Конспект виховної години до дня людей похилого віку .Є багато родинних свят, але ще є свята міжнародні, державні, народні. Другий місяць осені починається з особливої дати. 1 жовтня у всьому світі відзначається Міжнародний день людей похилого віку
Дата : 30.09 Стецюк 31-ПО
ДО МІЖНАРОДНОГО ДНЯ ЛЮДЕЙ ПОХИЛОГО ВІКУ «НЕМАЄ ВИЩОЇ СВЯТИНІ,НІЖ ЧИСТЕ СЯЙВО ДОБРОТИ»
Мета: розповісти про необхідність шанобливого ставлення до літніх
людей; виховувати любов і турботливе ставлення до людей
похилого віку; розвивати загальнолюдські чесноти;
Обладнання. ребус, тексти казок, прислів’я,палички з пальцем вгору і вниз,мультимедійна дошка ,мультфільм
Форма проведення:година спілкування
Хід заняття
1. Ребус
- Дорогі, діти, хто зможе прочитати чарівне слово?
7Я ( сім’я )
2. Скласти асоціативний кущ « Сім’я »
- Які асоціації виникли у вас з цим словом ?
Є багато родинних свят, але ще є свята міжнародні, державні, народні. Другий місяць осені починається з особливої дати. 1 жовтня у всьому світі відзначається Міжнародний день людей похилого віку
Люди старшого покоління – досвідчені, мудрі, добрі. Сьогодні вони для вас, просто дідусі й бабусі. Але сядьте біля них, поговоріть з ними, і вам відкриються сторінки їхнього життя. А це – історія кожної сім’ї, історія нашого народу.
- Так хто ж такі люди похилого віку?
(Люди старшого покоління – досвідчені, мудрі, добрі.)
Ви постійно змінюєтеся, змінюєтеся зовні і ваші дідусі й бабусі з кожним роком, тобто старіють.
— Сьогодні ми поговоримо про мудрість. Вам знайоме це слово?
— Як ви вважаєте, що таке мудрість?
Доберіть синонім до слова мудрість. (Життєвий досвід, розум, знання)
— Яку людину можна назвати мудрою?
— Де і у кого можна навчитися мудрості?
ДО БАБУСІ
Працьовита та весела,
Завжди гарний настрій має,
І її порада мудра
Нам усім допомагає.
Це бабусечка моя,
Привітаю її я:
Побажаю щастя й долі,
Щоб всього було доволі,
Щоб життю вона раділа
І ніколи не хворіла!
Недавно їдучі до школи в маршрутці ,я спостерігала за такою ситуацією. На зупинці заходять до автобусу бабуся та онук. Хлопчина побачив вільне місце. Він швиденько сів , а бабуся стала поряд. І так вони їхали.
- Чи зрозуміла вам ситуація про яку я розповіла?
- Як ви оцінюєте дії хлопчини?
- Як би ви вчинили?
- Чи спостерігали ви подібні ситуації ?
1. Розбір ситуацій
Ситуація 1
Марійка прийшла із школи. Пообідала. Перевдягнулась. Пригадала, що бабуся просила вимити підлогу . Часу було ще достатньо, щоб виконати роботу . Саме в цей момент прийшла подруга Катруся. Пішли погратись. І… загрались. Марійка повернулась смерком, коли бабуся вимила підлогу сама.
- Чи буде у бабусі довіра до онуки?
- Як би ти вчинив?
Рольова гра
Ситуація 2
У дідуся нежить. Він ліг відпочити. А в цей час до Ігоря додому прийшов товариш Миколка.
Миколка. Вмикай телевізор, наші грають!
Ігор. Не можу дідусь відпочиває.
Миколка. Облиш , дідусь твій спить, а ми пропустимо ж перший період!
Ігор. Вибач, Миколко, але не можу. Вибач!
Миколка. Бач, який ти, а ще другом називаєшся.
Ігор. Давай краще помалюємо, а дідусь в цей час відпочине
Учитель. Чи правильно вчинив Ігор?
А що б ви зробили на його місці? (Роздуми учнів)
Ситуація 3
Виходячи з під’їзду дівчинка зустріла стареньку сусідку. Бабця не діждавшись привітання від дівчинки привіталася перша.
- Хто вітається першим, якщо зустрілися молодий і старий?
- Як би ви вчинили?
Фізкультхвилинка «Танець тигра»
2. Гра "Як би я вчинив ..."
Умова гри . Якщо хтось з вас вчинить те, що я називаю, то він діймає паличку з пальцем догори , а якщо ні, то підіймає паличку з пальцем донизу
1. Якщо стоїть брудний посуд вдома , я допоможу його помити.
2. Якщо вдома коли хтось буде відпочиває, я буду галасувати.
3. Якщо мені дідусь запропонує посадити деревце, я з великим задоволенням йому допоможу.
4. Якщо в транспорті я побачу стареньку людину, я обов’язково поступлюся місцем.
5. Якщо мене попрохають про допомогу, я відмовлюсь, тому що в мене багато особистих справ.
6. Я завжди буду любити своїх батьків та рідних.
- Бачу, що ви готові робити добрі вчинки.
Тест "Хвилинка для роздумів”.
Якщо хочете знати про те, як ви ставитеся до людей похилого віку та чи виховані ви діти, досить дати відповідь "так" чи "ні" на запропоновані запитання. Якщо "так" — поставте (+), якщо "ні" — (-).
— Чи знаєте ви день народження своїх дідуся і бабусі?
— Чи вітаєте своїх дідусів і бабусь із днем народження?
— Чи соромитеся ви вдома, у гостях, у театрі подавати бабусі пальто, дати руку, коли виходите з транспорту?
— Батьки пригощають тебе тістечком, шоколадкою. Чи завжди ти ділишся з своїми дідусем і бабусею?
— Чи допомагаєш своїм дідусеві та бабусі у господарській роботі?
— Чи хоч раз допомагав стареньким перейти дорогу, донести кошик чи підняти якусь річ?
— Якщо ти дуже гарний онук чи гарна онучка, знаки повинні стояти в такій послідовності: ( + + - + + + ). Якщо картина вийшла зовсім протилежна, ти повинен серйозно задуматись над тим, якою людиною ростеш. Якщо ж тільки дещо не співпадає, не засмучуйся. Справу можна виправити, будь тільки уважним до своїх близьких. Можна реально творити добро своїми повсякденними справами. Усім потрібно берегти літніх людей і піклуватися про їх добре життя на схилі літ.
Мультфільм «Онук прийшов до бабусі»
1.Діти ,ви подивилися мультфільм.Про що він?
2.Чи правильно повів себе хлопчик , коли прийшов до бабусі?
3.А як ви поводите себе у гостях Бабусі?
4.Чи не будете ви себе так поводити?
Гра.
Умови гри: якщо людина повинна робити те, що називає вчитель, то учні плещуть у долоні, а якщо ні, то нічого не роблять.
Бути милосердним, щирим.
Насміхатися з чужого горя.
Допомагати людям похилого віку.
Захищати слабкого.
Бути завжди ввічливим.
Ображати інших.
Піклуватися про тварин.
Шанувати працю інших людей.
Хвалитися, коли зробив добрий вчинок.
Шанувати батьків.
VІІ. Підсумок заходу
- Поясніть прислів’я: «І старість не страшна, коли молоді допоможуть».
- Подумайте, чим молоді люди можуть допомогти старим, а старі - молодим. (Наприклад: старі люди можуть дати мудру раду, навчити терпіння тощо. Молоді люди можуть подарувати людям похилого віку увагу, турботу, добре слово тощо).
- Тож даруйте своїм рідним, сусідам, людям похилого віку радість і турботу, доброту й милосердя.
Діти,що ви запам*ятали з цієї виховної години?
А що вам сподобалось?
Діти, коли зостанетеся ви наодинці зі своїми бабусями і дідусями, притуліться до них міцно і візьміть в свої рученята їхні шорсткі долоні, натруджені мозолями, і притисніть до себе. Бо прийде час, коли захочеться відчути їх біля себе, вилізти до них на коліна, попросити вибачення за щось погане, зроблене чи сказане, а обізватися вже не буде до кого.
Вчитель.
Не скупіться на теплі слова,
Бо у світі так мало тепла.
Встигни добре слово сказати,
Допоки живеш у рідній хаті.