви легко здолаєте».
-Давайте зберемо гілочки в оберемок. Хай він стане символом єдності нашого класу, символом дружби.
IV. Заключна частина
Гра «МІКРОФОН»
- Хто такий друг?
- Навіщо потрібна дружба?
-Що ти зробиш коли побачиш, що твої друзі-однокласники б’ються?
-Як ти вчиниш коли дізнаєшся, що твій друг робить погані вчинки?
Рефлексія.
- А тепер, діти, поверніться один до одного, посміхніться і…. ніколи не сваріться.
А ще пам’ятайте! Є такий документ в Україні «Декларація прав дитини».
( слайд 20)
У ньому написано : «Ніхто не має права ображати іншу людину, принижувати її і жорстоко поводитись з нею. Всі народжуються вільними і рівними.»
Бажаю всім вам мати справжніх друзів і щоб наша Корсунівська школа була взірцем дружби, людяності, добра, миру та любові.
Мені дуже приємно, що у нашій школі є справжні друзі, я підготувала для вас невеликий подарунок. Увага на екран.
Мультфільм «Просто так» ( слайд 21)