Виховна година "Дружба починається з тебе"

Про матеріал
поглибити і розширити у дітей поняття про дружбу , навчити учнів сприймати ситуації, аналізувати їх та знаходити шляхи виходу; допомогти усвідомити значимість слова «друг»; сприяти створенню дружнього колективу в класі, школі; виховувати любов, повагу та бережне ставлення до друзів;
Перегляд файлу

 

Тема. Дружба починається з тебе

Мета: поглибити і розширити у дітей  поняття про дружбу ,  навчити учнів сприймати ситуації, аналізувати їх та знаходити шляхи виходу; допомогти усвідомити значимість слова «друг»; сприяти виникненню дружнього колективу в класі, школі; виховувати  любов, повагу та бережне ставлення до друзів;

  • Учень/ учениця вміє самоорганізовуватись ,раціонально використовує свій час, тримає впорядку своє робоче місце;
  • проявляє ініціативу ,зв’язно висловлює свої думки, вміє логічно мислити;
  • дотримується правил сидіння за партою, стежить за своєю поставою;
  • вміє працювати в парі , допомагає своїм товаришам.

Обладнання: : презентація, пісня, прислівя, мультфільм, гілочки.

Форма проведення: виховна  година. 

Хід виховної години

       I. Організаційний момент  . 

                 Робочий настрій учнів.

                        1. (виконання пісні «Дружба», обговорення значення посмішки для кожної людини).                        (відеокліп)                                       слайд 1

 

- Чому ми кажемо, що дружба «починається з усмішки»? Що ви відчуваєте , коли вам хтось усміхається?

 

                  II. Вступне слово . Повідомлення теми і мети заходу      (слайд 2,3)

Ви всі зрозуміли , що тема нашої сьогоднішньої виховної години «Дружба починається з тебе». Це дуже багатогранна і цікава тема. В усі часи дружба вважалася великою цінністю. У скіфів дружба перевірялась кров’ю і служила військовим справам. Дружба оформлювалася спеціальним договором і великою клятвою: надрізавши пальці , побратими зливали свою кров в чашу і, змочивши в ній кінці мечів, куштували цю кров. Після цього вже ніхто не міг їх розлучити.

       В епоху середньовіччя дружба вважалась утіленням благородства і вірності.  Лицарська мораль ставила чоловічу дружбу вище кохання і сімейних стосунків.

       Для людей епохи романтизму дружба – це живе почуття, безпосереднє життєве переживання, вони називають його святою.

 

III. Основна частина

 Відеопрезентація «Про дружбу»                                   (слайд 4)

     Сучасні тлумачні словники пояснюють значення слова «дружба» так:

Дружба — особисті відносини між людьми, що ґрунтуються на довірі, щирості, взаємних симпатіях, спільних зацікавленнях і захопленнях. Обов'язковими ознаками дружби є взаємна повага, довіра та терпіння. Людей, яких пов'язує дружба, називають друзями.

 

- Прослухайте вірш, скажіть, а чи не про наш це клас мова? Поясніть чому.

                                                                                                ( слайд 5)

Хіба це клас?

Нема ні миру, ні любові –

Розтанули і зникли вмить.

Розбив Віталик носа Вові,

І той заплаканий стоїть.

Замазали весь зошит Каті,

Погане слово хтось сказав.

Пішла біда гуляти далі…

Хтось Колі ручку поламав.

Скубнули Соню за косичку,

Вона ображена мовчить,

З книжками скинули поличку…

Ну як в такому класі жить?

Де хлопці і дівчата бються

І прозиваються весь час,

Де над бідою всі сміються…

Скажіть мені, хіба це клас?

 

 Вправа « Збери прислів’я»                                          ( слайд 6)

 

Гра «Яким повинен бути друг?»    (так - аплодують, ні - тупотять) 

                                                                                            ( слайд 7)

  • добрим                               правдивим
  • злим                                   справедливим
  • багатим                              душевним
  • хорошим                            наглим
  • ледачим                             щирим
  • заздрісним                         відкритим

 Товаришувати можна з багатьма дітьми, а дружити лише з одним чи кількома. Адже друзів пов’язує велика довіра, повага один до одного.

 

Гра «Прикрась Дерево Дружби плодами».     (слайд 8 )

Правила гри: Дві команди справа та зліва,  передаючи  плоди один одному, прикрашають Дерево.( Завдання учням — написати на плодах синоніми до слова «дружба». Можливі відповіді: співробітництво, взаєморозуміння, злагода, чуйність, братерство, єдність, співчуття, добросусідство, товариськість, взаємовиручка, турбота, повага, ввічливість, чуйність, допомога та ін.       - слова – підказки на плакаті))

     Вирішення ситуацій.

У кожного з нас у житті виникають різні ситуації, і кожен по-своєму виходить із них. Давайте тепер разом спробуємо це зробити. Як би ви вчинили в таких ситуаціях?

Ситуація 1

До Ігоря прийшов Володя.

-    Вмикай телевізор, наші грають!

-     Не можу. На завтра не підготував літературу.

-     Закінчуй зі своїми уроками, пропустимо перший тайм!

-     Вибач, Володю, але не можу. Вибач!

-     Ех ти, а ще другом називаєшся.

Чи правильно вчинив Ігор? А Володя?

 Ситуація 2

У класі хтось розмалював парту. Коли класний керівник помітив це, попросив  від учня, який за нею закріплений, пояснень: хто і коли це зробив? Учень сказав: «Я знаю, хто розмалював парту, але не можу сказати тому, що не хочу зрадити друга. Я сам її вимию».

- Скажіть, як би ви вчинили на місці учня, який зробив це? Хіба справжній друг учинить так? Хто має вимити парту?

Ситуація 3

Катруся з подругою товаришують з дитинства, живуть в одному під’їзді, на одному поверсі. Нещодавно Катруся дізналася, що подруга за її спиною глузує з неї і говорить, що товаришує із нею тільки тому, що у дворі більше немає дівчат. А найприкріше те, що вона всім говорить, буцімто Катрусі не можна довіряти. Зараз вони не розмовляють.

- Порадьте, як Катрусі поводитися з подругою, щоб вона її не використовувала?

 Правильно! Щоб помиритись, треба вибачитись. Для цього існує безліч способів. Як ви миритесь, розкажіть. (Відповіді дітей.) А я пропоную вам мирилки.

  Розучування «мирилки».                                    ( слайд 9)

 

 

Через тин вишня похилилася,

А подружка з подружкою посварилася.

- Тобі яблучко, мені грушечка,

Не сварімося, помирімося,

Моя подружечко, обнімімося!

Чарівна пробачалочка.

Винен я, пробач мені.

І не лай, і не свари.

Обіцянок своїх не забуду:

Ображати тебе я не буду!

Мир миром,

Пироги з сиром,

Вареники в маслі,

Ми - дружечки красні!

Поцілуймося!

Чарівна мирилочка.

Досить лаятись і злитись!

Ну, давай скоріш миритись!

Геть, образа відійди,

Жде нас дружба назавжди!

- Прослухайте вірш

Справжні подруги                                              ( слайд 10)
П'ятикласниця Людмила 
вранці мамі заявила: 
— Все! До школи я — не йду!

Я не стерплю цю біду. 
Щастя скінчено моє: 
Адже в Рити джинси є! 
І тепер зі мною Рита 
відмовляється дружити… 
Здивувалась мама дуже 
— Ви ж були найкращі друзі!? 
— Так. Але сказала Рита 
поки буду я ходити 
не у джинсах, а в спідниці, — 
їй не хочеться й дивиться, 
бо вона вважає: жінці 
для краси потрібні джинси... 
Мамо! 
Дружбу виручай. 
Джинси і мені придбай! 
Мама спершу подивилась 
на похнюплену Людмилу, 
а потім мовила: 
— Діла-а... 
Ви — спра-а-вжні 
подруги!.. - Й пішла... 
А ви, що скажете мені. 
Це — справжні подруги, чи ні?

- Ви не вчиняєте так, як Людмила?

 

Гра «добре-погано» .                                            (слайд 11)

Завдання.  Допоможіть один одному: попрацюйте в парах і розкладіть у два кошики слова, які означають добрі й погані вчинки. Погані вчинки – у кошик «Погано», а добрі вчинки - у кошик із назвою «Добре».

 

(Вчитель зачитує слова , а діти розкладають їх у кошики)

    

  • образив
  • посварилися
  • відібрав
  • штовхнув
  • поділився
  • зруйнував
  • допоміг
  • помирилися
  • зрадив
  • насміхався
  • зрадів
  • відвідав

 

Технологія  «Незакінчені речення»

 «Хто з ким дружить?»                               

 

Зелений крокодил Гена та …….(Чебурашка)                             ( слайд 12)

Іван Царевич та …………( Сірий Вовк)                                       ( слайд 13)

Дюймовочка та ………..(ластівка)                                                ( слайд 14)  

Котик та……..(Півник)                                                                   ( слайд 15)

Карлсон та …….(Малюк)                                                               ( слайд 16)

 

Щоб закріпити дружні стосунки, пропоную зібрати хутенько пазл, який приготував Кіт Леопольд (розрізані картинки з мультфільму «Кіт Леопольд»).

(Перегляд мультфільму про Кота Леопольда.  Аналіз)                    ( слайд 17)

- Давайте  виберемо ті правила дружби , яких ви дотримуєтесь і будете  дотримуватись завжди.                                                           ( слайд 18)

1. Дружба — це правда і чесність кожного.

2. Всіх   обманюй,  ображай.

3. Поважай тих, з ким дружиш.

4. Будь нетерплячим, завжди засмучуйся через невдачу.

5. Що вимагаю від друга, насамперед вимагаю від себе.

6.  До всіх чіпляйся, грай не чесно, з усіма  дражнись.

7. Будь нетерплячим, завжди засмучуйся через невдачу.

8. Ти не кращий за всіх, але і не гірший за всіх!

9. Якщо вмієш добре грати, то не вчи більше нікого .

10. Успіху можна досягти тільки разом, в колективі. Частіше кажи: «Нумо дружити», «Нумо грати!».

У кожного на парті лежать гілочки.                                          ( слайд 19)

 - А тепер послухаємо казку «Батьківський заповіт».

У казці розповідається про батька, який перед смертю покликав своїх синів, дав їм по гілці у руки і попрохав їх переламати. Сини виконали батькову волю і переламали ці гілочки. Тоді батько зібрав ті гілочки докупи, перев’язав їх і знову попросив зробити те саме, але сини не змогли переломити цей оберемочок. Тоді батько сказав: «Ось так і в житті кожного з вас окремо легко скривдити, образити, а якщо ви будете разом, то ніякі вороги вас не зламають і всі негаразди ви легко здолаєте».

-Давайте зберемо гілочки в оберемок. Хай він стане символом єдності нашого класу, символом дружби.

 

IV.  Заключна частина

 Гра «МІКРОФОН»

- Хто такий друг?

- Навіщо потрібна дружба?

-Що ти зробиш коли побачиш,  що твої друзі-однокласники б’ються?

-Як ти вчиниш  коли дізнаєшся, що твій друг робить погані вчинки?

 

Рефлексія.

- А тепер, діти, поверніться один до одного, посміхніться і…. ніколи не сваріться.

А ще пам’ятайте! Є такий документ в Україні «Декларація прав дитини».

                                                                                                  ( слайд 20)

У ньому написано : «Ніхто не має права ображати іншу людину, принижувати її і жорстоко поводитись з нею. Всі народжуються вільними і рівними.»

Бажаю всім вам мати справжніх друзів і щоб наша Корсунівська  школа була взірцем дружби, людяності, добра, миру та любові.

 Мені дуже приємно, що у нашій школі є справжні друзі, я підготувала для вас невеликий подарунок. Увага на екран. 

 

Мультфільм  «Просто так»                                                     ( слайд 21)

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Василенко Катерина Сергіївна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додано
17 березня 2019
Переглядів
1932
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку