Виховна година "Енергозбереження в побуті"

Про матеріал

Мета: привернути увагу учнів до проблем використання енергії, економії енергії і енергоресурсів, охорони навколишнього середовища; створити мотивації для зберігання ресурсів та енергії; стимулювати інтерес до наукових досліджень і практичного застосування знань, отриманих в школі; розвивати пізнавальний інтерес, творчу активність, допитливість, логічне мислення учнів.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання:папір, фломастери та олівці, інтерактивна дошка, проектор, паперові лампочки трьох кольорів, ПК.

Підготовча робота: Вчитель заздалегідь проводить анкетування з теми «Енергозбереження в побуті» (Додаток 1)

Перегляд файлу

 

 

 

 

Виховна година

«Енергозбереження в побуті»

Бабич Анжеліка Зурабівна


Мета: привернути увагу учнів до проблем використання енергії, економії енергії і         енергоресурсів, охорони навколишнього середовища; створити мотивації для зберігання ресурсів та енергії; стимулювати інтерес до наукових досліджень і практичного застосування знань, отриманих в школі; розвивати пізнавальний інтерес, творчу активність, допитливість, логічне мислення учнів.

Тип уроку:  комбінований.

Обладнання:  папір, фломастери та олівці, інтерактивна дошка, проектор, паперові лампочки трьох кольорів, ПК. 

Підготовча робота: Вчитель заздалегідь проводить анкетування з теми «Енергозбереження в побуті» (Додаток 1)

 

                                               Хід заняття

  1. Організаційний момент

Вітання. Перевірка готовності класу до уроку. Організація уваги учнів. Побажання гарного настрою.

 

  1. Мотивація навчальної діяльності

Наша планета не така й велика. Ця істина стала очевидною для людства не дуже давно. Багато хто усвідомив, що і природні ресурси Землі, які здавалися такими багатющими, насправді є вичерпними. У гонитві за благами цивілізації сучасне покоління забуває про тих, хто буде жити після нас. Сьогодні дедалі частіше лунають попередження щодо необхідності охорони довкілля та раціонального використання природних ресурсів, людство всього світу реагує на них адекватно. Що ж стосується України, то заклики вчених до дбайливого, господарського використання сировини поки що не дають бажаних результатів.

Перед виховною годиною я роздала вам анкету, в якій ви повинні були дати відповіді «ТАК» або «НІ» на затвердження, присвячені енергозбереженню в побуті. Результати даного анкетування показують, що не всі вміють економити енергію. Адже енергія - загальна кількісна міра руху і взаємодії всіх видів матерії. Енергія є не тільки необхідним помічником в нашому житті, а й джерелом серйозних, всезростаючих проблем. Енергоспоживання впливає на навколишнє середовище. Ефективне використання енергії в промисловості і побуті, її економія є ключем до підвищення життєвого рівня, збереження навколишнього середовища, стимулом для розвитку економіки. Як же організувати свою діяльність так, щоб економно витрачати енергію? Щоб відповісти на це питання ми сьогодні проведемо семінар, який називається «Енергозбереження».

 

Україна є однією з найбільш енерговитратних країн світу. Її частка у світовому споживанні енергії становить 1,9 %, тоді як населення складає 1%. Ключем до успішного розв’язання екологічних проблем є ефективне використання енергії. Заощаджувати енергію має людство загалом і кожна людина зокрема. Тому ви повинні не тільки самі навчитися раціонально використовувати енергію, але й навчити цього оточуючих. Адже: «Добрий господар – це бережливий господар».

Перегляд фільму «Енергозбереження» (https://www.youtube.com/watch?v=I8r-AWBp1CU)

 

  1. Фронтальна бесіда

Що таке природні ресурси і як ми їх використовуємо?

Чому сьогодні так гостро стоїть питання збереження природних ресурсів та проблема енергозбереження?

Що можемо зробити ми, для збереження природних ресурсів?

Де ж використовуються ці ресурси?. Чи залежить неефективність їх споживання від кожної окремої людини чи відповідальність за це повинна взяти на себе держава?

Наведіть приклади раціонального і нераціонального використання енергії чи енергоресурсів у побуті, в школі.

  Отже, сьогодні ми покажемо, як практично використовуються знання і вміння, пов’язані з енергозбереженням.

  1. Рольова гра: «Соціальна реклама»

Учні об’єднуються у чотири групи. Отримують завдання: підготувати невеликі плакати та доповіді (виступ на 1 хвилину) присвячені проблемі енергозбереження:  «Енергозбереження в побуті - турбота про себе, свою сім'ю, навколишній світ»

 

  1.      Інформаційна хвилина «Цікаві факти з енергозбереження»
  • Для того, щоб 12 годин щодня протягом року горіла одна лампа потужністю 100 Вт, необхідно спалити 180 кг вугілля, внаслідок чого в атмосферу буде викинуто 425 кг СО2.
  • Закриваючи на ніч штори, можна зменшити втрати тепла через вікна.
  • Зниження рівня споживання гарячої води на 50 літрів за добу веде до щорічної економії 100 літрів мазуту.
  • Якісна теплоізоляція в будівництві — це запорука економії енергоресурсів та збереження нормального мікроклімату у приміщеннях. Втрати енергії через холодні стіни становлять 40-70 % від загальної потреби в теплі.
  • Економити електроенергію можна за рахунок кольору стін. Біла стіна відбиває 80 % спрямованого на неї світла, темно-зелена — лише 15 %, чорна — лише 9 %.
  • Кран, що протікає, призводить до втрат 7000 літрів води на рік (за умови, що вона крапає повільно). Якщо ж вода біжить тоненькою цівкою, то її втрати становитимуть до

30 000 літрів, на рік.

  • Щодня енергетичні витрати в Україні сягають 100 мільйонів гривень. Тільки води ми втрачаємо на 4 мільйони гривень.       

 Усе це негативно впливає на національну економіку країни. Розумне й ефективне енергокористування є ключовим чинником створення нових робочих місць та економічного зростання.

 

  1.  Вікторина  «Енергоерудит»
  1. Назвіть три основних види невідновних енергоресурсів планети? (вугілля, нафта, газ)
  2. Назвіть три основних види відновних ресурсів планети? (сонце, вітер, вода)
  3. Назвіть три екологічні наслідки надмірного виробництва і споживання енергії людством? (парниковий ефект, шкідливі викиди, глобальні зміни клімату, зникнення видів тварин і рослин, мутагенез)
  4. На скільки років вистачить вугілля за теперішніх темпів його використання? (150-200 років)
  5. На скільки років вистачить нафти за теперішніх темпів його використання? (40-50 років)
  6. На скільки років вистачить газу за теперішніх темпів його використання? (60 років)

 

  1. Підведення підсумків семінару
  1. Енергія всюди навколо нас в різних формах. Вона існує з моменту утворення нашого Всесвіту і буде існувати, поки існує Всесвіт, перетворюючись з однієї форми в іншу. Для життя і діяльності людини постійно потрібна енергія. Не всі форми енергії однаково придатні для практичного використання людиною в його діяльності.
  2. Людині потрібна енергія в потрібній формі, в потрібному місці і в потрібний час.
  3. Необхідну енергію ми отримуємо з енергоджерел, які бувають поновлюваними і невідновлюваними. Невідновлюваних джерел стає все менше і менше. Поновлювані джерела будуть існувати, поки світить Сонце і існує Земля, але вони використовуються явно недостатньо і не можуть поки забезпечити потреби сучасного людства в енергії.
  4. Коли ми використовуємо енергію для здійснення корисної роботи, частина її неминуче перетворюється в тепло і, врешті-решт, марно йде на нагрівання Всесвіту. Повернути її звідти ми не можемо. І тут ми можемо сказати, що частина енергії для нас втрачена. Це втрати кількісні. При транспортуванні енергії від джерела до споживача також втрачається чимала кількість енергії.
  5. При перетворенні енергії з однієї форми в іншу якість її в цілому знижується. Це втрати якісні. Споживаючи все більше і більше енергії, ми відповідно все більше її втрачаємо. Так можна, врешті-решт, втратити її всю! Ми далеко не перше покоління, яке живе на Землі і, будемо сподіватися, далеко не останнє. Але якщо наші попередники могли не замислюватися про наслідки своєї діяльності, то ми не можемо собі цього дозволити. Стрімко зростаюче споживання енергії привело не тільки до виснаження невідновлюваних природних ресурсів, а й завдало такої шкоди природі, що вона іноді стає непридатною для життя. Прийшов час задуматися: хто ми на Землі і що ми залишимо після себе? Гори відходів і голе попелище подібно безтурботним туристам на пікніку, або, як дбайливі господарі, упорядкований будинок з усім необхідним для життя наших нащадків?
  6. Активна політика енергозбереження дозволяє дуже істотно знизити споживання невідновлюваних джерел енергії і звести до мінімуму забруднення навколишнього середовища. Це не красиві слова, в світі є конкретні приклади успішного застосування енергозберігаючих технологій. Важливо зрозуміти, що проводити політику енергозбереження необхідно на всіх рівнях суспільства - від Організації Об'єднаних Націй і урядів країн до кожного громадянина.
  1.  Рефлексія

Кожен з учнів має три паперові лампочки – зеленого, жовтого та червоного кольору, на дошці прикріплений плакат на якому зображене дерево – якщо ви згодні зі сказаними словами, то підходьте і кріпіть на дерево лампочку зеленого кольору. Якщо ви вважаєте, що про енергозбереження повинні думати батьки – жовтого кольору. А якщо ви вважаєте, що взагалі не треба економити енергію – червоного кольору.

  1. Творче завдання

Діти сідають за комп’ютери та створюють презентації на тему «Енергозберігаючі технології» (всі необхідні матеріали беремо з інтернет-джерел)


ДОДАТОК 1

Анкета «Енергозбереження в побуті»

Твердження

так

ні

1.

Ми записуємо наше енергоспоживання

 

 

2.

Ми вимикаємо світло в кімнаті, коли йдемо з неї.

 

 

3.

Наш холодильник стоїть в прохолодній кімнаті

 

 

4.

Ми не ставимо меблі перед обігрівачами.

 

 

5.

Ми завжди на зиму утеплюємо вхідні двері.

 

 

6.

Ми почали використовувати енергозберігаючи

 

 

7.

Ми часто розморожуємо холодильник

 

 

8.

Пральна машина завжди повністю заповнена,

коли ми використовуємо її.

 

 

9.

Ми використовуємо місцеве освітлення (настільну лампу, бра, торшер)

 

 

10.

Ми провітрюємо швидко і ефективно,

всього кілька хвилин за раз.

 

 

11.

Ми зашторюємо вікна на ніч.

 

 

12.

Ми кладемо кришку на каструлю, коли варимо.

 

 

13.

Ми миємося під душем, а не приймаємо ванну.

 

 

14.

Ми ремонтуємо речі, замість того, щоб замінити їх.

 

 

15.

Ми користуємося регуляторм надходження тепла коли на вулиці тепліє або коли йдемо з дому.

 

 

16.

Ми ходимо пішки або їздимо на велосипеді до школи і на роботу.

 

 

17.

Ми не купуємо товари у великих обгортках.

 

 

18.

Ми миємо посуд в раковині, а не під краном.

 

 

 

Бали

 Від 1 до 5 балів: Вам ще багато чому треба навчитись, тож починайте прямо зараз;

Від  6 до 10 балів: У вас багато гарних звичок, які можуть слугувати основою для подальшої роботи над собою;

від 11 до 14 балів: Ви є гарним прикладом для інших;

Більше 14 балів: Хтось в вашій родині повинен стати керівником природоохоронних акцій.


 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Курілова Ірина Олексіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Черкасова Юлія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
10 жовтня 2018
Переглядів
6989
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку