Тема: Лицарський турнір
Клас: 4
Вид: Виховна година
Мета: актуалізувати знання учнів о правилах етикету та культурі поведінки в різних життєвих ситуаціях; створити умови для їх активізації.
Задачі заняття:
актуалізувати знання о правилах етикету та культурі поведінки;
створити умови для їх активізації;
формувати норми культурної поведінки у суспільстві;
розвивати мовлення, уважність, креативність;
формувати уміння працювати в команді.
Хід заняття
1. Організаційна частина
Поділ на команди (жеребкування), пересаджування за командами.
Жеребкування відбувається за картками, на яких зображені різні лицарські шоломи.
2. Повідомлення теми і мети заняття
- Подивіться уважно на ваші картки. Як ви думаєте, з чим пов’язано сьогоднішнє заняття? Чому так думаєте?
- Дійсно, сьогодні ми проведемо справжній лицарський турнір, на якому будуть конкурси як для сміливих лицарів, так і для прекрасних дам. Ми спробуємо вияснити, чи дійсно всі знають правила поведінки, гідні для лицарів і дам. Ви поділились на чотири команди. Придумайте їм назву.
(Вчитель фіксує назви команд на дошці)
Після кожного конкурсу команди будуть получати бали. Наприкінці ми виявимо яка ж команда змогла найкраще опрацювати всі завдання. Отож, починаємо!
3. Основна частина. Виконання завдань
Завдання 1 «Привітання»
- Учасники кожної команди по черзі повинні продемонструвати як можна привітати суперників. Важливо пам’ятати, що привітання може бути не тільки словами, а й жестами.
Виконання завдання
Підсумки
Завдання 2 «Лицарський кінь»
- У кожного лицаря був свій бойовий друг – кінь, на якому він здійснював свої подвиги. Командам за 1 хвилину знайти або створити для себе «бойового коня» із підручних матеріалів. Дозволяється використовувати будь-які предмети, що є в кабінеті.
Творчий пошук – виконання завдань.
Презентація «скакунів»
Підсумки
Завдання 3 «Королева прянощів»
- Знатна дама обов’язково повинна була розбиратися в спеціях та знати продукти. Наступний конкурс для дівчаток. Їм потрібно навпомацки з’ясувати, що за продукти в мішечках.
(командам видаються мішечки по 2 на команду)
Виконання завдання. Презентація відповідей. Перевірка.
Підсумок
Завдання 4 «Схрестимо мечі!»
- Наступний конкурс покаже, яка команда краще знає правила етикету. Я буду зачитувати проблемну ситуацію, а команда після обговорення повинна дати відповідь. На обговорення 1 хвилина, але можна відповідати достроково. Для кожної команди – своє питання, але якщо якась команда не згодна з відповіддю суперників, то по команді можна запропонувати свій варіант відповіді. Тому всі команди дуже уважно слухають. Всі слушні і правильні відповіді будуть зараховані командам.
1) Ти йдеш з другом вулицею. Він зупинився і привітався з незнайомим для тебе чоловіком. Чи потрібно тобі також вітатися?
2) Два хлопчика зіткнулись в дверях та ніяк не можуть розійтись. Хто з них повинен дати іншому дорогу, якщо хлопцям 8 та 10 років?
3) Коли прийшов в гості до хворого друга, не затримуйся у нього довго, бо….
4) Коли розповідаєш про щось цікаве, не розмахуй занадто руками, бо …
5) За скільки хвилин до початку вистави потрібно приходити до цирку або театру? Чому?
6) Хлопчик, пробігаючи повз перехожого крикнув: «Котра година?»… Яких помилок він припустився звертаючись таким чином?
Завдання 5 «Передай олівець»
- Лицарі та їх дами любили веселі ігри. І ми зараз теж зіграємо в одну з них. Гравці команд стають в коло. Потрібно передати один одному олівець без допомоги рук, утримуючи його між носом та губами. Та команда, у якої олівець швидше зробить повне коло, стане переможницею.
Виконання по сигналу.
Підсумки
Завдання 6 «Компліменти»
- Що таке компліменти?
- Дійсно! Це приємні слова для будь кого, коли когось хвалять чи говорять щось добре. Компліменти потрібно вміти говорити як хлопці, так і дівчата. Тому цей конкурс для всієї команди. Ви повинні сказати компліменти своїм суперникам, що знаходяться справа від вас. Головна умова – компліменти не повинні повторюватись. Починає команда-лідер!
Виконання завдання
Підсумки
4. Рефлексія
А) Підсумки гри: Грамоти командам.
Б) Бесіда:
- Чому була присвячена сьогоднішня гра?
- Чи може це знадобитися вам у подальшому житті? Як саме?
- Чому важливому ви навчились?
В) Самооцінка
- Покажіть рукою наш настрій: великий палець вгору – все сподобалось; пряма долонька паралельно підлозі – сподобалось не все; великий палець вниз – мені не сподобалось.
.