Харчуйся правильно
Розвивати мовлення учнів, пам'ять, увагу, пізнавальні інтереси, спостережливість.
Виховувати бажання піклуватися про своє здоров’я.
Обладнання. Малюнки овочів, фруктів, пазли, ілюстрації до віршів, загадок, продукти для ігор та хвилинок відпочинку, кошики , сигнальні картки-«яблучка», картки-ключові поняття, картки-правила, кошики, фотографії: гадюка, жаба, крокодил, черепаха.
Хід уроку
І. Привітання.
Всі почули ви дзвінок -
Він покликав на урок.
До роботи швидше, клас!
Я вітаю усіх вас.
- Якими ви хочете бачити себе на уроці? ( Відповіді дітей.)
Аутотренінг
- Схиліть голівки на руки, заплющте оченята. Подумки повторюйте за мною:
Я прийшов до школи вчитися…У мене все вийде… Треба бути уважним… Треба бути спокійним… Я люблю свій розум… увагу і пам'ять.
Працює мій мозок,
І вчусь я старанно,
Сприймаю все нове
І мислю логічно.
Вчителя слово
Здійсню я практично.
- Для того, щоб все вдалося, ми сплануємо нашу роботу і визначимо час на її виконання, щоб на уроці не згаяти даремно жодної хвилинки. Час звіряти будемо за ось цим годинником.
І. Відомі знання -5 хв
ІІ. Нові знання - 10 хв
ІІІ. Наші уміння - 10 хв
ІV. Творча робота - 7хв
V. Успіх - 3хв
ІІ. Повторення вивченого.
- У вас на партах конверти. Цікаво, що в них ? Хто здогадався?
Тоді відкрийте. Так, це - пазли. То ж до роботи. На виконання - 1 хв.
- Чи тільки в гості треба ходити чистими? Як ви думаєте?
- Чому потрібно мити руки?
- Скільки разів на день треба умиватися? Мити руки? Чистити зуби?
- Як доглядати за тілом?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Повідомлення теми і мети уроку.
- Для того, щоб бути здоровим, чи досить мати чисте тіло?
Ви праві, ні!
- На вашу думку, що ще потрібно?( Відповіді дітей).
- Виконуючи наступні вправи, ви дізнаєтесь ще багато цікавого.
- Закрийте оченята. ( В цей час відкриваю ілюстрацію). А тепер відкрийте і погляньте, хто прийшов до вас у гості?
- Їжачок-хитрячок
із голок і шпичок
пошив собі піджачок.
І у тому піджачку
він гуляє по садку,
натикає на голки
груші, яблука, сливки,
і до себе на обід
він скликає увесь рід.
- Куди скликає їжачок своїх рідних?
- Так, на обід.
- Як ви думаєте, про що піде мова на уроці?
- Про харчування.
4. Робота на дошці(1хв).
- Давайте уточнимо тему. Прочитаємо на дошці.
Харчуйся правильно!
- На уроці ознайомимося з основними правилами харчування, значенням харчування для здоров’я людини, навчимося розпізнавати корисні й шкідливі продукти та напої. Будемо продовжувати розвивати мовлення, увагу, пам'ять, спостережливість та виховувати бажання піклуватися про своє здоров’я.
ІV. Актуалізація опорних знань.
- Що вам відомо про харчування?
- Яке його значення для життя людини?
- Як ви харчуєтесь?
- Яку їжу вживаєте?
- Скільки разів на день?
- Чи може людина жити без їжі?
- Так, довго не може.
- Чи знаєте ви, скільки часу без їжі витримують тварини?
( Демонстрація фото чи слайдів на комп’ютері).
Гадюка може прожити без їжі 20 днів.
Крокодил - 100 днів.
Жаба - 1 рік.
Черепаха - 1,5року.
V. Вивчення нового матеріалу.
Харчування - необхідна умова нашого життя. Людина не може жити без їжі, бо з їжею ми отримуємо речовини для нормального росту і розвитку. З продуктами харчування ми отримуємо необхідну енергію. Вам, діти, їжа потрібна, щоб рухатись, працювати, а особливо, щоб вирости міцними та здоровими.
- Назвіть, які продукти ви вживаєте найчастіше?
( Учитель записує на дошці у дві колонки).
хліб м'ясо
картоплю рибу
моркву сир
яблука молоко
цукор яйця
- У першій колонці - їжа рослинного походження, у другій - їжа тваринного походження.
- Чи корисно харчуватися тільки одним із цих продуктів?
- Ні.Для того, щоб бути здоровими , важливо вживати різноманітну їжу.
2. Робота за підручником(1хв).
- Що зображено на малюнках?
- Які продукти корисні для здоров’я ?
- Які шкідливі?
3. Робота в групах(2хв).
- Що треба робити, щоб їжа добре засвоїлася?
(Виведення правил харчування і прикріплення на дошці).
Ретельно пережовувати їжу Не поспішати Не розмовляти під час їжі Не переїдати Не наїдатись на ніч Їсти 4-5 разів на день в один і той же час |
4.Фізкультхвилинка.(1хв)
- Хто ж там, хто вже там стомився
і додолу похилився?
Треба дружно всім нам встати,
фізкультпаузу почати.
Яблука в саду - гуп-гуп, (Присідають.)
я до них біжу – туп-туп. (Біг на місці.)
Швидко їх беру – хап-хап. (Руками, ніби збирають.)
В кошик всі кладу. Так! Так!(Складають.)
Потім їх водою – ляп-ляп.(Миють.)
У вазу викладаю – так-сяк. (Складають.)
Які ж вони рум’яні! Ух!Ух! (Захоплення.)
Йде від них духм’яний дух! Дух! (Вдихають.)
Яблучка куштую я – ням-ням. (Смакують.)
Соковитих яблучок вам дам! Дам! (Дають один одному.)
Будемо смакувати всі. Ах!Ах!.(Розводять руки.)
Сильними зростати просто на очах! (Тягнуться вгору.)
VІ.Закріплення матеріалу.
- Після цікавого відпочинку на нас чекає ще цікавіша робота - відгадування загадок. Відгадки будемо розміщувати у дві колонки.
Корисні продукти |
|
Шкідливі продукти |
Помідор Буряк Цибуля Часник Капуста молоко |
|
Торт Морозиво Бублики Цукерка
|
1.Бік до сонця підставляє 2. В мене вид густо-червоний
Товстунець червоний. Я рум’яний, наче жар,
У полоні сік ховає Весь солодким соком повний…
Солодко-солоний. (Помідор) А який з мене навар!(Буряк)
3.Кажуть. від недугів злих 4. Дуже люблять всі діти його,
Це надійний захисник, Бо смачне і солодке воно.
Наче лицар молодий І у ротику тане само,
В обладунках золотих.(Цибуля)Здогадалися? Це …(Морозиво)
5.Мов троянди зеленаві 6. До дітей на кожне свято
Хтось на грядці посадив. Просять в гості завітати,
Це кругленьке й кучеряве Бо солодкий і смачний.
Головате диво з див. (Капуста) Здогадались, хто такий?(Торт)
7.Вмене аромат пахучий, 8. Біле, а не сніг,
Смак - пекучий. Не сіють, не печуть,
Страви різні прикрашаю, Не варять, а всі п’ють
Від застуди захищаю.(Часник) і хвалять.(Молоко)
9. Як навколо об’їси - 10. В розмальованій хустині
Серединки не проси. Солоденька всередині.
Ми такі гостинці: Коли нею почастують,
Дірка в серединці.(Бублики) Діти тішаться, ласують.(Цукерка)
2.Робота за підручником на с. 50.(1хв)
3.Робота в зошиті(3хв).
Виконання завдань 1,2, с. 16.
4.Гра «На городі»(3хв).
(Діти збирають у кошики овочі, які запам’ятали, коли слухали вірш. Клас - це «город», діти збирають у кошики «овочі»-картки).
Овочевий гай На городі у бабусі овочевий гай. Вона вранці для Настусі збирає урожай.
Там квасольку, тут морквинку ще й зелений огірок, ось кругленьку капустину і червоний бурячок.
Нарвала пір’ячка з цибульки і зубастий часничок, накопала барабольки і зірвала кабачок |
А там далі – жовту диню і кавун рябенький, баклажани, або сині, й помідори червоненькі.
Вже в корзинці всього досить, що і не підняти. І вона Настуню просить: «Йди допомагати!»
А Настуня у цей гай, ходить залюбки. Тут, що хочеш вибирай, тільки б донести.
|
5.Гра «Вгадай, що це» (3хв).
(Учні розподіляються на 2 команди, з кожної команди виходить по одному представникові, кожен з яких має вгадати продукти з зав’язаними очима. Перемагає команда, яка відгадала найбільше продуктів.)
І завдання. Вгадати на дотик.
(Яблуко, апельсин, банан,огірок)
ІІ завдання. Вгадати за запахом.
(Мандарин, часник, цибуля, хліб)
ІІІ завдання. Вгадати за смаком.
(Банан, мед, лимон, яблуко)
6. Створення аплікації «Ріг здоров’я»
Повторення правил техніки безпеки з ножицямиПовторення правил використання клею
Практична робота
Діти отримали картки з зображенням корисної та шкідливої їжі. Потрібно вирізати малюнок з корисною їжею та приклеїти на аплікацію Ріг здорвя.
8. Гра «Шкідливі продукти»(1хв).
- Я буду називати продукти, а ви плескати в долоні тоді, коли почуєте назви продуктів, які шкодять вашому здоров’ю.
Молоко, чіпси, банани, газований солодкий напій, сир, морозиво, яйце, цукерки.
VІІ. Підсумок уроку(2хв).
- Ось і добігає кінця наш урок. То ж підведемо підсумок. Оцініть свою працю на уроці сигнальними картками - «яблучками» і закріпіть їх на нашому дереві.
Червоне - Відмінно!
Жовтогаряче - Молодець!
Жовте - Так тримати!
Зелене - Старайся!
Підсумкова бесіда.
- Яке значення для здоров’я людини має харчування?
- Назвіть корисні продукти. Назвіть шкідливі продукти.
- Які правила харчування ви запам’ятали?
- Допоможіть батькам у приготуванні вечері, а на наступному уроці розповісте, які продукти використовували.