Виховний захід " Найбільший скарб в житті людини-здоров'я"

Про матеріал
Розширює й поглиблює поняття учнів про здоров'я і нездоров'я; формує уявлення про те, що здоров'я значною мірою залежить від них самих; роз'яснює учням, чому держава повинна опікуватися їхнім здоров'ям, допомогає їм з'ясувати відповідальність держави з цього питання; пропагує здоровий спосіб життя; допомогає учням сформувати співчутливе і активне ставлення до хворих дітей; розвиває уяву, мислення, творчі здібності учнів.
Перегляд файлу

                    Виховний захід на тему:     

    Найцінніше в житті людини- здоров'я

 

Вихователь ГПД ЗНЗ №7 м. Чернігова

Боровик Т.В.,

Завідуюча бібліотекою ЗНЗ №7 м. Чернігова

Гуменюк Л.К..

 

Мета: розширити й поглибити поняття учнів про здоров'я і нездоров'я; сформувати уявлення про те, що здоров'я значною мірою залежить від них самих; роз'яснити учням, чому держава повинна опікуватися їхнім здоров'ям,  допомогти їм з'ясувати відповідальність держави з цього питання; пропагувати здоровий спосіб життя; допомогти учням сформувати співчутливе і активне ставлення до хворих дітей; розвивати уяву, мислення, творчі здібності учнів.

Обладнання: ілюстративний матеріал. малюнки  дітей,  роздруковані аркуші з кросвордом. Конвенція про права дитини, слайди, виставка книжок.

Коментар: до початку заняття вчитель малює на дошці овал, а в ньому лише слово «Здоров'я».

                            Хід заняття

                                Бесіда

          Діти,подивіться, будь ласка, на малюнки та дайте відповідь.

          Слайд 1 ( Що об’єднує  малюнки )

          Так, це здоровий спосіб життя, здоров’я .

          Що, на вашу думку, означає це слово? (Учитель звертає увагу учнів на дошку, де в овалі написане слово «Здоров'я».)

Які асоціації воно викликає?

Що потрібно, щоб бути здоровим?

          Учень. Зрозуміло, всім відомо,

          Що приємно бути здоровим.

          Тільки треба знати,

          Як здоровим стати.

          Ось про це ми з вами й дізнаємось. Помандруємо в країну Здоров’я.

Що ж для людини є найдорожчим?  Найціннішим  для кожної людини є її здоров'я. Коли ти здоровий, легко впораєшся з будь-якою справою.

          Слайд 2 ( Найбільше багатство- здоров’я людини )

          Купити здоров’я неможливо, тому його потрібно берегти і зміцнювати.

          А як зберегти  здоров’я? Що потрібно робити, щоб бути здоровим?

          Слайд 3 ( Фактори  здоров’я від лікаря Айболита )

        - Додержуватися розпорядку дня..

        - Дивитися телепередачі про здоров’я..

        - Займатися спортом.

        - Займатися фізичною працею.

        - Мати особисте мило і мочалку.

        - Стежити за чистотою свого одягу та взуття.

         Так, вірно.  А з чого починається наш день?Кожна людина має розпочинати свій день із зарядки.

         Слайд 4 ( Фізхвилинка  Райдуга )

                                    Фізхвилинка

         Кожен день за розпорядком

             Маємо робить зарядку,

         Для здоровя вона –плюс,

         Намотай собі на вус.

         Руки вверх підняти пора

         Щоб зловити комара,

         Опускаємо руки вниз--

         В стійку вихідну вернись.

        Дроворубами всі стали

        І сокири вверх підняли,

        Зробимо руками мах,

        По колоді сильно  бах,

         Руки вже за головою,

        Тож дивись перед собою,

        Випростовуєм  хребет,

        Лікті зводимо вперед,

        Мов метелики літаєм:

        Крильця зводим, розправляєм

        Молодці, видно, що ви вдома робите зарядку.  

        Щоб жити, працювати, треба їсти овочі і фрукти, бо вони корисні для здоров'я. У них багато вітамінів, необхідних для нормального зростання й фізичного розвитку організму.. А чи знаєте ви їх - побачимо.

                                  Загадки

        У кожній господині я у великій пригоді.  Та хто мене роздягати візьметься, той слізьми заллється. ( Цибуля .)

        Що то за голова, що лиш зуби та борода? (Часник.)

        І печуть мене і варять, і їдять , і хвалять, бо я смачна. ( Картопля.)

        Сидить дівчина в коморі, а коса її на дворі. ( Морква.)

        Ліз Мартин через тин. Сам переліз, а голову на тину лишив. ( Гарбуз. )

        Баран у коморі, а роги надворі. (Буряк.)

        Круглий, смугастий, до того ж хвостатий, червоне серце, зелений бік, має смачний солодкий сік. (Кавун.)

        Молодці!  Мабуть, ви вживаєте вітаміни, бо такі кмітливі! Усе розгадали.

        Слайд 5 (Мультфільм Все про корисну їжу )

        Діти, а що спричинює нездоров’я?( Невиконання всіх правил, паління, вживання алкоголю, наркотиків.)

        У Конвенції про права дитини записано, що всі діти світу мають право на допомогу лікарів. Держава повинна опікуватися їхнім здоров'ям,  відповідати за це.

        Чому держава повинна піклуватися про здоров'я своїх дітей?

        Учні заперечують або стверджують наведені положення.

  1.   Тому що із здорових дітей виростуть здорові та розумні дорослі громадяни.
  2.   Якщо будуть хворіти і голодувати діти, країні буде соромно перед іншими державами.

3.  Якщо діти нездорові, народ не має майбутнього.(Під час обговорення відповідей слід зазначити, що всі ці твердження правильні.)

         На жаль, у багатьох частинах світу діти хворіють, голо­дують, навіть вмирають.

         Звідки ми можемо дізнатися про всі сумні чи веселі новини у світі? (З теле- і радіопередач, газет.)

         Отже, там, де піклуються про здоров'я дітей, виконують право дитини на швидку і якісну медичну допомогу, там діти займаються спортом, отримують якісну і здорову їжу, вітаміни; якщо захворіли, лікуються в сучасних обладнаних лікарнях; допомагають їм  лікарі; є всі необхідні ліки.

А там, де право дитини на здорове життя, швидку і якіс­ну медичну допомогу не виконується, діти не мають чим зайнятися, палять, голодують, п'ють забруднену воду; якщо захворіли, не мають змоги лікуватися в лікарні, отримати допомогу освічених лікарів і необхідні ліки.

Кожна держава повинна турбуватися про здоров'я своїх дітей, але й ви самі та ваші батьки повинні докладати всіх зусиль, щоб ви росли здоровими.

                         Кросворд «Здоров'я».

 

  1.   Хай в тебе буде гострим, як в орла. (Зір.)
  2.   Те, що ти чекаєш від лікаря при хворобі. (Допомога.)
  3.   Найвідоміший лікар. (Айболить.)
  1.   Дуже корисні солодкі й смачні плоди. (Фрукти.)
  2.   Корисні плоди, що зростають на городі. (Овочі.)
  3.   Те, що міститься у фруктах й овочах. (Вітаміни.)
  4.   Покріпшають, якщо щоранку робити зарядку. (М'язи.)
  5.   Ключове слово кросворда — «Здоров'я».

Гра «Закінчи речення».

          -    Якщо хочеш бути здоровим, то....

          -    Якщо хочеш бути красивим, то..
          -     Якщо хочеш бути розумним, то....

Слова для довідки: дотримуйся режиму дня, займайся спортом, стеж за своїм зовнішнім виглядом, ста­ранно навчайся.

          Але є такі люди, що хворіють від народження, мають якісь фізичні вади. Я хочу розповісти вам одну історію.

Жила-була собі дівчинка. До неї потрапила чудова квіточка-семибарвиночка. Чудовою вона була тому, що кожна пелюстка мала виконати одне бажання. Шість пелюсток дівчина змарнувала на несерйозні бажання (можна зверну­тися до класу із запитанням які?). А от сьому, останню, пелюстинку дівчинка використала дуже розумно. Вона загадала, щоб хлопчик Вітя, який хворів на ногу та рухався лише за допомогою милиць,— одужав. Тепер вони граються разом.

Але так буває тільки в казках. У житті, на жаль, деякі хвороби вилікувати поки що неможливо. Діти, які мають якісь фізичні чи інші вади, теж хочуть учитися, гратися, спілкуватися з друзями.

Запитання до учнів.

Як ви гадаєте, яким чином ви можете допомогти хворому хлопчикові чи дівчинці?

а) Сидіти поряд із ним, зітхати;

б) дати грошей на нову іграшку;

в) прийти до нього, допомогти йому в навчанні, погратися разом, послухати музику, почитати.

         Давайте уявимо собі, що на деякий час до нас потрапила чарівна квіточка-семицвіточка. У вас є можливість подумати й загадати по одному бажанню: як би ви допомогли дітям, які мають якісь фізичні вади, хворим. .

( Відповіді дітей )

Діти, які мають фізичні та інші вади, мають право на особливу увагу і піклування дорослих і держави. Про це записано у Конвенції про права дитини (стаття 23). Є спеціальні школи для дітей із фізичними вадами — слабким зором, слухом, хворою спиною тощо.

Держави роблять так, щоб ці люди не відчували себе самотніми, дають їм роботу, яку вони можуть виконувати, сплачують їм пенсії.

Отже,  якщо ви веселі, їсте з апетитом, міцно спите, вдень рухливі й спритні,  значить ви здорові. Добре  здоров’я .- це коли у вас нічого не болить, на уроках ви уважні, старанні, активні. Ви здорові, коли нормально зростаєте, добре себе почуваєте.

        Слайд 6 ( Мультфільм Охоронці здоров’я )

        Доброго здоров’я., любі діти! Нехай у вас буде все гаразд! Дякуємо за увагу!

       Слайд  7 ( Вірш Доброго здоров’я, діти….)

docx
Додано
18 березня 2019
Переглядів
881
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку